[KBL] Kaarten

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » do 01 mar 2012, 20:10

---
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op wo 15 aug 2012, 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Ortelius » vr 18 mei 2012, 02:45

Snelwegfreak schreef:^^ Dat klopt, en daarom heb ik een definitieve definitieve kaart gemaakt ;)

Afbeelding
Grote versie: http://i.imgur.com/qDhel.jpg

- Straatnamen toegevoegd in de Neeje Have
- 'Ophaalbruggen' Neeje Have weggehaald en vervangen door doodlopende straten
- Meer havenbescherming gebouwd
- Plaatsing vuurtorens veranderd
- Tip van Matt opgevolgd (kader kaart)
Zeer mooie kaart! Eén kleine opmerking: wat voor schepen gaan er aanleggen in deze haven? Ik denk dat de dokken namelijk een beetje klein zijn als je er flinke containerschepen wil laten aanmeren (en laten manoeuvreren is nog een ander paar mouwen). Ik vind het persoonlijk altijd erg moeilijk om de juiste schaal te hanteren op stadsplannen, maar als je eens de haven van Antwerpen googlet zul je zien wat ik bedoel.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 mei 2012, 02:48

Het is wel de bedoeling dat er vrij grote schepen in de haven terechtkomen. De schaal bepalen vond ik érg lastig, en ik heb hem dan ook vaak aangepast.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » vr 18 mei 2012, 11:06

^^ Ik zit daar ook wel mee te worstelen bij de plattegrond van Reĝaponto in GIS. Een bestaande stadsplattegrond gebruiken als onderlegger ter vergelijking van de wegendichtheid enzo lijkt me nog de beste optie.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 mei 2012, 12:50

Dat is wel een goede tip ja! :D

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » vr 18 mei 2012, 16:15

Op de kaart van Nieuw-Vlissingen heb ik dat zó opgelost:

1. Niet de gehele stad met buitenwijken en al tonen. Zeker naar het noorden loopt de stad nog een flink stuk door.
2. Niet alle straten intekenen.

Alleen de knooppunten en afritten van de snelweg zijn een probleem, maar die zijn wel aardig op schaal als ik ze vergelijk met Google Maps. Als je de schaal aan de verbeelding wil overlaten, kun je de knooppuntconfiguraties abstraheren d.m.v. een bolletje of zo.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 aug 2012, 03:46

Nieuwe algemene kaart van Koninkrijk Benjiland!*

Afbeelding

Afbeelding

Klik voor grote versie

*Dit is de kaart waarbij alle wegen die afgewaardeerd (gedowngrade) zullen worden, al gedwongrade zijn. In werkelijk zal dit proces nog even duren. De afgewaardeerde wegen zijn niet meer op de kaart zichtbaar. In werkelijkheid bestaan ze nog wel. Ook is er daarmee een totale omnummering gekomen van alle N-wegen.**

**Ik zal het maar verklappen. Ik zeg wel mooi dat de wegen zijn gedowngrade en daarom niet meer zichtbaar zijn, maar eigenlijk zijn ze gewoon verwijderd (of hier en daar wat aangepast) om een logischer en vooral rustiger wegennet te krijgen.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » wo 15 aug 2012, 20:07

Die kaart is er stukken op vooruit gegaan! :d Leuk dat je Benjistrait hebt geschreven met het Benjilandse exoniem. Ik zie ook dat je enkele plaatsnamen hebt aangepast. Dat maakt het een stuk origineler. Waarom heet het knooppunt van de A9 en de A4 knp. Maldaria?
De veerboot tussen Newport en Zeejdam vaart tot het laatste treinstation voorbij Newport, dus bij het einde van die rode weg. Nu vaart hij helemaal om Newport heen.
Het gebied ten zuidwesten van Den Oadler lijkt me een mooi gebied, evenals het Alpenland. Ga zo door! ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » do 16 aug 2012, 01:42

Matt schreef:Waarom heet het knooppunt van de A9 en de A4 knp. Maldaria?
Omdat dat een belangrijke toegangsweg tot Maldaria is. Bovendien was dat gebied waar het knooppunt ligt vroeger ook (correct me if I'm wrong) ooit Maldariaans gebied?
Matt schreef:De veerboot tussen Newport en Zeejdam vaart tot het laatste treinstation voorbij Newport, dus bij het einde van die rode weg. Nu vaart hij helemaal om Newport heen.
Details... ;)
Matt schreef:Het gebied ten zuidwesten van Den Oadler lijkt me een mooi gebied, evenals het Alpenland.
Dat is het zeker. Daar bij Den Oadler is een zeegat. Het is omgeven door bebost gebied en er ligt daar een brak meer waar veel vegetatie voorkomt. Een erg mooi gebied zeker.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » do 16 aug 2012, 04:05

Staatkundige kaart Benjiland!

Afbeelding
Klik voor een groter en leesbaarder exemplaar.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » do 16 aug 2012, 09:13

Snelwegfreak schreef:Bovendien was dat gebied waar het knooppunt ligt vroeger ook (correct me if I'm wrong) ooit Maldariaans gebied?
Nee, alleen Brabantia was eens onderdeel van Maldaria. Het zou wel kunnen dat de Engelsen er wel geweest zijn en enkele nederzettingen hebben gesticht, zoals de Nederlanders ook gedaan hebben in Australië, Nieuw-Zeeland en India. Dat durf ik helaas niet met zekerheid te zeggen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » do 16 aug 2012, 14:57

Oké, dan houden we het er maar op dat het een belangrijk knooppunt is voor forenzen naar Maldaria ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 30 nov 2012, 19:03

De spoorkaart van Benjiland. Verzorgd door BenjiBaan:

Afbeelding
Klikken voor grote versie.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door TBR » vr 30 nov 2012, 19:18

Zijn alle stations die zijn aangeduid op de kaart IC-stations?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 30 nov 2012, 19:23

De grotere bolletjes met de grotere namen zijn IC-stations. De kleinere zijn overige stations.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Rob » vr 30 nov 2012, 19:45

Mooie Kaart :d
Ziet er vrij compleet uit ,zijn er nog nieuwe stations of spoorlijnen in aanbouw/planning ?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 30 nov 2012, 20:14

Ja, maar daarover later meer. Aan de andere kant zijn er ook plannen om het een en ander te verwijderen. Zoals de spoorlijnen op geheel Alpenland en het stuk 't Velt <-> Iesselberg te verwijderen. Dit omdat die stukken nu overbodig zijn en te weinig reizigers trekken.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Matt » vr 30 nov 2012, 20:28

Ziet er goed uit, evenals de treinmodellen. Het materieel van de Lokoalspjeur doet me een beetje denken aan de Valleilijn, maar dan anders. Persoonlijk vind ik het wel mooi. Dit materieel ziet er vrij recent uit, klopt dat?
Ik zie dat je Weijpoort hebt geschreven als Weijpeurt. Is dat een meer Benjilandse schrijfwijze? Zijn er nog meer plaatsnamen in Loaglánd waarvan de spelling niet helemaal Benjiloands is?
Heel toevallig ben ik momenteel ook bezig met dus spoorwegen, dus wellicht dat er binnenkort wat informatie over verschijnt. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 30 nov 2012, 20:36

^^ Bedankt! Dat is waar, ze zijn vrij recent. Vroegâh, tot 2005 reden er alleen oudere intercity's. Sindsdien is er een onderscheid gekomen tussen Intercity's en sprinters, en zijn deze treinen in gebruik genomen. Dat over die namen klopt, daar zal ik nog even naar kijken ;)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Ties » vr 30 nov 2012, 22:47

Haha, deze kaart herinnert mij eraan dat ik ook nodig weer aan de slag moet met mijn eigen kaarten... Als ik tijd heb ;)

Ik heb wel twee opmerkingen. Het spoornetwerk van Benjiland oogt nogal mager. Het is erg radieel georiënteerd en er zijn weinig dwarsverbindingen. Toch lopen er vijf (!) spoorlijnen over zee. Het lijkt mij waarschijnlijker dat een land investeert in een degelijk netwerk met veel dwarsverbindingen, en niet in drie peperdure bruggen en tunnels naar hetzelfde eiland (ééntje is wel genoeg denk ik). Daarnaast lopen de verbindingen over zee erg onlogisch. De spoorlijnen kruisen de zee niet over de korste route, maar schuin. En waar er eilandjes beschikbaar zijn, wordt er geen gebruik van gemaakt! :lol:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » za 01 dec 2012, 01:38

Ties schreef:Ik heb wel twee opmerkingen. Het spoornetwerk van Benjiland oogt nogal mager. Het is erg radieel georiënteerd en er zijn weinig dwarsverbindingen. Toch lopen er vijf (!) spoorlijnen over zee. Het lijkt mij waarschijnlijker dat een land investeert in een degelijk netwerk met veel dwarsverbindingen, en niet in drie peperdure bruggen en tunnels naar hetzelfde eiland (ééntje is wel genoeg denk ik). Daarnaast lopen de verbindingen over zee erg onlogisch. De spoorlijnen kruisen de zee niet over de korste route, maar schuin. En waar er eilandjes beschikbaar zijn, wordt er geen gebruik van gemaakt!
Jij verwoort hier gelijk het probleem waar ik me al een tijd lang aan erger :)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door sirdanilot » za 01 dec 2012, 16:22

In Burghteland is het spoornetwerk ook zeer mager, maar kun je niet echt spreken van 'radiaal' omdat de hoofdstad nu eenmaal niet in het midden ligt. Magerder dan dat van Benjiland, in ieder geval. Één van de belangrijkere spoorlijnen (N-vlissingen - Den Ulst) wordt zelfs onderbroken door een veerboot....

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » za 01 dec 2012, 16:35

Dat is zeker opmerkelijk! Maar Burghteland is sowieso al apart ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » ma 28 jan 2013, 14:05

Nieuwe staatkundige kaart, met alle snelwegen erop. De niet-autosnelwegen moet ik nog intekenen, evenals de spoorwegen. Verder heb ik enkele plaatsnamen veranderd, en hier en daar wat plaatsen toegevoegd. Het voelt nu voor mij al een stukje logischer en volgens mij hoeft Maldaria niets aan te passen :)

Afbeelding
*Klik voor een grote versie*

Ben benieuwd wat jullie vinden. Zijn er op -of aanmerkingen zo ver?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Kaarten

Bericht door SjorsB » ma 28 jan 2013, 14:34

Ziet er goed uit :d, ik weet niet precies welke plaatsen allemaal nieuw zijn maar ook dat ziet er stukken beter uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten