[RFL] Ontstaan van....

Republík Frankenland

Moderator: Kaaiman

Gesloten
Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

[RFL] Ontstaan van....

Bericht door Marcel » vr 30 nov 2012, 21:35

Al in de brugklas tekende ik wegen. Het ging zo ver dat zelfs de kaft van de multomap er aan moest geloven. Elk vierkante centimeter bleef niet ongespaard. Na mijn school tekende ik een complete landkaart. Oppervlakte weet ik zo niet, maar groot is het wel. Hieronder een door mij in paint (A4-tje voor A4-tje) getekende kaart (Stand 2007, er is wat bij gekomen) en met name in de breedte.

Afbeelding

Vooral in de jaren 2003 - 2004 heb ik ontiegelijk veel getekend met deze kaart, mede doordat ik 13 maanden werkloos was.

Toen ik weer werk had nam dit in rap tempo af. In Paint tekende ik wat kaarten, en helaas is dat naderhand verwijderd. Negen van de tien keer ging het nergens over en zat er geen logica in. Toen ik in 2007 bij het Wegenforum kwam en het subforum fantasiekaarten tegenkwam ben ik op de serieuzere toer gegaan.

De eerste kaart rolde begin 2008 van de band:
Afbeelding

Ik geef toe: Rommelig. En ja, bij sommige wegenforummers deed het de wenkbrauwen fronsten... Is dit een klein land met een overkill aan snelwegen en aleen maar metropolen of is dit een hele grote land.... Tsja... Zeg het.

Maart 2008:
Afbeelding

April 2008:
Afbeelding

Mei 2008:
Afbeelding

Juni 2008:
Afbeelding

Juli 2008:
Afbeelding

Augustus 2008:
Afbeelding

En dan gebeurd het onwerkelijke. Door een domme fout van mij moet ik Windows XP opnieuw installeren. Ik dacht dat ik het goed deed, maar de map Mijn Bestanden is leeg... Alles weg :( .... Kaaiman biedt me aan om bij Atlantis te komen en helemaal opnieuw te beginnen. Privé stuurt hij me de gegevenns over hoe het zuidelijke land er uit moet zien:
Kaaiman 7 oktober 2008 via MSN schreef: ... en je alleen wel t minst welvarende land met weinig snelwegen [...] en de taal ook niet [...]
Noordoost: heuvelachtig met die grote rivier [...] overigens is het int zuiden vrij vlak [...] in 2011 wordt de A1 in RBM totaan de grens doorgetrokken
Wegnummers zelf [...] het eiland bestaat uit 4 landen.

Hochmark in het westen en noorden, ex-brilamontië in het oosten, Brilamontië in het midden, jouw land in het zuiden
5px = 1km
1 px = 200m
Ik begin te tekenen en met een beetje hulp van Kaaiman kom ik een eind en is Frankenland geworden zoals jullie die nu zien. Het geschreven deel van Kaaiman klopt niet helemaal meer, maar goed... ;)

Omdat dit al Frankenland was wilde ik mijn 'nieuw' op te richten land "Koninkrijk Kwexikaan / Kwexikaan" noemen. Bij Nader inzien vond ik Frankenland een betere naam en gaat het nieuwe land in mijn map afbeeldingen door als Frankenland V2.

De taal die ik eerst wilde was Volapük. later is het omgezet naar Duits en nu is het een mengelmoesje.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door Matt » vr 30 nov 2012, 22:33

Leuk om te horen hoe het gekomen is. Ik ben dus lang niet de enige die altijd kaarten tekende. Een kaart tekenen in Paint heb ik ook eerst geprobeerd, maar dat leek nergens op. Spokanië is een goed voorbeeld van een mooie Paint-kaart. Jammer dat de oorspronkelijke kaart er niet meer is, maar ik vind het huidige Frankenland persoonlijk beter gelukt.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door Marcel » vr 30 nov 2012, 23:12

^^ De oudere kaarten die nu weg zijn hebben niets met het huidige Frankenland te maken.

Ik heb tijdens mijn vakantie in Spanje in 2006 een kaartje getekend. Deze heb ik nog en zal dit tzt eens gaan uploaden. :D

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door Kaaiman » za 01 dec 2012, 18:44

Leuk om die ontwikkeling weer eens terug te zien. :)

Mijn commentaar is vooral geografisch wel aardig in stand gebleven, al heb je qua cultuur, economie en dergelijke toch aardig je eigen draai eraan gegeven. En terecht. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door Marcel » za 05 jan 2013, 14:23

ik, 30 nov. 2012 schreef:Ik heb tijdens mijn vakantie in Spanje in 2006 een kaartje getekend. Deze heb ik nog en zal dit tzt eens gaan uploaden. :D
Beloofd is beloofd. Hier het kaartje wat ik in december 2005 tekende en wat de grondlegging is van het huidige Frankenland. Ik moet schrijven dat ik ten tijde van het tekenen nog niet bij het Wegenforum zat. Daar ben ik pas in juni 2007 gekomen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door sirdanilot » za 05 jan 2013, 15:48

Da benne een hoop snelwegen ! :mrgreen:

Maar leuk hoor, om dergelijke kaarten te zien.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Ontstaan van....

Bericht door Marcel » za 05 jan 2013, 16:06

^^Ik ben hem nu aan het overtrekken, en dan valt het nog best mee :mrgreen: Door het gekriebel lijkt het best druk, ja.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten