[KBL] Kaarten

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door MandelSoft » vr 13 jan 2012, 17:02

OK, nu kan ik het wel goed lezen :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » za 14 jan 2012, 23:09

Mooie kaarten. De nationale parken zijn een mooie toevoeging.
Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Op de wegenkaart staat de N165 al ingetekend, maar die is toch nog niet klaar?
Ik dacht dat ik de svg van de laatste versie van de wegenkaart had toegestuurd; Maldaria is een beetje korrelig nu.
Verder zou ik de namen van de provinciegrenzen in het water wat donkerder maken, zodat je ze beter kan lezen.

-Matt ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » za 14 jan 2012, 23:24

Matt schreef:Mooie kaarten. De nationale parken zijn een mooie toevoeging.
Dank je! :)
Matt schreef:Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Omdat... Ik die vergeten ben... :$
Matt schreef:Op de wegenkaart staat de N165 al ingetekend, maar die is toch nog niet klaar?
Ja klopt, goed gezien. Ik zal het aanpassen.
Matt schreef:Ik dacht dat ik de svg van de laatste versie van de wegenkaart had toegestuurd; Maldaria is een beetje korrelig nu.
Dat komt omdat jouw map een .png bestandje is. Als ik jouw kaart ook als vector moet toevoegen met alle lagen, crasht mijn computer gegarandeerd ;)
Matt schreef:Verder zou ik de namen van de provinciegrenzen in het water wat donkerder maken, zodat je ze beter kan lezen
Goede tip. Bedankt!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 15 jan 2012, 02:03

Matt schreef:Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Omdat... Ik die vergeten ben... :$

En omdat ik geen .svg van jouw hoogtekaart heb. Volgens mij had je die nog niet gestuurd. Kan je dat nog doen? ;)

EDIT: Nieuwe versie:

Afbeelding
Grote versie: http://img339.imageshack.us/img339/6517/grootl.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 15 jan 2012, 17:04

Nieuwe hoogtekaart, inclusief Maldaria:

http://img849.imageshack.us/img849/117/malkbl19.png

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » zo 15 jan 2012, 19:56

Hmm, nu zijn bepaalde delen van Maldaria wel hoog in vergelijking met Benjiland ...
Op zich valt dat natuurlijk wel te verklaren door vulkanisme in Maldaria.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Koen » ma 16 jan 2012, 23:00

Ik zal er niets aan veranderen. Het ziet er nog steeds geloofwaardig uit. Waarom zou een (vulkanisch) heuvelachtig eiland niet naast een lager eiland kunnen liggen? Daarnaast lijken me de Pes Mountains een mooie vakantiebestemming. Die moet je niet zomaar verwijderen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 jan 2012, 23:02

Daar ben ik het mee eens. Het vulkanisme begon in Benjiland en sloeg daarna door naar Maldaria, door de tektonische bewegingen. Dat verklaart ook waarom mijn bergen wat raar verspreid zijn (kleine plukjes) en lager zijn (ouder, ingekromen en verweerd).

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » di 17 jan 2012, 15:22

Dat is wel weer zo. Jullie hebben gelijk; ik laat het gewoon zoals het is. :D
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 18:36

Weer een nieuwe versie van de kaart, met minimale aanpassingen. Zo zijn de wegnummerschildjes 2x zo groot geworden, en zijn de 'grensnamen' tussen provincies 1,5x zo groot geworden. Verder heb ik een raster toegevoegd, zodat men plaatsen sneller kan opzoeken, zoals ook in de BosAtlas (bijvoorbeeld Eindhoven zoek je, die kan je dan vinden in K3, K4, L3 en L4 etc.). Misschien dat deze rasters wat groter moeten, omdat een plaats als Eindhoven nu verdeeld is in 4 stukken, maar het is een begin! :D

Afbeelding
Grote versie: http://img853.imageshack.us/img853/6224/grootn.png

PS: Laden kan i.v.m. de grootte van de bestanden enige tijd duren :!:

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » zo 29 jan 2012, 20:30

Het wordt inderdaad steeds mooier. :D Ik zou de rasters deze grootte laten.
Wanneer je een plaatsnaam opzoekt, staat altijd het vaknummer gegeven waar de naam in staat. Zo kan het dat de plaatsnaam in een ander vak ligt dan de plaats. Neem bijvoorbeeld Straelen: In een register zou staan L3, terwijl de plaats zelf in vak K3 ligt. Bij Eindhoven zou dus staan: L3. Hmm, laat ook maar, ik kijk net in de Bosatlas en daar staat bij Rotterdam 40-41 B5 C5. Na verder gekeken te hebben staat de plaatsnaam verdeeld over twee vakken. Als je een soort register maakt, dan zou ik alleen L3 voor Eindhoven noteren i.p.v. K3 L3 K4 L4. Ik zou wel de 'nummers' van de vakken aan de linkerkant plaatsen.
Verder zou ik 'stations' wat groter maken en wellicht ook de afritnummers?
Trouwens, waarom worden op de kaart de Nederlandse exoniemen gebruikt i.p.v. de Benjilandse variant?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 20:39

Matt schreef:Het wordt inderdaad steeds mooier. :D Ik zou de rasters deze grootte laten.
Dank je! ;)
Matt schreef:Wanneer je een plaatsnaam opzoekt, staat altijd het vaknummer gegeven waar de naam in staat. Zo kan het dat de plaatsnaam in een ander vak ligt dan de plaats. Neem bijvoorbeeld Straelen: In een register zou staan L3, terwijl de plaats zelf in vak K3 ligt. Bij Eindhoven zou dus staan: L3. Hmm, laat ook maar, ik kijk net in de Bosatlas en daar staat bij Rotterdam 40-41 B5 C5. Na verder gekeken te hebben staat de plaatsnaam verdeeld over twee vakken. Als je een soort register maakt, dan zou ik alleen L3 voor Eindhoven noteren i.p.v. K3 L3 K4 L4. Ik zou wel de 'nummers' van de vakken aan de linkerkant plaatsen.
Ja dat klopt. De nummers staan nu 'tijdelijk' rechts, omdat ze anders niet op mijn kaart zichtbaar zijn. Alleen als je een kaart heb van Benjiland én Maldaria zijn ze dan zichtbaar. Ze horen dus links, maar staan hier voor het gemak rechts. Zoals je ook kunt zien beginnen de letters bovenaan niet bij A maar bij G, de A staat helemaal links bij het begin van Maldaria in het westen als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Matt schreef:Verder zou ik 'stations' wat groter maken en wellicht ook de afritnummers?
Ja, die was ik nog even vergeten. Bedankt!
Matt schreef:Trouwens, waarom worden op de kaart de Nederlandse exoniemen gebruikt i.p.v. de Benjilandse variant?
Geen idee... Ik zal het bij de volgende update veranderen.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Koen » zo 29 jan 2012, 21:32

Ziet er mooi uit!

Over die Nederlandse exoniemen. Is de officiële naam van Eindhoven Eendhoeven, net als op de stationsborden? En de spoorwegen sluiten nogal recht op elkaar aan. In het echt is dat niet zo. Spoorwegkruisingen zijn vaak splitsingen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Ties » zo 29 jan 2012, 21:48

Snelwegfreak schreef:Weer een nieuwe versie van de kaart, met minimale aanpassingen. Zo zijn de wegnummerschildjes 2x zo groot geworden, en zijn de 'grensnamen' tussen provincies 1,5x zo groot geworden. Verder heb ik een raster toegevoegd, zodat men plaatsen sneller kan opzoeken, zoals ook in de BosAtlas.
Je kunt ook een raster maken dat gebaseerd is op een coördinatenstelsel. Op die manier kun je namelijk snel iets zeggen over de afmetingen op de kaart. Bijvoorbeeld, voor de kaart van Tyssië gebruik ik een raster van 25 bij 25 kilometer. Je kunt in dat geval op twee manieren verwijzingen naar plaatsen aangeven: door alsnog letters en cijfers tussen de lijnen aan te brengen (Nieuwhoven N9), of door de coördinaten van een plaats op te noemen (bijvoorbeeld Nieuwhoven x253 y423).

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jan 2012, 22:15

Dat van dat raster van een vaste afstand is een goed idee, dat ga ik proberen.
@Koen: dank je, en klopt. Zoals ik al tegen Matt zei ga ik dat bij de volgende update aanpassen. De spoorwegkruisingen lijken op de kaart inderdaad niet te kloppen,
maar in werkelijkheid zijn het gewoon wissels in splitsingsvorm, zoals in het echt ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 15:54

Kaart van Hielstad: ! ZIE HIERONDER !
Dit is nog een Werk In Progressie, dus wees niet te hard a.u.b. :D
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 31 jan 2012, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Rob » di 31 jan 2012, 16:04

De stationsnamen zijn niet echt duidelijk en misschien kun je wijknamen plaatsen.

Voor de rest ziet het er mooi uit :) :d

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 17:37

Nieuwe versie:

Afbeelding
Groot: http://i.imgur.com/P1Ak8.jpg

Veranderingen:
- Havens aangebracht
- Wijknamen aangebracht
- Lay-out wat aangepast

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Koen » di 31 jan 2012, 17:43

Mooie kaart! Alleen jammer dat er een doorgaande weg dwars door het historische centrum loopt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 17:53

Dat klopt, dat is jammer. Helaas was die weg wel nodig toen de verkeersproblemen in de jaren '90 de spuigaten uit liepen. De 'Alde Stadsring' kon het bij lange na niet meer aan, en liep constant vast. Sinds de komst van deze doorgaande weg zijn de problemen drastisch afgenomen. De N116 is tot aan het havengebied geheel 2x2 met Vmax=70 km/h. Er is één ongelijkvloerse kruising, in het zuiden van Hielstad. Het was bedoeld als Autoroute, maar de gemeente Hielstad wilde absoluut géén Autoroute in de stad dus begint de Autoroute-status pas ten zuiden van Hielstad.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Koen » di 31 jan 2012, 17:58

^^ Heeft men in de jaren '90 nog besloten voor een nieuwe weg dwars door het historisch centrum!? Andere opties zijn het verbreden van de ringweg, een nieuwe weg om het centrum of het verleggen van de veerhaven.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 18:00

Het verbeteren van de Alde Stadsring was vrijwel onmogelijk, door ruimtegebrek zouden de kosten vele malen hoger uitvallen, dan een nieuwe weg door het midden. Het aantal huizen dat moest verdwijnen voor de nieuwe was minimaal vergeleken met het aantal dat zou moeten verdwijnen als de gehele Alde Stadsring zou moeten worden verbreed en kruisingen aangepakt. Hoe jammer het ook is... ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Theodoor » di 31 jan 2012, 19:58

Wat ik me dan afvraag, waarom verplaats je de haven niet naar een plek waar men niet door de stad hoeft? Scheelt een paar historische panden, en een drukke stad. ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 20:01

De haven is nog niet eens het grote probleem, er is tevens ook een nieuwe haven gebouwd ten zuidoosten van Hielstad. Het grootste probleem was het gewone woon-werkverkeer, dat nu via één weg direct naar de Autoroute geleid kon worden. Misschien was een omlegging beter geweest, maar gedaan is gedaan hè ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Theodoor » di 31 jan 2012, 20:08

Snelwegfreak schreef:maar gedaan is gedaan hè ;)
Daar geef ik je gelijk aan. Hochmark is ook niet perfect, verre van dat zelfs (ik vraag me wel eens af hoe er zoveel tunnels in de B2 zij gekomen).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten