[KBL] Algemeen, Politiek en Cultuur

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 28 jan 2012, 22:44

^^
Dank je! ;)
Volgens de Franse wikipedia over 'de Franse vlaggen' klopt dit wel, en die acht ik toch wat betrouwbaarder dan de Nederlandse wiki (die ik overigens ook heb bestudeerd). Die Franse wiki-pagina is overigens hier te vinden.
Dat over de VN-verdragen weet ik, die kan je gewoon naast je neer leggen en er niks van aantrekken. Ik ben blij dat jij je wel wat 'open-minded' opstelt :d

De CTA-bakken (en andere meuk) van Benjilandse treinstations:

Afbeelding

Ik had dit ontwerp ook al eens gepost op het wegenforum, toen we daar nog zaten.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Koen » za 28 jan 2012, 22:50

De Franse wikipedia schreef:La Restauration rétablit en 1814 le drapeau blanc. Louis-Philippe, qui a combattu à Valmy et à Jemmapes, restaure en 1830 sous la Monarchie de Juillet le drapeau tricolore.
De Franse wikipedia zegt ook dat de 'drapeau blanc' (de Bourbonvlag) in 1814 werd hersteld en pas in 1830 de tricolore. Dat is ook logisch want de tricolore is de revolutionaire vlag en na het Verdrag van Wenen in 1815 werd de Bourbon-monarchie hersteld.

Bron: http://fr.wikipedia.org/wiki/Drapeau_de_la_France

Over die stationborden: Komt de volgende trein pas over vier uur!? :o
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 28 jan 2012, 23:00

Oh shit, vergeten terug te veranderen. Ik had de onderste tijd even op 23 uur gezet, zodat ik de maximale breedte van het vakje kon bepalen. Het moet 19:02 uur zijn ;)
Koen schreef:De Franse wikipedia zegt ook dat de 'drapeau blanc' (de Bourbonvlag) in 1814 werd hersteld en pas in 1830 de tricolore. Dat is ook logisch want de tricolore is de revolutionaire vlag en na het Verdrag van Wenen in 1815 werd de Bourbon-monarchie hersteld.
Ja, dat zie ik. Er waren zoveel veranderingen in vlaggen, dat ik het rond die periode maar even wat gemakkelijk heb gehouden. Anders blijf je bezig met vlaggen :)

Op dat overzicht van Wikipedia zie je ook dat de 'tricolore' in 1814 werd ingevoerd als nationale vlag, en in 1830 werd Benjiland 'bevrijd' door de Nederlanders dus dan gaat hij weer weg en wordt hij vervangen door de Nederlandse vlag. Tot 1790 is er de Bourbonvlag. Tussen 1790 en 1804 was er geen nationale vlag. Daarna kwam er, tot aan 1812 dit soort vlag:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » zo 29 jan 2012, 10:39

Ik heb bij nader inzien dat bericht over die VN-sancties gewijzigd. Dat was wat overdreven van mezelf.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 18:02

Daar ben ik blij mee ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 23:10

Nieuwe identiteitskaarten van Benjiland:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 feb 2012, 21:24

Een WIP-versie van het Benjilandse volkslied: Lied veur Benjiland.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door sirdanilot » za 04 feb 2012, 16:29

Leuk, een acrostichon :) Typische, patriottistische wij-zijn-beter-dan-de-resttekst, wat je bij veel volksliederen ziet.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 04 feb 2012, 16:37

Dank je! :)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Koen » za 04 feb 2012, 16:43

Leuk volkslied. Ik ben benieuwd naar de melodie. Het is inderdaad wel heel veel zelfverheerlijking.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 04 feb 2012, 16:46

Koen schreef:Leuk volkslied. Ik ben benieuwd naar de melodie.
Dank je. Ik ook :lol:
Koen schreef:Het is inderdaad wel heel veel zelfverheerlijking.
Klopt, maar dat zie je wel bij meer volksliederen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 feb 2012, 21:35

Drugsbeleid in Benjiland

Benjiland kent een zeer liberaal beleid ten opzichte van drugs. Dat komt mede doordat onderzoeken hebben aangetoond dat de meeste drugs die in de meeste landen van de wereld verboden zijn, eigenlijk helemaal niet gevaarlijk zijn. Drugs die niet gevaarlijk zijn, (dat wil zeggen: niet verslavend; niet slecht voor de gezondheid) zijn in Benjiland toegestaan. Dat zijn de volgende drugs:

Stimulerende middelen (uppers)
Stimulerende middelen zijn middelen die de activiteit van het centrale zenuwstelsel stimuleren. Stimulerende middelen worden vaak ‘uppers’ genoemd omdat ze de mentale en fysische processen van het lichaam verhogen of versnellen. Toegestane stimulerende middelen zijn in Benjiland:
  • Plantaardige stoffen (of stoffen die voorkomen in bijvoorbeeld) quat, thee, koffie, energiedrank, cafeïne, guarana en taurine.
  • Bepaalde medicatie
Verdovende middelen (downers)
Verdovende middelen zijn slaapverwekkend, spierverslappend en zijn stress -of angstverminderend. Verdovende middelen hebben een kalmerende en ontspannende werking. Toegestane verdovende middelen zijn in Benjiland:
  • Alcohol (vanaf 18 jaar)
  • Bepaalde medicatie
Hallucinogene middelen
Hallucinogene middelen veroorzaken onder andere hallucinaties. Dat betekent dat ze de waarneming van de zintuigen veranderen. Officieel worden ze dan ook ' hallucinogenen' genoemd. Toegestane tripmiddelen zijn in Benjiland:
  • Cannabis
  • Truffels
  • Paddo's
  • LSD
  • DMT
  • Kratom
  • Salvia
Al deze drugs mogen dus gebruikt in Benjiland. Niet in het openbaar. Autorijden (of andere motorvoertuigen besturen) is ten strengste verboden na het nuttigen van (onder andere) deze drugs. Andere drugs, zoals medicatie (bijvoorbeeld: ritalin, benzodiazepines, dexamfetamine) zijn alleen verkrijgbaar op recept. Voor al de hierboven genoemde drugs geldt dat deze alleen mogen worden verkocht in Coffeeshops of Smartshops en alleen aan personen met een Benjilandse identiteit die 18 jaar of ouder zijn. Bovendien is bij de verkoop verplicht een duidelijke uitleg te geven en informatie van gebruik, effecten e.d. Bovendien verstrekt de overheid ook informatie over drugs, om problemen te voorkomen. Bij grensposten en op vliegvelden wordt zéér streng gecontroleerd op het smokkelen van drugs.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Koen » ma 13 feb 2012, 22:58

^^ Dat is wel een erg liberaal drugsbeleid. 8| Internationaal is afgesproken dat alle drugs verboden zijn. Daarom moet Nederland ook zo omslachtig doen om softdrugs te 'legaliseren', officieel zijn softdrugs verboden, maar je krijgt geen straf als je ze gebruikt.

Met de stimulerende en verdovende middelen heb ik geen problemen, als ze worden toegestaan. Die worden normaal ook niet onder drugs gerekend. Ik zou cannabis (wiet) bij verdovende middelen rekenen. Het is bijna onmogelijk om daarvan te gaan hallucineren. Veel hallucinogene middelen gaan toch wel erg ver. Hallucinaties kunnen je namelijk dingen laten doen in de schijnwereld waarin je je waant, die in de echte wereld jezelf of anderen in gevaar brengen. Overmatig gebruik van hallucinogene middelen kan lijden tot psychoses. Dan krijg je ook erge hallucinaties en nachtmerries, als je niets hebt gebruikt.

Daarnaast is het met drugs ook veel gemakkelijker om een overdosis te nemen dan met alcohol. Twintig doses LSD (300 mg) is bijna niets en krijg je zo binnen, maar 20 glazen bier of 20 shotjes sterk duurt toch iets langer. Je kan trouwens ook bad trippen en dat wil je als regering je burgers niet aandoen. Ten slotte zijn juist combinaties gevaarlijk. In Nederland is alleen alcohol legaal, waardoor je weinig problemen krijgt met combinaties. Alcohol en wiet is bijvoorbeeld geen goed idee. Daar kan je door in coma raken.

PS. Valt lachgas ook onder toegestane hallucinogene middelen? :lol:
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 feb 2012, 23:03

Koen schreef:Veel hallucinogene middelen gaan toch wel erg ver. Hallucinaties kunnen je namelijk dingen laten doen in de schijnwereld waarin je je waant, die in de echte wereld jezelf of anderen in gevaar brengen. Overmatig gebruik van hallucinogene middelen kan lijden tot psychoses. Dan krijg je ook erge hallucinaties en nachtmerries, als je niets hebt gebruikt. (...) Daarnaast is het met drugs ook veel gemakkelijker om een overdosis te nemen dan met alcohol. Twintig doses LSD (300 mg) is bijna niets en krijg je zo binnen, maar 20 glazen bier of 20 shotjes sterk duurt toch iets langer. Je kan trouwens ook bad trippen en dat wil je als regering je burgers niet aandoen. Ten slotte zijn juist combinaties gevaarlijk. In Nederland is alleen alcohol legaal, waardoor je weinig problemen krijgt met combinaties. Alcohol en wiet is bijvoorbeeld geen goed idee. Daar kan je door in coma raken.
Hier heb je weliswaar gelijk in, maar daarom is het gebruik van drugs in het openbaar ook niet toegestaan. Het mag enkel thuis worden gebruikt. Daarbij komt nog dat er érg veel voorlichting en informatie wordt gegeven (verplicht). De Benjilandse burgers zijn dus goed op de hoogte van de eventuele gevaren van de drugs die ze gebruiken.
Koen schreef:PS. Valt lachgas ook onder toegestane hallucinogene middelen? :lol:
Ja, dat klopt. Ik dacht dat ik die er ook ergens tussen had staan maar later had verwijderd omdat het simpelweg geen drug is. Bovendien is het effect van lachgas maar kortdurend en niet zo 'speciaal' als de drugs zelf ;)

Bovendien klopt je getal over LSD totaal niet: een begindosis LSD is 100UG, 10x 100ug = 1mg.
Verder kan je van wiet niet in een coma raken, maar wel degelijk van gaan hallucineren (zelf ondervonden).
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op ma 13 feb 2012, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Koen » ma 13 feb 2012, 23:09

Snelwegfreak schreef: Daarbij komt nog dat er érg veel voorlichting en informatie wordt gegeven (verplicht). De Benjilandse burgers zijn dus goed op de hoogte van de eventuele gevaren van de drugs die ze gebruiken.
Sorry, maar voorlichting helpt absoluut niet tegen misbruik van een stof, vooral niet onder jongeren. Dat zie je wel bij alcohol. Bijna iedereen weet wat alcohol met je doet, maar past zijn gedrag niet aan. Dit is ook goed te zien onder studenten. Ik kan wel raden wat er met iemand gebeurt die tegelijkertijd alcohol, wiet, LSD en paddo's heeft gebruikt...
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 feb 2012, 23:19

Ja, uiteraard. Dat kan je altijd zeggen. Maar het gebeurt maar weinig dat het fout gaat, mede door de goede voorlichting. Zo kan je bijvoorbeeld ook zeggen: ''Ik weet wel wat er gebeurt als je speed neemt en dan gaat hardlopen.'' ;)
En waarom zouden stimulanten en verdovende middelen geen drugs zijn? Hieronder vallen ook cocaïne (stimulant) en ghb (verdovend). Dit zijn uiteraard zeer sterke (ook schadelijke en verslavende) drugs en verboden in Benjiland.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Matt » di 14 feb 2012, 08:19

Uit Maldaria kunnen de drugs in ieder geval niet komen. Drugs mogen noch in noch uit Maldaria worden gevoerd. Medicijnen, die ook drugs zijn, mogen alleen met een vergunning worden in- en uitgevoerd. Benjiland is wel heel soepel met het drugsbeleid. Coffeeshops worden in Maldaria oogluikend toegestaan, maar er zijn wel strengere regels omtrent het verkopen van drugs.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » di 14 feb 2012, 13:27

^^ Een beetje zoals in Nederland dus. En ja, Benjiland is zeer liberaal op dit gebied. Op de verboden drugs staan wel strenge straffen. Hoge boetes, of lange gevangenisstraffen. Doordat de minder zware drugs legaal zijn voorkom je een hoop illegale handel. Van drugskoeriers heeft Benjiland weinig last, omdat alleen Maldaria een buurland is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » di 14 feb 2012, 18:38

Ardeim, en door de Douane-unie ook Solwezië, heeft een zeer streng drugsbeleid, met zeer strenge boetes en gevangenisstraffen voor het dealen en gebruiken van drugs. Zo zijn coffeeshops illegaal, en staat er op het gebruiken van cannabis boetes tussen de 650 en 825 Daalder. Het dealen van cannabis kan boetes tot 3225 Daalder en twee weken celstraf op leveren
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » di 14 feb 2012, 19:01

Dat is inderdaad zeer streng, en Benjiland heeft er uiteraard het grootste begrip voor dat andere landen zo streng zijn. Het is te hopen dat de Benjilanders zich niet laten misleiden tot drugssmokkel naar het buitenland, want dan zijn ze flink de sigaar.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door TBR » wo 15 feb 2012, 16:45

Staan daar nu echt de twin towers?
De armaturen lijken me Belgisch
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 feb 2012, 16:47

Ja, klopt. Die waren ze aan het bouwen sinds 2003. De torens zijn bijna klaar, van buiten. Binnen moet er nog heel veel gebeuren en ook omringende gebouwen moeten nog gebouwd worden. Waarschijnlijk is in 2016 alles klaar ;)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » wo 15 feb 2012, 16:52

Ik ben echt jaloers dat je (en Maarten trouwens ook) zulke mooie visualisatie kan maken. De lucht texture maakt het plaatje nog eens een stuk realistescher. :D
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door TBR » wo 15 feb 2012, 16:54

Werden die gebouwen dan gebouwd als een soort monument of zo? Of gewoon, omdat men dat mooie gebouwen vond
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 feb 2012, 16:58

Beide. Het werden érg mooie gebouwen gevonden en men wilde een eerbetoon maken tegenover de slachtoffers van de terroristische aanslagen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast