[RNH] Algemeen

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door MandelSoft » vr 11 okt 2013, 23:26

Breder? Ja. Extreem? Liever niet.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Marcel » vr 11 okt 2013, 23:28

't Is fantasie, mag daar ook een beetje van je eigen spectrum in mogen?

Niet alles hoeft volgens de werkelijkheid :idea:

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door TBR » vr 11 okt 2013, 23:29

NovaHollandia schreef:Jullie denken in het Nederlandse systeem. Durf breder te denken.
Als Belg ken ik niets van het Nederlandse systeem, maar ik stel wel dat dit erg extreem is, er zijn nog andere manieren om origineel uit de hoek te komen...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Kathor » za 12 okt 2013, 00:00

4 jaar basisschool is gewoon te weinig, ikzelf was op de basisschool (Belgisch systeem) ook een van de "beteren" en ik zat ook vaak met mijn vingers te draaien, maar je leert er buiten de eindtermen veel meer, extra sociale omvang met leeftijdsgenoten en je kan je echt ontwikkelen van een kleuter tot iemand die klaar is voor de middelbare school, ikzelf was op mijn 10de (4de leerjaar, dus het einde van de basisschool in Nova Hollandia) bijlange na nog niet klaar voor het middelbaar, ondanks dat ik wel de meeste leerstof uit het 5de en zelfs 6de (m.u.v. Frans, want daar was/ben ik gewoon rotslecht in) al wel onder de knie had.

Wat je eventueel kan doen is beginnen met een soort brugklas/graad. M.a.w. dat leerlingen van 10-12 al naar een middelbare school gaan maar in die eerste 2 jaar nog veel basisschool-invloeden ondervinden (een soort overgangsschool). Vervolgens kan je ze op hun 12de naar een volwaardige middelbare school sturen, waarin ze in het geval van een opleiding op het lyceum, deze kunnen uitdoen tot hun 18de levensjaar, daardoor zijn ze ook rijper als ze de stap naar de universiteit maken. Want ik zie 16-jarigen (ik denk toch wel het jaar waarin je hormonen het meeste van al gieren) + universiteiten, zeker in het buitenland, echt niet goedkomen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door TBR » za 12 okt 2013, 00:03

Maar als dit echt de wens is van NovaHollandia, dan is het zijn goed recht dit door te voeren...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door sirdanilot » za 12 okt 2013, 12:39

Ik vind het ook helemaal zijn recht om het door te voeren hoor. Maar ik wil hem er wel op wijzen dat dit systeem problemen oplevert, als iemand vanuit Nova Hollandia in het buitenland wil gaan studeren. Zo zullen Burghtelandse opleidingen echt geen 16 jarige snotneus aannemen, en ik denk dat dit ook geldt voor de meeste andere landen. Dat betekent dus dat deze leerlingen in een 'onderwijsgat' terecht komen. In NL moet je dan bijvoorbeeld een colloquium doctum doen, een soort toelatingsexamen. Allemaal extra rompslomp. In Burghteland ook iets vergelijkbaars (sowieso geldt daar voor meer opleidingen standaard een toelatingsexamen, waar naast vakkennis ook algemene kennis getoetst wordt).

Bedenk dat men in RNH Nederlandstalig is en er dus een goede kans is dat sommigen in het buitenland gaan studeren waar ook NL wordt gesproken. Nu zal het om politieke redenen niet vaak Burghteland zijn, maar wel bijvoorbeeld Ardeim/Solwezië/Benjiland, of in de 'echte wereld' Nederland, België... in al die landen zullen de leerlingen in een 'onderwijsgat' terecht komen.

Je hebt dat eigenlijk nu al met Nederlanders die in België gaan studeren. In België ligt het bachelorniveau vaak véél hoger. Dat levert dus problemen op.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door sirdanilot » za 12 okt 2013, 12:42

Maar laten we de discussie vooral niet richten op of het realistisch is of niet (het lijkt mij zeker realistisch), maar vooral over of dit problemen oplevert met andere landen. Een land staat namelijk niet alleen in de onderwijswereld.

Worden oudere leerlingen uit het buitenland overigens wel toegelaten om in RNH te studeren, ook al steken ze qua lengte met kop en schouders boven de RNH leerlingen uit? ;)

EDIT: Bestaat er in RNH overigens een opleiding Theologie, of mag dat niet en moet men daarvoor naar het buitenland? Ook al zijn er nauwelijks nog (geregistreerde) gelovigen in dit land, zullen er toch wel een handjevol dominees met deze opleiding nodig zijn. Ook zijn er natuurlijk mensen die Theologie studeren vanuit interesse en niet vanuit persoonlijke geloofsovertuiging.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » zo 13 okt 2013, 13:18

Geld

In Nova Hollandia zijn de meeste transacties tegenwoordig giraal. Toch is er uiteraard nog wel sprake van chartaal geld. Het betreft de volgende munststukken (m) en coupures (c):

10p (m) = 10 penningen ("dubbeltje")
25p (m) = 25 penningen ("kwartje"); wordt al sinds 1986 niet meer geslagen. Is sinds 2006 geen wettig betaalmiddel meer, munten zijn tot 2016 inwisselbaar bij de nationale bank, en niet ingeleverde munten verliezen vanaf 2016 hun waarde.
50p (m) = halve daalder
$ 1 (m) = (gouw)daalder
$ 2,50 (m) = rijksdaalder
$ 5 (m) = vijfje
$ 10 (c)
$ 25 (c)
$ 50 (c)

Om criminaliteit tegen te gaan zijn is er geen briefgeld in grotere waarden dan $ 50.
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op vr 20 dec 2013, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door sirdanilot » zo 13 okt 2013, 16:00

50RNH$? Da's maar ongeveer 35 euro dus... Lijkt me uitermate onhandig om alleen zulk klein briefgeld te hebben. In hogere sociale klassen wordt veel contant met geld gesmeten (een fles van 300 euro champagne is bijvoorbeeld geen probleem), die moeten dus met honderden briefjes lopen te hannesen. Criminaliteit zul je er niet mee tegen gaan, het wordt alleen wat onhandiger.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Dulminis » zo 13 okt 2013, 16:31

^^ Maar die trekken toch ogenblikkelijk hun pinpas of creditcard?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door TBR » zo 13 okt 2013, 17:12

^^ En als je die nu even niet bijhebt, of wat als de bar waar je zit enkel contant geld aanvaardt?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 okt 2013, 17:15

Dan nog, alsof iedereen alleen maar briefjes van €50 euro heeft. Nee, in 99% van de gevallen heb je 5'jes, 10'jes of 20'jes. Ik zie daarom het hele probleem niet. Grote bedragen, waarvan je weet dat ze gaan komen pin je gewoon. Anders tel je het uit in kleinere biljetten.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Dulminis » zo 13 okt 2013, 17:18

Nova Hollandia: In Nova Hollandia zijn de meeste transacties tegenwoordig giraal.
Ik denk dus dat er in NH genoeg voorzieningen voor getroffen zijn om mensen giraal te kunnen laten betalen. Je moet gewoon je kaart op zak hebben; persoonlijk vind ik wie met meer dan 100 à 200 euro over straat loopt ook niet heel erg verstandig. En het is ook niet heel uitzonderlijk; in Zweden schijnt men in sommige steden te experimenteren met het uitbannen van contant geld, juist om de criminaliteit (overvallen op winkels etc.) te verminderen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » zo 13 okt 2013, 18:18

sirdanilot schreef:In hogere sociale klassen wordt veel contant met geld gesmeten (een fles van 300 euro champagne is bijvoorbeeld geen probleem), die moeten dus met honderden briefjes lopen te hannesen.
Dat is vooral de groep mensen die graag hun zwarte geld willen witwassen...

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » wo 30 okt 2013, 23:17

Het televisie- en radiolandschap van Nova Hollandia

1922
De staat start met uitzendingen vanuit Gravenheuvel op de middengolf, 337 meter (891 kHz).
Het programma bestaat uit lichte muziek en nieuws.

1924
De staat start een wereldomroep voor alle gebieden ter wereld waar Nederlands wordt gesproken. Daarvoor wordt een zendstation gebouwd in de bergen nabij Gravenheuvel. Vanaf 1924 is er sprake van radiotelegrafie op de extreem-lange golf, vanaf 1930 telefonie via de korte golf. Daar kwam vanaf datzelfde jaar ook een radio-zender op de lange golf en de korte golf bij. De radiouitzendingen kunnen uiteraard op geheel Atlantidië worden ontvangen, en bij goede metereologische omstandigheden ook in Nederland. De radiotelegraaf en radiotelefoon waren zelfs tot in Nederlands Indië en Zuid-Afrika te ontvangen. De nieuwsvoorziening op de radiozender moet bij wet onpartijdig en objectief zijn, daarbij hoor en wederhoor plegende. Uitzending vanuit Gravenheuvel is op de lange golf, 1754 meter (171 kHz).

1938
De staat start een tweede radionet, waardoor nu sprake is van de zenders Gravenheuvel I en II.
Gravenheuvel II zendt uit op 402 meter (747 kHz). Gravenheuvel begint zich te ontwikkelen tot een stad waar de radiomedia voor werkgelegenheid zorgt.

1954
Het commerciële radiostation Novaradio krijgt een concessie voor een derde middengolf radiozender. Het station zendt uit vanuit de bergen bij Paerelsteyn op de 245 meter (1224 kHz). De zender ging populaire muziek uitzenden met elk heel uur een nieuwsbulletin. De zender werd daardoor een succes.

1960
Een revolutiejaar in medialand. Nova Hollandia krijgt televisie. De staat gaat 3 uur per dag televisie aanbieden via Televisienet, op VHF-9

1971
Opnieuw een revolutie in medialand. Televisienet wordt TV-1, en er wordt een nieuw net gestart, TV-2 op VHF-11. Beide zenders gaan in kleur uitzenden. TV-1 gaat programma's aanbieden van 18.30-0.30 uur, en TV-2 van 19.30-23.00 uur. De nadruk van TV-1 komt te liggen op nieuws en vermaak, de focus van TV-2 op documentaires, sport en concerten.

1972
Een FM-netwerk komt beschikbaar voor de radio. Naast Gravenheuvel I en II komen er meteen een 3e en 4e landelijke FM-frequentienetwerk beschikbaar. Gravenheuvel III en IV zien het levenslicht. De zenders krijgen alle vier een eigen focus. Gr-I richt zich op nieuws, actualiteiten en achtergronden. Gr-II richt zich op lichte muziek en gezelligheid. Gr-III richt zich op klassieke muziek. Gr-IV richt zich op de jongeren en hun nieuwe popmuziek.

1973
Novaradio gaat ook naar de FM, en verkrijgt een bijna-dekkend landelijk netwerk. Men zet met de zenderparken tevens een eigen TV-net op. Nova-TV gaat vooral voor vermaak.

1985
Door de introductie van satelliettelevisie verandert het medialandschap. Veel satellietzenders worden via de kabel doorgegeven.
De radiozenders van Gravenheuvel worden hernoemd: Gr-I/II/III/IV worden NH-1/2/3/4

1997
De staat start NHBorTV, een TV-satellietzender met nieuws vanuit en voor heel Boralië.

2008
Internet heeft de nodige mensen van TV en radio weggetrokken. Besloten wordt om het medialandschap te herschikken.
Als enige staats-TV-zender blijft TV-1 over, die zich volledig richt op nieuws en cultuur. De frequentie van TV-2 wordt verkocht aan een commerciële gegadigde. Dit is de start van GouwTV.
Van de 4 Gravenheuvelse FM-zenders blijft er één van de staat: Radio 1. De andere zenders worden commercieel verzelfstandigd en krijgen namen als "Gouwe ouwe radio", "Mozarto" en "Junkbox".

2010
Via DAB worden diverse commerciële radiostations digitaal doorgegeven.

Bereik van de zenders
Doordat de AM=zenders in de bergen staan, en de televisie- en FM-zenders ook langs de grenzen staan opgesteld, zijn de zenders van Nova Hollandia ook goed te ontvangen in een groot deel van Burghteland en Schellingen. In de beginjaren leverde dat vooral moeilijkheden op met Burghteland, waar op zondag op de eigen radio enkel kerkdiensten werden uitgezonden en men officieel de ontvangst van wereldlijke populaire muziek op zondag niet kon waarderen. Echter het verzoekplatenprogramma "Een lied met een groet" dat in de jaren '50 op zondag werd uitgezonden, kreeg altijd erg veel verzoekaanvragen vanuit Burghteland. Hier werd echter in die tijd geen openlijke ruchtbaarheid aan gegeven - wel werden de bewuste verzoekjes als het even kon wel gedraaid. Hierdoor kregen enkele Burghtelandse artiesten in die jaren ook lichte bekendheid in Nova Hollandia.
De TV-zenders van Nova Hollandia die via de ether worden verspreid, zijn in de grensgebieden ook aan de andere kant van de grens te ontvangen, net zoals de etherzenders van Schellingen en Nieuw Burghteland in het grensgebied te ontvangen zijn. Echter de wet verbiedt doorgifte van deze buitenlandse zenders op de kabel in Nova Hollandia, omgekeerd heeft Nova Hollandia het aan de buurlanden verboden om de zenders van Nova Hollandia via de kabel te verspreiden. Er worden namelijk geen auteursrechten voor programma's afgedragen voor inwoners van gebieden aan de andere kant van de grens. Alleen de satellietzender NHBorTV is ook buiten Nova Hollandia te ontvangen.

Huidig Kabelaanbod
Op de kabel in Nova Hollandia zijn veel TV- en radiostations te vinden. Zowel publieke zenders uit Nederland en Vlaanderen, alsook zenders vanuit Amerika, satellietzenders en Atlantidische zenders. Zenders uit landen waar Nova Hollandia slechte betrekkingen mee heeft, worden echter niet doorgegeven. De TV- en radiozenders van Schellingen en Burghteland zul je dus tevergeefs op de kabel in Nova Hollandia zoeken...

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door sirdanilot » di 05 nov 2013, 18:46

Ik bedenk me nu dat er iets niet klopt in dit stukje - zie ook Media in Burghteland.
In de beginjaren leverde dat vooral moeilijkheden op met Burghteland, waar op zondag op de eigen radio enkel kerkdiensten werden uitgezonden en men officieel de ontvangst van wereldlijke populaire muziek op zondag niet kon waarderen. Echter het verzoekplatenprogramma "Een lied met een groet" dat in de jaren '50 op zondag werd uitgezonden, kreeg altijd erg veel verzoekaanvragen vanuit Burghteland. Hier werd echter in die tijd geen openlijke ruchtbaarheid aan gegeven - wel werden de bewuste verzoekjes als het even kon wel gedraaid. Hierdoor kregen enkele Burghtelandse artiesten in die jaren ook lichte bekendheid in Nova Hollandia.
In Burghteland werd er in die tijd helemaal geen radio uitgezonden op zondag; de enige radiozender was namelijk Radio Burghteland, en die zendt niet uit op zondag (ook nu niet; ook worden er geen kerkdiensten uitgezonden, die luistert men namelijk op andere manieren). In die tijd zonden ook de meeste regionale- en andere omroepen niet op zondag uit, al was dat later wel zo. Sinds zo rond de jaren 80 zijn er echter commerciële zenders die gewoon op zondag uitzenden.
Dat men 'stiekem' naar de radiozenders uit Nova Hollandia luisterde, zal best. Dit was niet expliciet verboden, al kon je wel worden vervolgd voor verstiering der seerendaoghe (verstoring van de zondagsrust) als de radio te hard stond. Sociaal gezien was dit in de jaren 50 niet geaccepteerd, maar veel mensen deden dit natuurlijk toch ;) Tegenwoordig hebben de meeste mensen geen problemen meer met radio op zondag, behalve de meest orthodoxe groeperingen.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » di 28 jan 2014, 08:20

Ik ben inmiddels bezig met een update van mijn kaart.

Al gerealiseerd:
* afritten van snelwegen en expreswegen duidelijk aangegeven
* afritnummers op snelwegen (rw 1-24) beschikbaar
* alle plannen voor nieuwe (spoor)wegen op basis van Burghteland-plan en nieuw rijkswegenplan ingetekend
* spoorwegstations aangegeven
* onderliggend wegennet in de steden uitgetekend
* C-route nummering aangegeven

De to-do-list voordat ik de nieuwe kaart zal publiceren:
* onderliggend wegennet in buitengebied intekenen en diverse dorpen toevoegen
* vliegvelden, haven- en grootschalige industrieterreinen toevoegen
* nationale parken aanduiden

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door sirdanilot » di 28 jan 2014, 12:29

^^ Op de kaart komt natuurlijk ook een groot stuk van Burghteland te staan. Het is wel mooi om dat accuraat in te kunnen tekenen. De huidige online versie is niet meer up to date, er is te veel veranderd.

Ik ga nogmaals proberen om mijn kaart up te loaden, maar het is zo een groot bestand dat exporteren moeilijk gaat.

Is de schaal van je kaart uberhaupt geschikt om afritten en stations in te tekenen? Vooral in stedelijk gebied wordt dat krap lijkt me.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » di 28 jan 2014, 14:28

sirdanilot schreef:Op de kaart komt natuurlijk ook een groot stuk van Burghteland te staan.
Mijn versie is echt te oud. Het buitenland (BRS, RBU) maak ik lichtgrijs.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » di 28 jan 2014, 14:37

sirdanilot schreef:Is de schaal van je kaart uberhaupt geschikt om afritten en stations in te tekenen? Vooral in stedelijk gebied wordt dat krap lijkt me.
Voorproefje van de stedelijke regio van Nieuw-Swoll, het Stichtsegouw:
Afbeelding

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door BlaZ » di 28 jan 2014, 15:11

Ziet er goed uit, is het niet "de gouw" Zijn het tunnels of bruggen over de Stichtsebaai?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door NovaHollandia » di 28 jan 2014, 15:30

Met een naam ervoor wordt in RNH het vaste lidwoord 'het' gebruikt.
Meervoud: de gouwen.

Uit kostenoverwegingen is in het verleden bij een keuze altijd voor een brug gekozen, nooit voor een tunnel.
Overigens levert dat wel mooie hang-/tuibruggen op. Het hele wegennetwerk is tolvrij.

In stedelijke gebieden is gesloopt, en/of zijn viaducten gebouwd. Weerstand daartegen veroorzaakte dat een aantal verbindingen in stedelijk gebied nooit is aangelegd, reden waarom die in het nieuwe rijkswegenplan nu toch als tunnel zijn geprojecteerd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door MandelSoft » di 28 jan 2014, 16:09

Ziet er prima uit. Ik zie dat je ook een lager niveau van het OWN aangeeft. Prima :d Daarnaast zie ik afritnummers, iets waaar we vroeger hevige discussies over hadden gehad, maar goed dat dit op zo'n manier is opgelost.

Een paar tips:
- Ik vind het kleurenschema niet zo lekker, vooral de gouwgrenzen. Heb je eens een kleurenschemaverandering overwogen? Hier is een prima kleurenschema te vinden in SVG formaat: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ate-en.svg
- Misschien met je sommige wegnummers beter op de weg centreren. Nu hangen sommige nummers er maar aan.
- De plaatsnamen kunnen een achtergrondskleurtje gebruiken zodat ze beter leesbaar worden ivm de heraldische kleurenregel.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Marcel » di 28 jan 2014, 16:24

^^ Dank voor die tip. Mocht ik weer zin in RFL krijgen ga ik dat zekers toepassen!

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RNH] Algemeen

Bericht door Faylin » di 28 jan 2014, 19:08

MandelSoft schreef:- Ik vind het kleurenschema niet zo lekker, vooral de gouwgrenzen. Heb je eens een kleurenschemaverandering overwogen? Hier is een prima kleurenschema te vinden in SVG formaat: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ate-en.svg
Ik ben deze vanaf Nionië 3.0 ook voor alle kaarten gaan gebruiken (Nionië, Faylin, Arendel).

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten