[TYS] Algemeen

Republikken af Tysie
Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » zo 28 aug 2011, 14:27

^^ Ja, zoiets is het ;)

Alleen wordt de politie pas ingeschakeld als de auto bij het uitrijden van het tolplichtige wegvak óók geen signaal afgeeft. Het systeem mist zo nu en dan een signaal en het is niet de bedoeling dat de politie daarvoor uitrukt.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Matt » di 30 aug 2011, 15:26

Die kentekens worden inderdaad geregistreerd door camera's. In de Noord-Amerika zijn er verschillende tolwegen die dit systeem ook gebruiken, zie ook hier: [link]
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » do 17 nov 2011, 16:47

Ik ben begonnen aan het Tyssische geld. Het eerste bankbiljet heeft al aardig gestalte gekregen. Het gaat om het biljet van 100 flørin, met een waarde van ongeveer 160 euro. Uiteraard volgt er veel meer informatie zodra alle bankbiljetten (5, 10, 25, 50 en 100 flørin) en munten (2½ en 1 flørin en 50, 25, 10 en 5 cent) klaar zijn.

Afbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Koen » do 17 nov 2011, 16:50

Wow! 8| Heb je dit helemaal zelf gemaakt?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door MandelSoft » do 17 nov 2011, 16:50

Ha leuk! De Öresundbrug staat er mooi op ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » do 17 nov 2011, 21:11

Mooi gemaakt Ties! Je bent wel zo slim om te beginnen met briefgeld, dat is het lastigste! ;)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » vr 18 nov 2011, 17:44

Bedankt voor de complimenten. Het is een hels karwei om enigszins realistische biljetten te maken, die niet op monopolygeld lijken. Bovendien zit de SVG al rond de 8 MB, dus het werkt niet echt snel.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 nov 2011, 17:45

Haha, dat kan ik me goed voorstellen! Je moet dan één svg-bestand per biljet maken, wordt weer een leuk klusje met bitmap exporteren ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door sirdanilot » vr 18 nov 2011, 18:20

Ik ben momenteel nog niet van plan om Burghtelands geld te gaan ontwerpen, maar het lijkt me eerder een klusje om (in ieder geval deels) in Photoshop te doen. Of eerst een opzetje in Inkscape voor de strakke lijnen enzo, en de achtergrond met photoshop.

Verder valt het me op dat de meeste biljetten op dit forum full-color zijn; da's toch veel te duur? Meestal heb je maar een paar tinten op een biljet, of zelfs alleen groentinten zoals in de US. Sowieso zijn het meestal wat valere tinten die worden gebruikt; het tyssissche geld is wel erg mooi, maar ik dnek niet meteen aan geld als ik het zie.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door MandelSoft » vr 18 nov 2011, 20:29

Ik wel wat full-color biljetten in mijn hand gehad. Ooit Zweedse Kronen gezien?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
patrickoudejans
Berichten: 71
Lid geworden op: za 03 sep 2011, 15:16
Locatie: Den Haag (NL), Ganahaniembo (RST)

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door patrickoudejans » vr 18 nov 2011, 21:49

Ooit wel eens onze eigen prachtige guldenbiljetten in handen gehad? ;) En Zwitserse Franken zijn ook mooi.
Pagdôna Stalanea-uag - Welkom in Stalanië

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » za 19 nov 2011, 23:32

sirdanilot schreef:Verder valt het me op dat de meeste biljetten op dit forum full-color zijn; da's toch veel te duur? Meestal heb je maar een paar tinten op een biljet, of zelfs alleen groentinten zoals in de US. Sowieso zijn het meestal wat valere tinten die worden gebruikt; het tyssissche geld is wel erg mooi, maar ik dnek niet meteen aan geld als ik het zie.
Full-color? Het zijn vooral paarstinten die ik zie hoor. En is full-color duur? Welnee, de oude Nederlandse guldens en de Zwitserse franken bewijzen dat het kan. "Normaal" full-colour vereist vier of zes drukgangen. Als je één tint en een steunkleur gebruikt, heb je alsnog drie kleuren nodig. En over die Amerikaanse dollars zullen we het maar niet hebben: als je die kopieert, dan kun je daar gewoon mee betalen. Wat 'n flutgeld.

Afbeelding

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » di 03 jan 2012, 01:05

Voorproefje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door TBR » di 03 jan 2012, 10:15

mooi, ben benieuwd naar de andere munten (alleen de kleur doet me wat vreemd aan)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » wo 04 jan 2012, 23:57

Nog wat aan geklust ondertussen. De kleur doet op het beeldscherm wat vreemd aan, maar geprint valt dat wel mee. Metaalkleuren zijn onmogelijk om accuraat na te maken, dus bevredigender dan dit wordt het waarschijnlijk niet. Een uitgebreide uitleg over het systeem volgt wanneer alle munten klaar zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » do 05 jan 2012, 00:12

Mooie munten, ze lijken aardig op de oude Nederlandse guldens ;)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » vr 20 jan 2012, 20:15

Uit de Statsgezet Tysie:
Kollision på Manyj i tyk tåge
Statsgezet Tysie, 20 januari 2012 schreef:Aanvaring op Manyj in dichte mist

HÅKKING - Op de Manyj ten zuiden van Nær zijn vanochtend rond half negen twee vrachtschepen in aanvaring gekomen. De schade is daarbij beperkt gebleven. Oorzaak voor de botsing was hoogstwaarschijnlijk de dikke mist die over het landschap hing. Bij de kapiteins van beide betrokken boten zijn een blaastest en een drugstest afgenomen. Deze vielen negatief uit. Bovendien heeft de Dienst Scheepvaart op de schepen geen gebreken aangetroffen die mogelijk tot het ongeluk hebben geleid.

Een woordvoerder van het Ministerie van Infrastructuur liet weten dat het overige scheepvaartverkeer slechts anderhalf uur lang vertraging heeft ondervonden. "De betrokken schepen hebben elkaar gelukkig slechts geschampt en daarom viel de schade mee. Beide schepen konden op eigen kracht verder varen, waarna het overige scheepvaartverkeer weer groen licht heeft gekregen," aldus de woordvoerder. "Wel zijn voor de veiligheid de opvarenden van de aangevaren boten kort van boord gehaald."

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door TBR » vr 20 jan 2012, 23:03

Is er al bekend van welke nationalitiet ze zijn (de schepen)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » za 21 jan 2012, 16:28

^^ Beide schepen waren Tyssisch. De ene boot vervoerde grind stroomafwaarts, de ander containers stroomopwaarts.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Snelwegenkenner » zo 22 jan 2012, 20:19

Hoi,

Heeft Tyssie ook Keltische invloeden? Want het ligt niet al te ver van Ierland en Frans Bretagne. :)
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » ma 23 jan 2012, 16:58

^^ Nee. De belangrijkste culturele invloeden in Tyssië waren Germaans. Uit de oudheid zijn wel enkele Gallo-Romaanse vondsten gedaan.

Overigens is de positie van Tyssië niet exact gedefinieerd. Bij voorkeur zou ik het plaatsen in de Atlantische Oceaan ten westen van het Europese vasteland, maar ik ga de locatie niet vastleggen.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » ma 23 jan 2012, 21:15

En omdat het zo leuk is, nog een stukje uit de Statsgezet Tysie:
Iskoldt vejr over Tysie
Statsgezet Tysie, 25 januari 2012 schreef:IJskoud weer treft Tyssië

TJILTE - De koudegolf die ons land vorige week heeft getroffen, houdt aan. Meteorologen van het Vejrinstitutet voorspellen nog zeker een week vorst, 's nachts maar ook overdag. En dat is positief nieuws voor de schaatsfanaat. Enkele kleinere meertjes en sloten zijn inmiddels dichtgevroren en hoewel het afgeraden wordt, waagt een enkeling zich aan een schaatspartij op natuurijs.

Het zal naast koud ook droog blijven volgens het Vejrinstitut en de forens is daar maar wat blij mee. "Ik mag hopen dat het niet gaat ijzelen zoals het vorig jaar heeft gedaan. Ik heb toen anderhalve week niet kunnen werken, omdat de wegen spekglad waren. Bij ons in de straat kon je bijna schaatsen!" verklaarde een automobilist vanochtend aan onze verslaggever. Ook bij de gebruikers van het openbaar vervoer staat het algehele fiasco van vorig jaar nog vers in het geheugen gegrift. Tientallen wissels in het hele land zijn toen vastgevroren en duizenden reizigers strandden. De Dienst Spoorwegen verklaart dat zij inmiddels diverse wisselverwarmingen heeft aangelegd en dat de treinen vooralsnog volgens de reguliere dienstregeling kunnen blijven rijden.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » zo 29 jan 2012, 22:56

Een nieuwtje uit postland:
Ny måde af frankering
www.posten.ty schreef:Nieuwe manier van frankeren

Posten Tyssië introduceert een experimentele, nieuwe manier van frankeren. "Wij moeten als postbedrijf meegaan met onze tijd. Daarom presenteren wij u een geheel nieuwe wijze van frankeren," vertelt de directeur van Posten Tysie.

U kunt vanaf 1 februari aanstaande frankeren per sms. Dat werkt als volgt: stuur een sms met de tekst BREV naar 7678. Vervolgens ontvangt u een code. Deze code dient u duidelijk op de brief te schrijven op de plaats waar u normaal een postzegel plakt. U ontvangt slechts één sms tegen het tarief van een normale postzegel, namelijk 35 cent. De code blijft één week geldig en is slechts eenmaal te gebruiken. Vooralsnog beperkt deze dienst zich tot binnenlandse brieven in de gewichtsklasse 0 tot 50 gram. Als het experiment slaagt, zullen ook codes voor zwaardere post per sms aangevraagd kunnen worden.

Aanwijzingen voor het gebruik:
- U mag slechts één code op een brief noteren.
- U mag geen sms-code met postzegels combineren.
- Schijf de code over zoals u deze ontvangt: vijf regels met ieder vijf alfanumerieke tekens.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 23:10

Een goed idee! Is dit door Tyssië zelf ontwikkeld of bestaat het al (i.v.m. eventuele proef in Benjiland)?

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [TYS] Algemeen

Bericht door Ties » zo 29 jan 2012, 23:24

^^ Hoogstwaarschijnlijk bestaat het al wel ergens. Uit Denemarken heb ik er wel ooit iets over gehoord.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast