[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » ma 31 mar 2014, 23:07

Nee, het is fout gespeld. Bedankt voor de oplettendheid! :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kaaiman » di 01 apr 2014, 11:48

Snelwegfreak schreef:Nog te doen:
- Hectometering
Hoe wil je dat gaan doen? Nattevingerwerk met Inkscape, of heb je zaken net als ik in GIS gezet? ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » di 01 apr 2014, 18:12

Nattevingerwerk met Inkscape, ja. Met behulp van de schaal kan ik enigszins de afstanden achterhalen, al is dat één lastig karwei.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kaaiman » di 01 apr 2014, 18:51

Ik heb het ook wel eens geprobeerd door de lijn die ik had een stippellijn te maken. Als je de lijndikte en het interval van de stippellijn goed kiest, kun je bijvoorbeeld instellen dat de rand van elk blokje 100 m vertegenwoordigt. :)

Bijvoorbeeld: op de kaart van Brilamontië is 5px hetzelfde als 1 km. Maak je er vierkante blokjes van, dan is elk blokje dus 1x1 km. En die kun je dan weer onderverdelen door een ander blokjespatroon te kiezen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Matt » di 01 apr 2014, 19:00

^^ Dat is wel een goed idee. Het kost wel erg veel werk, maar zoiets doe je uiteraard ook niet binnen twee tellen. Als ik dat zou doen dan zou ik waarschijnlijk de tool om de lengte te meten gebruiken en dan steeds een paar nodes weghalen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » di 01 apr 2014, 22:46

Het is inderdaad veel werk. Ik doe het als volgt: op basis van mijn afstandsschaal maak ik bolletjes van 1 kilometer welke ik van object tot object achter elkaar plak. Zo kan ik redelijk nauwkeurig de afstanden tussen de objecten bepalen en dus de hectometering. Ik heb nu de A1, A2, A3 en A11 gedaan. De rest volgt over enkele dagen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » wo 02 apr 2014, 23:24

Nieuwe versie van de snelwegtabellen. Het is heel veel werk geweest, maar het is zo goed als af. Misschien dat ik de verzorgingsplaatsen nog eens toevoeg. Het enige nadeel is dat de tabellen zo lang worden dat ze niet meer op één pagina passen. Dat is het jammere van Word. Dit is de nieuwe versie, hier te zien: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103 ... jiland.pdf

Wat er veranderd is:
- A-schildjes aangepast naar juiste vorm
- N-wegen genummerd en schildjes toegevoegd
- Hectometering toegevoegd
- RING en snelwegsymbooltjes toegevoegd
- Uitlijningen hier en daar aangepast
- Tolloysen juist gespeld
- Afstanden tot Maldariaanse steden toegevoegd bij grensovergangen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 03 apr 2014, 14:14

Naar aanleiding van een oud bericht ongeveer een jaar geleden is er weer ophef over de passages van de A4 en A10 door Iersjot en Tellange.
De Benjilander schreef:A4 Iersjot sjlech veur gezóndheed

Donnersdaag 3 avril 2014

IERSJOT - Uit een studie van de OOV (onafhangelik ongerzeuk veur d'n volksgezóndheed) over de leefbaarheid in de gebieden langs de stadspassages van de A10 en A4 door Tellange en Iersjot blijkt dat de volksgezondheid van inwoners aldaar in gevaar komt. De geluids- en uitstootnormen worden (zwaar) overschreden. Het OOV pleit voor directe maatregelen.

Door omwonenden wordt al jaren geklaagd over de leefbaarheid rondom de snelweg. Er wordt gesproken over ademhalingsproblemen en zwarte vlekken op kleding. Vorig jaar werd al besloten de snelheid op de A4 bij Iersjot te verlagen tot 90 km/h en zelfs 70 km/h voor vrachtverkeer. Uit de studie van het OOV dat direct opgestart werd blijkt dat dit niet genoeg is. De normen voor geluid en uitstoot worden alsnog overschreden, waarbij de A4 bij Iersjot eruit springt. Uit het onderzoek blijkt dat het wonen naast de A4 in dat gebied kan leiden tot ernstige schade voor de volksgezondheid zoals ademhalingsproblemen, maar ook een vergrote kans op longkanker. Het OOV pleit daarom voor directe maatregelen.

Over de situatie op de A10 bij Tellange geeft het OOV een waarschuwing af: ''de overschrijding is aanwezig, maar kan nog met eenvoudige maatregelen teruggedrongen worden. Ook is de huidige overschrijding nog geen gevaar voor de volksgezondheid aldaar, in tegenstelling tot de situatie op de A4.'' Het onderzoek adviseert ook de beide gevallen apart te behandelen omdat beide zeer verschillend zijn. Zowel wat betreft de afstand tot de bebouwing en het soort verkeer.

Ook adviseert het OOV om meer rekening te houden met de gestelde normen voor geluid en uitstoot en sneller actie te ondernemen. Ook moet er in de toekomst meer rekening worden gehouden bij wegomleggingen of nieuwe verbindingen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Ortelius » do 03 apr 2014, 14:50

Hoe kan dit probleem specifiek aangepakt worden? Een woonverbod rond de snelweg? Een soort van overkapping met een ventilatiesysteem?

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door MandelSoft » do 03 apr 2014, 15:10

Zo dus?

Afbeelding
(BAB3 bij Asschaffenberg)

Dit soort projecten zijn niet uniek, maar het is wel mooi om te zien dat er in het echt hier ook over wordt nagedacht en dat men met aardige oplossingen komt (bijvoorbeeld de Boston Big Dig of de huidige A4 Midden-Delfland). In Schellingen zijn er al verschillende Autobahnoverkappingen, vooral in Andreasburg. In Alphain zullen ook enkele Autobahnen worden overkapt met een stadspark. De werkzaamheden daarvoor zijn al in volle gang.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 03 apr 2014, 15:58

Ik denk dat er op de lange termijn gedacht moet worden aan ondertunneling of een omlegging. Op de korte termijn verwacht ik niet echt ingrijpende oplossingen. Hooguit extra geluidsschermen of geluidsreducerend asfalt. De snelheid kan ook nog verlaagd worden naar 70 km/h.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Ortelius » do 03 apr 2014, 18:16

^^ Grappig Maarten, ik kan me herinneren dat ik daar ooit doorheen gereden ben, in Aschaffenburg.
Ondertunneling lijkt me een goede, maar natuurlijk dure oplossing. In ieder geval goed dat men hier op lange termijn iets aan wil doen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 03 apr 2014, 20:17

De Benjilander schreef:Fielesjwearte wear gedoald

Donnersdaag 3 avril 2014

EENDHOEVEN - De filezwaarte op de Benjilandse autosnelwegen is vorig jaar opnieuw licht gedaald. Ten opzichte van het hoogtepunt in 2008 is de filezwaarte nu ruim 40% lager, ten opzichte van 2012 daalde het vorig jaar met 15%.

In 2013 ondervond het wegverkeer op de autosnelwegen veel minder hinder door de winter en winterse neerslag. Het was vorig jaar zachter en er viel minder sneeuw. Daarnaast had de Riekswegedienst meer strooizout voorhanden dan voorgaande jaar, waardoor er beter op gladheid kon worden ingespeeld. Naast de mildere winterperiode speelde ook de economische crisis enigszins mee. Doordat er minder vraag uit het buitenland is, is er minder mobiliteit in Benjiland. Daarnaast speelde de kortingskaart voor studenten in het openbaar vervoer ook mee. Alleen rond Eendhoeven en Markestad hadden automobilisten nog vaak last van files: de A1, A6, A8 en A9 ondervonden nog steeds veel files. Dit zijn dan ook de grootste knelpunten van het Benjilandse snelwegennet. De vertragingen zijn het grootst in de avondspits op de A6 bij Markestad.

Top vijf fileknelpunten 2013:
1. A6 RING Markestad tussen de knooppunten met de A1 richting Eendhoeven en de A4 richting Zeejdam
2. A8 RING Eendhoeven tussen de knooppunten met de A1 richting Markestad en de A10 richting Tellange en Hielstad
3. A1 Eendhoeven > Markestad tussen Veurland en Markestad
4. A9 Eendhoeven > Tolloysen tussen afrit Groeteveljen en het knooppunt met de A7
5. A12 Dongel > Weijpeurt tussen het knooppunt met de A7 richting de A14 bij Koegras

De verwachting is dat de filezwaarte de komende jaren nog verder af zal nemen. Reden hiervoor is de prijsstijging van het autogebruik: de tol op autoroutes is begin dit jaar afgeschaft maar daarentegen zijn de benzineprijzen en wegenbelastingen flink gestegen. Met het duurder worden van het autogebruik is de verwachting dat minder mensen de auto zullen gebruiken.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 apr 2014, 23:32

Tussen alle onrust door heb ik maar even de bewegwijzering van Benjiland gereviseerd. De huidige stond met een beetje tegen. Vooral de OWN-borden vond ik maar niks. Daarnaast warende afritlijsten ook een mooie aangelegenheid om de borden maar eens een nieuw likje verf te geven. Op de autosnelweg is er zo goed als niks veranderd. Vooral de OWN-borden zijn veranderd. Groen is voortaan overal de basiskleur, dit zorgt voor meer rust en overzicht. Wat betreft de afstanden op de doelenborden: deze kloppen nu ook. Voorheen was het meer een gok, nu een berekende gok ;) De langste afstand die voorkomt is voor zover ik kon zien Hielstad met 142 kilometer op de A1, direct na de RING Markestad.

OWN-bewegwijzering
Afbeelding

afritbewegwijzering 1
Afbeelding

afritbewegwijzering 2
Afbeelding

knooppuntbewegwijzering
Afbeelding

VZP-bewegwijzering
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kathor » za 05 apr 2014, 00:15

Ik vind het echt mooie bewegwijzering. Klasse!
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Ortelius » za 05 apr 2014, 00:27

^^ Mee eens! Zeer mooi gedaan!

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door TzM23 » za 05 apr 2014, 00:57

Ziet er goed en duidelijk uit. Het is inderdaad (veel) rustiger zo. :d
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » za 05 apr 2014, 01:20

Dank allen. Ben er zelf ook zeer tevreden over :)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door SjorsB » za 05 apr 2014, 09:48

Goed gedaan, zeer mooie en rustige borden! :d Ik krijg spontaan zin om zelf weer eens wat aan bewegwijzering te doen :P

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kaaiman » za 05 apr 2014, 10:05

Ik blijf erbij dat ik van al je bewegwijzeringontwerpen die blauwe met witte wegnummerschilden de mooiste vind. Dat ontwerp heb je al lang en breed verlaten (volgens mij nog in de tijd van het Wegenforum), maar die kon ik zeer waarderen. ;)

Trouwens, het aantal doelen mag wat mij betreft wel wat kleiner, vooral op de vorkborden staat nogal veel leesinformatie. :idea:
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » za 05 apr 2014, 11:08

Kaaiman schreef:Trouwens, het aantal doelen mag wat mij betreft wel wat kleiner, vooral op de vorkborden staat nogal veel leesinformatie. :idea:
Dat heeft er mee te maken dat ik expres situaties uitgekozen heb waar ik met meer doelen te maken heb. Ik heb dit trouwens ook ergens vastgelegd in een Word-documentje: voor autosnelwegen is 4 doelen per bord en 6 doelen per raai de max (raai is alle borden aan één portaal). Hier zijn het er 7 (ook op één bord), maar vanwege de situatie mag hier van de regel afgeweken worden ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 apr 2014, 19:29

Een afrit in beeld gebracht:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kaaiman » zo 13 apr 2014, 20:39

Geeft een mooi beeld. Zijn de vluchtstroken in Benjiland altijd zo smal?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 apr 2014, 20:47

Nee, minimaal 3,15 meter naast de kantstreep volgens de normen. Deze weg was vroeger een 2x2 weg en is daarna verbreed naar 2x3. Men wilde echter niet teveel geld uitgeven waardoor er een smaller profiel ligt.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Koen » di 22 apr 2014, 15:53

Het afritnummer staat dus niet samen met de doelen op het bord?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten