Pagina 2 van 3

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: ma 03 dec 2012, 11:33
door Marcel
PROJECTEN 2013
1 december 2013: Opwaardering Sec29 naar snelweg tussen Berger Kreutz (2a) en Balya-Uitopiastedt (3).
1 december 2013: Openstelling A38 tussen Fluantaroj (6) en Berger Kreutz (7)
1 december 2013: Gedeeltelijke openstelling Berger Kreutz (klaverblad, waarvan de A38 parallelbanen heeft). Sec29 lift op dit stuk mee met A38 via diezelfde parallelbaan.


Projecten 2014:

Januari 2014 : Openstelling A107 in Westelijk Rabensburgh. Ontbrekende schakel tussen R-Nargö en Westyer Dreieck-West. De aanleg was eerst onzeker vanwege lange procedures, maar omwonenden hebben met de gemeente geschikt, dat ter compensatie vanwege de dalende huizenprijzen in de directe omgeving. De schikking betrof voor 67 huishoudens voor een bedrag van 1.5 miljoen Franken. Dit wordt nu al het duurste stukje snelweg genoemd.

Mei 2014 : Openstelling nieuw knooppunt bij Hohenhorster Dreieck (A55 xA51)

NOTE: De exacte openingen kunnen eerder of later zijn dat de data's die hier vermeld staan.

Verdere projecten onder de spoiler.
Spoiler: weergeven
Wegenwerken:

- Kaymannstedt
Een voorstad van Rabensburgh, met 8000 inwoners, wil een verlenging van de Sec4. Maar niet als Sec4, maar als A4. Kaymannstedt verwacht namelijk dat zij flink gaan groeien in de komende jaren. Aangezien het eventueel te bouwen stuk volledig op hun grondgebied ligt, kan de Federale regering
dit niet tegenhouden. Alleen de op en afritten worden gedeeld met Rabensburgh, maar deze heeft te kennen gegeven om medewerking te verlenen. Zij hebben ook in de planning dat de Sec4 2x2 autoweg word, met een Haarlemmermeeraansluiting. Er is geen ruimte voor een volledig knooppunt, omdat de toerit uit de tunnel komt. De aansluiting met de A10 is ook een Haarlemmermeeraansluiting.
Zie ook ².

- A6
De A6 ligt nog op de tekentafel, maar als alle procedures en het geld voor elkaar is, kan dit project ook gaan beginnen. Ruim 130km snelweg zal in fases worden aangelegd. De tunnel onder de Plaudüm word al uitgebouwd naar straks 2+2+2+2 rijstroken. Zie ook ³.

- A38 / Sec38:
Tyny Ahll heeft een zeer bekend Brilamontijns adviesbureau gevraagd over het eventueel verbeteren van de Sec38. Deze weg kan toeristen op een comfortabele manier toeristen aan de zuidkant van de bergen brengen. Een deels upgrade naar A38 en een 1x2 alternerende weg kwam er bij hun uit de bus. Nu werkt Frankenland niet met 1x2 wegen, dus zal er waarschijnlijk een 2x2 autosnelweg worden, waarbij op/afritten en viaducten worden voorbereid op autosnelweg. Autosnelweg en Autoweg krijgt een volledig nieuw tracé, waarbij ook tunnels geboord moeten worden. De Sec38 word bij Dabrim Ößnabrück 2x2, zodat de stad een stuk snelweg heeft aan de zuidkant. Het huidige tracé zal dan worden gedowngraded. Het tunnelproject is anno maart 2011 in de lade gelegt; de rest gaat wel door. De A38 zal eerst dat uit twee delen bestaan: A38 Höhemarcker Dreieck - Fluantaroy en Hog-Andersberg - Dabrim-Oßnabrück.
Stand Februari 2012 : Verlenging van afrit 6 (Fluantaroj) tot aan Berger Kreuz (Sec29). Berger Kreutz wordt volledig als autostrada gebouwd.

- A40
De plannen liggen op de tekentafel, nu nog het geld. Indien men het geld niet voorhanden krijgt, wil men deze lenen, en de lening terug betalen door middel van tolheffing. Ondernemers en bestuurders hebben hierop fel geprotesteerd. De sec40 van Höllstedter Kreuz tot aan de grens is geopend

- A51 / Sec51.
Omdat deze weg iets naar het zuiden wordt verlengt ,bij een op een nieuw tracé te bouwen A6, wordt een klein stuk autosnelweg, inclusief een trompet knooppunt. Dit, mocht het ooit nodig zijn, voor uitbreiding naar autosnelweg. Het tussenliggende stuk zal gewoon Sec51 blijven. Aangezien de A6 (Lubah-Neuthalhavn - Brimmerhavn) in de lade geschoven is, is dit ook in de lade geschoven.
Stand januari 2012: Tracébesluit genomen, maar omdat dit gedeelte A6 er voorlopig niet komt, geen aanleg.

- A55: Deze weg komt in aanleg onder druk van de Ostpartay Frenklénds. Deze wil dat Brimmerhavn binnen afzienbare tijd goed ontsloten word. Beide wegnummers (A45 en A53) zijn vervallen en een nieuw wegnummer is al geplaatst: Sec55 en A55. Zie ook hier.
Stand januari 2012: Vanwege opheffing van de partij is de aanleg hiervan uitgesteld. Procedures zijn wel bezig. Eerste procedures afgerond:
- Nieuwbouw knooppunt bij Hohenhorster Dreieck (afgerond mei 2014).

Planning:
- A4 Rabenbsburgh - Kaymannstedt (tussen A5 en Kaymannstedt)²
- A6 Lubah-Neuthalhavn - Alt Brimmen³
- A29 / Sec29 Knooppunt A38
- A38 Upgraden Sec38 naar A38
- A40 Nieuw Tracé
- A51 / Sec51 Verlenging naar Zuiden i.v.m Nieuw tracé A6 - Dit is inmiddels gewijzigd, zie A53.


² = Procedures zijn uitgesteld tot nader order. De Sec 4 blijft voorlopig zoals deze is, alleen is het stuk weg gesloten voor voertuigen boven de 7.5 ton.
³ = Procedures zijn bezig voor de volgende stukken: Norder Kreutz (A6xA67) - Hogedyk.
Daarnaast wordt spoor tussen Rabensburgh-Süd en Ferenstadt gemoderniseerd, en dubbel uitgevoerd. Anno november 2012 zijn de werken in volle gang. Deze moeten, als alles meezit in februari 2013 voltooid zijn.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 19:03
door Marcel
Ministrüm der Verkehr und Vervej schreef: C-Weinummer in Frenklénds

C wegnummers in Frankenland

Het afgelopen half jaar heeft Frankenland aan Schellingen gevraagd om mee te mogen doen met het C-nummer systeem. Daar onder andere landen op Atlantidië er op tegen zijn en we twee wegen hebben in de vorm van een kruis, waarbij Regaponto het midden is, voldoet het niet aan om personen goed over het eiland te rijden.

Frankenland heeft de volgende C-nummers toegewezen gekregen:

C40 : Regaponto (RBM) - Osprossenburgh - Älter Moeynsted - Brimmerhaven (A1, A65 en Sec65)
C95 : Skeveninge - Rabensburgh - Osprossenburgh - Zänderdorf - Urbalongi (SUS) (A1, A65, A5)
C495 : Rabensburgh - Lubah-Neutrhalhavn - Brimmerhavn - Sudostia (SUS) (A107, A6)
C852 : Foraloko (RBM) - Zänderdorf - Afneldörn - Brimmerhavn (A55, A535)
C855 : Ghunterstedt - Dabrim Ößnabrück - Kalaznikov. (Gehele A38, wanneer deze voltooit is).
C950 : Ring A10.
C952 : Rabensburgh - Djürck (Gehele Sec9)
C954 : Neu Hafenthal (HM) - Hennenthjem Havn (Gehele A15).

Wanneer de A40 tussen Osprossenburgh en Kalaznikov klaar is, zal deze C95 krijgen.

C40: Route "Interatlantidia", of als op borden "Atlantidia" heeft vanaf Nikastad (Of Sorinne?) een verbinding met Zeeland, Imaginia. De C40 volgt de A3 in Hochmark en de Volledige A1 in Brilamontië. De C40 loopt in ons land tot aan Osprossenburgh. Daar gaat de C40 van "Interatlantidia" af en gaat via Älter Moeynstedt naar Brimmerhavn (A65 en Sec65).

C85: Route "Dumara" loopt niet door ons land heen.

De volgende landen doen mee:
- Burgteland;
- Imaginië;
- Schellingen;
- Steinmarken.

De veren die in Brimmerhavn aankomen en een C-nummer in hun route hebben zitten, zullen niet worden opgeheven.

De C95 loopt dood in Skeveninge; Er is daar geen veer naar andere landen. Frankenland zal het enige land zijn die C-nummers op de borden gaat zetten.

Wanneer?
Het directoraat Verkeer en vervoer in onze districten zullen stickers krijgen en deze naast het wegnummer plaatsten. Nieuwe borden zullen ze direct goed plaatst worden. Per 1 januari 2013 gaat dit in.

Plaatsing van de nummers
Bij reguliere afslagen op afstandsborden, bij knooppunten ook op de vooraankondiging. Op portaalborden zullen C-nummers ook weergegeven worden, ook bij reguliere afslagen. Diverse verbindingswegen tussen wegen met een C nummer in, hebben officieel geen C nummer, maar gaan per richting het C nummer dragen waar men op uitkomt.

Route "Atlantidia" zal uiteraard op de borden blijven!

Heeft U vragen? Dat kan. Bel met 0800-60 60 600 (Gratis).

Ministerie van Verkeer en Vervoer
134 Rue Sudostia
11214 Rabensburgh
+285800-60 60 600 (Gratis)

Projectmanager C nummering
Christain Hansson-Weideblick
12 Kalopper Hauptstraße (L-7)
10866 Rabensburgh-Berliner Dorf
+28510-16 00 556

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 21:05
door Kaaiman
^^ Ik neem aan dat de bestemmingen in Brilamontië, Sustulië en wellicht ook Hochmark vooral symbolisch zijn?

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 22:00
door MandelSoft
In beginsel zijn de routes voorlopig alleen nog maar in de planningsfase. De andere drie landen worden niet gedwongen om deze nummers te gebruiken. Daarnaast lopen de routes C40 en C85 samen met de bestaande internationale routes, namelijk de Interatlantidia-route (de C40 gaat dan over met de veerverbinding tussen Imaginië en Hochmark) en de Dumera-route.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 22:36
door sirdanilot
Het was mij niet bekend dat de C nummer nu ook buiten Borealië gingen lopen.... het nut hiervan ontgaat mij, eerlijk gezegd. Maar het is altijd interessant om dit soort dingen te lezen, hoor !

'C950 : Ring A10.'

Het is nogal ongebruikelijk dat een stadsring een continentaal nummer krijgt. Als er al geen andere C nummers over de Ring lopen, dan is de stad wellicht het eindpunt van een C nummer en is dit dus irrelevant. In Nieuw-Vlissingen (een typische 'eindpunt' stad)

C55: Valt samen met de A1 tot aan de stadsring, loopt daar een stuk over de ring totaan de C70.
C70: Loopt over de oostring langs de stad, valt samen met de A4
C65: Loopt momenteel dood op de C70 even buiten N.-Vlissingen (namelijk in Calvijnstad). De stad Nieuw Vlissingen heeft echter het plan opgevat om deze route over de B/A1008 te laten lopen, tot op de stadsring. Door verschillende opwaarderingen is deze route nu erg geschikt voor verkeer van en naar de stad.
Een deel van de ring A01 heeft geen nummer, namelijk de noordelijke helft tussen de A1 en de A4 (inclusief een stuk B01 dus)

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 22:53
door Marcel
Kaaiman schreef:Ik neem aan dat de bestemmingen in Brilamontië, Sustulië en wellicht ook Hochmark vooral symbolisch zijn?
Ja. Jullie doen immers niet mee.
MandelSoft schreef:In beginsel zijn de routes voorlopig alleen nog maar in de planningsfase. De andere drie landen worden niet gedwongen om deze nummers te gebruiken. Daarnaast lopen de routes C40 en C85 samen met de bestaande internationale routes, namelijk de Interatlantidia-route (de C40 gaat dan over met de veerverbinding tussen Imaginië en Hochmark) en de Dumera-route.
Routes toekennen, de landen die niet meedoen kunnen ze ter info opnemen, en eventueel administratief gebruiken. Bij een daadwerkelijke invoering is het kwestie van stickers plakken.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 22:57
door MandelSoft
Schellingen heeft ook geen ringwegen met een apart C-nummer (al had ik eerst het idee om de A10 het nummer C400 te geven. Echter zit dat nu zo:
- C40: loopt over de A7, kruist de ring tweemaal.
- C41: gaat vanaf Schwanauer Kreuz (A12 x A10) naar Dreieck Herbueren (A10 x A9-zuid) over het zuiden van de Ring, waarop deze doodloopt op de A9/C44.
- C44: gaat vanaf Dreieck Martensburg (A10 x A9-noord) naar Dreieck Herbueren (A10 x A9-zuid) over de oostring.
- C65: Loopt van de Felixruher Kreuz (A14/A4-oost x A10) naar Dreieck Wahrmund (A4-west x A10) over het noorden van de Ring.
- De A10 tussen Dreieck Wahrmund en Schwanauer Kreuz heef GEEN C-nummer!

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 12 feb 2013, 13:19
door Marcel
Ik schreef:Wegenprojecten 2013:

15 januari 2013 : Gedeeltelijke opening Osprossenburger Kreutz (A1xA40xA65). De A65 richting het zuiden (tussen Osprossenburger Kreutz en Osprossenburg-Süd / Stadtboulevard) is nog in bouw. In verband met procedures zal dit stuk pas na oktober 2013 opgeleverd worden. Men is bezig met voorbereidende werkzaamheden bezig.
Overzichtskaart Osprossenburger Kreuz:
Afbeelding

Dit gedeelte is open voor het verkeer. Het stuk wat onderdeel was van de A65 is nu de Sec493 Stadboulevard geworden. Wassermahl Dreieck is daarmee formeel van de borden gegaan. De A65 ten Oosten van Osprossenburg is nog in bouw, dus is daar 2x2 versmalde rijstroken beschikbaar, waarvan de linkerrijstrook 2.1 meter is. De volledige openstelling van dit stuk snelweg is in oktober.

De B493 is dus nu een Stadboulevard geworden. De Vmax is nu 70kmh bij 2x2 rijstroken. De fysieke scheiding zal worden verwijderd en beplanting worden aangebracht. De vluchtstrook zal worden verwijderd. Uiteraard blijft er een redresseerstrook liggen. Daarnaast zal een kuispunt komen in de vorm van een verkeerslicht. Deze inrichting zal zo zijn, dat wanneer een calamiteit is op de A65, de Stadtboulevard als semi-autosnelweg in gebruik genomen kan worden.

De Stadboulevard kan vanaf de A65 alleen vanuit zuidelijke richting genomen worden. Vanaf de Stadboulevard kan men niet de A65 op in Noordelijke richting. Dit gezien de hoek waarin de beide wegen zich bevinden, en dat er (zeker na komst kruispunt) er goede alternatieven zijn.

De A40 is in bouw tot aan afrit 2 (Osprossenburgh-Nord). Verder is er nog geen aanstalten gemaakt tot verdere bouw. Concrete opleverdatum is niet bekend, maar hopelijk eind dit jaar.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 12 feb 2013, 13:59
door TBR
^^ Dat is goed nieuws, er lijken nog heel wat noodzakelijke snelwegverbindingen te ontbreken in Frankenland.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 12 feb 2013, 14:38
door Marcel
^^ Valt mee hoor, als je begrijpt dat er in RFL net geen 2 miljoen mensen wonen.

Rabensburg telt 620-duizend inwoners.
Lubah-Neuthalhavn telt 418-duizend.
Brimmerhavn telt 106-duizend.

Dus het wegennet tussen twee steden is wel goed, alleen Brimmerhavn is nog verstoken van een goed snelwegennet. A10 is volledig 2x3 evenals de A6 tussen Rabensburgh en Lubah-Neuthalhavn.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 21:05
door Marcel
Sec40 tussen Höllstedter Kreuz en Höllsted is nu open. Volgende maand gaat het stuk tot aan de grens los, als RBM ook zover is.

Wat gebeurt er met de oude grensovergang? Mag er in RBM landbouwverkeer over dit soort wegen rijden, dan kan de oude grens dicht en landbouwverkeer kortstondig over de (RFL) Sec40.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 22:03
door Kaaiman
Mooi! De drost van het district Valerio en de burgemeester van Larĝameandro zullen bij de openingsceremonie van de grensovergang aanwezig zijn. De Minister van Mobiliteit is helaas verhinderd.

Wat betreft de N18: dit is een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/u, dus langzaam verkeer is niet toegestaan. In principe wordt de hele N18 2+1 rijstroken, maar tussen het grenscomplex en afrit 1 is deze 2+2 rijstroken om het verkeer voor en na de grenscontrole soepel te laten doorstromen.

De oude N18 wordt districtsweg D309 en de grensovergang blijft gehandhaafd voor lokaal en langzaam verkeer. Verkeersmodellen tonen aan dat deze grensovergang na voltooiing van de N18 druk genoeg blijft om te handhaven, niet in het minst omdat het ook een mooie toeristische route langs de Plaudum is.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: wo 24 apr 2013, 23:11
door Marcel
^^ Dank voor de info! Minister van Verkeer en Vervoer en de burgemeester van Höllstedt zullen aanwezig zijn. Jammer dat de Minister van Mobiliteit helaas verhinderd is.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: zo 19 mei 2013, 21:15
door Marcel
De Sec40 is open tot de grens. Het is wachten op RBM wanneer de N18 open gaat.


- Sec340 / N37 (RBM):
De weg en tunnels zijn grotendeels klaar! Ook dit gedeelte kan geopend worden, al vinden er wel afrondende werkzaamheden plaats.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 19:53
door Kaaiman
Woensdag om 13:00 uur wordt de grenspost officieel geopend, inclusief het aansluitende gedeelte van de N18.

Om 13:00 uur zal een auto met Brilamontische notabelen richting Frankenland de grenscontrole passeren, terwijl tegelijkertijd een auto met Frankenlandse notabelen de grens in omgekeerde richting zal passeren, waarna in Frankenland het feestje wordt voortgezet.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: ma 20 mei 2013, 20:20
door Marcel
^^ We zijn van de partij :D

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 11:29
door Kaaiman
Er is een nieuw nationaal wegenplan in de maak, bestaande uit een structuurplan en een uitvoeringsplan. Het structuurplan schetst het wegennet zoals dat er in 2030 uit zou moeten zien; met het uitvoeringsplan bepaalt de regering de volgorde en manier van uitvoering.

De huidige regering (FPF + CD + SF) heeft enkele beleidskeuzes van de vorige regering (AP + CD + FPF) gewijzigd. De belangrijkste koerswijzigingen staan hieronder genoemd.

A36
Zo plaatste de vorige regering de A38 door/langs het noordelijk berggebied hoog op de agenda. Deze weg zou het gebied toeristisch moeten ontsluiten en een hoogwaardige verbinding vormen tussen het noordwesten van Frankenland (en zuidelijk Hochmark) en het noordwesten (en westelijk Sustulië). Enkele weken na de installatie van het nieuwe parlement in 2012, dienden de A38-kritische partijen CD, NG, LPF en SF een motie in om de keuze voor de A38 te heroverwegen. Hierop werd een nieuw variantenonderzoek uitgevoerd.

De conclusie luidt dat dezelfde doelstellingen (verhoging verkeersveiligheid, verkorting reistijd, vermindering sluipverkeer, verbetering ontsluiting) voldoende gehaald worden als de Sec38 van enkele rondwegen wordt voorzien. Voor het langeafstandsverkeer moet dan wel een nieuwe snelweg worden aangelegd tussen de A29 (Balya-Uitopiastedt) en de A1 (Lägfarm) om de Sec38, Sec318 en de L3 te ontlasten. In de plannen wordt deze weg het nummer A36 toebedeeld.

Op termijn zou de A36 doorgetrokken kunnen worden naar de A65 (Doernthal), om een betere verbinding tussen de A1 en A5/A55 te vormen. Aangezien hiervoor de rivier Redümm gekruist moet worden en de drukte nog niet zodanig is, dat een nieuwe weg nodig is, zal een verlengde A36 voorlopig nog niet aan de orde komen.
Wat betreft de A38: het deel Berger Kreutz - Hog-Andersberg zal wel worden aangelegd, maar als 2x2 expresweg Sec38.

A3
De regering wil betere verbindingen tussen Rabensburgh en de rest van Atlantidië. Met name richting het noorden kunnen de verbindingen beter. Eerdere regeringen zetten in op opwaardering van de route A/Sec29 en de Brilamontische N4, maar omdat Brilamontië de N4 niet wil opwaarderen vanwege het lage verkeersaanbod en de hoge kosten, richt de huidige regering zich meer op Hochmark.

In Zuid-Hochmark zijn twee nieuwe snelwegen gepland, namelijk van Neu Hafental aansluitend op de Frankenlandse A15, en een snelweg vanaf de B2/B7 naar Müsstal. Met name de snelweg via Müsstal zorgt voor een korte snelwegverbinding van Rabensburgh met het noorden. Eerdere plannen gingen uit van een regionaal georiënteerde aansluiting op de A381 bij Ghunterstedt (omdat men nog de Brilamontische N4 in het vizier had), maar nu stelt Frankenland een nieuwe snelwegverbinding Rabensburgh - Berge - Fluantaroj - Müsstal voor: de A3. Hierbij worden de A29 en een deel van de A38 omgenummerd naar A3, en komt er een nieuw stukje snelweg ten noorden van Fluantaroj naar de grens. Deze A3 zou dé hoofdverbinding tussen Frankenland en Hochmark moeten vormen. De Frankenlandse lobby is al een tijdje bezig.

Mogelijk zullen naar aanleiding van de toekomstige omnummering naar A3 ook de A38 en A381 een ander nummer krijgen, omdat de A38 en Sec38 dan niet meer op elkaar zullen aansluiten. Genoemd worden de nummers A22 voor de A38 en A221 voor de A381.

A9
De huidige Sec9 is een erg drukke weg. Vooral in Grebbelendorf loopt het dagelijks vast, ook buiten de spitsuren. Na vele jaren van discussie over de wenselijkheid van een A9, kiest deze regering duidelijk voor de aanleg van een nieuwe weg, parallel langs de huidige Sec9. Het was voor de FPF zelfs een speerpunt bij de verkiezingen.

Het eerste concreet geplande stuk betreft Rabensburgh - Hebimdorf. Nog niet duidelijk is of (een deel van) de nieuwe weg daadwerkelijk autosnelweg wordt, maar dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, staat vast. De omlegging Grebbelendorf krijgt de hoogste prioriteit en zal met 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse kruisingen worden uitgevoerd en zal naar verwachting reeds in 2017 voltooid worden.

In de plannen is ook een nieuw tracé voor de Sec70 tussen Gray-Hexdrndàll en Pizzermidde opgenomen om de dorpen heen. Tevens zal er in de toekomst een nieuwe zijtak worden aangelegd naar Groß Neutal. Voor het zuidelijkste stuk naar Djürck is er vanuit de regering wel de ambitie om op termijn een snelweg aan te leggen voor een betere ontsluiting van het gebied, maar concreet zijn die plannen nog allerminst.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: ma 24 mar 2014, 11:33
door Kaaiman
A1 t/m A9
Rabensburgh vormt qua nummering de kern van het Frankenlandse wegennet. Vanuit de stad stralen kloksgewijs de nummers 1 t/m 9 uit naar de uithoeken van het land. Opvallend zijn hierbij de onregelmatigheden in de nummering. Zo is er wel een A1, Sec4, A5, A6 en Sec9, maar geen A2, A3, A7 en A8. Bij de invoering van wegnummering klopte de nummering natuurlijk wel, maar vooral sinds de aanleg van het eerste stuk A1 Rabensburgh - Osprossenburgh is het gaandeweg een rommeltje geworden.

Deze snelweg verving destijds staatsweg 4, terwijl staatsweg 1 naar Skeveninge liep. De A-nummering was in eerste instantie chronologisch (eerst de A1, dan de A2, dan A3, enz.) en stond los van de staatswegennummering. Al snel na de opening van de A1 werd echter besloten om beide nummerschema's aan elkaar te koppelen, maar de A1 werd nooit meer A4.

Als aanvulling op de A1, werden vanuit Rabensburgh gaandeweg steeds meer snelwegen gepland. Hieronder staan alle negen geplande snelwegen met enige achtergrond genoemd.
  • A1: Rabensburgh - Hennenthjem-Haven - Skeveninge; openstelling tussen 1965 - 2010. Het eerste deel was het deel Rabensburgh - Hennenthjem-Havn, later volgde Skeveninge - Hoepeldorf als expresweg. De tussenliggende verbinding en de opwaardering als volledige autostrada kwam pas in de jaren 2000 stap voor stap gereed.
  • A2: Rabensburgh - Meppeln - Fernstedt - HMK; nooit aangelegd. De keuze ging naar opwaardering van de Sec15 tot A15. Alleen het in aanleg zijnde noordelijkste gedeelte van de A15 bij Fernstedt is nog het geplande A2-tracé.
  • A3: Rabensburgh - Balya-Uitopiastedt - St. Ferienberg - RBM; openstelling 1984 - 1988 als A29. De A3 naar Brilamontië was toen al van de baan. In plaats van A3 werd opmerkelijk genoeg gekozen voor doortrekking van het nummer van de reeds bestaande expresweg Sec29, om zo toch één route te vormen. Nu zijn er dus plannen om alsnog een A3 te creëren van de bestaande A29/A38 en een nieuw stukje snelweg naar de Hochmarkse grens.
  • A4: Rabensburgh - Osprossenburgh - Dabrim-Ößnabrück - RBM; openstelling tussen 1952 - 2011. Aangelegd als oorspronkelijke A1, van hernummering naar A4 is het nooit gekomen.
  • A5: Rabensburgh - Kaymannstedt - Biako-Bal'a - Jena - SUS; openstelling tussen 2008 - 2012. De Sec4 was oorspronkelijk ook Sec5, maar er is voor gekozen om de A5 naar de RIA te leiden (het vliegveld). De Sec5 tussen Rabensburgh en Kaymannstedt is toen hernummerd naar Sec4 bij de eerste schop in de grond van de A5 in 2008.
  • A6: Rabensburgh - Lubah-Neutalhavn - Ford Bijel - Alt-Brimmen - Bad Darperstedt - SUS; openstelling 1970 - 2020? De A6 is een lange snelweg met een lang verhaal. Het stuk bij de RIA werd in 1970 opengesteld, de rest volgde later in stukjes. De A6 liep in het verleden via de huidige A672 en het zuidelijke deel van de A67, omdat de veengrond bij Farkisum te slap was om een snelweg te dragen en er bij Hjøše reeds een (enkelbaans) brug voorhanden was, die makkelijk verdubbeld kon worden. De aanleg van de A67-zuid kreeg prioriteit, en zo ontstond er in 1986 eindelijk een doorgaande snelweg tussen de twee grootste steden van het land. Met nieuwe technieken uit Nederland werd de A6 in 2009 alsnog langs Farkisum aangelegd, meteen met 2x3 rijstroken.
  • A7: Rabensburgh - Ferenstadt - Voderendorf, nooit concreet geworden. Weinig noodzaak, vanwege leeg gebied.
  • A8: Rabensburgh - Xandrá-Oldeimhamm - Marcostedt - Djürck, zuidelijk deel nooit concreet geworden. Weinig noodzaak, vanwege leeg gebied. Wel loopt er nu een onderzoek om Xandrá-Oldeimhamm beter te ontsluiten. Mogelijk dat er toch nog een A8 of, waarschijnlijker, een Sec8 komt.
  • A9: Rabensburgh - Pizzermidde - Groß Neutal; tegenwoordig wordt i.p.v. Groß Neutal vaak Djürck als eindbestemming van een toekomstige A9 beschouwd. Er zijn inmiddels (na vele jaren verhitte discussies) redelijk concrete plannen voor een A9 of nieuwe Sec9 tussen Rabensburgh en Hebimdorf, met een zijtak naar Groß Neutal. Vooral de omlegging Grebbelendorf krijgt prioriteit.
Spoiler: weergeven
Geofictieve opmerking:
Ik ga ervan uit dat de nummering zoals Marcel die op de kaart zette vanaf 2009 de 'echte' is, waarbij ik de nummering op de kaarten van 2008 beschouw als nooit geweest, of ten hoogste een voorstel tot hernummering dat het nooit gehaald heeft.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 25 mar 2014, 21:07
door Kaaiman
Het Ontwerp-wegenplan zoals het nu naar het parlement is gestuurd. Na de parlementaire behandeling zal het met eventuele wijzigingen definitief worden vastgesteld.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Opvallend is de verdichting van de maaswijdte van de hogere orde wegen in het midden-zuiden van het land.
Ook opvallend is de Sec19. In sommige kranten werd al geroepen dat de oude A2-plannen weer uit de la werden getrokken.

Gezien de bezuinigingen zal de uitvoering van alle plannen nog wel een tijdje op zich laten wachten. Het parlement zal zich moeten uitspreken over de plannen die prioriteit moeten krijgen en de plannen die nog wel even kunnen wachten.

Topprioriteit:
* A6 Lubah-Neutalhavn - Brimmerhavn
* A9 Rabensburgher Ring - Zwerdahndorf
* A40 Osprossenburgh - Polski-Altwahrmbusch

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 25 mar 2014, 21:36
door NovaHollandia
Goede plannen.

Wel heb ik vraagtekens bij een aantal omnummeringen. Die dragen imho niet bij aan een logischer netwerkindeling.
Je moet je afvragen of de kosten van de hernummering tegen de baten opwegen. Zeker als het geld erg krap is.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: do 27 mar 2014, 09:58
door Kaaiman
^^ Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook punt van discussie zijn bij de parlementaire behandeling. De kans is aanzienlijk dat het wegenplan iets anders vastgesteld zal worden, dan deze nu gepresenteerd is.

Overigens is het niet de bedoeling om na vaststelling van het plan meteen wegnummerbordjes te verhangen. Omnummering zal bij voorkeur geschieden bij fysieke wijzigingen in de weginfrastructuur.

De A3 zal niet eerder op de borden verschijnen zodra het noordelijkste deel naar Hochmark wordt opengesteld. Dan pas zal ook omnummering van de A38(1) naar A22(1) en A38/A29 naar A3 plaatsvinden.
Ook de Sec8 zal niet eerder op de borden verschijnen dan dat het noordelijke deel totaan de Rabensburgher Ring wordt opengesteld, idem voor de Sec19.

De omnummeringen in het midden-zuiden zijn vooral bedoeld om de maaswijdte van het hoofdwegennet te verkleinen. Nu springen alleen de Sec70 en Sec80 eruit als doorgaande wegen; de huidige Sec713 en een deel van de Sec747 worden aangewezen als nieuwe hoofdroutes door dit gebied. In de praktijk worden deze wegen al als hoofdwegen gebruikt. Het is de bedoeling dat de wegnummers Sec73 resp. Sec75 straks beter aansluiten bij de functie. Ook het onderhoudsbudget van die wegen wordt verhoogd door de opname in het hoofdwegennet.

Bij de omnummering van de Sec65 en Sec51 in het oosten kun je inderdaad grote vraagtekens zetten. De kans is het grootst dat die omnummeringen het niet zullen halen. Er zijn al alternatieven voorgesteld: de Sec51 blijft Sec51 en de geplande snelweg tussen Lubah-Neutalhavn en Sustulië krijgt een ander nummer, bijvoorbeeld 57 of 59. Dat scheelt weer een omnummering van de Sec51 die toch hoofdweg zal blijven.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: za 19 apr 2014, 20:56
door Marcel
Kaaiman schreef:Geofictieve opmerking:
Ik ga ervan uit dat de nummering zoals Marcel die op de kaart zette vanaf 2009 de 'echte' is, waarbij ik de nummering op de kaarten van 2008 beschouw als nooit geweest, of ten hoogste een voorstel tot hernummering dat het nooit gehaald heeft.[/spoiler]
Sorry voor mijn asociale late opmerking:

De A1 was nooit als zodanig aangelegd : Alleen Grens - Rabensburgh : Dit met dat de ring nooit voltooit is. Zie hiervoor de hectometer-ring.
De A2 is nooit op op kaart geweest. Dat gedeelte is nu de Sec / A4.
De A3 is nooit op kaart geweest. Ook nooit als zodanig geplant. Misschien bij een voltooiing van de ring Rabensburgh zou de A3 Tussen R'burg en Skeveninge op de kaart komen.
De A4 zou vanaf Rabensburgh naar de grens gelopen zijn. Dit heeft de A5 grotendeels opgepikt.
De A5 was nooit al zodanig geplant. Nu moet het een noord-zuid verbinding gaan worden tussen Djurck en de grens. Althans die plannen waren er (en hopelijk zijn ze er nog).
De A6 is als zodanig geplant, behalve rond Brimmerhavn. Dit is er later bijgekomen, zie ook kaart.
De A7 is nooit ter sprake gekomen.
De A8 moet een verbinding gaan vormen tussen Gross Neuthal en Lubah Neuthalhavn (de Sec80 idee). dit heeft de sec 80 dus overgenomen.
De A9 is de Sec 9 en zal als zodanig opgewaardeerd worden.

Als je vragen hebt, Kaaiman, stel ze gerust, en eventueel via PB.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 22 apr 2014, 13:45
door Kaaiman
^^ Bedankt voor dit inkijkje in je plannen. ;)

Ik houd wel de nummering en geschiedenis aan zoals ik die eerder verwoord heb. De geplande verbindingen uit jouw lijstje die ik zelf nog niet had bedacht, heb ik intern wel verwerkt. Toch zal het vanwege de bezuinigingen en het ontbreken van urgentie niet zo snel van aanleg komen. Wel zal bij aanleg van rondwegen e.d. rekening worden gehouden met de geplande wegenstructuur.

Wat betreft een verlengde A5/A7/A8 naar het zuiden: deze verkeersrelaties worden in het wegenplan voorlopig worden opgevangen door de bestaande hoofdwegen en opwaardering van de Sec747 en Sec713 tot hoofdwegen Sec75 en Sec8/83.

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: do 23 okt 2014, 21:22
door Kaaiman
De regering heeft een nieuwe versie van het Ontwerp-wegenplan naar het parlement gestuurd. Er is een aantal opmerkelijke wijzigingen.

De kritiek van het parlement op het vorige plan was dat er qua nummering teveel een ideaalplaatje werd geschetst, maar er te weinig naar de praktische kant was gekeken. Bovendien kan het geld in deze tijden van schaarste beter worden besteed. Een aantal voorgestelde omnummeringen is daarom teruggedraaid, hoewel er ook enkele nieuwe omnummeringen zijn toegevoegd, maar die gaan vooral samen met (gedeeltelijk) nieuwe tracés i.p.v. omnummering van voornamelijk bestaande wegen.

De A3 blijft (omnummering A29 + nieuwe verbinding naar Hochmark), maar de westelijke tak van de A38 blijft A38 i.p.v. A22. Er komt een dubbelnummering waar de A3 en A38 samenlopen.
De huidige Sec51 blijft Sec51 i.p.v. Sec57. Het nummer 51 was in het vorige plan toebedeeld aan de westelijk parallel geplande snelweg Lubah-Neutalhavn - Sustulië, maar dat wordt A59. De A51 wordt wel onderdeel van de A59 vanwege logische netwerkindeling.
De Sec4 wordt niet vervangen door de A4, maar de A104. De weg wordt gezien als een regionale toevoerverbinding zoals de A103 of A672.

In de spoiler het uitgebreide lijstje wijzigingen.
Spoiler: weergeven
Wijzigingen t.o.v. eerste versie Ontwerp-wegenplan
  • A38: omnummering naar A22 ongedaan gemaakt, dubbelgenummerd met A3
  • A52: Alt-Brimmen - Brimmerhavn toegevoegd als autosnelweg
  • A59: nieuw nummer i.p.v. A51, dubbelgenummerd met A55
  • A104: omnummering van A4
  • A381: omnummering naar A221 ongedaan gemaakt
  • A600: Lubah-Neutalhavn wilde liever een herkenbaarder wegnummer dan A518
  • Sec12: Hennenhjem-Havn - Strandbäken toegevoegd aan hoofdwegennet
  • Sec47: andere omnummering vanwege lagere wegklasse*
  • Sec51: omnummering naar Sec57 ongedaan gemaakt
  • Sec65: omnummering naar Sec52 ongedaan gemaakt
  • Sec77: andere omnummering vanwege lagere wegklasse*
  • Sec83: andere omnummering, was per abuis als Sec73 aangegeven, maar weg valt in de zone van nummers die beginnen met 8
  • Sec89: omnummering van Sec80, met nieuw tracé zuidelijk deel
* De 1-cijferige nummers en de 2-cijferige nummers eindigend op -0 of -5 zijn de hoogste wegklasse, maar de betreffende
Naast de herindeling van het hoofdwegennet, wordt ook het onderliggend wegennet opnieuw ingedeeld. Een aantal wegen wordt opgewaardeerd tot secundaire weg, zodat een gelijkmatigere dekking van secundaire wegen ontstaat. Het betreft vooral langeafstands-L-wegen die dorpen met elkaar verbinden.

Naast het nummerplan is er ook een uitvoeringsplan met daarin opgenomen de prioriteit van aanpak. Op het kaartje de prioritering bij de aanleg van nieuwe tracés en snelwegverbredingen. Er is maar één grote snelwegverbreding gepland, namelijk de A1 tussen Rabensburgh en Hennentjhem-Havn naar 2x3 rijstroken.
Rood = onmiddellijke uitvoering
Oranje = uitvoering moet gestart zijn voor 2018
Geel = uitvoering moet gestart zijn voor 2022, onder voorbehoud van beschikbaar budget

Kaart:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Binnenkort behandelt het parlement het wegenplan opnieuw en de verwachting is dat het zonder grote wijzigingen vastgesteld zal kunnen worden.

Re: [RFL] Algemeen

Geplaatst: do 06 nov 2014, 21:11
door Kaaiman
In zomer 2010 ging er in Frankenland een nieuwe dienstregeling op het spoor. Die zorgde voor nogal wat opschudding, omdat een aantal verbindingen daarbij zijn opgeheven, dan wel uit de reguliere dienstregeling voor personenvervoer gehaald. Het gaat om de volgende baanvakken (bruin op schaalbare kaart):
  • Xandrá-Oldeimhamm - Ferenstadt
  • Hebimdorf - Ekerndorf (medio 2013 opgeheven)
  • Groß Neutal - Waßer-Aldtdorf
  • Balya-Uitopiastedt - Hog-Andersberg ('s zomers alleen nog museumtreinen, 's winters tijdens skiseizoen slechts 1 of 2 treinen per dag)
Ter compensatie van de sluiting van de lijn richting het oosten, kreeg Xandrá-Oldeimhamm een rechtstreekse geëlektrificeerde verbinding met Rabensburgh via de westtak van de lijn. De spoorverbinding met Lubah-Neutalhavn wordt echter behoorlijk gemist, ondanks de hoogwaardige busverbinding richting Ferenstadt.

In Groß Neutal en Šunta hoopte men al jaren op een rechtstreekse treinverbinding naar Rabensburgh. De spoorlijn die er ligt, sluit echter op de spoorlijn Rabensburgh - Djürck aan richting Djürck, waardoor er altijd overgestapt of kopgemaakt moet worden. Daardoor bleven reizigersaantallen laag en is de lijn in 2010 opgeheven.

De zuidwestelijke kreizen hebben nu een plan opgesteld om één doorgaande spoorverbinding van Groß Neutal via Xandrá-Oldeimhamm naar Lubah-Neutalhavn te creëren door het heropenen en opwaarderen van de buiten gebruik gestelde spoorlijnen. De volgende maatregelen moeten daarvoor worden genomen (van west naar oost):
  • Heropening en elektrificatie Groß Neutal - Šunta
  • Aanleg Šunta - Hebimdorf (geëlektrificeerd dubbelspoor)
  • Verdubbeling Ekerndorf - Xandrá-Oldeimhamm
  • Heropening en elektrificatie Xandrá-Oldeimhamm - Ferenstadt
Eventueel moeten nog meer baanvakken of zelfs het hele traject als dubbelspoor worden uitgevoerd, maar dat hangt mede af van de te hanteren dienstregeling.

De eerste reacties in de landelijke politiek zijn overwegend positief, maar of er voldoende geld voor beschikbaar komt, is nog maar de vraag.