[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door sirdanilot » ma 29 jul 2013, 15:13

Die brandstofprijzen zijn dan ook wel echt lager dan in veel Europese landen, en het is op zich niet ondenkbaar om die te verhogen. Maldaria is volgens mij vaak wat lastiger te bereiken om daar maar even te gaan tanken (behalve dan in Brabantia wat direct aan Maldaria grenst). Zeker als de oeververbindingen naar Maldaria betaald blijven, zal het met tanken in het buitenland wel meevallen.

Door accijns te verhogen promoot je natuurlijk wel zuinige auto's, wat op zich niet verkeerd is. Het zou de overheid sieren om deze auto's ook belastingvoordelen te geven.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » ma 29 jul 2013, 23:04

^^ Dat is nog niet bekend, maar kan me niks anders voorstellen dan dat dat wel gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 01 aug 2013, 21:23

Ik heb de OWN-bewegwijzering maar eens gemaakt, en de ASW-bewegwijzering op de goede grootte gemaakt (de letters waren net te klein dus kon alles opnieuw tekenen...):

Nieuwe versies, zie hieronder.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding
*Klik voor iets grotere versie.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op vr 02 aug 2013, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door TBR » do 01 aug 2013, 21:26

Ik ben misschien wat laat, maar ik merk nu pas dat je de kleuren hebt omgedraaid, eerst was het blauw voor ASW en groen voor OWN, nu is het andersom, waarom doe je dat, ik vond het vorige systeem wel leuk, op z'n Frans (ongeveer).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 01 aug 2013, 21:28

Waarom ik het omgedraaid heb weet ik niet meer, het is al een hele tijd geleden. Blijkbaar vond ik groen op de ASW-bewegwijzering toch mooier. Volgens mij komt het ook omdat het KBL-systeem ooit iets gebaseerd was op het Zwitserse systeem.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door TBR » do 01 aug 2013, 21:31

Ik was blijkbaar niet zo opmerkzaam als het over de Benjilandse bewegwijzering ging :$ . Ik vind wel dat de vorkborden erg onrustig ogen, met het zwart-gele OWN-schildje...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door SjorsB » do 01 aug 2013, 21:41

Ik vond het eerdere eigenlijk veel leuker en origineler, met bijv. op de vorkborden op de asw, met zo'n groen vakje ;)
En de vorkborden op het own lijken zo wel erg Nederlands...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 01 aug 2013, 21:42

Ik zal later ook een versie maken met de kleuren omgedraaid. Eens kijken hoe dat is. Geef vooral commentaar, daar kan ik wat mee ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door TBR » do 01 aug 2013, 21:46

Het is vooral het feit dat er op de vorkborden op de ASW de kleuren zwart, geel, groen, blauw, rood en wit te vinden zijn, iets te veel naar mijn smaak. De OWN-schildjes hadden voor mij best zwart-wit of wit-blauw mogen zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door SjorsB » do 01 aug 2013, 21:48

Zo heb ik het ook leren zien. In het begin werd ik er nogal eens een beetje moedeloos van als iets weer als nattevingerwerk bestempeld werd, maar later heb ik geleerd het commentaar te gebruiken. ;)

Maar ik ben benieuwd hoe het er andersom uitziet ja.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » do 01 aug 2013, 21:59

HAFRABAisfun schreef:Het is vooral het feit dat er op de vorkborden op de ASW de kleuren zwart, geel, groen, blauw, rood en wit te vinden zijn, iets te veel naar mijn smaak. De OWN-schildjes hadden voor mij best zwart-wit of wit-blauw mogen zijn.
Dat is ook de reden dat ik zelf nog niet tevreden ben over de vorkborden. Ik zit eraan te denken het vorkbord helemaal vooraan te plaatsen, als éérste aankondiging. Maar dat komt vannacht wel, ik ga nu weg ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door sirdanilot » do 01 aug 2013, 22:44

Snelwegfreak schreef: Dat is ook de reden dat ik zelf nog niet tevreden ben over de vorkborden. Ik zit eraan te denken het vorkbord helemaal vooraan te plaatsen, als éérste aankondiging. Maar dat komt vannacht wel, ik ga nu weg ;)
Da's dus op z'n Burghtelands !!!!! Eerst vorkbord met één bestemming per richting, dan pas meerdere doelen op berm- of portaalborden. In Burghteland werkt men al sinds jaar en dag met dit systeem, maar daarbuiten wordt het vrij weinig toegepast.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1560
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Faylin » do 01 aug 2013, 22:51

^^ Ik meen dat ze dat in Oostenrijk (of althans op de A12) ook doen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door sirdanilot » vr 02 aug 2013, 00:28

Toch een beetje beschamend dat Burghteland dan iets gemeen heeft met het land dat de slechtste bewegwijzering ter wereld levert...

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Kathor » vr 02 aug 2013, 00:58

Hohoho, niet zo voorbarig. Bulgaarse bewegwijzering is veel erger
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2013, 04:41

Had niet bijster veel inspiratie, maar ik denk dat ik er toch wat moois en goeds van heb gemaakt. De basiskleur voor autosnelwegen blijft groen en die van het OWN weet ik nog niet zeker. Kan blauw blijven, maar nijg ook een beetje (toch weer) naar wit. Daar ben ik dus nog niet over uit.

Afbeelding

Wat betreft de autosnelwegbewegwijzering moet het dus dit ongeveer worden: de basiskleur voor het OWN komt pas op de borden nadat de afrit daadwerkelijk is genomen, dus na het UIT-bord pas. Het overzichtsbord is een soort servicebord. Hierop komen naast het hoofddoel van de afrit (hier Kassel, wat voor de rest als enige blijft staan) de andere plaatsen die te bereiken zijn met deze afrit. Ook kan er iets toeristisch bovenop komen. Dat toeristische is wel kleiner en heeft een eigen kleur, waardoor de hoofdbestemmingen (wit op groen) er goed uitspringen, meer opvallen en er zo snel uitgepikt kan worden door bestuurders. Op het doelenbord staan in dit geval zowel de volgende afrit als het volgende knooppunt. Dat ligt hier aan de specifieke situatie. Enkele kilometers na deze afrit volgt het knooppunt waarin de A8 uitkomt op de A2. Afrit Kassel staat er aangegeven omdat mensen die in Kassel zelf moeten zijn beter afrit 6 aan de A2 kunnen pakken dan afrit Kassel-Süd. De wegnummers A8 en A2 voor de aankondiging van het knooppunt zijn in wit op groen, omdat ze hier als indirect worden gegeven.

Voor de rest is er niet bar veel veranderd, wat mijns inziens ook niet nodig was. Wederom geldt klikken voor groter en geeft u maar commentaar ;)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door SjorsB » vr 02 aug 2013, 10:04

Kan je niet beter maar een doel op het vorkbord rechtdoor doen?

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door sirdanilot » vr 02 aug 2013, 11:31

Het is me wel een kleurenkermis zo, met groen, geel, rood, wit, zwart en bruin. Ter vergelijking heeft Burghteland alleen wit, zwart en blauw ;)

Waarom verwijs je wegen eigenlijk op de nederlandse manier (met rode A schildjes en gele N schildjes)? Sowieso vind ik de bewegwijzering erg op de Nederlandse lijken.

Maar in principe is het een goed en realistisch systeme, dat wel.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door SjorsB » vr 02 aug 2013, 11:49

Ook ik ben van mening dat de bewegwijzering wel erg op de Nederlandse gaat lijken... Misschien schelen anderskleurige schildjes...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2013, 15:08

SjorsB schreef:Kan je niet beter maar een doel op het vorkbord rechtdoor doen?
Normaal is dat ook zo, maar omdat je voor Kassel zelf nog even rechtdoor moet en pas op de A2 (er even verderop) af moet, staat hij hier ook erbij. Normaal dus alleen de Control-City. Ik test mijn systeem aan een iets moeilijkere situatie hier ;)
sirdanilot schreef:Het is me wel een kleurenkermis zo, met groen, geel, rood, wit, zwart en bruin. Ter vergelijking heeft Burghteland alleen wit, zwart en blauw
Ik vind dat dus echt reuze meevallen. Ik denk dat het vooral komt omdat alle borden zo dicht bij elkaar staan. Dat bruine bord staat er normaal zelden op natuurlijk, dat is hier gewoon om te laten zien dat het eventueel kan. Voor de rest heb ik geprobeerd alles juist zo rustig mogelijk te houden en heb ik zelfs een kleur geschrapt (blauw) en daarmee ook een paar extra vlakjes en randjes verwijderd. Nogmaals, kleurenkermis vind ik het absoluut niet? :?:
sirdanilot schreef:Waarom verwijs je wegen eigenlijk op de nederlandse manier (met rode A schildjes en gele N schildjes)? Sowieso vind ik de bewegwijzering erg op de Nederlandse lijken.
SjorsB schreef:Ook ik ben van mening dat de bewegwijzering wel erg op de Nederlandse gaat lijken... Misschien schelen anderskleurige schildjes...
Bewegwijzering wel erg op de Nederlandse lijken? Ik kan me alleen de wegnummers bedenken. Voor de rest is het totaal anders (zelfs het lettertype: Dd wordt niet standaard gebruikt in Nederland. Ik wilde zelfs eerst Ee gebruiken maar dat vond ik niet origineel genoeg). Voor de rest moet je mij de gelijkenis met Nederland echt even duidelijk maken want ik zie het niet. En hoeveel landen zijn er met deze schildjes en met A-en N-nummering? Misschien in een andere kleurstelling, maar dan nog. Dat zijn er genoeg ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door sirdanilot » vr 02 aug 2013, 15:12

Het is een Nederlands lettertype (dd is welliswaar iets anders dan Ee maar het lijkt er nog steeds erg veel op), de pijlen hebben nederlandse koppen, de lay-out met vorkborden doet sprekend aan NBA denken...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2013, 15:29

Het zijn geen Nederlandse koppen, maar aangepaste Duitse koppen ;)

Het lettertype en de wegnummers kan ik inkomen, maar de rest is toch zo anders dat je amper van Nederlands kunt spreken? Ik heb op dit forum wel meer designs voorbij zien komen die iets meer Nederlandse trekjes hadden ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1560
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Faylin » vr 02 aug 2013, 16:34

Daar ben ik het met SWF eens, ik vind dit systeem al een stuk minder Nederlands dan wat hij voorheen had. En vorkborden kom je ook buiten Nederland tegen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2013, 16:37

Knooppuntborden die horen bij het knooppunt direct na de afrit hierboven:
Afbeelding

Er zijn trouwens ook zat afritten die op een ongenummerde weg uitkomen, zoals de volgende afrit die volgt op de vorige (bovenaan, Kassel-Süd) als je Hielstad aanhoudt op de A2:
Afbeelding

En als er van de portaalborden wordt gezegd dat ze te Nederlands zijn begrijp ik het meer. De vallende pijl is een combinatie van een Franse en Nederlandse :)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 aug 2013, 18:34

Wat betreft de wegnummerkwestie een vergelijking gemaakt tussen een aantal:

Afbeelding

Mijn voorkeur gaat uit naar het groene Duitse schild.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten