[RFL] Infrastructuur

Republík Frankenland

Moderator: Kaaiman

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

[RFL] Infrastructuur

Bericht door Marcel » do 03 mar 2011, 21:03

Het wegennet van Frankenland is redelijk. Vooral in het midwesten is er een goed snelwegennet. Er zijn twee snelwegen die (tot op heden) volwaardig 2x3 zijn: De A10 (Ring Rabensburgh) en de A6 van Rabensburgh naar Lubah-Neuthalhavn. Ondanks het feit dat Brimmerhavn de mainport is van zee, is zij slecht ontsloten, al komt er in de toekomst verandering is, door de (nu uitgestelde) verlenging van de A6 van Lubah-Neuthalhavn naar de grens met Sustulië. Hieronder hoe het (snel)wegennet er uit ziet:

Autostrada (in beheer van de Staat):
A1 Dabrim Oßnabrück - Rabensburgh Skeveninge
A4 (In planning) Rabensburgh - Kaymannstedt
A5 / Sec5 Rabensburgh - Zänderdorf - grens SUS
A6 / Sec6 Rabensburgh - Lubah Neuthalhavn - Brimmerhavn - grens SUS
A10 Ring Rabensburgh
A15 Hennenthjem Havn - grens HM
A29 / Sec29 Rabenbsburgh - Balsmansúdra - Dalesco
A38 / Sec38 Ghunterstedt - Dabrim Oßnabrück - Kalaznikov
A40 / Sec40 (In bouw) Osprossenburgh - Kalaznikov - Höllstedt
A51 / Sec51 Grens SUS - Ladrnhöff - Ford Bijel
A55 / Sec55 Grens RBM - Zänderdorf - Ladrnhöff - Afneldörn - Brimmerhavn
A65 / Sec65 Osprossenburgh - Älter Moeynstedt
A67 / Sec67 Zänderdorf - Älter Moeynstedt - Lubah Neuthalhavn
A80 / Sec80 Lubah Neuthalhavn - Voderendorf - Groß Neuthal
A103 Balsmansúdra - Rabensburgh
A105 Rabensaburegh-Neustedt / Havn (Sec105 is gemeentelijk)
A106 R-Neustedt/Havn - R-Vest
A107 / Sec 107 R-Nordt - R-Vest - R-Neustedt/Havn
A381 (Westelijke randweg Ghunterstedt) A38 - grens HM
A535 Bad Bunerstedt - Brimmerhavn
A672 Klein Aldtmarscheid - Älter Moeynstedt
Wegen in cursief kunnen ook in beheer zijn van de kreiz waar ze doorheen loopt.

Secundaire wegen (afgekort Sec):
Sec100 tot Sec 999. Al deze wegen zijn in beheer van de kreizen waar deze doorheen lopen.

Tertiaire wegen (Afgekort L)
L1 tot L99. Al deze wegen kunnen verschillende wegbeheerders hebben. Van waterschap tot een dorpsgemeenschap. Deze categorie werd nooit op de kaart aangegeven, maar sinds 2010 wordt dit nu wel gedaan.

Info:
- Alle (snel) wegen uitstralend vanuit de hoofdstad, beginnend vanaf het Noordoosten, dan oplopend met de klok mee met een enkel cijfer (A1 ~ A9)
- Alle (snel) wegen zijn Noord - Zuid (oneven) en Oost - West (even) georiënteerd.
- Snelwegen die meerdere zones passeren eindigen op een 0 (even) of 5 (oneven) [A15, A20, A25 ect]. Dit geld niet voor Secundaire wegen, ook wanneer zij een snelwegstatus krijgen, tenzij deze van dien aard word dat een hernummering noodzakelijk word.
- De zones 10 ~ 99 en 100 - 999 beginnen in het Noordoosten en gaan via een vraagteken symbool oplopend naar het Zuidoosten.
- De L-wegen zijn uitgezonderd.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 05 mar 2011, 19:12

Nieuwe versie: Klik hier!!

Wegenwerken:
- Osprossenburger Kreutz (A1xA40xA65)
Dit wordt een imposant knooppunt. Men is al druk bezig met de bouw, en wanneer de belangrijkste verbindingenklaar zijn gaat deze open voor het verkeer.
Het knooppunt staat bekend in Nederland als de Pirouette van René

- Kaymannstedt
Een voorstad van Rabensburgh, met 8000 inwoners, wil een verlenging van de Sec4. Maar niet als Sec4, maar als A4. Kaymannstedt verwacht namelijk dat zij flink gaan groeien in de komende jaren. Aangezien het eventueel te bouwen stuk volledig op hun grondgebied ligt, kan de Federale regering
dit niet tegenhouden. Alleen de op en afritten worden gedeeld met Rabensburgh, maar deze heeft te kennen gegeven om medewerking te verlenen. Zij hebben ook in de planning dat de Sec4 2x2 autoweg word, met een Haarlemmermeeraansluiting. Er is geen ruimte voor een volledig knooppunt, omdat de toerit uit de tunnel komt. De aansluiting met de A10 is ook een Haarlemmermeeraansluiting.

- A5
Momenteel wordt er flink gebouwd om de Sec5 te upgraden naar A5. Het laatste stuk -bij Biako-Bal'a- moet in september 2012 klaar zijn, en daarmee de A5 volledig te berijden is.

- A6
De A6 ligt nog op de tekentafel, maar als alle procedures en het geld voor elkaar is, kan dit project ook gaan beginnen. Ruim 130km snelweg zal in fases worden aangelegd. De tunnel onder de Plaudüm word al uitgebouwd naar straks 2+2+2+2 rijstroken. Anno maart 2011 is dit project uitgesteld.

- A29 / Sec29
Een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau heeft, in samenspraak met het upgraden van de sec38 geadviseerd om de Sec29 te upgraden naar autosnelwegprofiel tot aan de omlegging A38. Nu zet Ahll er twijfels bij, dus wil ze kijken er een knooppunt komt en niet dat de weg geüpgraded word. Sec29 bijft dus waarschijnlijk zoals deze nu is, gezien de intensiteiten.

- A38 / Sec38:
Tyny Ahll heeft een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau gevraagd over het eventueel verbeteren van de Sec38. Deze weg kan toeristen op een comfortabele manier toeristen aan de zuidkant van de bergen brengen. Een deels upgrade naar A38 en een 1x2 alternerende weg kwam er bij hun uit de bus. Nu werkt Frankenland niet met 1x2 wegen, dus zal er waarschijnlijk een 2x2 weg worden, waarbij op/afritten en viaducten worden voorbereid op autosnelweg. Autosnelweg en Autoweg krijgt een volledig nieuw tracé, waarbij ook tunnels geboord moeten worden. De Sec38 word bij Dabrim Ößnabrück 2x2, zodat de stad een stuk snelweg heeft aan de zuidkant. Het huidige tracé zal dan worden gedowngraded. Het tunnelproject is anno maart 2011 in de lade gelegt; de rest gaat wel door. De A38 zal eerst dat uit twee delen bestaan: A38 Höhemarcker Dreieck - Fluantaroy en Hog-Andersberg - Dabrim-Oßnabrück. Het gedeelte naar Kalaznikov is ook naar de lade verwezen.

- A40
De sec40 is in bouw, maar RFL heeft besloten, op aandringen van een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau. Zij wilden graag zien dat Kalaznikov goed ontsloten werd, en dat gaat nu gebeuren. De plannen liggen op de tekentafel, nu nog het geld. Indien men het geld niet voorhanden krijgt, wil men deze lenen, en de lening terug betalen door middel van tolheffing. Ondernemers en bestuurders hebben hierop fel geprotesteerd.
Maart 2011: Nog steeds niet het geld rond. De A40 zal eerst tot afrit 2 lopen. De rest wacht nog op financiering.

- A51 / Sec51.
Omdat deze weg iets naar het zuiden wordt verlengt ,bij een op een nieuw tracé te bouwen A6, wordt een klein stuk autosnelweg, inclusief een trompet knooppunt. Dit, mocht het ooit nodig zijn, voor uitbreiding naar autosnelweg. Het tussenliggende stuk zal gewoon Sec51 blijven. Aangezien de A6 (Lubah-Neuthalhavn - Brimmerhavn) in de lade geschoven is, is dit ook in de lade geschoven.

- A53 (TOEGEVOEGD 7/7/2011): Deze weg komt in aanleg onder druk van de Ostpartay Frenklénds. Deze wil dat Brimmerhavn binnen afzienbare tijd goed ontsloten word. De A53 word, wanneer voltooit tezamen met de huidige A45 omgenummerd naar één nieuw wegnummer. Het stuk A45 naar de grens krijgt straks het nummer A51. De financiering hiervoor is in voorbereiding. Zie ook hier.

- A80 (Zuidelijke ringweg Lubah-Neuthalhavn)
Vorig jaar veelbesproken, nu weggemoffeld in een lade. Hooguit het stuk tussen de toekomstige A6 en het industrie / havengebied staat op de nominatie voor aanleg over nieuw tracé, maar dat is ook alles. Het gemeentebestuur neemt voorlopig geen besluit over dit stuk weg.

- Sec340 / N37 (RBM):
Er word in de heuvels ten Oosten van St. Feriënberg bestaande wegen geüpgraded ten behoefte voor doorgaand toeristenverkeer. In samenwerking met Brilamontio komt door het centrum van onze bergen en volwaardige autoweg te liggen. Het kan een alternatief zijn voor toeristen die op hun gemak de omgeving willen verkennen. De grenspost bij Dolbanoj gaat, na wat overleg, na voltooiing dicht. De L-12, een gedeelte van de Sec340
en grotendeels de sec319 zullen omgenummerd worden.
Maart 2011: Inmiddels zijn voorbereidingen begonnen.
Spoiler: weergeven
21 Februari 2012 : A5 Uitbouw A5 tussen Kaymannstedt en Biako Bal'a klaar.
21 Februari 2012 : A15 gedeeltelijk klaar voor grens Hochmark.
15 Maart 2012 : A5 Uitbouw A5 tussen A65 en Jisterfelde klaar.
01 Juni 2012 : Uitbouw A5 tussen Jisterfelde en A45 klaar.
30 September 2012 : A5 Omlegging Biako Bal'a en knooppunt met A65.

De exacte openingen kunnen eerder of later zijn dat de data's die hier vermeld staan.
En verder:
December 2013 : A53 Omlegging Afneldörn van Sec53 tot Afrit 15 klaar.
Maart 2013 : Openstelling Sec40 tot aansluiting Hollstedt (7)
Mei 2013 : Openstelling Sec40 van aansluiting 7 tot aan grens (Blijft halve kracht tot verbreding N18 in 2014)
2015 voltooiing autoweg 40 van de A45 naar Larga-Meandro (RBM)
2015 voltooiing Autostrada 45 en 51, en de bijbehorende omnummering.

Planning:
- Osprossenburger Kreutz (A1xA40xA65)
- A4 Rabenbsburgh - Kaymannstedt (tussen A5 en Kaymannstedt)
- A6 Lubah-Neuthalhavn - Brimmerhavn*
- A29 / Sec29 Knooppunt A38*
- A38 Upgraden Sec38 naar A38*
- A40 Nieuw Tracé*
- A51 / Sec51 Verlenging naar Zuiden i.v.m Nieuw tracé A6*
- A107 Westelijke binnenring Rabensburgh tot aan A106 voltooien. Wordt 2x2 zonder vluchtstrook, maar met pechhavens.

* Zie bovenstaande tekst.

Zie hier voor de nieuwste projecten (07/2010).

Daarnaast wordt spoor tussen Rabensburgh-Süd en Ferenstadt gemoderniseerd, en dubbel uitgevoerd. Anno maart 2011 zijn de werken in volle gang.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

[RFL] Bewegwijzering

Bericht door Marcel » vr 11 mar 2011, 20:19

Rond de bewegwijzering van RFL heeft altijd wel wat stof gewaaid. Vooral de felle kleur blauw (snelweg) en groen (OWN) doet bij sommige forummers pijn aan de ogen. Het Ministerie van Verkeer en Vervoer ziet tot op heden geen reden om deze kleurstelling aan te passen. Alle borden zijn van aluminium. Elk regel heeft een eigen aluminium plaat. Bij het vervangen daarvan hoeft men niet te popnagelen of er een sticker voor te plakken

De bewegwijzering is voornamelijk Duits. Daarnaast zitten er wat Nederlandse elementen in.

Opbouw bewegwijzering snelweg:
      
 Dichtsbijzijnde afrit  12km 
 Daaropvolgende afrit / stad  17km 
 Einddoel  24km 
Er mogen maximaal 4 bestemmingen op een bord staan. Dit geld voor zowel een portaalbord als afstandenbord. Er mag van afgeweken worden, maar liever niet.

Het vermelden van wijken gebeurd cursief:
- Rabensburgh-Nordyk
De overige wijken zullen pas onderaan de afrit, bij verkeerslichten, kruising of rotonde worden weergegeven.

Haven(s) / Havennummers, industrienummers en vliegveld worden altijd aangegeven. Een klein industrieterreintje bij een dorp niet.
~~
Borden OWN:
Borden op het OWN zijn groen. De wegbeheerder is vrij hoe de bewegwijzering toe te passen, maar moet zich wel aan de volgende regels houden:

- De wegbeheerder moet de doelen nemen zoals deze zijn voorgeschreven door het Ministerie van Verkeer en Vervoer. Zij bepaald de doelen.
  • FRD Standaard 1089 (Bebording):

    Lettertype / Font : DIN1451 Mittelschrift of Engschrift
    Kleur Autosnelweg : Blauw
    Kleur overige wegen : Groen
    Kapitaalhoogte normaal : 20
    Kapitaalhoogte KM : 16
    Kapitaalhoogte U-Bordjes: 13
    Lijnbreedte : 2,558
    Wegnummer in schild : Net zo groot als Hoofdletter (20)
    Pijlen : Duitse Pijlen (NIEUW). De oude mogen alleen bij herplaatsen.
    Pijlen uitlijning : 120

    Hier mag, bij ruimtegebrek op bord, van afweken worden.
Over het gebruik van pijlen is men dus vrij: Men mag DIN-pijlen of hartkoppijlen gebruiken.
  • FRD standaard 1257
    Wijknamen dienen cursief (Italic) weergegeven te worden.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Bewegwijzering

Bericht door Marcel » vr 11 mar 2011, 20:32

Hier wat snelwegborden:

A1:
Afbeelding

A672. De afritnummering is hoog, vanwege dat de A6 en de A672 dezelfde hectometerring heeft (zie oude kaarten hoe dat vroeger was). Volgens FRD Standaard 1256 moeten óf de hectomerterring, óf de afritnummering veranderd worden.
Afbeelding

Hier wat OWN-borden:
Sec45 afrit 3 (deel van de A45):
Afbeelding

Sec65 bij Ald Brimmen:
Afbeelding
Vanaf het OWN wordt altijd naar de (dichtstbijzijnde) snelweg verwezen.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 19 mar 2011, 22:06

Ferienberger Seitung schreef: Weinummer omnummierd
Wegnummer omgenummerd

Minister van Bergekreiz (regio 4) Gerhald Brill van Verkeer en Vervoer heeft vanmorgen van drie wegnummers één wegnummer gemaakt. Het gaat om de Sec319 tussen de A1 en de grens met Brilamontio en de Sec340 tussen Sec319 en de D316. Ook de L12 is omgenummerd. Het nieuwe wegnummer is Sec37. Door deze omnummering kan de Kreizminister aankloppen bij Minister van Verkeer en Vervoer Tiny Ahll, om deze weg voor 2012, inclusief tunnels en een grensovergang te kunnen voltooien.

Aanvraag voor deze ombouw, inclusief aanbesteding zal aanstaande maandag ingediend worden. Brilamontio zal ook een del bijleggen.

Het westelijke deel van de Sec340 is omgenummerd naar Sec374, om een dubbelnummering te voorkomen. Het oostelijke deel blijft Sec340.
Kaaiman schreef: De rest van de N37 blijft onverhard, omdat de gereserveerde kosten daarvan naar Frankenland gaan vanwege de verbetering van de Sec340.
Hier heb ik even zwaar overheen gelezen en meende dus dat Frankenland de kosten zelf zou moeten ophoesten. Door een bijdrage van Brilamontio zal dit proces worden versneld.

Nu ben ik even in onzekerheid gebracht wat te doen met de grenspost van de (nu) N37 en (de oude) Sec319: Ik wil deze, na voltooiing van de N37/Sec37 dicht hebben, maar wat wil jij Kaaiman?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Kaaiman » za 19 mar 2011, 22:24

Er is onderzoek gedaan naar het grensoverschrijdend verkeer. Er gaan daar op de drukste dagen zo'n 560 auto's de grens over. Daarvan zullen er zo'n 490 de route naar de nieuwe grensovergang N37/Sec37 kiezen. De overige 70 voertuigen betreffen met name lokaal verkeer. De mensen in deze uithoek hebben met name een economische binding met Dolbalnoj, dat de dichtstbijzijnde grotere plaats in de buurt is. Deze mensen zullen flink moeten omrijden als de grensovergang dicht gaat.

Echter, die 70 voertuigen per dag rechtvaardigen geen bemanning van een grensovergang, dus de grensovergang N37/Sec319 kan in 2013 gesloten worden.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 19 mar 2011, 22:31

^^ Fijn dat ik dat weet. Kan ik daar rekening mee houden.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 16 apr 2011, 09:37

GO-news.rf schreef: A67 Komplett

A67 Compleet.

De A67 is na dik twee jaar van plannen en bouwen compleet. De weg kwam in februari 2009 op de kaarten, en door efficiënt te werken kon het stuk van 19km voltooit. De bouw en planning koste 4,8 miljoen Franklandse Mark (FM 1 ˜ € 0,851).

Nu kan men van Dabrim Oßnabrück via de autosnelweg naar Lubah Neurthalhavn rijden. De volgende openingen zijn geplant in juli: Dan moet het knooppunt Moeynstedter Dreieck klaar zijn (met uitzondering van lichte werkzaamheden) en de A103. Dat is de bypass van onze hoofdstad die een gedeelte van de A1 en de A10-Oost moet gaan ontlasten.

Momenteel zijn er geen nieuwe werken gestart, alleen aan het spoor. Het OV is de laatste jaren een ondergeschoven kind geweest, en daar wordt door middel van grootschalige werken nu wat aan gedaan. De A6 van Lubah-Neuthalhavn naar Brimmerhavn bijvoorbeeld is nog steeds niet aanbesteed.

Christoff Möhnthaler, P/o box 674 10690 Rabensburgh-Jeppel // Fax: 010-146 543 00

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Bewegwijzering

Bericht door Marcel » za 16 apr 2011, 09:59

Ministrüm der Verkehr und Vervej schreef:
Yndervak nach neuahl verkehrsbörde
Onderzoek naar nieuwe verkeersborden

Het Ministerie van verkeer en vervoer wil nieuwe verkeersborden invoeren. De reden is om qua bewegwijzering op één lijn te gaan zitten met RBM en Hochmarck. Deze landen voeren groene bewegwijzering op autosnelwegen en blauw op de overige wegen. Daar er nogal wat verwarring ontstaat wil Frankenland kijken of zij het huidige systeem wil vervangen.

Kleurstelling
Daarnaast is er kritiek op de kleurstelling: Deze is te fel. Het ministerie heeft deze kritiek altijd naast zich neergelegd, maar wil nu tegemoet komen aan de kritici. Medewerkers die op vakantie waren in diverse landen, hebben van het ministerie de opdracht meegekregen om te zien over hoe men de bewegwijzering in het buitenland toepast. Na een jaar van onderzoek, kwam Tsjechië goed uit de bus, en wordt daar verder mee gewerkt. Voert Tsjechië alleen kapitalen, Frankenland zal dat niet toe gaan passen.

Druk
Ook is volgens de huidige critici de bewegwijzering te druk. Ook daar wil het Ministerie wat aan gaan doen.

Route Atlantidia
Als de nieuwe bewegwijzering een feit word, zal route Atlantidia van de borden verdwijnen: Het ministerie wil op de nieuwe borden geen extra regel voor reserveren.

Voorbeelden
Hieronder een paar voorbeelden op het snelwegennet.

Afbeelding
Reacties hierop kunnen in het algemene topic geplaatst worden.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 07 mei 2011, 19:50

Lokallnews Dolbanoy schreef:
Omläking Sec37 Dolbanoj ready.

Omlegging Sec37 bij Dolbanoj klaar.

Bij Dolbanoj is de omlegging Sec37 (tot voor kort bekend als Sec319) klaar. Dit lokale project is een samenwerking tussen Brilamontio en Frankenland om een goede bereikbaarheid door onze bergen te leggen. Door de opwaardering van de wegen in onze regio komt deze verbinding tot stand. De omlegging is hiervan een deel. De oude route word afgebroken en teruggegeven aan de natuur of de boeren. Het stukje van de Sec319 dat vanaf de Sec340 naar de grens loopt is afgewaardeerd in afwachting tot de sluiting van deze grens. Dit stuk gaat nu door het leven als de L-39.

Tunnels en bruggen
Nu rest de bouw van tunnels en bruggen. De Minister van Bergekreiz (regio 4) Gerhald Brill van Verkeer en Vervoer heeft inmiddels bericht gehad van Tyny Ahll: Zij stelt FM150 miljoen beschikbaar om de bouw van tunnels en bruggen te bouwen en het verbeteren van de weg. Daarnaast gaat ze kijken of er omlegging nodig zijn bij Pyze en Dykerswald. Daarnaast gaat ze kijken of er een mogelijkheid is tot het ongelijkvloers maken van de kruisingen. Hoe de aansluiting met de toekomstige A38 er uit komt te zien is niet bekend.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Bewegwijzering

Bericht door Marcel » za 07 mei 2011, 20:39

Inmiddels is het OWN ook bekend. Op reactie van Brilamontio om de /|\Atlantidia niet te verwijderen is gehonoreerd:

Afbeelding

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Bewegwijzering

Bericht door Marcel » za 04 jun 2011, 20:40

Beetje nieuws uit Bewegwijzeringsland van Frankenland:

Per 1 juni 2011 heeft men de afstandsaanduiding internationaal gemaakt. Op de bewegwijzering stond altijd 'mtr', nu is dat 'm' geworden. Daarnaast zal een proefvak worden geopend met groene wegwijzers op de Autostrada. Welk wegdeel is nog onduidelijk.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » zo 03 jul 2011, 19:14

Frénklends 24h Political news schreef: BREAKING NEWS: Umbau Sec53 geht dor.

Rabensburgh / Brimmerhavn - Met nog een jaar voor de verkiezingen en hard politiek overleg met de populistische Ostpartay Frenklénds heeft geresulteerd dat zowel het wegennet als het OV grondig wordt aangepakt. De Ostpartay dreigde bij een eventuele winst te gaan afsplitsen van het huidige Frankenland, omdat ze vinden dat de huidige politiek geen aandacht heeft voor de regio.

Het geld voor deze twee projecten komt uit diverse potten en door middel van tolheffing op de uit te bouwen weg. De Ostpartay zag geen heil in deze constructie, maar ging akkoord na toezegging om het huidige spoor binnen twee jaar aan te pakken. Ook busverbindingen zullen onder de loep worden genomen. De National Grünen (NG) zijn zeer verheugd op dit plan, en willen op dit vlak zelfs gaan samenwerken met de Ostpartay.

Ten tweede zal de Sec53 worden geüpgraded naar een 2x2 autosnelweg. De weg zal rechtstreeks op de bestaande A45 worden aangesloten, en dan worden omgenummerd. De snelweg naar de grens met Sustulië zal in eerste instantie worden gedowngraded naar een Secundaire weg; een snelweg is vanwege de lage intensiteiten onnodig en zal via een trompetaansluiting worden verbonden. Dit met het oog op de toekomst.

De financiering is deels rond. De regering legt van het totaalbedrag voor beide projecten 51% op tafel, bedrijfsleven leggen 25% neer en de rest (21%) zal door middel van tolheffing op de nieuwe snelweg worden terugverdiend. Van het bedrijfsleven is van de 25% nu 60% binnen. Men verwacht binnen afzienbare tijd zelfs te kunnen beginnen.

De populariteit van de Ostpartay is niet te stoppen: Mochten er nu verkiezingen zijn, staan ze landelijk 3e.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 15 okt 2011, 19:09

Ministrüm der Verkehr und Vervej schreef: Weinummer omnummierd. (Project A55)
Wegnummer omgenummerd (Project A55).

Via openbare berichten in de landelijke dagbladen deelt het Ministerie van Verkeer en Vervoer, met verantwoordelijk Minister Mw. T. Ahll, het volgende mee:

Secundaire weg 45 tussen grensovergang Kolbro en Aansluiting 5 "Polski-Altwahrmbusch", Autostrada 45 tussen Aansluiting 5 "Polski-Altwahrmbusch"en voorlopig aansluiting 11 "Hohenhorster Dreieck", Secundaire weg 53 tussen Autostrada 51 en aansluiting 14 "Afneldorn" en Autostrada 53 tussen aansluiting 14 "Afneldorn" en Aansluiting 15 "Brimmer Kreutz" zal worden omgenummerd naar Secundaire weg 55 en Autostrada 55. Deze wijzigingen gaan in per 1 januari 2012.

Dit vanwege nieuwbouw van een stuk autostrada ter hoogte van Ladrnhöf en uitbreiding van bestaande wegen tussen Ladrnhöff en Afneldorn.

Autostrada 45 tussen aansluiting 11 "Hohenhorster Dreieck" en grensovergang Ponteluci (SUS) zal worden omgenummerd naar A51 (Wijziging op 7 januari 2012. De reden: Doortrekking van de huidige A51).

De niet genoemde delen zullen worden afgebroken vanwege aanpassingen ter hoogte van aansluiting 11 "Hohenhorster Dreieck". Ter compensatie van nieuwbouw over nieuw tracé zullen de afgebroken tracés teruggegeven worden aan de natuur.

U kunt kaartmateriaal bezichtingen op de volgende plaatsten:

Gemeentehuis Älter Moeynstedt
78 Centrúmplatz
66011 Älter Moeynstedt
+28546-400 60 60

Bezichtigen tussen 09.00h en 11.30h

Gemeentehuis Afneldörn
2 Felderstraße
46006 Afneldörn
+28555-107 70 70

Bezichtigen tussen 09.00h en 12.00h

Ministerie van Verkeer en Vervoer
134 Rue Sudostia
11214 Rabensburgh
+285800-60 60 600 (Gratis)

Bezichtigen tussen 10.00h en 15.00h.

In buurthuis "De Oude Grens" te Gebäck zal op 11 november aanstaande een inspraakavond komen met betrekking tot verlenging / nieuwbouw / upgraden bestaande wegen. Omwonenden van dit project kunnen zich aanmelden bij het Ministerie van Verkeer en Vervoer. U dient (bij voorkeur) te reserveren op nummer 0800-60 60 600 (gratis). Vol is namelijk vol!

Buurthuis "De Oude Grens"
67 Nabiha
65198 Gebäck
0562-67 41 66 (Ook hier kunt U (bij voorkeur) reserveren)

LET OP!! DIT GAAT NIET OVER HET OMNUMMEREN VAN DE HUIDIGE WEGEN, ALLEEN VOOR HET PROJECT A55!

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Koen » za 15 okt 2011, 21:29

In dit bericht staat dat de autosnelweg naar Sustulië het nummer A555 krijgt. Dus hij wordt niet afgewaardeerd zoals in het vorige bericht (BREAKING NEWS: Umbau Sec53 geht dor.) stond?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 15 okt 2011, 21:36

Snelwegen worden niet afgewaardeerd.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Koen » za 15 okt 2011, 22:27

^^ Er staat het volgende:
Marcel schreef:
Frénklends 24h Political news schreef: BREAKING NEWS: Umbau Sec53 geht dor.

(...)

(...) De snelweg naar de grens met Sustulië zal in eerste instantie worden gedowngraded naar een Secundaire weg; een snelweg is vanwege de lage intensiteiten onnodig en zal via een trompetaansluiting worden verbonden. Dit met het oog op de toekomst.

(...)
Downgraden naar secundaire weg zou toch Sec555 betekenen en niet A555? Dan is het toch geen snelweg meer?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 15 okt 2011, 22:33

^^ Dat is de krant hé? Het wordt dus gewoon een autosnelweg.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Kaaiman » ma 17 okt 2011, 01:12

Hoe gaat deze geheel parallel aan de Plaudum lopende snelweg heten. De Plaudumautobahn? ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » ma 17 okt 2011, 05:46

^^ Hé, da's helemaal geen slecht idee. Houd ik in mijn achterhoofd. :B

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Kaaiman » ma 17 okt 2011, 09:50

Op z'n Frankenlands wordt 't dan wel met een umlaut: Plaudümautobahn. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » di 03 jan 2012, 22:58

PROJECTEN 2012

Projecten 2013
~~
Opleveringen en projecten in 2013 onder de spoiler
Spoiler: weergeven
15 januari 2013: Openstelling A38 tussen Fluantaroj (6) en Berger Kreutz (7)

15 januari 2013 : Gedeeltelijke opening Osprossenburger Kreutz (A1xA40xA65). De A65 richting het zuiden (tussen Osprossenburger Kreutz en Osprossenburg-Süd / Stadtboulevard) is nog in bouw. In verband met procedures zal dit stuk pas na de zomer opgeleverd worden.

December 2013: Opwaardering Sec29 naar snelweg tussen Berger Kreutz (2a) en Balya-Uitopiastedt (3).

September 2013: Openstelling A6 tussen Alt Brimmen en Brimmer Kreutz.

December 2013: Gedeeltelijke openstelling Berger Kreutz (klaverblad, waarvan de A38 parallelbanen heeft). Sec29 lift op dit stuk mee met A38 via diezelfde parallelbaan.

Januari 2014 : Openstelling A107 in Westelijk Rabensburgh. Ontbrekende schakel tussen R-Nargö en Westyer Dreieck-West. De aanleg was eerst onzeker vanwege lange procedures, maar omwonenden hebben met de gemeente geschikt, dat ter compensatie vanwege de dalende huizenprijzen in de directe omgeving. De schikking betrof voor 67 huishoudens voor een bedrag van 1.5 miljoen Franken. Dit wordt nu al het duurste stukje snelweg genoemd.

Mei 2014 : Openstelling nieuw knooppunt bij Hohenhorster Dreieck (A55 xA51)

NOTE: De exacte openingen kunnen eerder of later zijn dat de data's die hier vermeld staan.

Verdere projecten onder de spoiler.
Wegenwerken:

- Kaymannstedt
Een voorstad van Rabensburgh, met 8000 inwoners, wil een verlenging van de Sec4. Maar niet als Sec4, maar als A4. Kaymannstedt verwacht namelijk dat zij flink gaan groeien in de komende jaren. Aangezien het eventueel te bouwen stuk volledig op hun grondgebied ligt, kan de Federale regering
dit niet tegenhouden. Alleen de op en afritten worden gedeeld met Rabensburgh, maar deze heeft te kennen gegeven om medewerking te verlenen. Zij hebben ook in de planning dat de Sec4 2x2 autoweg word, met een Haarlemmermeeraansluiting. Er is geen ruimte voor een volledig knooppunt, omdat de toerit uit de tunnel komt. De aansluiting met de A10 is ook een Haarlemmermeeraansluiting.
Zie ook ².

- A6
De A6 ligt nog op de tekentafel, maar als alle procedures en het geld voor elkaar is, kan dit project ook gaan beginnen. Ruim 130km snelweg zal in fases worden aangelegd. De tunnel onder de Plaudüm word al uitgebouwd naar straks 2+2+2+2 rijstroken. Zie ook ³.

- A29 / Sec29
Een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau heeft, in samenspraak met het upgraden van de sec38 geadviseerd om de Sec29 te upgraden naar autosnelwegprofiel tot aan de omlegging A38. De bouw van de A38 tot Berger Kreutz vindt doorgang, en de Sec29 zal bij openstelling Berger Kreutz worden opgewaardeerd naar Autosnelweg. Het gedeelte ten noorden van de A38 blijft zoals het is.

- A38 / Sec38:
Tyny Ahll heeft een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau gevraagd over het eventueel verbeteren van de Sec38. Deze weg kan toeristen op een comfortabele manier toeristen aan de zuidkant van de bergen brengen. Een deels upgrade naar A38 en een 1x2 alternerende weg kwam er bij hun uit de bus. Nu werkt Frankenland niet met 1x2 wegen, dus zal er waarschijnlijk een 2x2 weg worden, waarbij op/afritten en viaducten worden voorbereid op autosnelweg. Autosnelweg en Autoweg krijgt een volledig nieuw tracé, waarbij ook tunnels geboord moeten worden. De Sec38 word bij Dabrim Ößnabrück 2x2, zodat de stad een stuk snelweg heeft aan de zuidkant. Het huidige tracé zal dan worden gedowngraded. Het tunnelproject is anno maart 2011 in de lade gelegt; de rest gaat wel door. De A38 zal eerst dat uit twee delen bestaan: A38 Höhemarcker Dreieck - Fluantaroy en Hog-Andersberg - Dabrim-Oßnabrück.
Stand Februari 2012 : Verlenging van afrit 6 (Fluantaroj) tot aan Berger Kreuz (Sec29). Berger Kreutz wordt volledig als autostrada gebouwd.

- A40
RFL heeft besloten, op aandringen van een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau, om de A40 te bouwen. Zij wilden graag zien dat Kalaznikov goed ontsloten werd, en dat gaat nu gebeuren. De plannen liggen op de tekentafel, nu nog het geld. Indien men het geld niet voorhanden krijgt, wil men deze lenen, en de lening terug betalen door middel van tolheffing. Ondernemers en bestuurders hebben hierop fel geprotesteerd.
Januari 2012: Bouw A40 tot afrit 2 (Sec399). De rest uitgesteld.

- A51 / Sec51.
Omdat deze weg iets naar het zuiden wordt verlengt ,bij een op een nieuw tracé te bouwen A6, wordt een klein stuk autosnelweg, inclusief een trompet knooppunt. Dit, mocht het ooit nodig zijn, voor uitbreiding naar autosnelweg. Het tussenliggende stuk zal gewoon Sec51 blijven. Aangezien de A6 (Lubah-Neuthalhavn - Brimmerhavn) in de lade geschoven is, is dit ook in de lade geschoven.
Stand januari 2012: Tracébesluit genomen, maar omdat dit gedeelte A6 er voorlopig niet komt, geen aanleg.

- A55 (Voormalige A35 / Sec 53) (Wijziging 07/01/2012): Deze weg komt in aanleg onder druk van de Ostpartay Frenklénds. Deze wil dat Brimmerhavn binnen afzienbare tijd goed ontsloten word. De A53 word, wanneer voltooit tezamen met de huidige A45 omgenummerd naar één nieuw wegnummer. Het stuk A45 naar de grens krijgt straks het nummer A51. De financiering hiervoor is in voorbereiding. Zie ook hier.
Stand januari 2012: Vanwege opheffing van de partij is de aanleg hiervan uitgesteld. Procedures zijn wel bezig. Eerste procedures afgerond:
- Nieuwbouw knooppunt bij Hohenhorster Dreieck (afgerond mei 2014).

- Sec340 / N37 (RBM):
Er word in de heuvels ten Oosten van St. Feriënberg bestaande wegen geüpgraded ten behoefte voor doorgaand toeristenverkeer. In samenwerking met Brilamontio komt door het centrum van onze bergen en volwaardige autoweg te liggen. Het kan een alternatief zijn voor toeristen die op hun gemak de omgeving willen verkennen. De grenspost bij Dolbanoj gaat, na wat overleg, na voltooiing dicht. De L-12, een gedeelte van de Sec340
en grotendeels de sec319 zullen omgenummerd worden.
November 2012: Tunnels grotendeels klaar. Men is bezig met de wegfundering.

Planning:
- A4 Rabenbsburgh - Kaymannstedt (tussen A5 en Kaymannstedt)²
- A6 Lubah-Neuthalhavn - Alt Brimmen³
- A29 / Sec29 Knooppunt A38
- A38 Upgraden Sec38 naar A38
- A40 Nieuw Tracé
- A51 / Sec51 Verlenging naar Zuiden i.v.m Nieuw tracé A6 - Dit is inmiddels gewijzigd, zie A53.


² = Procedures zijn uitgesteld tot nader order. De Sec 4 blijft voorlopig zoals deze is, alleen zal het stuk weg gesloten worden voor voertuigen boven de 7.5 ton.
³ = Procedures zijn bezig voor de volgende stukken: Norder Kreutz (A6xA67) - Hogedyk.
Daarnaast wordt spoor tussen Rabensburgh-Süd en Ferenstadt gemoderniseerd, en dubbel uitgevoerd. Anno maart 2011 zijn de werken in volle gang.[/spoiler]

Het ministerie van verkeer en vervoer gaat alle gelden die bestemd waren voor de Transrapid ergens anders voor gebruiken, voornamelijk spoor verbeteringen; hiermee ziet Frankenland geheel af van de Transrapid.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » za 22 sep 2012, 20:31

Algemeiner Rabengsburgher schreef: "A5 binoah ready".
"A5 bijna klaar".

Rabensburgh - Nog een dikke week, en dan is het zover: Na drie jaar van bouw en plannen is de A5 tussen Rabensburgh en de grens met Sustulië klaar. Deze verbinding gaat een impuls geven in Oost-Frankenland en natuurlijk ook aan de Oosterburen.

Dodenweg
De Sec5 was jarenlang een gevaarlijke weg. Het is dé verbinding tussen Zänderdorf en onze hoofdstad. Omdat de Sec5 ook door de bebouwde kom liep, vielen er regelmatig slachtoffers, waaronder een aantal doden. Vooral fietsers en voetgangers waren regelmatig de dupe. Omwonenden die zicht verenigd hadden, pleiten voor een snelle bouw.

Snel, sneller, snelst
De ombouw van de Sec5 had in eerste instantie geen prioriteit. Sterker. Het stuk bij Zänderdorf ging tot 2009 als A215 door het leven, en het stuk bij de A6 als A217. In april 2009 zijn deze nummers vervallen, en heeft men er een doorgaande route gemaakt. Tevens werd er een omlegging Kaymannsted gepland, die in juni 2010 open ging. In die tijd startten ook de grondwerkzaamheden voor het resterende stuk. Als eerste werden de omleggingen gereed gemaakt, Alleen bij Bialko Bal'a als laatste, omdat daar ook de brug over de Redümm gebouwd moest worden. In de jaren die volgden, werden de losse stukken één voor één geopend, het laatste stuk dus bij Biako Bal'a.

Jann Kleine P/o box 13855 10034 Rabensburgh

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Koen » vr 28 sep 2012, 00:57

Goed dat de A5 zo snel is aangelegd. Het lijkt mee een lange en vrij belangrijke as richting Sustulië.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RFL] Wegennet

Bericht door Marcel » wo 07 nov 2012, 20:09

Brimmerhavner Zeitung schreef: A535 Ready

A535 Klaar
Onze stad heeft officieel een stedelijke inprikker. Autostrada 535, of de A535, is over de gehele 23km volwaardig autosnelweg geworden. Stadinwaarts heeft de snelweg een klein tankstation. Er zijn plannen om ook stad uitwaarts een tankstation te bouwen.

Geschiedenis:
De A535 ging in 2008 over de gehele lengte als Sec25 en A25. Het stukje A6 tussen Brimmer Kreuz (toen nog Brimmer Dreieck) en de grens was de A252. In april 2009 vond er een omnummering plaats en werd de Sec25 / A25 de Sec54 / A54 en het stuk tussen Brimmer Kreuz (toen nog Brimmer Dreieck) en de grens werd A544. Halverwege 2009 kwamen er plannen op tafel voor het verlengen van de A6 over een nieuw tracé. De huidige Sec6 loopt door kernen heen, iets wat de leefbaarheid niet ten goede brengt. De A6 zou in eerste instantie aansluiten op de Ring van Brimmerhavn, de Sec50. In februari 2010 kwam daar een grote verandering in, door de A6 zou geheel omgelegd worden naar de A54, die in hetzelfde jaar voor de 3e keer hernummerd werd naar A53. Na deze plannen ging het stuk tussen Brimmer Kreuz en de grens door het leven als A6 (met het oog dat de verlenging er komt), ging het stuk ten Zuiden van Brimmer Kreuz naar de A535. Het stuk ten Noorden van de A535 werd dit jaar hernummerd naar A55, om zo een oostelijke snelweg te worden tussen Brilamontie en Brimmerhavn.

De Sec65 zal, ter compensatie van de omlegging A6, de tweede stedelijke inprikker worden. Daarnaast vervuld zij een belangrijke schakel tussen de veerdiensten en de toekomstige A6.

Jost Hiranda P/o Box 331 60006 Brimmerhavn // 050-1099999 // Fax 050-1099987

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten