[KBL] Kaarten

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Marcel » vr 03 mei 2013, 18:53

Snelwegfreak schreef:^^ Dat moet je ook maar net weten, dat al die dingen bestaan. Ik zou er nooit zelf op kunnen komen in ieder geval. Maar goed, dan wordt een dergelijk lijstje bij mij ongeveer dit:

030 ~ 039 : Sjiveloeg

Mobiel : 033 ~ 039
Dit gaat hem niet worden ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 mei 2013, 18:59

Typo. Sjiveloeg moet zijn 030 ~ 032 en de mobiele nummers 033 ~ 039! ;)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Marcel » vr 03 mei 2013, 19:02

Ok.

Werk jij met 9 cijfers inclusief netnummer?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 mei 2013, 19:04

Daar ging ik wel vanuit ja. Maar misschien kan het soms ook minder, met zo'n 5 miljoen inwoners?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » za 19 okt 2013, 21:23

Nieuwe versie van de kaart die qua lay-out aangepast is op de kaart van Maldaria. Vanwege de grootte van de kaart heb ik Maldaria er hier uit gelaten.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De kaart is volgens mij nog niet helemaal 100%. Er komen nog afritnummers. Heeft iemand suggesties of op- of aanmerkingen? :)
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 20 okt 2013, 03:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Faylin » za 19 okt 2013, 21:59

De stationsymbooltjes mochten van mij wel iets groter. Voor de rest ziet het er best gelikt uit! :d

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 okt 2013, 03:46

Dank je, en gedaan! Nieuwe versie:

Afbeelding

Toegevoegd:
- Afritnummers
- Afstanden tussen afritten
- Natuurgebieden/bossen
- Grenzen
- Stations groter
- Havens

Het kan even duren tot Majhost het bestand heeft goedgekeurd.Tot die tijd kan het voorkomen dat de kaart nog niet zichtbaar is.

Overige aanmerkingen:
- Ik zie dat sommige stations nog onder andere objecten staan
- De teksten bij de snelwegen richting de grens staan voor de afstand tot die genoemde plaats in Maldaria. Daarbij is WPRT = Weijpeurt, TOLSN = Tolloysen, BRLTN = Burlington en NWPT = Newport.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 okt 2013, 13:29

Vergeten te vragen, maar hebben jullie op- of aanmerkingen? Ben benieuwd :)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door NovaHollandia » zo 20 okt 2013, 13:44

De kaart ziet er goed verzorgd uit, maar ik heb op mijn computer nog een kaartje staan uit 2011 van Benjiland. Ik constateer dat er toch wel de nodige veranderingen zijn, in de zin van ligging van plaatsen en wegen en plaatsnamen. Ben wel benieuwd waarom je dat hebt gedaan.

Ook vind ik bepaalde infra vreemd. Zo loopt je A8 oostelijk van Tellange (vroeger: Tilburgh) en dan dwars door het natuurgebied van de Kasselse Stroem, om ergens bij Aldefort weer te eindigen op de A2 in bewoond gebied. Ik denk zelf dat een tweede grote ring om Eendhoeven logischer was geweest in zowel economisch als milieu-perspectief. Dan denk ik aan een tracering westelijk van Tellage en Meijel, om op het knooppunt A2/A9 (KP Meuseldrecht ?) te eindigen.
Bij dergelijke vreemde traceringen hoort een logisch, verklarend verhaal. Anders is het niet echt erg geloofwaardig.

Ook zie ik op de kaart uit 2011 een N2 naar Vielhuizen (nu: Alperdam) en Noorderhaven (nu: Norderhave). Toen dus een belangrijke ééncijferige N-weg, maar op je huidige kaart liggen er geen wegen van noemenswaardig belang op het eiland van Alperdam.

Kortom: vanwaar al die toch wel meer dan kleine veranderingen ?

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » zo 20 okt 2013, 14:20

De kaart ziet er inderdaad heel mooi uit, maar de tracering van die hele A8 is inderdaad niet heel logisch. Hij loopt als het ware 'van niets naar nergens'. Ook de A1 loopt door onbevolkt natuurgebied, in plaats van langs allerlei middelgrote plaatsen ten noorden hiervan. De spoorlijnen zijn veel efficiënter getraceerd dan de snelwegen. Op deze manier krijg je heel veel verkeer over N-wegen, wat natuurlijk wel kan maar dat is meestal in grotere landen zo, waar de snelwegen meer gericht zijn op het doorgaande verkeer, dat er in Benjiland toch minder zal zijn door de geringe grootte van het land.

Ik zou de hele A8 schrappen en inderdaad vervangen door bijvoorbeeld een verlengde A15 die als een oostring rond Eendhoeven dient.

Ook kun je kijken of de binnenring ook echt een autosnelweg moet zijn, deze loopt namelijk vrij dicht bij het centrum van de stad, en als er een volledige buitenring is is een expressweg-achtige ring wellicht voldoende?

Zijn kaart is overigens flink aangepast omdat hij ontevreden was over de topografie van het land.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 20 okt 2013, 15:56

Ik vind het een erg mooie kaart! :D :d
Maar ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen. Ook is het verloop van de A15 nogal vreemd, de weg vormt geen echt goede verbinding tussen Zeejdam en Eendhoeven, maar loopt ook te dicht bij de stad om als bypass te dienen. De weg eindigt ook nogal abrupt in de buitenwijken van de hoofdstad, wat de A8 en de A6 nogal belast. Bij de A16 hetzelfde verhaal, de weg eindig nogal plots op de A3, en eigenlijk lijkt de snelweg me nogal onnodig, verkeer tussen Eendhoeven en Velperweek kan best lang Markestad rijden.
Het valt me op dat Benjiland een erg uitgebreid snelwegennet heeft, wat natuurlijk best mogelijk is.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » zo 20 okt 2013, 16:11

Klopt. Voor een zeer dichtbevolkt land is het niet zo gek om veel snelwegen te hebben, maar in Benjiland lopen er ook heel veel snelwegen door onbevolkte regio's. Hetl ijkt me beter om méér snelwegen bij steden te hebben, en minder in dunbevolkte regio's. De volgende wegen lijken me nogal 'te veel van het goede':

A8 Flendres – Kassel en de ‘snelwegdriehoek’ bij Dirken; beter volg je inderdaad de suggestie van een 'buitenring Eendhoeven', en de snelwegdriehoek lijkt me niet echt nodig
A4 Droegebiek – Sjlech (men kan ook via Markestad rijden in plaats van deze snelweg door dunbevolkt gebied)
A18 Bammel – A19 (dunbevolkt gebied en 'van niks naar nergens')
A19: ik vraag me af of dat een snelweg moet zijn, al is de verbinding zelf wel logisch
A17 (een snelwegverbinding tussen Perdenboem en Moggelmond ontbreekt, waardoor deze snelweg eindigt ‘in het niets’; bovendien loopt het door dunbevolkt gebied)

Wat juist wel weer zou kunnen worden toegevoegd is de al voorgestelde buitenring en een snelweg tussen perdenboem en moggelmond, in plaats van de huidige hoofdweg.

Voor veel wegen geldt, dat als er wat grotere plaatsen langs de route zouden liggen, ze wél nuttig zouden zijn.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 okt 2013, 16:21

Vergeet niet dat een snelweg niet altijd snelweg is vanwege doorstroming. Het kan ook gaan om comfort of veiligheid. Daarnaast zijn bij het opheffen van de expreswegen in Benjiland die wegen opgewaardeerd tot snelweg, omdat er niet veel extra voor hoefde gebeuren en omdat degraderen geldverspilling was.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door NovaHollandia » zo 20 okt 2013, 16:28

Er kunnen altijd redenen zijn waarom men tot de huidige wegenstructuur is gekomen. Maar als die structuur weinig logisch is, dan is een verhaal erbij vaak wel wenselijk. Daarbij kan het handig zijn om de opbouw van het wegennet vanuit het geschiedenisperspectief te bekijken - hoe heeft het zich ontwikkeld. Het omzetten van expreswegen in snelwegen kan bijvoorbeeld een heel valide reden zijn waarom een deel van het net er bijligt zoals het er bijligt, al is dat wellicht op het eerste gezicht niet de meest logische oplossing.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 okt 2013, 16:33

^^ En dat is nou precies de reden waarom ik er zo ontevreden over ben: ik heb er nooit echt goed over nagedacht, maar gewoon getekend. Daar heb ik nu spijt van.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 20 okt 2013, 16:34

sirdanilot schreef: A8 Flendres – Kassel en de ‘snelwegdriehoek’ bij Dirken; beter volg je inderdaad de suggestie van een 'buitenring Eendhoeven', en de snelwegdriehoek lijkt me niet echt nodig
A4 Droegebiek – Sjlech (men kan ook via Markestad rijden in plaats van deze snelweg door dunbevolkt gebied)
A18 Bammel – A19 (dunbevolkt gebied en 'van niks naar nergens')
A19: ik vraag me af of dat een snelweg moet zijn, al is de verbinding zelf wel logisch
A17 (een snelwegverbinding tussen Perdenboem en Moggelmond ontbreekt, waardoor deze snelweg eindigt ‘in het niets’; bovendien loopt het door dunbevolkt gebied)
Bij dit lijstje zou de A16 ook nog kunnen worden toegevoegd. Ik stel me ook vragen bij de A18, is dit bedoeld als bypass voor Markestad, dit lijkt me nogal overbodig, verkeer kan via de A8 rijden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » zo 20 okt 2013, 18:05

Ik heb het Burgthelandse wegennet ook maar gewoon getekend, maar er zijn niet echt veel wegen waar ik ontevreden over ben. Er zijn vooral erg weinig wegen, maar wegen kun je natuurlijk altijd bijbouwen ;) Ik denk dat dat het punt is dat er scheelt aan de meeste landen op Atlantis: men wil vaak véél te veel wegen intekenen, ook waar die niet echt nodig zijn. Terwijl het in het 'echt' meestal andersom is; cruciale schakels ontbreken of zijn te substandaard uitgebouwd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 20 okt 2013, 18:08

Het wegennet van Ardeim en Solwezië was ook veel te perfect, en vaak ook compleet onrealistisch. Ik heb verschillende veranderingen aangebracht, vooral wegen aangepast of geschrapt, en nu ben ik redelijk tevreden over het netwerk, veel snelwegen nabij de steden en enkele landelijke snelwegen...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » zo 20 okt 2013, 21:16

De opmerkingen van iedereen ten harte genomen, en een nieuwe versie van de kaart gemaakt met m.i. een logischer wegennet:

*zie hieronder*
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op ma 21 okt 2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 20 okt 2013, 21:21

^^ Het is een stuk beter zo! :D
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » zo 20 okt 2013, 22:33

Het ziet er heel erg goed uit ! Zo is het wegennet veel meer bescheiden van aard, en dus ook realistischer. Er is zo ook ruimte voor nieuwe wegenprojecten.

Is de binnenring van Eendhoeven een expressweg geworden? Wellicht kun je op de kaart tonen welke expresswegen gelijkvloers zijn, en welke ongelijkvloers?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 okt 2013, 10:23

Dank aan beiden! :)
sirdanilot schreef:Is de binnenring van Eendhoeven een expressweg geworden? Wellicht kun je op de kaart tonen welke expresswegen gelijkvloers zijn, en welke ongelijkvloers?
Expreswegen bestaan niet meer in Benjiland. Er zijn alleen nog Autroutes (autosnelwegen), Nasjenoalweg Type I (2x2 N-weg, soms gelijkvloers, soms ongelijkvloers), Nasjenoalweg Type II (2x1 N-weg) en Boetewegen (2x1 bubeko-weg). De binnenring van Eendhoeven is er een van Nasjenoalweg Type I, dus 2x2 N-weg. In dit geval is hij ongelijkvloers. Misschien dat ik dat nog aan kan geven op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » ma 21 okt 2013, 11:36

^ Je zou dat kunnen doen doormiddel van de bolletjes, die je ook op snelwegen gebruikt om afritten aan te geven.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » ma 21 okt 2013, 20:13

Ongelijkvloerse aansluitingen op Nasjenoalwegen Type I en namen natuurgebieden toegevoegd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » di 22 okt 2013, 14:30

Het ziet er goed uit! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten