[RNH] Nieuws

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » wo 26 mar 2014, 12:38

NovaHollandia schreef:
katherman111 schreef:Hierdoor zullen platenmaatschappijen die hun hoofdkwartier in Nova Hollandia hebben zonder twijfel verhuizen naar het buitenland, en zullen Nova-Hollandische artiesten die geen buitenlands label vinden en amper winst maken er gewoon mee moeten stoppen. En dat kunnen er veel zijn
Platenmaatschappijen zijn een fenomeen uit het verleden. In Nova Hollandia zijn inmiddels een drietal bedrijven actief die voor artiesten de rol van impressario op zich nemen, alsmede de vermarkting van hun nummers via internet. daar valt genoeg brood in te verdienen alleen al voor artiesten uit eigen land.
Waarom zou je daarvoor de copyrightwetgeving moeten veranderen? Als muzikanten hun werk via internet willen verspreiden kan en gebeurt dat ook onder huidige wetgeving.

Nee, als deze wetgeving alleen van toepassing zou zijn op Nieuw-Hollandse muziek/kunst/etc., zou het natuurlijk prima zijn. Maar het feit dat RNH op deze manier een broeinest wordt van plagiaat, vervalsing en ander misbruik van intellectual property ziet Burghteland toch echt als een probleem.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » wo 26 mar 2014, 13:18

Blijkbaar weet men in Burghteland weer eens niet waar men het over heeft. Plagiaat en vervalsing zijn iets heel wat anders dan het afromen van een financieel recht op vergoeding in de tijd. En misbruik, dat is nu juist waarvan de meerderheid van de bevolking vindt dat de oude auteursrechtregelgeving toe leidde. Misbruik door op geld bejachte lieden wel te verstaan, die zich graag vele malen voor dezelfde prestatie wilden laten betalen op kosten van de gewone burger die daardoor ook decennia later nog altijd nodeloos veel moest betalen.

Net zoals we het heel normaal vinden dat een onderzoeksbedrijf naar medicijnen na enige tijd de prestatie die zij zelf heeft ontwikkeld niet langer ten koste van de portemonnee van de burger (i.e. de ziektekostenpremies) mag blijven uitbuiten, zo is er nu soortgelijke regelgeving op een inkorting van de financiële vergoeding van het auteursrecht. Dat neemt niet weg dat het nog altijd verboden is om werk van anderen onder eigen naam uit te brengen; dat is plagiaat of vervalsing. Wel mag iemand een weergave van dat werk een aantal jaar nadat het werk is uitgebracht, vrijelijk delen met anderen zonder het risico te lopen op een financiële claim die niet in verhouding staat tot dat delen.

Een artiest die een lied maakt zal in Nova Hollandia de eerste twee jaar nog altijd beschermd zijn. Een boekschrijver de eerste 10 jaar. In die periode zal wel blijken of het een bestseller is geworden. Zo ja, dan geeft het auteursrecht ook in Nova Hollandia straks nog voldoende mogelijkheden om daar binnen die termijn flink aan te kunnen verdienen. Alleen is dat recht nu dus beperkt in de tijd, omdat het recht te vaak is misbruikt ten nadele van gewone burgers. Of, zoals een oud nieuw-hollands spreekwoord zegt: Boontje komt om zijn loontje. De eigen inhaligheid heeft de regeling versoberd.

En voor iedereen in het kerkelijke Burghteland: lees I Johannes 2:16 er nog maar eens op na. Als dat is wat je wilt faciliteren, laat dan vooral de auteurswetgeving zoals ze was.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door TBR » wo 26 mar 2014, 13:54

^^ Je hebt deze vraag nog niet beantwoord:
TBR schreef:Dus het is in Nova Hollandia perfect legaal om na 2 jaar Solwezische muziek te coveren, zonder daarvoor te betalen aan de Solwezische artiest?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » wo 26 mar 2014, 14:11

NovaHollandia schreef:Blijkbaar weet men in Burghteland weer eens niet waar men het over heeft. Plagiaat en vervalsing zijn iets heel wat anders dan het afromen van een financieel recht op vergoeding in de tijd.
Na 2 jaar vervalt het auteursrecht op muziek. Na 2 jaar is - in Burghtelandse ogen - plagiaat dus toegestaan, doordat bijvoorbeeld een nummer opnieuw kan worden uitgebracht in RNH. Dat is voor Burghteland onacceptabel. Als een inwoners van RNH dit zou doen met een Burghtelands nummer (dat dus onder Burghtelands auteursrecht valt) kan deze in Burghteland een vervolging verwachten. Als hij voet zet in Burghteland natuurlijk, want voor zover ik weet hebben onze landen geen uitleveringsverdrag (?).
En voor iedereen in het kerkelijke Burghteland: lees I Johannes 2:16 er nog maar eens op na. Als dat is wat je wilt faciliteren, laat dan vooral de auteurswetgeving zoals ze was.
Zoals ik zei is de wetgeving in Burghteland nog lang niet zo slecht als in bijvoorbeeld Europa en de VS wat betreft het auteursrecht; inhalige claims en royaltiess tot ver na de dood van een artiest zijn non-existent. Maar daarover komt nog een posting in de burghtelanddraad.
De RNH wetgeving schiet echter volledig door tot het andere uiterste. Ze is voornamelijk nadelig voor de Nieuw Hollandse kunst en creatieve sector. Die gaat gewoon simpelweg instorten. Daar heeft Burghteland natuurlijk geen problemen mee, maar wél met de potentiële schendingen van Burghtelands auteursrecht. Uit Burghteland komt namelijk óók seculiere muziek en andere kunst (niet alles is religieus getint) die ook in RNH gebruikt/geluisterd wordt.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » wo 26 mar 2014, 14:32

TBR schreef:^^ Je hebt deze vraag nog niet beantwoord:
TBR schreef:Dus het is in Nova Hollandia perfect legaal om na 2 jaar Solwezische muziek te coveren, zonder daarvoor te betalen aan de Solwezische artiest?
Het is toegestaan om die muziek te delen, ja. Ook coveren is in principe toegestaan, zolang het commerciële gewin beperkt is.

In de auteurswet wordt wel geregeld dat tekstschrijver en componist van een nummer een vergoeding krijgen, wanneer het commerciële gewin van een cover meer dan het gemiddelde jaarsalaris van de modale RNH-burger bedraagt. Kortom: als artiest X een keer een ode aan artiest Y wil brengen door een oud nummer van artiest Y te zingen, dan mag dat zonder verplichting tot vergoeding. Als artiest X echt een hit scoort met een oud nummer van artiest Y, dan krijgen de oorspronkelijke componist en tekstschrijver (indien nog in leven) wel een vergoeding. Echter niet artiest Y. (Tenzij artiest Y zelf de componist en/of tekstschrijver is, maar vaak is dat dus niet het geval).

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » wo 26 mar 2014, 14:37

In de auteurswet wordt wel geregeld dat tekstschrijver en componist van een nummer een vergoeding krijgen, wanneer het commerciële gewin van een cover meer dan het gemiddelde jaarsalaris van de modale RNH-burger bedraagt. Kortom: als artiest X een keer een ode aan artiest Y wil brengen door een oud nummer van artiest Y te zingen, dan mag dat zonder verplichting tot vergoeding. Als artiest X echt een hit scoort met een oud nummer van artiest Y, dan krijgen de oorspronkelijke componist en tekstschrijver wel een vergoeding. Echter niet artiest Y. (Tenzij artiest Y zelf de componist en/of tekstschrijver is, maar vaak is dat dus niet het geval).
Dit vind ik dan weer heel vreemd. Geen auteursrecht is geen auteursrecht. Als het auteursrecht na twee jaar vervalt, is het vreemd als hierop een uitzonderingsclausule komt in het geval van een grote winst.

Ik was net bezig met een reactie te schrijven in de vorm van een nieuwsbericht, maar de wetgeving is mij dusdanig onduidelijk dat ik hier nog even mee wacht....

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door BlaZ » wo 26 mar 2014, 15:21

sirdanilot schreef:
In de auteurswet wordt wel geregeld dat tekstschrijver en componist van een nummer een vergoeding krijgen, wanneer het commerciële gewin van een cover meer dan het gemiddelde jaarsalaris van de modale RNH-burger bedraagt. Kortom: als artiest X een keer een ode aan artiest Y wil brengen door een oud nummer van artiest Y te zingen, dan mag dat zonder verplichting tot vergoeding. Als artiest X echt een hit scoort met een oud nummer van artiest Y, dan krijgen de oorspronkelijke componist en tekstschrijver wel een vergoeding. Echter niet artiest Y. (Tenzij artiest Y zelf de componist en/of tekstschrijver is, maar vaak is dat dus niet het geval).
Dit vind ik dan weer heel vreemd. Geen auteursrecht is geen auteursrecht. Als het auteursrecht na twee jaar vervalt, is het vreemd als hierop een uitzonderingsclausule komt in het geval van een grote winst.

Ik was net bezig met een reactie te schrijven in de vorm van een nieuwsbericht, maar de wetgeving is mij dusdanig onduidelijk dat ik hier nog even mee wacht....
Iets gebruiken de persoonlijke sfeer, of iets gebruiken met als doel er geld aan te verdienen lijken me hier toch wel duidelijk te onderscheiden.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Matt » wo 26 mar 2014, 18:04

Heeft Nova Hollandia ook de conventie van Bern ondertekend? Daarin staat namelijk dat het land met de korste periode van auteursrecht het "Country of origin" mag worden genoemd. Als een werk ook in Nova Hollandia is uitgebracht, zal dus bijna altijd gelden dat Nova Hollandia het "Country of origin" is. Door de regel van de vergelijking van periodes is het zo dat de periode van het "Country of origin", oftewel het land met de korste periode van auteursrecht, bindend is. Wanneer een band uit Schellingen een single heeft uitgebracht in Nova Hollandia, geldt dus ook in Schellingen maar een periode van twee jaar. Ik denk dat dit ervoor gaat zorgen dat het aantal uitgebrachte singles en cd's van artiesten uit andere landen in Nova Hollandia zeer snel zal afnemen.

Corrigeer me als het niet klopt, maar volgens mij is dit zoals het geschreven staat volgens de conventie van Bern.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » wo 26 mar 2014, 20:03

Het lijkt me voor bands inderdaad niet zinvol om muziek uit te brengen in RNH met deze wetgeving. Vandaar dat ik zei dat RNH haar eigen culturele sector om zeep helpt, maar goed dit is een interne aangelegenheid.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » do 27 mar 2014, 21:29

Inwoners van RNH kunnen internationale nummers via internetkanalen legaal downloaden. (Al dan niet met behulp van anonieme proxy's en paypal).
Internet houdt immers niet bij de landsgrenzen op.

RNH heeft overigens de conventie van Bern nooit ondertekend - maar had tot op heden wel wetgeving die er feitelijk op gebaseerd was. Dat is dus nu verleden tijd.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Ortelius » do 27 mar 2014, 23:49

Ik blijf erbij dat 2 jaar erg kort is. Ik ben het er wel mee eens dat een herziening van de absurde 70 jaar na overlijden-regel nodig is, maar 2 jaar is dan weer het andere extreem. De Antalmeense Koninklijke Adviescommissie heeft zich tevens afkeurend uitgelaten over deze wetsverandering, en het scheelde niet veel, of ze hadden het woord "diefstal" gebruikt.

Besef wel dat een album/hit niet zomaar iets is wat in een avond gemaakt wordt en waar je dan je hele leven verder op kunt teren. Het leren van een instrument, het ontwikkelen (voor zover mogelijk) van muzikaliteit, het leren schrijven van muziek: allemaal deel van een proces dat vele jaren hard werk en vervolmaking vereist, zelfs al doen de laatste ontwikkelingen op het gebied van mainstream elektronische muziek anders vermoeden. Daar verdien je dan wat mij betreft ook langer erkenning voor dan deze schamele 2 jaar, en zelfs al is het om de wurgcontracten met platenlabels een halt toe te roepen (dacht je nu werkelijk dat ze niets nieuws kunnen verzinnen om exact hetzelfde over een periode van 2 jaar te doen?).

Dit zal mijn laatste reactie zijn in deze discussie over auteursrecht, want ik respecteer het besluit ook wel en het heeft geen nut om eindeloos te blijven argumenteren. Maar ik ben benieuwd wanneer de pensioenuitkeringsperiode in Nova Hollandia ook tot 2 jaar wordt ingekort.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » vr 28 mar 2014, 08:44

Ortelius schreef:Besef wel dat een album/hit niet zomaar iets is wat in een avond gemaakt wordt en waar je dan je hele leven verder op kunt teren. Het leren van een instrument, het ontwikkelen (voor zover mogelijk) van muzikaliteit, het leren schrijven van muziek: allemaal deel van een proces dat vele jaren hard werk en vervolmaking vereist, zelfs al doen de laatste ontwikkelingen op het gebied van mainstream elektronische muziek anders vermoeden. Daar verdien je dan wat mij betreft ook langer erkenning voor dan deze schamele 2 jaar
Bij boeken is het 10 jaar, bij wetenschappelijk werk nog altijd 50 jaar. Maar ook hier is de vergelijking met de pharmaceutische industrie gemakkelijk te maken. Bedrijven moeten investeren in de ontwikkeling van nieuwe technieken, het selecteren en verder ontwikkelen van hoog opgeleide researchmedewerkers, het uitdenken van nieuwe productielijnen, etcetera. En toch krijgen ze geen patent van 70 jaar op dat door hen waargemaakte en bedachte idee. Nee, ze krijgen maar beperkt de tijd om het terug te verdienen, waarna alle producenten zich op de markt mogen storten om de prijzen te drukken. Want er is een algemeen belang dat de burgers uiteindelijk niet decennialang financieel worden uitgemolken. Zo is dat nu ook bij de auteursrechten. Men was vanuit de branche te ver gegaan door gewone burgers en kleine winkeliers financieel te wurgen met torenhoge schikkingen en afdrachten, en de bevolking heeft nu voor de lange termijn het algemeen belang belangrijker geacht dan het individueel belang - zonder het daarbij overigens onmogelijk te maken dat een individu wel degelijk flink aan zijn creatie kan verdienen. Alleen niet meer tot in een termijn van quasi-oneindigheid. En datgene waar minder snel aan verdiend wordt, waar de auteursregelgeving eigenlijk ook oorspronkelijk voor bedoeld was, en waar een lange termijn wèl van belang is (de wetenschappelijke werken dus), is dat nu ook duidelijk onderscheiden.
Ortelius schreef:Maar ik ben benieuwd wanneer de pensioenuitkeringsperiode in Nova Hollandia ook tot 2 jaar wordt ingekort.
Dat wordt het niet. Nova Hollandia kent slechts een minimale ouderdomsuitkering op basis van omslagstelsel (overigens toegekend per huishouden, en niet individueel). Wie een leuk pensioen wil hebben (wel op individuele basis), moet daarvoor premie betalen aan een pensioenverzekeraar. Dat geldt net zo goed voor fabriekswerkers als voor artiesten.

Het maken van de vergelijking was dus nogal zinloos. De auteurswetgeving is namelijk helemaal niet bedoeld als pensioenvoorziening.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Ortelius » vr 28 mar 2014, 09:36

NovaHollandia schreef:Het maken van de vergelijking was dus nogal zinloos. De auteurswetgeving is namelijk helemaal niet bedoeld als pensioenvoorziening.
Dat vind jij. Ik besef dat geen 100% zuivere vergelijking is, maar waar het om gaat is dat alle respect voor wat iemand in het verleden bereikt heeft een beetje zoek lijkt te raken. Hetgeen dus blijkbaar ook al het geval is in de pensioenuitkering.
Al deze zaken maken voor mij dat Nova Hollandia een beetje op een liberalistische dystopie begint te lijken.

Ik weet dat ik gezegd had dat ik niet meer ging reageren in deze discussie, maar een reactie waarin iets wat ik gezegd heb gewoon even als zinloos afgedaan wordt, laat me geen keus.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kaaiman » vr 28 mar 2014, 09:59

Houden we het hier een beetje gezellig a.u.b.? :idea:
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » vr 28 mar 2014, 10:50

Ortelius schreef:maar waar het om gaat is dat alle respect voor wat iemand in het verleden bereikt heeft een beetje zoek lijkt te raken.
Wat maakt een kunstenaar zo bijzonder dat hij vrijwel zijn leven lang een reeds geproduceerd werk keer op keer opnieuw in rekening mag brengen, terwijl iemand die in loondienst werkt na één keer betaald te zijn geweest voor zijn diensten levenslang is afgekocht ? Terwijl ook de bedrijven voor wie die loondienstmedewerkers iets gecreëerd hebben niet een zeer langdurig recht hebben op vergoeding. Nee, het is de auteursrechtenbranche die geen respect toont voor anderen.

Uiteraard speelt persoonlijke ervaring een rol bij de gebeurtenissen in het geofictieve land. De geoficticus achter Nova Hollandia is verschillende malen door een bepaalde fotograaf voor duizenden euro's afgedreigd om tot een schikking te komen, voor het door derden met imagetag zichtbaar maken van een foto van die fotograaf, vanaf een domein waaraan de fotograaf de publicatierechten wel verkocht had. Uiteraard is daar niet op ingegaan, maar op het internet zijn voldoende voorbeelden te zien van personen die zich wel effectief hebben laten afdreigen en zo meneer de fotograaf ten onrechte een extra vakantiereisje naar een verre bestemming hebben gegeven. Want de vergoedingen die meneer vroeg, stonden ook in geen verhouding tot het "geleverde werk". Hij vroeg voor het op een knopje van een apparaat drukken net zoveel als een gewoon mens in 2 maanden verdient. Zijn "werk" bestaat er vooral uit om een weinig om het hand hebbend fotootje te verkopen aan een nieuwsmedium en vervolgens met de betreffende bestandslocatie van dat nieuwsmedium internet af te struinen in de hoop een domeinnaamhouder te kunnen afdreigen waar die locatie tussen img-tags heeft gebruikt. En dan hebben we het nog niet eens over de zwager van de geoficticus, die voor het in zijn winkeltje laten horen van muziek van een door hem legaal gekochte CD een exhorbitante som geld aan SENA moest afdragen. Dat is waar de auteurswetgeving van vele landen toe leidt, en dat is een vorm van disrespect vanuit de branche naar alle gewone burgers en kleine neringdoenden.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Ortelius » vr 28 mar 2014, 10:59

En dan hebben we het nog niet eens over de zwager van de geoficticus, die voor het laten horen van muziek van een door hem legaal gekochte CD een exhorbitante som geld aan SENA moest afdragen. Dat is waar de auteurswetgeving van vele landen toe leidt, en dat is een vorm van disrespect vanuit de branche naar alle gewone burgers en kleine neringdoenden.
Wat het bovenvermelde verhaal betreft kan ik me zeker in je redenering volgen. Cf. ook de reportage die door het programma "Basta" is gemaakt over de absurde regels voor het openbaar afspelen van muziek onder auteursrecht die door SABAM worden opgelegd in België. Maar waarom die absurde regelgeving dan niet aanpassen?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » vr 28 mar 2014, 11:47

Tja, dat is dus nu precies wat er gebeurd is. De regels zijn aangepast. Daarbij zou jij wellicht voor een andere uitwerking hebben gekozen, maar de uitwerking in RNH is dat de duur van het kunnen opeisen van een financiële vergoeding op basis van auteurschap is beperkt. Daar kun je het wellicht niet mee eens zijn, maar het is wel een oplossing die de grootste problemen in één klap oplost. Dan heeft ook de winkelier de keuze: wil ik voor niets een CD-tje dat ik meer dan 2 jaar geleden heb gekocht in mijn winkel ten gehore brengen, of wil ik persé hits-van-nu door de winkel laten schallen, waarvoor ik dan wel een afdracht moet doen. (Vooropgesteld dat het geen radio-uitzending is, want daarvoor heeft de radiozender al te maken gehad met auteursrecht).

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Ortelius » vr 28 mar 2014, 12:16

NovaHollandia schreef:Daar kun je het wellicht niet mee eens zijn, maar het is wel een oplossing die de grootste problemen in één klap oplost.
Dat ben ik het ook nog steeds niet. Als Nova Hollandia op nationaal niveau iets had ondernomen tegen de specifieke problemen die jij hebt genoemd, was er geen enkel probleem. In dit geval heeft de wetgeving in jouw land echter verregaande implicaties voor de muziekbusiness in de overige landen op Atlantis (de rest van de wereld even buiten beschouwing gelaten, geofictie moet natuurlijk een hobby blijven). Spijtig genoeg is er daarbij van een dialoog tussen de verschillende landen geen sprake.

De Antalmeense Adviescommissie buigt zich op het moment over een boycot van de uitvoer van in eerste instantie muziek naar Nova Hollandia (je hoeft me niet te vertellen dat het internet geen grenzen kent en dat met proxy's veel mogelijk is, ik ben ook een mens. Maar dit is een principiële kwestie).

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Matt » vr 28 mar 2014, 12:50

De discussie omtrent de auteursrechtwetgeving in Nova Hollandia komt de sfeer op het forum niet ten goede. Om escalatie te voorkomen gaat dit topic tijdelijk op slot.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » vr 28 mar 2014, 13:12

Dit is mijn subforum, en er is geen onvertogen woord gevallen.
Ik heb de draad heropend.


Terzake:
Een boycot is het typische middel van een land dat beleid van een ander land niet aanstaat, te willen beïnvloeden. Maar welk recht heeft een land dat geen volkssoevereiniteit kent, doch slechts een koning die zich laat beïnvloeden door 5 ministers en wat elitaire raadgevers, om nota bene een volksbesluit van een ander land te veroordelen, dat voorkomt uit onvrede over de gevolgen van regelgeving. Ga eerst maar eens iets van democratie neerzetten in je land, dan hebben we het er misschien nog wel eens een keer over. Einde discussie wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kathor » vr 28 mar 2014, 13:24

Dit vind ik wel zeer brutaal, als een moderator een topic sluit blijft het gesloten...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door SjorsB » vr 28 mar 2014, 13:25

Forumregel 3.6?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » vr 28 mar 2014, 13:29

De sfeer is onvoldoende reden om een topic te sluiten. Zoals gezegd, er is geen onvertogen woord gevallen. En een nieuwsdraad is een draad waar discussie plaats vindt.

Mag ik de anderen eraan herinneren dat een geoficticus in zijn eigen landforum ook moderator is, en dat het sluiten van de draad niet met mij als eigen-landforum-moderator overlegd is ?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door SjorsB » vr 28 mar 2014, 13:34

NovaHollandia schreef:De sfeer is onvoldoende reden om een topic te sluiten. Zoals gezegd, er is geen onvertogen woord gevallen. En een nieuwsdraad is een draad waar discussie plaats vindt.
Inderdaad is een forum er om discussie te voeren, maar het Forumteam is soeverein lijkt me. Verder:
Je negeert eigenlijk gewoon allemaal adviezen en schuift ze stug opzij... Wij proberen je ook maar te helpen maar dat wordt nogal stug genegeerd. (Sorry als ik nu eens een keer dwars doe, maar het zit mij ook nirt lekker)
Mag ik de anderen eraan herinneren dat een geoficticus in zijn eigen landforum ook moderator is ?
Lijkt mij dat het forunteam hier boven staat... :roll:

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Faylin » vr 28 mar 2014, 13:34

Er mag dan nog wel geen onvertogen woord gevallen zijn, maar door de discussie blijkt dat er een alles behalve gezellige sfeer hier in het Nova Hollandia-forum is. En het forumteam heeft nog altijd het recht beslissingen te nemen die bindend zijn, volgens forumregel 3.6. Worden de regels niet in acht genomen, dan zullen we maatregelen moeten nemen...

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast