[EDU] Algemeen

Demokratiske Republyke Eduko

Moderator: Lars

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

[EDU] Algemeen

Bericht door Lars » ma 31 dec 2012, 11:25

Eduko

Afbeelding

Afbeelding


Officiële namen :
  • Afbeelding Demokratiske Republyke Eduko
  • Afbeelding Демократическая Республика Едуко
  • Afbeelding República Democràtica Educó
  • Afbeelding Democrates Respubblik Edukko
  • Afbeelding Democratic Republic of Educo
  • Afbeelding Democratische Republiek Eduko
Hoofdstad :
  • Benlisen (ong. 1.5 miljoen inwoners, Jan. 2012)
Aantal inwoners :
  • 25000000 (Schatting)
Oppervlakte :
  • Nog niet bekend. Eduko zal ongeveer zo groot zijn als Suriname of Uruguay
Officiële talen :
In het gehele land :
  • Afbeelding Edukees
Op San Voraese :
  • Afbeelding Voraans
In de streek rond de Strume :
  • Afbeelding Strumens
De facto in de grensstreek :
  • Afbeelding Uneets
Regeringsvorm :
  • Democratische Republiek
    Zoals de officiële naam van Eduko (Demokratiske Republyke Eduko, Democratische Republiek Eduko) al zegt, is Eduko een democratische republiek. Aan het hoofd is de president, die elke 3 jaar wordt gekozen, een president mag maximaal 4 termijnen (12 jr) president zijn.
    Politiek Systeem hier te vinden
Staatshoofd :
  • President Johan Eiderblomst (Sinds 2006 : Al 2 termijnen + 2 jaar = 8 jaar)
Landcodes :
  • 2 letters : ED
  • 3 letters : EDU
  • internet : .ed
  • telefoon : +2824
  • Munteenheid : EDP
Munteenheid :
  • Edukese Pennig
  • Symbool : ₱
  • Afkorting : EDP
  • Koers :
    ₱ 1,- = €0,858
    € 1,- - ₱1,165
    Opgedeeld in 100 øre
Pacten, Verdragen etc. :
  • Afbeelding Westpact
    Met :
    • Afbeelding Carthamië
    • Afbeelding Cylenië
    • Afbeelding Uneta
    • Afbeelding Schellingen
    • Afbeelding Imaginië
    • Afbeelding Kwang Yung
    • Afbeelding Tholenia
[/spoiler]

Vliegverbindingen :
Spoiler: weergeven
Afbeelding EAC
Afbeelding Benlisen - Berm
Afbeelding Benlisen - Cantapoli

Afbeelding Airo Laconia
Afbeelding Cantapoli - Benlisen

Afbeelding KvarFlugas
Afbeelding Meponas - Benlisen

Nieuwe verbindingen altijd welkom, PB maar ;)
Veerverbindingen :
Spoiler: weergeven
Naar Dumeria :
2x per week : Afbeelding Ponte - Afbeelding Pompeiopolis - Afbeelding Soli
3x per week : Afbeelding Spaccafurnu - Afbeelding Città del San Voraese - Afbeelding Veerts
Deze verbindingen worden uitgevoerd door Afbeelding 7seas ferrys en Afbeelding Mare nostrum

Naar Laconia :
Dagelijkse afvaart : Afbeelding Merne - Afbeelding Rocaponto
Deze verbinding wordt uitgevoerd door Afbeelding Nautica Ferei en Afbeelding 7seas ferrys
QUICKFINDER
Infrastructuur :
Openbaar Vervoer
Transmeridil
Binnenlandse HFT-treinen
Kentekens
Huisstijl EDS
Stoplichten
Metro van Città del San Voraese
Metro van Sævenum
Bewegwijzering

Taal :
Basis
Tellen
Werkwoorden
Lidwoorden en Bijv. Naamwoorden
Datum en tijd
Kleuren

Begin aan het document over de Edukese taal

Cultuur en Politiek :
Ministeries
Politiek Systeem
Politieke Partijen
Ambassades
Eten
Naar school
Schoolsysteem
Provincievlaggen
Reisdocumenten
Media
Postcodesysteem

Sport :
Nationaal Voetbalelftal

Kaarten :
Kaart

Geschiedenis :
Geschiedenis van Eduko en Uneta
Laatst gewijzigd door Lars op ma 11 mei 2015, 14:59, 78 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door sirdanilot » wo 20 feb 2013, 20:40

In Burghteland wordt ook vooral de kustregio veel bezocht, dat is toch iets dat de meeste mensen aantrekt. Hierbij zijn vooral de kusten rond de hoofdstad populair (eigenlijk zo populair dat algemeen wordt aangeraden om in de zomer niet op die stranden te gaan liggen, want het is er dan extreem druk), die in het zuiden van het land en de kust van Mondelande (in het bijzonder het eiland Pinksterland). De kust bij Barte is populair onder Solweziërs.

Het binnenland is ook erg mooi; het bergachtige gebied bij Oagheberghe en de grens met nova hollandia, en ook het Ajalendal (omgeving Westerdamme) zijn erg mooie bestemmingen. Deze trekken echter vooral binnenlandse toeristen, toerisme vanuit Nova Hollandia is vrijwel non-existent en de populariteit is nog niet doorgedrongen tot het grote internationale publiek. Zoiets vind je in Europa namelijk ook, en ook in veel atlantische landen. Het is meer korteafstandstoerisme waarmee brood verdient wordt in deze regio's.

Verder zijn de uitgestrekte oerbossen in Ghrootewoude het bezoeken waard, dit trekt kleine maar wel consistente aantallen natuurtoeristen en mensen die rust zoeken. Het zelfde geldt voor de unieke moerassen/mangroven/wetlands bij Koortsdiike en aan de andere kant van het land bij Barte.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » wo 20 feb 2013, 21:15

Als de landen echt bestonden zou ik echt graag een keer een tour willen doen als ik het zo hoor. Zoals sirdanilot al een keertje zei volgens mij eerst Borealië "afrijden" vanaf Antalmenië tot aan Tholenië, eventjes bezoekje Solwes-eiland, dan naar Petriorië , vluchtje naar Atlantidië, dan de eilanden langs en eindigen op het Uneta-Eduko-eiland (we moeten nog even een naam verzinnen Lars). :D

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Kathor » wo 20 feb 2013, 21:21

^^ Vergeet ook niet Laconië, Maldaria, Benjiland, Swärje, Stalanië en de Jamara-Eilanden

Ikzelf zou m'n eigen land ook wel eens in het echt zien. en vervolgens de andere landen eens bezoeken :p
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door TBR » wo 20 feb 2013, 21:47

Het Solwes-eiland moet het vooral van zijn uitgestrekte duinlandschappen hebben en natuurlijk de heuvels op de grens tussen Ardeim en Solwezië, waar ook wat geskied wordt (de hoogste top is 1024m)
Maar terug naar Eduko.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » di 26 feb 2013, 19:03

Goed :d, maar ik weet niet of de steden wel goede groottes zijn... Als Merne en Mernecoszy zo groot zijn, hoe groot moet de hoofdstad Benlisen dan wel niet zijn...
niet veel, ik weet het
We hoeven niet allemaal zo flitsend als ik te zijn :mrgreen:

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » di 26 feb 2013, 19:19

^^ Tja ik zit inderdaad nog een beetje in over de stadgroottes. Daar ga ik allemaal nog mee aan de slag! Net als de provincies. Daar moet ik morgen gewoon even rustig alles voor bekijken, ik heb nu weinig tijd. Morgen ga ik weer goed aan het werk met de kaart! :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » di 26 feb 2013, 22:19

Lars schreef:^^ Het is een knooppunt. Wegnummer ben ik vergeten, oeps :$
Rechtsaf is de C84.
Wat voor weg is de C84 wel niet?
Mij lijkt het dat een C weg hooguit 2+1 alternerend is, maar daar zou ik gewoon een kruispunt voor doen.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » do 28 feb 2013, 16:24

Weet iemand hoe dit Russische lettertype heet? http://i23.photobucket.com/albums/b398/ ... g-Ring.jpg

Op het eiland Mazyr word nog steeds veel Russisch gesproken, en is daar zelfs officiele 2e taal, dus ik wil de bewegwijzering ook tweetalig maken ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Snelwegfreak » do 28 feb 2013, 16:27

Geen idee... Maar volgens mij is het op een toetsenbord als het onze sowieso onmogelijk om die tekens zelf te typen. Evenals Mandarijn, Grieks enzovoort.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » do 28 feb 2013, 16:34

Goeie vraag... Ik heb echt geen idee.
Ik heb wel even voor je gezocht naar Cyrillische fonts: http://www.searchfreefonts.com/categories/cyrillic.htm

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Matt » do 28 feb 2013, 16:48

Het is wel mogelijk om in andere schriften te typen. Zo typ ik Grieks met het lettertype "Symbol", wat standaard op Windows staat. Het zou ook kunnen dat het een gewoon Latijns font is, maar geschreven met speciale tekens in ASCII of ANSI notering. ц к ж й zijn voorbeelden die gewoon met dit lettertype (Trebuchet MS) geschreven kunnen worden, in ASCII-notering.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door TzM23 » do 28 feb 2013, 16:57

Je kan je toetsenbord naar Russisch zetten. Ik heb zelf Russische letters op mijn toetsenbord geplakt, maar je heb ook sites waar je Latijns naar Cyrillisch kan doen.

Als er op dat eiland geen snelwegen zijn is Mac C Swiss (Bold) wel een goed lettertype.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » do 28 feb 2013, 17:23

Op dat eiland zijn er inderdaad geen snelwegen. Bedankt voor de suggesties! Ik zal eens kijken ;)
Ik gebruik altijd translit.ru om Russische dingen te typen trouwens.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Koen » vr 01 mar 2013, 15:04

Ik heb eigenlijk geen idee welk lettertype met in Rusland gebruikt. Het oude lettertype was volgens mij GOST, maar dat was superlelijk en verouderd.

Je moet bij het Cyrillische alfabet wel opletten dat je het consequent omzet naar ons schrift. Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden, die vaak afhankelijk zijn per taal:
- Cyrillisch: Ч
- ISO 9:1995: č
- Nederlands: tsj
- Duits: tsch
- Engels: ch
- Frans: tch
Het is handig dat het fonetisch overeenkomt met de taal in jouw land.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » zo 03 mar 2013, 15:03

Openingspost gewijzigd : Ambassades toegevoegd :)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » zo 03 mar 2013, 15:21

Dat is ook bij mij gebeurd. Heeft de Uneetse ambassade nog een website?

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » vr 15 mar 2013, 18:19

Sorry voor de inactiviteit, ik was de laatste tijd te druk...
Maar ik heb weer wat gedaan! :D

Elliotsbrege
Ook wel Elliot Bridge

De Elliotsbrege is een brug van ongeveer 15 kilometer. De brug verbindt het 'vasteland' van Eduko met het eiland San Voraese. De Elliotsbrege overbrugt de Straið Elliot. De werkzaamheden aan de brug zijn begonnen in 2006, toen er veel mensen klaagden over de langzame en dure veerdiensten. Vaak zaten de boten ook nog zeer vol, hierdoor is in 2004 een vreselijk ongeluk gebeurd.
Over de brug loopt de A5, de snelweg van Benlisen naar Cítta del San Voraese. Omdat er een grote opkomst verwacht werd van verkeer tussen het vasteland en San Voraese werd de brug redelijk breed gemaakt. 2x3 rijstroken. Dit was inderdaad erg duur, maar door de brug ben je nu bijna 45 minuten sneller de Straið Elliot over.
Er wordt uiteraard wel tol geheven.

Personenauto :
Enkele rit : ₱4,-
2-ritten-kaart : ₱7,50
6-ritten-kaart : ₱21,85
10-ritten-kaart : ₱37,60
Jaarkaart : ₱67,90

Mensen die elke dag de brug over moeten steken voor hun werk krijgen in 99/100 gevallen een declaratie van hun werkgever.

Prijzen voor o.a. vrachtwagens komen nog :P

De brug is heel modern ontworpen en lijkt wel een beetje op dit :
Afbeelding
Maar dan natuurlijk veel groter! Het ging me even om die bogen ;)

Later vanavond of morgen zal ik nog een stukje posten over het Edukese alfabet!
Laatst gewijzigd door Lars op zo 17 mar 2013, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » za 16 mar 2013, 14:34

Edukees alfabet
In Eduko schrijft men met het normale Latijnse alfabet. Echter niet exact het alfabet als wij. Het Edukees heeft wat weg van Scandinavische talen, en er zitten dus ook Scandinavische letters in. Ook de Russische ж (Zh) zit in het Edukese alfabet.
Het afabet in zijn totaal is dus groter dan dat van ons. Hier het volledige alfabet :

Aa Ää Åå Bb Cc Dd Ðð Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Öö Øø Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz Жж Þþ Ææ
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » za 16 mar 2013, 15:06

Over de brug 2x6 rijstroken 8| ?
Dan moest die veerboot wel heeeeel erg overbelast zijn...

Verder lijkt me dat de brug uit meerdere bogen bestaat, want ik denk niet dat een boog die een 15km lange brug vasthoudt natuurkundig gezien mogelijk is.

Verder ziet het er goed uit over de brug en het alfabet. Komen er op de volgende versie van de kaart wel ook plaatsnamen waar de 'nieuwe' letters in zitten?

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door sirdanilot » za 16 mar 2013, 15:13

Die brug lijkt mij in de vorm die jij bedoelt volstrekt onrealistisch en onhaalbaar. Hoeveel mensen wonen er op San Voraese? Het moet wel bijna een miljoen zijn om zo'n brug te rechtvaardigen, namelijk.

Dat wil niet zeggen dat een brug op zichzelf niet realistisch is. Te denken valt aan een 'causeway': een weg op palen midden op het water, vooral toegepast bij wat ondieper water, met in het midden een brug of zelfs, dmv kunstmatige eilandjes, een tunnel. Maar 2x6 rijstroken is wat overdreven; afhankelijk van de inwoners op het eiland denk je eerder aan 2x3. Een hangbrug kan ook nooit van zijn leven 15 kilometer lang zijn, dat is technisch niet echt mogelijk volgens mij. Je zult op zijn minst palen moeten hebben op regelmatige afstand van elkaar.

Dit is ook de manier waarom de Admiraol de Ruyterbrugh in Burghteland is geconstrueerd; een autosnelweg op palen over een relatief ondiepe zee, met in het midden een hoge hangbrug voor de scheepvaart. De overspannig van deze brug is wel iets korter maar toch vrij lang.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » za 16 mar 2013, 15:27

sirdanilot schreef:Die brug lijkt mij in de vorm die jij bedoelt volstrekt onrealistisch en onhaalbaar. Hoeveel mensen wonen er op San Voraese? Het moet wel bijna een miljoen zijn om zo'n brug te rechtvaardigen, namelijk.

Dat wil niet zeggen dat een brug op zichzelf niet realistisch is. Te denken valt aan een 'causeway': een weg op palen midden op het water, vooral toegepast bij wat ondieper water, met in het midden een brug of zelfs, dmv kunstmatige eilandjes, een tunnel. Maar 2x6 rijstroken is wat overdreven; afhankelijk van de inwoners op het eiland denk je eerder aan 2x3. Een hangbrug kan ook nooit van zijn leven 15 kilometer lang zijn, dat is technisch niet echt mogelijk volgens mij. Je zult op zijn minst palen moeten hebben op regelmatige afstand van elkaar.

Dit is ook de manier waarom de Admiraol de Ruyterbrugh in Burghteland is geconstrueerd; een autosnelweg op palen over een relatief ondiepe zee, met in het midden een hoge hangbrug voor de scheepvaart. De overspannig van deze brug is wel iets korter maar toch vrij lang.
In Cítta del San Voraese wonen inderdaad bijna een miljoen mensen! 994.000. Met dan nog wat andere steden/dorpen op het eiland, heeft San Voraese inderdaad rond de 1.1 miljoen inwoners ;) En ja, er staan palen op een regelmatige afstand ;)
SjorsB schreef:Verder lijkt me dat de brug uit meerdere bogen bestaat, want ik denk niet dat een boog die een 15km lange brug vasthoudt natuurkundig gezien mogelijk is.?
Klopt ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » za 16 mar 2013, 16:30

Maar toch, 2x6 voor 1,1 miljoen mensen (een brug van misschien wel 45 m breed) lijkt me wat overdreven. 2x3 zoals sirdanilot zei lijkt mij ook beter

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door MandelSoft » za 16 mar 2013, 18:25

2x3 is best wel breed voor een 15 km lange brug. Alle lange bruggen die ik ken zijn 2x2...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Koen » za 16 mar 2013, 23:53

Lars schreef:Edukees alfabet
In Eduko schrijft men met het normale Latijnse alfabet. Echter niet exact het alfabet als wij. Het Edukees heeft wat weg van Scandinavische talen, en er zitten dus ook Scandinavische letters in. Ook de Russische ж (Zh) zit in het Edukese alfabet.
Het afabet in zijn totaal is dus groter dan dat van ons. Hier het volledige alfabet :

Aa Ää Åå Bb Cc Dd Ðð Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Öö Øø Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz Жж Þþ Ææ
Waarom is er wel een Cyrillische letter gebruikt voor de zj (ж), maar niet voor de stemloze variant sj (ш)?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast