Centrale Kaart

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
roy
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 18:47

Re: Centrale Kaart

Bericht door roy » ma 16 mei 2011, 19:14

Kan dat snel want ik wil snel mijn land gaan vormgeven ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 19:23

Hier is de vorm van mijn land te vinden:
http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=8&t=76, onderaan op de pagina.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » ma 16 mei 2011, 20:00

OK, deze kaart zou volledig up to date zijn:

Afbeelding

Vraagje, hoe heet het zuidelijk continent?

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 20:05

Mooie kaart! :D

Het zuidelijke continent heeft nog geen naam.
Het moet zolang als eiland gezien worden. Ik ben nog bezig met de geschiedenis van het hele gebied. Dus alsjeblieft geen landen aan Laconië plakken!

Is mijn land trouwens echt zo groot t.o.v. de andere landen? Het is ongeveer 450x625 km (schaal 7px=1km).
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 20:19

Nog even over de steden in Laconië

Dit zijn de vijf grootste steden:
Groothart (870.000 inwoners)
Batavia (830.000 inwoners)
Leghoorn (740.000 inwoners)
Dasburg (610.000 inwoners)
Koningsbergen (560.000 inwoners)

Leghoorn (3e stad van Laconië) staat niet op de Centrale Kaart.

Prinsenstad, Kroonstad en Aurora zijn provinciehoofdsteden met minder dan 500.000 inwoners.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » ma 16 mei 2011, 20:32

Koen schreef:Het moet zolang als eiland gezien worden. Ik ben nog bezig met de geschiedenis van het hele gebied. Dus alsjeblieft geen landen aan Laconië plakken!
Houd er rekening mee dat als je andere landen dichttimmert, je ook al die landen zelf moet 'beheren'. Dus de cyclus van topic, ontwikkelen, up to date houden, etcetera. Dat is met één land al een opgave, laat staan met een heel continent. Maar goed, ieder z'n keuzes hè. ;)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 20:46

Is Laconië dus zo groot, of is het een fout (omdat ik ergens las dat Laconië niet zo'n 500x700 was dacht ik?)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 20:51

Volgens mij is het een fout. Maar ik weet de precieze afmetingen van de andere landen niet. :S
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 20:54

Benjiland heeft wel soort van schaal, misschien daarmee kijken?

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 21:04

Ik vrees dat de grootte toch klopt :S
Ik zal kijken of ik mijn land kleiner maak, maar ik vind 450x625 km niet zo groot voor een land.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 21:07

ik ook niet om eerlijk te zijn. Ik had zo'n 400-500 van oost naar west en 800-900 van noord naar zuid in gedachten voor mijn land

roy
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 18:47

Re: Centrale Kaart

Bericht door roy » ma 16 mei 2011, 21:44

Met mijn nieuwe land erbij is dit de nieuwe denk ik?

Afbeelding

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Marcel » ma 16 mei 2011, 21:48

^^ Laconië is anderhalf keer zo groot als heel Atlantindië 8|

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Centrale Kaart

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 mei 2011, 21:57

Bovendien is het als eiland ontzettend lelijk, veel te rechthoekig. Het lijkt net een lap vlees...

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » ma 16 mei 2011, 22:04

Om daarop door te gaan: ik had erop gehoopt dat nieuwe landen hun geografie zouden afstemmen op de 'oudere' landen. Let wel: alleen als de nieuwe landen beslissen in de omgeving van de oude landen te willen liggen. Nou sloot het her en der natuurlijk niet vlekkeloos op elkaar aan, maar nu is het helemaal een bij elkaar geraapt rommeltje.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

roy
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 18:47

Re: Centrale Kaart

Bericht door roy » ma 16 mei 2011, 22:22

Ik heb ook rivieren gemaakt maar die staan niet op de kaart.

En ik vind zelf dat het een mooi land is en ik hou wel van vlees dus dat is ook geen probleem :P
Nu even serieus: Ik vin dhet mooi zo maar smaken verschillen ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 23:33

Ik ben zelf ook geschrokken van de grootte van Laconië. Ik heb het daarom verkleind van 625x450 tot 435x315 (svg-schaal van 7px=1km naar 10px=1km). Het is nu denk ik ongeveer even groot als Atlantidië en Steinmarken. Het is geen 'leeg' land. Ik heb al ongeveer 30 steden en 350 dorpen.

Wat betreft de vorm: ik heb de kaart eerst op vier a4'tjes getekend en toen overgetrokken met Inkscape. Ik had misschien beter vijf a4'tjes kunnen gebruiken voor de vorm. Ik heb nog geprobeerd om kronkels en bochten in de grens en kustlijn te maken, maar het resultaat is toch erg rechthoekig. Helaas :(

De geografie van de landen sloot sowieso niet erg op elkaar aan. Het blijft een groep eilanden, dus zoveel maakt dat volgens mij niet uit. Laconië kan trouwens nog verder naar het zuiden, als veel leden dat willen.

Als er nog meer mensen zijn die over Laconië willen klagen, plaats het maar op mijn topic.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » ma 16 mei 2011, 23:37

De kwaliteit wordt er al met al niet beter op vin ik, en de geologische en geografische samenhang wordt op deze manier bedroevend. Alles ligt ook te mooi gecentreerd en zo. Het is nu meer een grafisch ontwerp dan een geologisch ontwerp. En dan te bedenken dat Atlantidië ooit was bedacht als geheel losstaand eiland in de oceaan...

Daarnaast: Atlantis is een forum voor serieuze geofictie. Dat vergt tijd, veel tijd, zo niet heel veel tijd, en serieuze inzet. Ben je niet bereid om een land te verzinnen dat zo realistisch mogelijk is in al z'n facetten, inclusief geografie, geologie, naamgeving, economie, enz., enz., enz., dan heb je wat mij betreft weinig te zoeken op dit forum. Een land moet op alle gebieden op een of andere realistische manier verklaard kunnen worden. Waarom ligt die stad juist daar, hoe is het gekomen dat die rivier juist daar loopt, waarom is de cultuur zoals die is, hoe komt die taal daar, en ga zo maar door.

Eerst denken, dan doen!
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » ma 16 mei 2011, 23:51

Over alles wat nu in mijn topic staat, heb ik goed nagedacht. Die Centrale Kaart is ook maar een concept.

Ik probeer gewoon een mooi land te maken. Ik ben daar nu ongeveer twee à drie maanden mee bezig, maar dan gebeurt hetzelfde als met al mijn vorige landen: de interesse gaat weg. Juist door het land te delen en doordat mensen er kritiek op hebben, blijft het land leven. Van mij hoeft Laconië helemaal niet in Atlantis te liggen, maar dat is we leuker qua internationale betrekkingen. Ik wil niemand benadelen, dus als je wilt dat ik wegga van dit forum, oké, maar ik hoop het niet :(

Je moet wel bedenken dat dit ongeveer mijn twintigste land is en ik word er steeds beter in. Misschien kun je de kritiek beter uiten, als mijn land verder uitgewerkt is.

Ik ben serieus bezig met Laconië en ik wil dit ook graag blijven doen. :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » di 17 mei 2011, 00:13

Om op Kaaiman in te gaan: ik zie bij de nieuwe landen dat ze wel proberen aan te sluiten op Borealië, maar daarbij een deel van de geografie negeren, waardoor het geheel er onrealistisch uit gaat zien (zie o.a. het 'vierkante' eiland Rocco). Gelukkig gaan aardig wat andere landen wel mee met de huidige geografie (BRS, IM, RNH, RBU en ATM hebben een vrij overeenkomstige geografie, FSM past zich daar op aan.)

Ik heb voor Schellingen gekeken naar bestaande voorbeelden en aardrijkskundige kennis toegepast. Zo lijkt de provincie Meerland op Zeeland in Nederland. De bergen in het Noorden lopen over de gehele breedte van Borealië, wat erop duidt dat er ergens in de Groene Zee een subductiezone bevindt (wat niet zo heel onwaarschijnlijk is. Daarnaast zie je dat mijn grootste steden veelal aan de rivieren liggen. Muensterwald is hierop een uitzondering, maar deze stad is vooral groot geworden door zijn centrale ligging en doet dienst als vervoer- en handelscentrum. Ter vergelijking met dit is Imaginië wat minder goed uitgewerkt en ik zie zelf ook wel dat er wat dingen niet helemaal realistisch zijn (in ieder geval niet in mijn SimCity 4 regio ervan).

Meestal heb ik zelf de regel "als iets niet logisch lijkt, verzin iets goeds waardoor het wel logisch wordt". Een voorbeeld: Benjiland zou wellicht een oud vulkanisch eiland kunnen zijn (het land heeft in het midden een grote berg in het midden, dit kan een oude vulkaan zijn). Maar dat is aan Snelwegfreak om te beslissen ;)

Aan iedereen: denk aan de geografie van je buurlanden! En houd het serieus.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » di 17 mei 2011, 00:25

Koen schreef:Ik ben serieus bezig met Laconië en ik wil dit ook graag blijven doen. :D
Dat lees ik graag! :D Ik had het meer over het algemeen, en ik ben het ook met je eens dat een land juist door commentaar van anderen beter wordt. ;)

Echter, bij nieuwelingen bespeur ik eerst vaak een hoop enthousiasme en onrealisme (was bij mij in het begin ook het geval; dat zal ik niet ontkennen), terwijl een land goed uitdenken vaak jaren tijd vergt. Het is daarom verstandig dat landen een hele tijd in de Zandbak goed uitgedacht kunnen worden, voor ze officieel onderdeel van Atlantis worden.

Overigens toetsen we voor de toelating nu niet meer alleen op de minimumeisen, maar kijken we ook naar de globale indruk en de mate waarin een land is uitgewerkt. Liever iets langer in de Zandbak en alles goed uitwerken, dan te snel in het project opnemen en er vervolgens achterkomen dat dingen totaal onlogisch zijn. Eenmaal in het project mogen basale dingen niet meer zomaar worden veranderd.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Centrale Kaart

Bericht door Koen » di 17 mei 2011, 18:38

^^ Daar ben ik het helemaal mee eens! :D
Is het wel mogelijk om je topic te splitsen in deelonderwerpen, als je een eigen subforum hebt? Want anders heb ik over een paar maanden een heel lang algemeen topic.
MandelSoft schreef: Ik heb voor Schellingen gekeken naar bestaande voorbeelden en aardrijkskundige kennis toegepast. Zo lijkt de provincie Meerland op Zeeland in Nederland. De bergen in het Noorden lopen over de gehele breedte van Borealië, wat erop duidt dat er ergens in de Groene Zee een subductiezone bevindt (wat niet zo heel onwaarschijnlijk is.
Iedereen heeft zijn eigen specialiteit. Ik heb aardrijkskunde na 3 gymnasium laten vallen, omdat ik anders te veel vakken had. Dus mijn land zal geologisch iets minder goed uitgewerkt zijn. Ik weet er gewoon minder vanaf. Op andere punten zal mijn land misschien beter uitgewerkt zijn. :)
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » di 17 mei 2011, 18:55

misschien puntje voor de volgende update van de kaart: De Markenzee licht op het land

roy
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 18:47

Re: Centrale Kaart

Bericht door roy » vr 20 mei 2011, 17:05

Met nieuwe Rocco:
Afbeelding

markenzee is NIET veranderd!

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Ortelius » vr 20 mei 2011, 20:04

Nog een puntje: Laconië is ondertussen ook van vorm veranderd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten