[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 20 mei 2011, 17:39

De kentekenplaten van Benjiland

Afbeelding

*Voetnoot 1: Bij de platen voor de personenauto's staat de eerste letter vast voor de regio. Een indeling van de regio's van Benjiland volgt later. 'E' is in ieder geval regio Eindhoven.
*Voetnoot 2: Bij de overheidsplaten staan de letters 'P, A, B, K, R en M' vast. Deze letters staan respectievelijk voor politie, ambulance, brandweer, koningshuis, regering en militair.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door JeroenF1 » vr 20 mei 2011, 17:43

Mooi, vooral dat schildje in de blauwe band! :)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MikeS » vr 20 mei 2011, 19:20

Mooi gedaan, maar het klopt niet helemaal.

Je hebt het kenteken voor je motoren en personenauto's hetzelfde maar op verschillend formaat, maar dat zie je niet als je het invoerd op bijv. je computer. Dus ook niet apart 1.757.600 per regio, maar samen 1757.600 per regio. En je hebt geen rekening gehouden met het cijfer 0 en de letter o

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Theodoor » vr 20 mei 2011, 19:24

^^ Ik denk dat ik dan maar Bitstream Vera Sans Mono als font gebruik. :P

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 20 mei 2011, 20:28

MikeS schreef:Je hebt het kenteken voor je motoren en personenauto's hetzelfde maar op verschillend formaat, maar dat zie je niet als je het invoerd op bijv. je computer. Dus ook niet apart 1.757.600 per regio, maar samen 1757.600 per regio.
Jij hebt volgens mij precies hetzelfde gedaan ;)
MikeS schreef:En je hebt geen rekening gehouden met het cijfer 0 en de letter o
Daar kun je niet over oordelen, omdat je de O niet hebt gezien. Je ziet alleen de 0 hier. De O in dit lettertype heeft namelijk een inham in het rondje, waardoor je dus wél onderscheid hebt ;)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Ties » zo 22 mei 2011, 23:27

Snelwegfreak schreef:
MikeS schreef:En je hebt geen rekening gehouden met het cijfer 0 en de letter o
Daar kun je niet over oordelen, omdat je de O niet hebt gezien. Je ziet alleen de 0 hier. De O in dit lettertype heeft namelijk een inham in het rondje, waardoor je dus wél onderscheid hebt ;)
Maar niet een heel duidelijk onderscheid ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » zo 05 jun 2011, 19:56

Blik op de weg

Fictieve Autoroute
Tonen markeringen en bebording af-en oprit volgens nieuwe Standaardbestek

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » zo 05 jun 2011, 23:13

Ziet er keurig uit, al heb ik wel een paar kritiekpuntjes:
- De blokmarkering zit nogal dicht op elkaar, komt druk over. Het lijkt wel 2-2m ofzo. Gebruik iets van 2-4m of iets dergelijks
- Zijn dat voorrangsbord en het verplichte rechdoorbord bij de oprit wel echt nodig? En jij zei dat het nogal een bordenwoud was bij mijn Burgtelandse visualisatie vandaag...
- Gebruik je nu op de onderbordjes een ander lettertype?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 jun 2011, 11:26

De blokmarkering is 1,5m-1,5m. Dit is inderdaad klein, maar ik vind dat de blokmarkering wel klein mag zijn om zo het verschil tussen rijstrook en afritstrook duidelijk te accentueren. Het verplichte rechtdoorbord is inderdaad niet nodig, dat klopt. Ook is de waarschuwing van de invoeger achteraf niet echt nodig, het is immers logisch dat er na een afrit ook een oprit komt. En ja, op dit onderbord is Clearview gebruikt. Reden is dat Ee te breed was en ik de tekst teveel moest verkleinen om het passend te krijgen.

Bedankt voor je commentaar! ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » ma 06 jun 2011, 11:32

In Burghteland gebruik ik bewust wel een waarschuwingsbord voor invoegers, omdat er geen aparte regels gelden voor invoegers (eigenlijk is het een doodgewoon kruispunt), waardoor dit dus moet worden aangegeven met een bord. Bovendien is het erg handig voor verkeer op de hoofdrijbaan om te weten dat er een invoeger aan kan komen. Soms is een weg onoverzichtelijk, door bijvoorbeeld begroeiing, en dan zie je het niet. Burghteland kent ook nogal complexe knooppunten, en in stedelijk gebied vaak halve aansluitingen met soms een gevaarlijk korte invoegstrook. Dit kan in andere landen natuurlijk anders zijn.

Toen mijn broer voor het eerst op de snelweg reed, zei hij dat hij het erg irritant vond dat hij de invoegers niet zag aankomen. Voor beginnend bestuurders kan het dus wel degelijk een hulp zijn, om zo'n bord neer te zetten.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 jun 2011, 12:06

^^ Daar heb je zeker gelijk in, al is het toch logisch dat er weer een oprit komt. Wanneer deze komt, is dat wel zo heel belangrijk? Het is wel een extra bord... Op oude stedelijke wegen kunnen de invoegstroken inderdaad aardig kort zijn, maar dit is soms nou eenmaal niet anders.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 06 jun 2011, 12:40

In Schellingen wordt er alleen gewaarschuwd met borden als de invoegstrook korter is dan 300m of als er sprake is van een taper. Hier gebruikt men bord F4d van de Schellingse wegcode:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » ma 06 jun 2011, 14:17

Snelwegfreak schreef:^^ Daar heb je zeker gelijk in, al is het toch logisch dat er weer een oprit komt. Wanneer deze komt, is dat wel zo heel belangrijk? Het is wel een extra bord... Op oude stedelijke wegen kunnen de invoegstroken inderdaad aardig kort zijn, maar dit is soms nou eenmaal niet anders.
Het is één extra bord t.o.v. de Nederlandse situatie. Geen bordenwouden zoals in frankrijk (met verplicht rechtdoor, verbod linksafslaan, voorrangsweg etc.). Bedenk dat in Burghteland de verschillende wegtypen minder gescheiden zijn. Op dubbelbaanswegen heb je nu eens een stoplicht, dan weer een ongelijkvloerse kruising, dan weer eens een rotonde met een fly-over etc. Vroeger kwamen op A-wegen zelfs stoplichten voor (maar tegenwoodig is dit erg zeldzaam in Burghteland). In Nederland heb je óf een snelweg, of een enkelbaans weg, en wegen die ertussenin zitten zijn relatief zeldzaam.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 jun 2011, 15:07

Ja dat komt in Benjiland niet zoveel voor. Wel heb je nog oud 'autowegen' met Vmax=100 km/h, halve vluchtstroken en gelijkvloerse kruisingen met voorsorteerstroken. Dit zijn oude B-wegen die bij vernieuwingen eigenlijk ook niet worden aangepast. Ze hebben nu gewoon een N-nummer maar zijn qua weginrichting e.d. toch 100 km/h in plaats van 90 km/h.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jun 2011, 13:58

Die wegen zien er dan bijvoorbeeld zo uit:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

*Voetnoot 1: Geen uitsmijters, omdat dit leidt tot een heel onbelangrijk weggetje.
*Voetnoot 2: Niet elke kruising wordt zo 'luxe' uitgevoerd. Vaak zijn er ook normale verdrijvingsvlakken met een uitvoegstrook in het midden.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Ortelius » di 07 jun 2011, 14:32

Dat ziet me er wel een heel moeilijke en griezelige manier uit om linksaf te slaan... Is het niet veel gemakkelijker en veiliger om een voorsorteerstrook in het midden te maken? Verkeer dat niet afslaat kan dan ook quasi rechtdoor blijven rijden, en afslaand verkeer hoeft nog maar rekening te houden met verkeer dan van één kant komt.
Edit: Ik denk bovendien dat vrachtverkeer het in het bijzonder moeilijk gaat krijgen met zo'n bocht
Edit II: Sorry, ik had niet door dat het hier over de oude configuratie ging :p
Laatst gewijzigd door Ortelius op di 07 jun 2011, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jun 2011, 14:43

^^
Dat klopt en dat wordt tegenwoordig ook zo gedaan. Bij reconstructies worden deze configuraties ook zo aangepast. Dit wat je hier ziet is een oude indeling ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 07 jun 2011, 14:51

Ziet er inderdaad niet heel veilig uit, kans op afdekongevallen enzo 8| De 'rechtsaffer-om-links-af-te-slaan' ziet er te breed uit, breder dan de hoofdrijbaan.

Zou je geen borden 'verplicht rechtdoor' neerzetten op de hoofdrijbaan, en op de 'rechtsaffer-om-links-af-te-slaan'?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jun 2011, 14:58

Dat rechtdoorbord zou kunnen ja, maar er staat ook al een 7,5m lange rechtdoorpijl wat hetzelfde suggereert ;)
De breedte van het rechtsafvak is ook te verklaren, zo kunnen vrachtwagens toch een grotere draai maken.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jun 2011, 20:43

En tot slot ook nog een uitvoeger op een 1+1 autoweg. Vmax op deze weg is 100 km/h. Normaal zijn autowegen 110 km/h maar dat geldt alleen voor 2+1 of 2x2 autowegen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » wo 08 jun 2011, 12:13

In de buurt van mijn dorp lag ook een "rechtsaf om linksaf te slaan". Die was redelijk veilig, maar het duurde vaak lang voordat je kon oversteken (verkeer van 2 kanten). Nu ligt er een gewone t-splitsing :(
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » wo 08 jun 2011, 13:24

Ik zie eigenlijk het nut niet zo in van die rechtsaf voor links af te slaan constructies, omdat je dan langer moet wachten om over te steken. Een doodgewone T-splitsing lijkt mij een betere keus.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » wo 08 jun 2011, 14:02

Het voordeel is dat er geen bochten komen in de hoofdweg voor een voorsorteervak. Maar ik vond het jammer, omdat de rechtsaf-om-linksaf-te-slaanconstructie redelijk zeldzaam is en nu vervangen is door een standaardconstructie.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 08 jun 2011, 14:57

Dit is gedaan vanwege de goedkopere aanleg, minder bebording en de minder lange wachttijden dus betere doorstroming.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » wo 08 jun 2011, 15:06

Hier is zo'n constructie in Nederland, tussen Mierlo en Geldrop, de 'afslag' naar camping 't Wolfsven:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 3&t=k&z=18
Helaas kun je hem op Streetview niet zien, daar wordt hij net gereconstrueerd :(

De bocht is wel een stuk ruimer dan die in Benjiland.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten