Pagina 3 van 3

Re: [RFL] Wegennet

Geplaatst: di 18 nov 2014, 19:18
door Kaaiman
Weinig grote wegopeningen in 2015:
  • A6 Norder Kreutz - Lubah-Karperstedt (met tweede Lubahtunnel), 2x3 rijstroken
  • A40 Osprossenburgh - Kalaznikov, 2x2 rijstroken

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 17:25
door Kaaiman
Frankenland heeft twee internationale luchthavens:
  • Rabensburgh: Rabensburgh International Airport
  • Brimmerhavn: Brimmen - Sudostia International Airport
Naast deze luchthavens zijn er nog wel enkele andere vliegvelden, maar die worden vooral voor binnenlandse vluchten en dergelijke gebruikt.

Rabensburgh International Airport (RIA) is de grootste luchthaven van heel Atlantidië, met name als overstappunt vanaf intercontinentale vluchten. De meeste grotere luchtvaartmaatschappijen vliegen niet op vliegvelden in Hochmark, Sustulië of Brilamontië, maar wel op RIA. RIA is in feite de luchtvaarthub van zuidelijk Atlantis.

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 17:49
door CX1000
Zouden er in Kalaznikov veel schietpartijen plaatsvinden?

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 17:56
door SjorsB
Vast niet meer dan in Kvarinsuloj :)

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 18:15
door TBR
Kaaiman schreef:Frankenland heeft twee internationale luchthavens:
  • Rabensburgh: Rabensburgh International Airport
  • Brimmerhavn: Brimmen - Sudostia International Airport
Naast deze luchthavens zijn er nog wel enkele andere vliegvelden, maar die worden vooral voor binnenlandse vluchten en dergelijke gebruikt.

Rabensburgh International Airport (RIA) is de grootste luchthaven van heel Atlantidië, met name als overstappunt vanaf intercontinentale vluchten. De meeste grotere luchtvaartmaatschappijen vliegen niet op vliegvelden in Hochmark, Sustulië of Brilamontië, maar wel op RIA. RIA is in feite de luchtvaarthub van zuidelijk Atlantis.
Binnenlandse vluchten binnen Frankenland lijken me nogal nutteloos gezien de korte afstanden, zo groot is Frankenland nu ook weer niet. Enkel Rabensburgh-Brimmerhavn lijkt me nog nuttig.

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 17 mei 2015, 21:24
door Kaaiman
Het zijn vooral meer hobbymatige en kleinschalige binnenlandse vluchten, nauwelijks lijndiensten of charters.

De stad Kalaznikov is net als het wapen Kalashnikov vernoemd naar de achternaam van iemand, maar de personen hebben niets met elkaar te maken.
Bij Kalaznikov is trouwens wel een militair vliegveld. ;)

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: ma 28 dec 2015, 20:28
door Kaaiman
In 2016 verwacht men de volgende wegen open te stellen:
  • A6 Lubah-Neutalhavn - Sec6 Hogedyk
  • A6 Ford Bijel - Neu Ganderkessee
  • A9 Grebbeler Kreuz - Grebbelendorf
  • A55 omlegging Afneldorn
  • A104 Rabensburgh - Kaymannstedt
  • Sec51 Ford Bijel
  • Sec199 doortrekking naar Fernstedt
  • Sec557 bij Neu Ganderkessee

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: di 06 sep 2016, 21:49
door Kaaiman
De nieuwe regering laat er geen gras over groeien en heeft vandaag met de concept-begroting voor 2017 ook een bijgewerkt Uitvoeringsplan van het Nationaal Wegenplan 2014 de deur uit gedaan.

Rood = onmiddellijke uitvoering
Oranje = uitvoering moet gestart zijn voor 2018
Geel = uitvoering moet gestart zijn voor 2025, onder voorbehoud van beschikbaar budget
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Vergeleken met het vorige Uitvoeringsplan is de prioriteit verhoogd van de A3, A9, A52, A600 en Sec99 (moet ooit onderdeel van de A9 worden). Net als bij het vorige Uitvoeringsplan is de prioritering vooral van belang om het staatsbudget te verdelen. Het is dus niet zo dat gele projecten na verloop van tijd automatisch oranje worden en oranje projecten rood worden. Die prioritering is een puur politieke keuze en kan periodiek worden herzien. Het kan daarom voorkomen dat gele projecten eerder worden gerealiseerd dan oranje projecten, bijvoorbeeld omdat het project relatief weinig kost, er nauwelijks maatschappelijke tegenstand is, de grond makkelijk verworven kon worden, lokale overheden en bedrijven flink bijlappen of om tig andere praktische redenen.

Van de noordelijke randweg om Meppeln in de Sec19 (geel) is de aanleg bijvoorbeeld al dit jaar begonnen en men verwacht de weg in 2019 te kunnen openen. Dit was al een vrij oud plan. De grond voor deze weg was bovendien reeds grotendeels in handen van de overheid, omdat de weg een deel van het ooit geplande A2-tracé bestrijkt. Hierdoor was de financiering snel rond en kon de uitvoering met een bijdrage vanuit de gemeente en de kreiz snel ter hand worden genomen.

Over het overige deel van Sec19 (oranje) is veel meer discussie, met name over de tracékeuze kan men maar moeilijk overeenstemming bereiken. Wanneer de schop de grond in kan is daardoor nog altijd onduidelijk.

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: za 28 jan 2017, 17:22
door Kaaiman
In 2017 verwacht men de volgende wegen open te stellen:
  • A6 Hogedyk - Ford Bijel
  • A40 Kalaznikov-West - Kalaznikov-Ost
  • Sec52 Brimmerhavn - A6 (1e fase: verdubbeling en ongelijkvloerse spoorkruising)
  • Sec99 randweg Ford Punkte
  • Sec340 afsnijding naar Sec40
De zijtak vanaf de Sec40 naar Höllstedt(-Havn), de Sec44, had ook in 2017 open moeten gaan, maar dit project is vertraagd. Voor de Sec44 is ook een doortrekking gepland met een vaste brug naar Sustulië ter vervanging van de huidige veerverbinding. Deze zal na 2020 worden gebouwd. Op lange termijn moet deze weg onderdeel worden van de autosnelweg tussen Höllstedt en Bloniatuvi, de A44 in Frankenland en route 6 in Sustulië.

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 20:12
door Kaaiman
De volgende wegen moeten in 2018 opengesteld worden:
  • A6 Neu Ganderkessee - Alt-Brimmen 2x2 autosnelweg (sluitstuk)
  • A9 Grebbelendorf - Moeynthal-Hidernstedt 2x2 autosnelweg
  • Sec37 omlegging Pyze
  • Sec38 Berger Kreutz - Hog-Andersberg 2x2 en 1x2 autoweg
  • Sec44 Höllstedter Dreieck - Höllstedt-Hvn 1x2 autoweg (voorbereid op 2x2 autosnelweg)
  • Sec65 omlegging Altehöven

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 20:03
door Kaaiman
Afgelopen vrijdag is met grootse ceremonie het sluitstuk van de A6 tussen Neu Ganderkessee en Alt-Brimmen opengesteld. Presidente Rosa Pöderwal en een aantal ministers, alsmede een Sustulische delegatie waren in de openingsstoet aanwezig. Omdat het de hele dag flink regende, zijn de overige festiviteiten helaas behoorlijk in de soep gelopen.

In de openingstoespraak werd onder andere nog genoemd dat men binnen een half jaar ook de op de A6 aantakkende A52 naar Brimmerhavn verwacht open te stellen. In 2021 moet de A52 helemaal totaan de haven van Brimmerhavn zijn doorgetrokken.

Verder verwacht men in 2019 de volgende wegen open te stellen:
  • A40 Kalaznikov - Polzer Kreutz (sluitstuk)
  • A52 zijtak A6 - Brimmerhavn-Ändrn
  • Sec19 Meppeln - Haren-Erika
  • Sec43 rondweg Borkenstedt en opwaardering Sec497 en Sec677 tot Sec43
  • Sec49 rondweg Borkenstedt
  • Sec99 Ford Punkte - Hornbæk
  • Sec671/Sec676 omlegging en rivierbrug Zcandramal - Ágendorf

Re: [RFL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 27 dec 2019, 21:14
door Kaaiman
In 2020 wordt de opening van de volgende wegen verwacht:
  • A3 Bächner Dreieck - Hochmarkse grens (A4), inclusief omnummering van de A29 in A3 (dubbelnummering A3 en A38)
  • A600 oostelijke randweg havengebied Lubah-Neutalhavn (1e fase)
  • Sec8 tussen Sec710 en Sec746
De A600 moet een snelle ontsluitingsweg voor het havengebied van Lubah-Neutalhavn worden die de Sec511 moet ontlasten. Fase 1 wordt in 2020 opengesteld, fase 2 betreft doortrekking tot de rivier en fase 3 een tunnel onder de rivier door. Daarmee wordt het zuidoostelijke deel van de stad een heel stuk beter bereikbaar. Dit stadsdeel heeft veel verloederde oude havenarbeiderswijken. Het stadsbestuur is van plan dit stadsdeel grootscheeps te gaan vernieuwen en transformeren. Met de nieuwe ontsluiting hoopt men hieraan een flinke impuls te kunnen geven. De nieuwe tunnel staat gepland om in 2025 open te gaan.

Sec8 moet een nieuwe verbinding worden tussen de Rabensburgh en Xandrá-Oldeimhamm. Het noordelijke deel tussen de A10 en de Sec746 wordt nieuw aangelegd, net als de noordoostelijke rondweg om Xandrá-Oldeimhamm. Het overige deel betreft een opwaardering en omnummering van de bestaande Sec713.