[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » za 02 jun 2012, 11:09

Ook ik kan hem niet downloaden. Je zou hem op Dropbox kunnen zetten. Even een account aanmaken en in de publieke folder zetten. Iedereen die de link heeft kan hem dan openen zonder te registreren of andere omweg. ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Theodoor » za 02 jun 2012, 11:34

Je mag hem ook mailen naar -weggehaald-.
Dan voeg ik hem toe als bijlage.
Laatst gewijzigd door Theodoor op za 02 jun 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadres verwijderd.

Gebruikersavatar
Arne Govaerts
Berichten: 86
Lid geworden op: za 24 mar 2012, 11:10
Locatie: Zeeburg (ZEB); Bruswerpen (VRV)
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Arne Govaerts » za 02 jun 2012, 11:39

Hoewel ik geen land in Atlantis meer heb, ben ik wel nieuwsgierig naar wat er nu en dan veranderd, maar ik kan het bestand evenmin openen.
Groeten,

Arne Govaerts
Geofictie: Vrijstaat Zeeburg
Micronatie: Burger van de Virtuele Vlaanderen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 02 jun 2012, 14:24

Juist. Hier was ik al bang voor. Jammer. Als het goed is wordt het binnenkort opgelost ;)
Er is niet bijster veel veranderd aan de verkeersborden, maar dit is meer een algemeen overzicht.

@Theodoor: je hebt mail.
Bijlagen
Verkeersborden KBL.pdf
Verkeersborden KBL
(261.32 KiB) 345 keer gedownload

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Theodoor » za 02 jun 2012, 14:28

Hij is toegevoegd aan je laatste bericht.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 13 jun 2012, 19:24

Hierbij een PDF over de 'Richtlijnen wegmarkeringen Benjiland'
Bijlagen
Richtlijnen wegmarkeringen Benjiland.pdf
Richtlijnen wegmarkeringen Benjiland
(635.63 KiB) 309 keer gedownload

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » wo 13 jun 2012, 20:30

Netjes! Ik neem aan dat Snelwegfreak heeft gervaagd het te uploaden?
Overigens ben ik niet heel erg bekend met sommige begrippen. Van dat soort dingen weet ik niet zo veel af. Wat is een kruipstrook en wat zijn kanalisatiestrepen? Verder goed bedacht en mooi uitgewerkt!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Theodoor » wo 13 jun 2012, 23:18

Ja, klopt. Auteur is inmiddels gewijzigd (was ik even vergeten).

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » wo 13 jun 2012, 23:25

Een kruipstrook is, neem ik aan, een inhaalstrook in bergachtige gebieden. Wat 'kanalisatiestrepen' zijn weet ik ook niet.

Verder: ongelooflijk gedetailleerd document ! Reken maar dat mensen dit als naslagwerk gaan gebruiken voor de wegmarkeringen, hopelijk mag dat ;) Voorlopig heb ik daar nog geen tijd voor, maar als ik ook zo'n document maak over wegmarkeringen in burghteland ga ik dit zeker gebruiken (al zijn sommige dingen natuurlijk anders, zoals dubble witte middenstreep ipv geel etc.)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 13 jun 2012, 23:49

sirdanilot schreef:Een kruipstrook is, neem ik aan, een inhaalstrook in bergachtige gebieden. Wat 'kanalisatiestrepen' zijn weet ik ook niet.
Dat klopt. Kanalisatiestrepen.
sirdanilot schreef:Verder: ongelooflijk gedetailleerd document ! Reken maar dat mensen dit als naslagwerk gaan gebruiken voor de wegmarkeringen, hopelijk mag dat
Dank u! En aan Matt ook, uiteraard ;) En ja, uiteraard mag dat ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 14 jun 2012, 09:22

Mooi document. Eén vraagje: wat doe je met spitsstroken?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Kaaiman » do 14 jun 2012, 13:08

^^ Mag ik een gok doen? Niets. Omdat een gewone verbreding beter is.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » do 14 jun 2012, 13:49

Ding ding ding!! Kaaiman gaat door voor de koelkast! :d

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » do 14 jun 2012, 14:13

In Burghteland heeft men ook geen spitsstroken. Dan wordt liever de vluchtstrook opgeofferd en stelt men DYNAMAX in voor de veiligheid. En op termijn uiteraard een robuuste verbreding.

Vrachtwagenstroken, wisselbanen en andere zaken worden aangegeven met lange markering (een beetje zoals in het Benjilandse document, maar waarschijnlijk iets minder lang).

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 14 jun 2012, 14:43

Schellingen en Imaginië gebruiken sporadisch spitsstroken (in het centrum van Konrad vind je er een). Deze worden met lange strepen aangegeven, zowel in het geval dat de spitsstrook op de meest linkse rijstrook is als dat deze op de meest rechtse rijstrook is. Dezelfde markering wordt gebruikt voor busstroken.

Als je in Benjiland spitsstroken zou aangeven, zou ik het doen zoals je al de busstroken aangeeft.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » do 14 jun 2012, 23:12

Nee, dat zou ik dan niet zo doen. Ik zou denk ik gewoon de asmarkering op Autoroutes omdraaien. Dus, in plaats van 5-15, 15-5 meter. Beetje (heel veel) op de Belgische manier ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 aug 2012, 16:44

Verkear in Benjiland schreef:Downgrading in Benjiland!

De A3 in Brabantia is vanaf vandaag officieel gedowngrade naar N65 (2x2 Snelweg (snelweg=Benjilands voor expressweg)). Bovendien wil men in heel Benjiland het aantal N-wegen drastisch verminderen. De bedoeling is om groot deel van de N-wegen aan de provincies te geven. Op dit moment beheert de Staat alle A- en N-wegen en dat kost de Staat teveel. Daarom moeten lagere overheden daarbij een steentje bijdragen. De huidige N-wegen worden dan nummerloze wegen. Aan het wegprofiel zal niet veel veranderen. De N-wegen die gedowngrade gaan worden blijven het karakter van een N-weg houden met 90 km/h als maximumsnelheid. Alleen bijde A3 worden de vluchtstroken hier en daar verwijderd en gaat de maximumsnelheid naar 110 km/h. De belangrijkste reden om de A3 te declassificeren is naast het kostenaspect het aantal voertuigen dat er rijdt. Dat is veel te laag om een autosnelweg te rechtvaardigen.

Kaartje van in ieder geval de gedowngrade A3 in Brabantia: http://i.imgur.com/pKncE.png
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op wo 15 aug 2012, 04:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 14 aug 2012, 00:00

Een downgrading door te lage intensiteit OK, maar deze weg lijkt me toch wel een redelijk belangrijke doorgaande functie te hebben. Ondanks de lage intensiteit heeft die weg dan toch wel nut als grote reistijdverkorter voor de regio. Met 130 ben je immers sneller op je bestemming dan met 110. De economische belangen lijken groter dan de onderhoudsmeerkosten van een paar vluchtstrookjes.

Dit weet men in Burghteland ook, en daarom zijn er de laatste tijd veel vrij rustige wegen opgewaardeerd tot autosnelweg aan 140 km/u. Dit verkort de reistijd en vooral ook veiligheid aanzienlijk. Dit waren eerst vaak expresswegen met levensgevaarlijke oversteken, kruispunten en erfaansluitingen. Door dat allemaal weg te halen en er een bord 140 neer te zetten, krijgt de regio een economische impuls (zichtlocaties langs snelweg voor bedrijven) en wordt de reistijd verminderd. Een voorbeeld van zo'n project is de A10. Een stukje van die snelweg loopt nu eigenlijk van 'niets naar nergens' (geen verbinding met snelwegennetwerk) maar heeft toch nut door een vergrote veiligheid en verkorte reistijd.

Een weg die wél kans maakt op downgrading in burghteland is het stompje A33 bij Ajalendal. Dit is echter ook niks meer dan een GTI. Waarschijnlijker is het dat men op een gegeven moment zal besluiten om één rijbaan daarvan buiten gebruik te stellen, zodat een 1x2 weg ontstaat. Voor de capaciteit ruim voldoende. Momenteel is Riiksweghendienst dit nog niet van plan. Daadwerkelijke downgrading is gebeurd op de B01 (voormalig A01), maar dit was omdat deze weg het predikaat 'A-weg' niet waardig was, en de maximumsnelheid omlaag moest.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 14 aug 2012, 00:03

sirdanilot schreef:De economische belangen lijken groter dan de onderhoudsmeerkosten van een paar vluchtstrookjes.
Dat is uiteraard ook zo, alleen zal een overheid dat nooit zo zeggen.

Over de veiligheid hoef je je hier geen zorgen te maken. Als ex-Autoroute is het een 2x2 weg met rijstroken van minimaal 3,5 meter breed, redelijk lange invoegstroken, ongelijkvloerse kruisingen en gescheiden rijbanen. Over de reistijd wordt niet gerept. Dat is onbelangrijk in dit geval. Zo vreselijk veel verkeer ging er nou ook niet meer over de A3. De capaciteit van de weg blijft uiteraard ook gelijk.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 14 aug 2012, 00:19

Het politieke klimaat zal in Benjiland wel anders zijn. Het verschil is natuurlijk ook dat Burghteland nu eenmaal een groter land is, dat ook nog lang geen volledig infrastructureel netwerk heeft. Hele gebieden zoals het noorden zijn simpelweg nauwelijks ontsloten en liggen erg afgelegen. Ook zijn veel wegen erg onveilig met vaak hoge maximumsnelheden op wegen waar erfaansluitingen zijn en soms zelfs langzaamverkeer rijdt. Begrippen als 'reistijd' en 'verkeersveiligheid' zijn dan actuelere dan begrippen als 'onderhoudskosten', 'capaciteit' en 'downgrading'. In stedelijke gebieden is dat natuurlijk anders.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 14 aug 2012, 00:28

sirdanilot schreef:Het politieke klimaat zal in Benjiland wel anders zijn. Het verschil is natuurlijk ook dat Burghteland nu eenmaal een groter land is, dat ook nog lang geen volledig infrastructureel netwerk heeft. Hele gebieden zoals het noorden zijn simpelweg nauwelijks ontsloten en liggen erg afgelegen.
Dat klopt zeker. Die gebieden vind je in Benjiland niet echt. Er is altijd wel een fatsoenlijke weg te vinden.
sirdanilot schreef:Ook zijn veel wegen erg onveilig met vaak hoge maximumsnelheden op wegen waar erfaansluitingen zijn en soms zelfs langzaamverkeer rijdt. Begrippen als 'reistijd' en 'verkeersveiligheid' zijn dan actuelere dan begrippen als 'onderhoudskosten', 'capaciteit' en 'downgrading'. In stedelijke gebieden is dat natuurlijk anders.
Dat zal in Benjiland niet voorkomen. Nu de federale overheid wat meer op de uitgaven moet letten, wordt er hier en daar dus flink afgewaardeerd. Dit heeft zoals ik zei geen gevolgen voor reistijd en/of verkeersveiligheid. Het wordt alleen wat goedkoper voor de federale overheid.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 14 aug 2012, 16:03

Dagblad van 't Züje schreef:Iersjot wil omleijing A4

Dinsjdag 14 Aoegst 2012, van onsje versjlaaggeaver,

ZEEJDAM - De gemeente Iersjot wil af van de Autoroute A4 die dwars door de stad loopt. Momenteel is Iersjot niet de enige stad waar het voorkomt dat zo'n drukke weg dwars door de stad loopt Ook de snelweg N10 loopt dwars door de kernen van Elbmeer en Weejland. In Iersjot klagen de mensen al jaren vanwege de stank en het geluid en bovendien de veiligheid. De gemeente wil dat de Staat kijkt of het mogelijk is een omlegging te creeëren, of de A4 via een tunnel te laten passeren, want 'dit kan zo niet langer' volgens burgemeester Van Gent. De kans is aanwezig dat de Staat er de komende jaren niks aan kan doen, omdat het gezegd heeft het budget voor nieuwe wegen drastisch te verlagen.

Huidige situatie A4 Iersjot: http://i.imgur.com/penGN.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » zo 25 nov 2012, 20:33

Treinen in Benjiland

De treinen worden beheerd door staatsbedrijf BenjiRail. Er zijn in Benjiland twee soorten treinen. Intercity's en Lokoalsjpeur (sprinters). Het materiaal van de Intercity's bestaat uit ICMm-toestellen. *over de sprinters moet ik nog even nadenken*

Intercity's
http://i.imgur.com/z6CE5.jpg
http://i.imgur.com/lU6XQ.jpg
http://i.imgur.com/oEXRN.jpg
http://i.imgur.com/HxOK5.jpg
http://i.imgur.com/kq0VL.jpg

Lokoalsjpeur
*nog niet bekend*

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door TBR » zo 25 nov 2012, 20:40

BenjiRail rijdt dus met Nederlands materieel?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » zo 25 nov 2012, 20:56

Voor de Intercity's wel, ja. Vanwege het comfort en de algehele prestaties.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten