[RNH] Nieuws

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door MandelSoft » zo 17 nov 2013, 21:31

NovaHollandia schreef:Nova Hollandia heeft destijds een andere C-nummering voorgesteld, en kan niet leven met de C-nummering die de andere landen uiteindelijk hebben ingevoerd.
Een eenzijdig voorstel van één land om een heel internationaal systeem te wijzigen is niet echt realistisch. Bovendien moet ik voor een deel de C-nummering over West-Borealië uitwerken. Dat kan pas als daar het wegennetwerk in kaart is gebracht, zodat ik de hoofdroutes kan bepalen.
NovaHollandia schreef:Dit, en het gegeven dat het internationale verkeer toch weinig voorstelt als gevolg van de houding van de buurlanden, maakt dat Nova Hollandia het nut er niet van inziet om de in die landen gebruikte C-nummers te verwijzen. Ook de C44 dus niet...
Ik hoorde anders in het bovenstaande artikel dat de nieuwe route een groots succes was met een vervijfvoudiging van het verkeer. Hoezo weinig internationaal verkeer? Spreek jezelf niet tegen.

Waarom is de grens dichtgegaan? Dat hadden we toch niet afgesproken?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Faylin » zo 17 nov 2013, 21:37

NovaHollandia schreef:... en kan niet leven met de C-nummering die de andere landen uiteindelijk hebben ingevoerd.
Mag ik vragen waarom niet?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kathor » zo 17 nov 2013, 21:41

Nou, mogen wij dan de voorgestelde C-nummering zien volgens Nova Hollandia? Want het huidige systeem lijkt me prima. Maar alles kan beter natuurlijk. Ik vind het eerlijk gezegd het nog verwijzen naar TRANSIT noch verwijzen naar C44 een vorm van uitbuiting van de chauffeurs die niet weten hoe en waar ze moeten rijden richting Burghteland (want niet iedereen weet waar Nieuweputten ligt), aangezien als je fout rijdt je getrakteerd word op een flinke boete. Dit moet toch echt anders anders gaat de politie zich nog enkel kunnen bezighouden met het bestraffen van foutgereden chauffeurs. Of het gewoon helemaal voor bekeken houdt en dan kom je te zitten met smokkel.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:07

MandelSoft schreef:
NovaHollandia schreef:Nova Hollandia heeft destijds een andere C-nummering voorgesteld, en kan niet leven met de C-nummering die de andere landen uiteindelijk hebben ingevoerd.
Een eenzijdig voorstel van één land om een heel internationaal systeem te wijzigen is niet echt realistisch. Bovendien moet ik voor een deel de C-nummering over West-Borealië uitwerken. Dat kan pas als daar het wegennetwerk in kaart is gebracht, zodat ik de hoofdroutes kan bepalen.
Het oorspronkelijke C-wegenvoorstel was net zo goed een eenzijdig voorstel van voornamelijk één land en sloot niet goed aan bij het RNH-wegennet. Dus heeft RNH zich daar niet aan gecommitteerd.
MandelSoft schreef:
NovaHollandia schreef:Dit, en het gegeven dat het internationale verkeer toch weinig voorstelt als gevolg van de houding van de buurlanden, maakt dat Nova Hollandia het nut er niet van inziet om de in die landen gebruikte C-nummers te verwijzen. Ook de C44 dus niet...
Ik hoorde anders in het bovenstaande artikel dat de nieuwe route een groots succes was met een vervijfvoudiging van het verkeer. Hoezo weinig internationaal verkeer? Spreek jezelf niet tegen.
De situatie om C-nummers niet te verwijzen stamt van vóór de tijd van de invoering van het transit-vignet; iets dat ook gemakkelijk uit de tekst bleek. Beter lezen voordat je een aanmatigende toon aanslaat...
MandelSoft schreef:Waarom is de grens dichtgegaan? Dat hadden we toch niet afgesproken?
RNH heeft duidelijk aangegeven geen transitvrachtwagens toe te laten op het moment dat Burghteland ze niet toelaat (op zon- en feestdagen dus). De transit is wat RNH betreft iets wat vooral in het belang van Burghteland en Schellingen is, en waaraan wordt meegewerkt. De overlast als gevolg van rare regeltjes in één van beide landen hoeft echter niet in RNH te worden geparkeerd. Dat is aan de twee van de transit meest profiterende landen om daar maar een oplossing voor te vinden.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:18

katherman111 schreef:Nou, mogen wij dan de voorgestelde C-nummering zien volgens Nova Hollandia?
Die discussie zou nu flink mosterd na de maaltijd zijn. De andere landen hebben de nummering namelijk al ingevoerd.
katherman111 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd het nog verwijzen naar TRANSIT noch verwijzen naar C44 een vorm van uitbuiting van de chauffeurs die niet weten hoe en waar ze moeten rijden richting Burghteland (want niet iedereen weet waar Nieuweputten ligt), aangezien als je fout rijdt je getrakteerd word op een flinke boete.
De oude niet-transit-route liep ook van Schellingen naar Nieuweputten, maar dan via Jacken. Wat je stelt is dus onjuist. Deze twee control cities zijn de meest logische voor het doorgaande verkeer. Richting Nieuweputten is er ook helemaal geen probleem; wie van weg 21 naar weg 10 wil kan links (=rechtdoor) aanhouden in het knooppunt. Het probleem dat optreedt komt vooral omdat het verkeer op weg 10 dat naar weg 21 wil richting Schellingen, moet afslaan van de rechtdoorgaande snelweg 10 richting Compagniestaete en Stoetenborgh. Dat is vooral een kwestie van gewenning. Schellingen staat overduidelijk als afgaand verwezen, en de bewegwijzering in RNH is allesbehalve ondermaats.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door MandelSoft » zo 17 nov 2013, 22:34

NovaHollandia schreef:Het oorspronkelijke C-wegenvoorstel was net zo goed een eenzijdig voorstel van voornamelijk één land en sloot niet goed aan bij het RNH-wegennet. Dus heeft RNH zich daar niet aan gecommitteerd.
Waarom is het voor Nova Hollandia een probleem? Ik heb geen enkel ander land horen klagen. Sterker nog, er werd vanuit verschillende landen aan mij gevraagd om juist C-nummers aan routes toe te wijzen!
NovaHollandia schreef:De situatie om C-nummers niet te verwijzen stamt van vóór de tijd van de invoering van het transit-vignet; iets dat ook gemakkelijk uit de tekst bleek. Beter lezen voordat je een aanmatigende toon aanslaat...
Zoiets bereidt je toch voor? Als je verwacht dat er meer verkeer door je land heenkrijgt via die route, dan doe je toch IETS van bebording om de chauffeurs te begeleiden. Vooral de eerste paar weken is dit belangrijk, omdat de chauffeurs deze route niet gewend zijn. Verwacht veel chauffeurs die per abuis verkeerd rijden die boos worden op de Hollandische staat...
NovaHollandia schreef:RNH heeft duidelijk aangegeven geen transitvrachtwagens toe te laten op het moment dat Burghteland ze niet toelaat (op zon- en feestdagen dus). De transit is wat RNH betreft iets wat vooral in het belang van Burghteland en Schellingen is, en waaraan wordt meegewerkt. De overlast als gevolg van rare regeltjes in één van beide landen hoeft echter niet in RNH te worden geparkeerd. Dat is aan de twee van de transit meest profiterende landen om daar maar een oplossing voor te vinden.
Echter vang jij alle centen met exhorbitante boetes. Schellingen en Burghteland krijgen daarvan niets, terwijl vooral Schellingen met de problemen zit. Moet ik dan faciliteiten bouwen van mijn eigen geld zonder dat ik daarvoor iets krijg ter financiele compensatie? Is dit niet een oneerlijke deal?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kathor » zo 17 nov 2013, 22:35

NovaHollandia schreef:
katherman111 schreef:Nou, mogen wij dan de voorgestelde C-nummering zien volgens Nova Hollandia?
Die discussie zou nu flink mosterd na de maaltijd zijn. De andere landen hebben de nummering namelijk al ingevoerd.

Nou, naar mijn weten zijn we nog altijd aan het eten gezien het C-systeem nog steeds niet vaststaat. Dus nogmaals. Mogen we de Nova Hollandiaanse versie zien? Alstublieft?
NovaHollandia schreef:
katherman111 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd het nog verwijzen naar TRANSIT noch verwijzen naar C44 een vorm van uitbuiting van de chauffeurs die niet weten hoe en waar ze moeten rijden richting Burghteland (want niet iedereen weet waar Nieuweputten ligt), aangezien als je fout rijdt je getrakteerd word op een flinke boete.
De oude niet-transit-route liep ook van Schellingen naar Nieuweputten, maar dan via Jacken. Wat je stelt is dus onjuist. Deze twee control cities zijn de meest logische voor het doorgaande verkeer. Richting Nieuweputten is er ook helemaal geen probleem; wie van weg 21 naar weg 10 wil kan links (=rechtdoor) aanhouden in het knooppunt. Het probleem dat optreedt komt vooral omdat het verkeer op weg 10 dat naar weg 21 wil richting Schellingen, moet afslaan van de rechtdoorgaande snelweg 10 richting Compagniestaete en Stoetenborgh. Dat is vooral een kwestie van gewenning. Schellingen staat overduidelijk als afgaand verwezen, en de bewegwijzering in RNH is allesbehalve ondermaats.
Nou, nu ben ik verward. Welk systeem bedoel je? Je eigen systeem van voor je afwezigheid of dat dat Maarten heeft gemaakt toen je land onder curatele stond? Want beiden zijn erg verschillend

EDIT: Fout met de quotevenstertjes, EDIT2: opnieuw
Laatst gewijzigd door Kathor op zo 17 nov 2013, 22:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:36

Maarten introduceerde zijn systeem al voordat ik enige tijd afwezig was.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Faylin » zo 17 nov 2013, 22:38

Waarom ben je eigenlijk zo tegen C-nummering? Alleen maar omdat jouw systeem niet werd goedgekeurd?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:42

TV1 Teletekst schreef:Burgerkamer kiest voor middenweg
Breaking news

Nadat de regering het voorstel van de Statenkamer had overgenomen, heeft de Burgerkamer zich vandaag online uitgesproken over de voorstellen. Dit betekent dat de belastingen met 35% verhoogd worden ten opzichte van de belastingsverhogingsoptie, maar waarin de voorziene bezuinigingen op scholen en het wegennet die in het voorstel zonder belastingverhoging stonden, zijn teruggedraaid.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kathor » zo 17 nov 2013, 22:44

NovaHollandia schreef:Maarten introduceerde zijn systeem al voordat ik enige tijd afwezig was.
Jij bent nog niet op de hoogte van dit systeem blijkbaar:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:45

Genecyll schreef:Waarom ben je eigenlijk zo tegen C-nummering? Alleen maar omdat jouw systeem niet werd goedgekeurd?
Het huidige voorstel voor C-nummering betekende dat veel te veel RNH-wegen een C-nummer kregen; wegen die veel meer een nationale dan een internationale betekenis hadden. Echter belangrijkere wegen zouden geen C-nummer krijgen. Ik heb de beide schetsjes zojuist gevonden in mijn archief. Ze dateren van 16 maart 2011. Ik zal ze voor de liefhebber nog wel een keer uploaden.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:48

katherman111 schreef:
NovaHollandia schreef:Jij bent nog niet op de hoogte van dit systeem blijkbaar
Dat is aardig, maar bewegwijzering was door mij allang in RNH uitgewerkt in 2011. Die plaatjes zijn dus niet terzake doende. Dit zijn voorbeelden van de RNH-bewegwijzering:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
(11 april 2011)

Waarbij DIN1451 langzaamaan vervangen wordt door FHWA-DM
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op zo 17 nov 2013, 22:57, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Faylin » zo 17 nov 2013, 22:49

NovaHollandia schreef:Het huidige voorstel voor C-nummering betekende dat veel te veel RNH-wegen een C-nummer kregen; wegen die veel meer een nationale dan een internationale betekenis hadden. Echter belangrijkere wegen zouden geen C-nummer krijgen. Ik heb de beide schetsjes zojuist gevonden in mijn archief. Ze dateren van 16 maart 2011. Ik zal ze voor de liefhebber nog wel een keer uploaden.
Wel, je kan er altijd voor kiezen om minder belangrijke C-nummers aan jouw belangrijke wegen toe te kennen, zo is in Nionië de C12 ook alleen belangrijk op nationaal niveau. Daarnaast zou je de C-nummers alleen op de bevestigingsborden kunnen vermelden, zoals in Duitsland ook met de E-nummers gebeurt. Ik geloof dat er best een compromis-oplossing kan worden gevonden.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 22:54

Zolang Schellingen en Burghteland geen behoefte hebben aan nauwere economische banden met RNH, met minder grensrompslomp, zal RNH zeker niet investeren in welke vorm van C-wegnummering dan ook.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Faylin » zo 17 nov 2013, 22:59

Goed, weten we dat ook. Misschien als andere landen wel behoefte aan zo'n banden hebben, zal er dan een kans zijn dat Nova Hollandia wel investeert in C-nummers?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » zo 17 nov 2013, 23:27

Zie http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=6&t=38&start=125

Nogmaals: nauwere economische betrekkingen met de buurlanden met normale grenscontroles zijn voorwaarde voor dergelijke investeringen.
Zolang de bestaande grenspolitiek t.a.v. RNH door de buurlanden gehandhaafd blijft, zal RNH zeker niet investeren in aanduiden van C-routes.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kaaiman » ma 18 nov 2013, 08:52

Ik hoor Lajos en Dulminis denken: "Waar gáát dit over..." :lol:
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Snelwegfreak » ma 18 nov 2013, 09:55

Die gedachte had ik ook al ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » ma 18 nov 2013, 10:35

Nou nou, jongens, kan de discussie íets beschaafder? :roll:
NovaHollandia schreef:De bewegwijzering is niet aangepast.

In de richting van Burghteland wordt al na de grensovergang met Schellingen verwezen naar "Nieuweputten", en in omgekeerde richting wordt al vanaf de grensovergang met Burghteland "Schellingen" verwezen. Daar voegt een TRANSIT-verwijzing niets aan toe. Nova Hollandia heeft destijds een andere C-nummering voorgesteld, en kan niet leven met de C-nummering die de andere landen uiteindelijk hebben ingevoerd. Dit, en het gegeven dat het internationale verkeer toch weinig voorstelt als gevolg van de houding van de buurlanden, maakt dat Nova Hollandia het nut er niet van inziet om de in die landen gebruikte C-nummers te verwijzen. Ook de C44 dus niet.
Vooral richting Burghteland vind ik dit onvoldoende. Op de oude route in Burghteland (via Jacken-Jakkebroek) stond ook altijd de belangrijke stad Teghenkant vermeld. Nieuweputten is een leuk middelgroot stadje dat op een kruispunt van wegen ligt, maar ook niet meer dan dat !
Ik zou Teghenkant toevoegen, of wellicht iets van 'Burghteland', of een landenschildje of zo.
Tot die tijd zal er in Burghteland worden gewaarschuwd dat de bebording in RNH onvoldoende is, en men dus goed Schellingen of Nieuweputten moet volgen om een boete te voorkomen. Dit gebeurt via lokale media en ook d.m.v. borden langs de weg.

Sinds zaterdagavond 23 uur worden aan de Schellingse grens alleen nog vrachtwagens doorgelaten waarvan door de douane is vastgesteld dat de bestemming Nova Hollandia is. Transit-vrachtverkeer richting Burghteland zal vanaf middernacht weer worden toegelaten op de wegen 10 en 21. Er zijn vandaag enkele vrachtwagens doorgeglipt, maar deze zijn na interventie door de politie teruggekeerd naar Schellingen. Er zijn voor de Burghtelandse grens geen stilstaande trucks op de vluchtstrook geconstateerd. Wel heeft de douane geconstateerd dat er in Schellingen thans een rij transitvrachtwagens voor de grens met Nova Hollandia staat opgesteld, wachtende op middernacht.
Dit lijkt me een goede, normale gang van zaken bij zon- en feestdagen. De Burghtelandse feestdagen zijn in het Burghtelandse Binnenland-informatie-cultuur topic te vinden, onder het kopje 'feestdagen. Gemakshalve even gekopiëerd. De eerstvolgnede feestdag is eerste kerstdag.
Wat doet RNH als er twee zon- of feestdagen achter elkaar zijn? Bijvooreeld eerste en tweede kerstdag.
Spoiler: weergeven
Nieuwjaorsdagh - 1 Januari
[Driekooningn - 6 Januari]
[Schrikkeldagh] - 29 Februari
[Witte Dunderdagh] - 3 dagen voor pasen
Ghoein Vriidag - 2 dagen voor pasen
Eerste Paosdagh - Eerste zondag na de eerste volle maan op of na 21 maart
Twidde Paosdagh - 1 Dag na pasen
Eersten Emelvaortsdagh - 40 dagen na pasen
Twidden Emelvaortsdagh - 41 dagen na pasen
Eerste Pinksterdagh - 50 dagen na pasen
[Twidde Pinksterdagh] - 51 dagen na pasen
25 juni - Onafaklikeidsdagh
Reformasiedagh - 31 Oktober
[Allereilghn] - 1 November
Dankdagh veur Ghewas end Arbeid - eerste woensdag van November
Eerste Kerstdagh - 25 December
Tweede Kerstdag - 26 December
[Oudejaarsdag] - 31 December

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door sirdanilot » ma 18 nov 2013, 10:48

Inmiddels is er ook een nieuwsbericht verschenen.

http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?p=16181#p16181

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » di 19 nov 2013, 14:10

Swoller Dagening schreef:Onderhandelingen over grensboycot

Na het openstellen van een transitcorridor nabij Noorland blijkt dat de buurlanden Schellingen en Burghteland een opening lijken te bieden in de al langer bestaande grenspolitiek, die feitelijk op een boycot neerkomt. Premier Van Cornickxhuysen zei desgevraagd voor de radio "erg blij te zijn met deze toenadering, maar dat de onderhandelingen nog in een zeer prematuur stadium verkeren". Hij heeft er zijn agenda uiteraard volledig voor omgegooid, om te trachten deze historische onderhandelingen op iets goeds uit te laten draaien. Er is geen direct contact, de bijeenkomsten verlopen via videoconferencing.

Op de agenda staan uiteraard de grenscontroles, maar ook de verplichte fiscale registratie van religieuze burgers van RNH, iets dat hier als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien, maar wat de buurlanden een doorn in het oog is. Op dit moment wordt verkend waar precies de pijnpunten liggen, en wat de mogelijkheden zijn. Zowel op de lange termijn, als op de korte termijn. Zo zouden korte-termijn-maatregelen kunnen bijdragen aan het onderling vertrouwen tussen de regeringsleiders, wat wellicht op langere termijn tot grotere aanpassingen in het beleid van de drie gesprekspartners kan leiden.

Schellingen en Burghteland hebben een staatsmodel rond de parlementaire democratie, en zij hebben zowel de regeringsleider als de oppositieleiders aan de onderhandelingstafel gezet. In het staatsmodel van Nova Hollandia met een veel meer directe volksbesluitvorming bestaat er niet meer echt een equivalent, zeker niet omdat de Statenkamer van veel minder invloed is op het beleid dan de kamers van volksvertegenwoordigers in het buitenland. Van Cornickxhuysen heeft desondanks de fractieleiders van de RPP, NWP, LRP, SRP, NHB en de VRP mede aan tafel gevraagd.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door NovaHollandia » di 19 nov 2013, 14:56

Stoetenborgher Tijding schreef:VRP wil aanpassingen

Hoewel de Verenigde Religieuze Partij bij de laatste verkiezingen voor de Statenkamer onder de kiesdrempel kwam, heeft de partij bij monde van dominee Van Theerlinghe vandaag aangegeven graag wetswijzigingen in Nova Hollandia te zien. Deze kreet lijkt samen te hangen met de onderhandelingen die Nova Hollandia is gestart met de buurlanden. Van Theerlinghe: "Dit is een historisch moment, en dat moeten we goed benutten. Dat geldt voor alle partijen, dus ook voor ons. Wij snappen dat de overgrote meerderheid van de Hollandiërs wil dat de kosten van kerkgebouwen door de gebruikers worden betaald, en niet door de rest van de samenleving. Wij snappen ook dat de meerderheid in deze samenleving geen behoefte meer heeft aan verdere verspreiding van relegie, en daarom bepaalde maatregelen in stand wil houden die religieuze mensen als het ware de rekening van hun keuze presenteert. Maar als dominee zeg ik dan: we zijn toch allemaal gelijk ? Waarom heeft iemand die gelooft recht op minder verlof ? Waarom moet je bij de belastinginspecteur aangeven wat je gezindte is ? Als kerkelijk Hollandiër voel ik me daar niet fijn bij."

Rector-magnificus Van Kuijerberghen van de Universiteit van Nieuw Swoll, bekend als oud hoogleraar Rationalisme, doet het betoog van de VRP af als opportunisme. "De VRP ziet nu een kans om met hulp van het buitenland wetgeving veranderd te krijgen, waar meer dan 90% van de bevolking het niet mee eens zal zijn. Als er al voor het Rationeel staatsmodel zulke essentiële wetgeving veranderd moet worden, dan kan dat alleen maar langs de weg van een referendum."

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door SjorsB » di 19 nov 2013, 15:01

Ik ben zeer benieuwd wat hieruit zal volgen en ik hoop dat er minder spanningen zullen zijn met Nova Hollandia, zowel het land als het forumlid ;)

Uneta erkend NH trouwens niet als democratie omdat er mensenrechten geschonden zouden worden. Dat is al heel lang geleden bepaald.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Nieuws

Bericht door Kathor » di 19 nov 2013, 18:17

In Pötama worden deze besprekingen ook op de voet gevolgd. Indien er verbeteringen komen in de reli-politiek van NH is de kans zogoed als zeker dat de handelsboycot ophoudt. Iets wat beide landen vooral op het vlak van economische zaken (dan denk ik aan bedrijven, aangezien we beiden ongeveer dezelfde grondstoffen in overvloed hebben) goed kan doen

Persoonlijk denk ik dat bij een referendum eventuele wijzigingen erdoor zullen komen, niet zozeer omdat de mensen niet geloven in het rationalisme, maar eerder omdat de meeste mensen toch geseculariseerd zijn en door religie vrijer te mogen laten uiten er niets zal veranderen en dus een meh houding hebben ten opzichte van het onderwerp
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten