[RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » vr 20 dec 2013, 13:59

De kaartjes zien er inderdaad goed uit. Ik mis nog één project en dat is het spoor bij Oagheberghe (project 11). Burghteland wil een combi snelweg-spoortunnel, om het huidige bochtige spoortracé door de bergen te vervangen. Het spoorproject wordt 100% door Burghteland bekostigd, omdat dit ook van belang is voor het binnenlandse vervoer. Verder is de huidige tunnel A333 (eigenlijk B333) nog enkelbaans, daar komt een tweede tunnelbuis, en ook een buis voor het spoorproject. Het spoortracé door de bergen wordt opgebroken (of deels behouden als museumspoorlijn, want het is een heel erg mooie route). Al deze projecten worden door Burghteland gefinancierd.

Ik neem aan dat tolheffing in de A333 tunnel geen probleem is, omdat daar nu ook al tol wordt geheven (zwarte stippellijnen op de kaart zijn tolwegen)? De tol wordt dan vastgesteld op een bepaald bedrag, en niet verder door Burghteland verhoogd. Ook zal de tol aflopen op een bepaald jaar; bijvoorbeeld 2040. De huidige tol loopt tot 2020 voor de enkelbaanstunnel die jaren geleden is voltooid, daar komt dan nog 20 jaar bij voor de verdubbeling en het spoorproject.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » vr 20 dec 2013, 14:07

De nadere tracés worden de komende tijd door Burghteland uitgewerkt, te beginnen met de projecten die sneller moeten worden geopend. Burghteland bepaalt uiteindelijk het wegontwerp en het tracé voor de wegen op haar grondgebied, al mag RNH wel eisen stellen voor de financiering. Zo mag men een bepaalde ontwerpsnelheid eisen, maar niet de maximumsnelheid. Of bijvoorbeeld een route binnen bepaalde kaders (zoals de maximale lengte van een tunnel). De burghtelandse ontwerpeisen zijn te vinden in het verkeerstopic.

De meeste grensstations zullen w orden omgevormd tot vrachtwagenparkeerplaatsen. Hier kunnen vrachtwagens bijvoorbeeld op zon-en feestdagen rusten, en daarna hun weg vervolgen. Dit zijn allemaal lange-termijnmaatregelen. Burghteland wil niet dat de vrachtwagens op dergelijke dagen problemen veroorzaken in RNH. Indien vrachtwagens een kilometer of zo moeten rijden tot de vrachtwagenparkeerplaats binnen Burghteland is dat overigens geen probleem, maar verder geldt het verbod om op zon- en feestdagen te rijden gewoon.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » vr 20 dec 2013, 17:48

Wat kost het om de tol in de A333-tunnel af te kopen ?
Dit is van belang omdat er anders in RNH problemen kunnen ontstaan doordat er met tol op de A333 flinke kans is op sluipverkeer via de aan te leggen regioweg door het Kaproendal, die tolvrij is.
En laat die regioweg nu door een UNESCO-werelderfgoedgebied gaan. Die trammelant moet als het even kan voorkomen worden.

RNH ziet graag dat de volgende wegen aan de hoogste ontwerpeisen voor autosnelwegen voldoen zoals die in RBU van toepassing zijn:
* zijtak A43
* A33/A333 Drieberghe
* A24
* A21
* A35

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » ma 13 jan 2014, 11:24

In het Burghtelandtopic zijn inmiddels al diverse mogelijke tracés vrschenen voor de wegen op burghtelands grondgebied.

Verder is er nog een mogelijk nieuw plan toegevoegd: een spoorlijn meulnof - bergherwende - jonckersbosch. Het is belangrijk voor Burghteland om te weten of een spoorlijn naar Jonckersbosch rendabel wordt geacht. Zo niet, dan zal de spoorlijn eindigen in Bergherwende. Zie hier

Het gaat hierbij vooral om een regionale verbinding naar Jonckersbosch; voor het lange-afstandstreinverkeer is deze lijn niet zo van belang.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » ma 20 jan 2014, 00:06

Rijkswegenplan 2014

De volgende plannen staan in het Rijkswegenplan 2014
Dit betreft projecten waarvan is vastgesteld dat ze wenselijk zijn.
Procedures, financiering en geplande uitvoering variëren.

Plannen voor de 1-digit A-wegen houden in dat deze routes over vrijwel het gehele traject zullen worden uitgebouwd naar 2x3 of breder.
Belangrijk aanlegproject is de brug in de A4 over het Nauw van Kales, tussen Engelfriedsborgh en Sierenburg.
Nog niet duidelijk is of de brug in de A4 ook van een spoorlijn voorzien wordt. Indien wel, dan wordt de spoorlijn tussen Engelfriedsborgh en Witberghen gesloten en afgebroken.

A1
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen [38] S69 en [35] A8
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen [35] A8 en [20] A14
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen [20] A14 en [18] S61
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen [18] S61 en [16] S87
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen [16] S87 en [12a] S50
* Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen [12a] S50 en [9] A8
* Verbreding van 2x3 naar 2x6 tussen [9] A8 en [6] S53
* Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen [6] S53 en [5] A2
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen [5] A2 en [0] A3

A2
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 702 en 707
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S94 en 602
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen 602 en A5
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A5 en A3
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A3 en S55
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S55 en A1
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A1 en S50
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S50 en A10
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A10 en A19

A3
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S72 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en A16
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A16 en S73 (zuid)
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S73 en S75
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S75 en A10
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A10 en 909
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen 909 en A8
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen A8 en S51
* Verbreding van 2x3 naar 4x3 tussen S51 en S52
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S52 en S50
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S50 en A2
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A2 en A1
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen A1 en S90
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S90 en A7
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A7 en S91a
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S91a en A4

A4
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S94 en 702
* Aanleg van 2x2 tussen 702 en S91
* Aanleg van 2x2 tussen S91 en 308 (kortsluiting)
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A6 en A13
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A13 en S92
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S92 en A3
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A3 en S93 (zuid)
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S93 (noord) en S80
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S80 en A5

A5
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A2 en S90b
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S90b en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en A20
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A20 en A7/A8
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen A7/A8 en A4
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A4 en nieuw aan te leggen noordelijk knooppunt met S80a

A6
* Verbreding 2x2 naar 2x3 tussen S58 en A2
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A2 en 603
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 603 en S91
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S91 en A4

A7
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A4 en A13
* Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen A13 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en A20
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A20 en A5

A8
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 1071 en A16
* Verbreding van 2x4 naar 2x5 tussen A16 en A10
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A10 en 1070
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen 1070 en A1
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen A1 en A24
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A24 en A15
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A15 en S63
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S63 en A18
* Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen A18 en A14
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A14 en S62
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S62 en S60
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S60 en A3
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A3 en S54
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S54 en A1
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A1 en S88
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S88 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en A5

A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A3 en A23
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A23 en A15
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A15 en A16
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A16 en A17
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A17 en 1406
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 1406 en S77
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S77 en A10
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A10 en A14
* Verbreding van 2x3 naar 2x6 tussen A14 en S79, en verbreding S79 van 2x2 naar 2x3 (S79 is de facto deel van de A9)
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S79 en A11
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S79 en S88
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S88 en A8
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A8 en A5
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A5 en S90
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S90 en A7

A10
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen grens en S70
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S70 en A21
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A21 en S69
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen A16 en S66
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S66 en S74
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S74 en S76
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S76 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A9 en S78
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S78 en A14
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A14 en A2
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A2 en S83
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S83 en A5
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A5 en S80
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S80 en 201

A11
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A8 en S89

A12
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen grens en S50
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen S50 en A8

A13
Geen wijzigingen gepland

A14
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S62 en 1106
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A3 en A1
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S76 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A10 en A19

A15
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S63 en 927
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A18 en A18 (duplex)
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A16 en A23
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en S96
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S96 en A19
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A19 en grens

A16
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S66 en S73a
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S73 en A15
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen A15 en A9

A17
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A15 en A9
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A18 en A19

A18
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S62 en A8
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A8 en A15
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A9 en S78

A19
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A14 en A2

A20
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A8 en A5
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen A5 en A7
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen A7 en S82
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S82 en S92
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S92 en S93

A21
Geen wijzigingen gepland

A22
* Eventuele verbreding van 2x2 naar 2x3 als aansluitende snelweg in RBU wordt aangelegd

A23
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 1312 en A9

A24
* Eventuele verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen 1069 en A8

S50
* S50-noord: Verbreding van 2x2 naar 2x4
* S50 oost en zuid: Verbreding van 2x2 naar 2x3
* Completering van S50 zuidoostelijk van Nieuw Swoll met 2x3 (parallel aan A2)

S51
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S50 en A12

S52
* Verbreding van 2x2 naar 2x3

S53
* Verbreding van 2x2 naar 2x3
* Aanleg met 2x2 tussen A1 en A20, van Nieuw Swoll langs Slingerburg, Tobbelbeek en Vlonderheim naar Haarinxmonde

S54
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S50 noord en S50 zuid
* Doortrekking tot S89

S55
* Verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen 110 en S50-zuid (Stichtsebaaibrug is al 2x3)

S56
* Verbreding van 2x2 naar 2x4 tussen S50 (noord) en A8

S57
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S50-noord en S51
* Aanleg brugtraject over Stichtsebaai met 2x3
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S52 en S50-zuid

S58
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S53 en 805
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S57 en S58a

S63
* Aanleg 2x2 tussen A15 en A12 als noordelijke randweg Thorbeckestad

S71
* Aanleg bypass Vlietland

S73
* Verbreding van 2x2 naar 2x3 tussen S73a en S74

S80
* Aanleg tunnel onder centrum Haarinxmonde met 2x3, tussen S80 en S90a; S90a wordt omgenummerd in S80
* Verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen S82 (210) en S81
* Aanleg noordelijke ring Graefsmonde met 2x2, aansluitend op RBU-B330

S81
* Doortrekking tot A20/S53

S82
* Aanleg tunnel tussen A7 en S80 met 2x2

S87
* Aanleg centrumtunnel Coornburgh

S91
* Aanleg centrumtunnel Appelstaete

S97
* Aanleg met 2x2 tussen A15 en grens RBU (Westerdamme)

S98
* Aanleg met 2x2 tussen A5 en RBU-B335
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op vr 24 jan 2014, 23:57, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door Matt » ma 20 jan 2014, 08:21

Zo, dat zijn een hoop verbredingen! Op sommige baanvakken wordt het aantal rijstroken zelfs verdubbeld. 8|
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door SjorsB » ma 20 jan 2014, 11:34

Hoe komt het eigenlijk dat er nu opeens zoveel aan de weg gewerkt gaat worden?

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » ma 20 jan 2014, 14:15

Dit is wel heel extreem. Verbredingen van 2x2 naar 2x3 zijn nog wel voor te stellen op langere stukken, maar verbredingen in de trant van 2x2 -> 2x5, dat komt echt vrijwel niet voor. Dan zou er momenteel echt extreme congestie moeten zijn op een weg. Veel waarschijnlijker is dat er dan al 2x4 ligt of zo. Is er dan sprake van extreem veel file in RNH nu?

Verbredingen met 3 of meer rijstroken (wat sowieso al zeer weinig voorkomt, behalve in de snelst groeiende Amerikaanse steden of zo, en altijd als er reeds sprake is van extreme congestie, ook buiten de spits):

A1 * Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen S50 en A8
A1 * Verbreding van 2x3 naar 2x6 tussen A8 en S53
A1 * Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen S53 en A2
A7 * Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen A13 en A9
A7 * Verbreding van 2x2 naar 2x5 tussen A18 en A14
A9 * Verbreding van 2x3 naar 2x6 tussen A14 en S79

M.i. moeten deze projecten wel gemotiveerd worden, bijvoorbeeld dat er nu extreem veel file staat op de A1. Als ik op de kaart kijkt gaat het om een traject door Nieuw Swoll. Hetl ijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit nu nog 2x2 is; voor een miljoenenstad als Nieuw Swoll is dat gewoon onvoldoende, er staat nu dus waarschijnlijk zeer veel file.
Waarom is dit niet al jaren 2x3 of 2x4? Dan is een verbreding naar 2x5 helemaal niet raar.

Wat ook voor te stellen is, is als een weg simpelweg te smal is om te verbreden door bebouwing, en dat er dus een weg bovenop wordt gebouwd (dubbeldekker) of dat er een tunnel komt.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » ma 20 jan 2014, 17:26

Nova Hollandia heeft een compleet snelwegnet, maar veel weggedeelten zijn veel te smal, met als gevolg veel dagelijkse files. Er is simpelweg decennialang te weinig in geïnvesteerd.
Doelstelling is om de belangrijkste 1-digitwegen grotendeels naar doorgaand 2x3 stroken te krijgen, met in stedelijke gebieden nog bredere stukken.
Bij de 2-digitwegen zullen er meer secties zijn die 2x2 stroken blijven.

Een aantal viaductwegen in stedelijke gebieden moet ook verdiept worden aangelegd, omdat de huidige veelal stalen viaducten een enorme aanslag plegen op het lawaai in de stad.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » ma 20 jan 2014, 18:09

Dat maakt het al wel iets logischer. Maar de files zullen immens zijn als belangrijke snelwegen slechts 2x2 zijn terwijl het land zo dicht bevolkt is.

In Burghteland is het juist omgekeerd; het netwerk is nog lang niet compleet, maar de bestaande wegen bij steden zijn veelal breed genoeg. Ook knooppunten zijn vaak incompleet of deels gelijkvloers met verkeerslichten en rotondes.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » ma 20 jan 2014, 20:24

Schellingen heeft dan weer een goed snelwegennet die vrij compleet is, maar in sommige regio's, vooral in Fugesen en Oberjutan zijn deze wegen substandaard (vooral de A1, A3 en A33 zijn vrij slecht ontworpen en slingeren nogal. Tunnels zijn op termijn echt nodig voor de veiligheid) of slecht onderhouden. Bovendien is door het rappe tempo van het bouwen van snelwegen in sommige steden een flink probleem onstaan in het milieubeleid en de ruimtelijke ordening (om nog maar te zwijgen over de controverse van de A7 in Schellingen-Stadt). Een gevolg van (te) hard van start gaan...

(overigens is de breedste snelweg tot nu toe in Schellingen de A7 bij Muensterwald: op enkele plekken liggen 2x7 rijstroken tussen knooppunten in!)

Nova Hollandia lijkt wat dat betreft ook wat te hard van start te zijn gegaan en men heeft de wegen niet gebouwd op voldoende capaciteit in de toekomst, met als gevolg grote congestieproblemen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door Koen » di 21 jan 2014, 00:14

Zo te zien zijn er veel snelwegen die vanuit de oorspronkelijke situatie (2x2) nu ineens verbreed worden. Als er veel files zijn (dat zal wel in een stad als Nieuw-Swoll met 2x2-snelwegen), dan is die verbreding zeker een goed idee.

Je hebt eerder gezegd dat Nova Hollandia het snelwegenplan volledig heeft uitgevoerd. Hoe lang is dit netwerk eigenlijk al compleet?

Is dit een langetermijnplan of worden de verbredingen in de komende jaren uitgevoerd? In het tweede geval vraag ik me af waarom deze vrij rigoureuze plannen opeens vandaan komen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » di 21 jan 2014, 00:46

Overigens hebben verreweg de meeste snelwegen in Nova Hollandia al een ruimtereservering voor 2x3 rijstroken aan de middenbermzijde. Buiten de stedelijke gebieden gaat de verbreding van veel wegen dus ook niet enorm in de papieren lopen, het zijn vooral de wegvakken bij c.q. door de stedelijke gebieden en de aanpassingen aan diverse knooppunten die de belangrijkste kostenposten worden.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door Matt » di 21 jan 2014, 18:59

Maar, zoals Koen al vroeg, op wat voor termijn worden deze plannen uitgevoerd? Het is wel goed dat er van tevoren is nagedacht over eventuele verbreding in Nova Hollandia. Jammer alleen dat dit steeds is uitgesteld, waardoor er nu veel congestie is.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » wo 22 jan 2014, 16:31

^^
Het Rijkswegenplan heeft een doorlooptijd van 25 jaar

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » wo 22 jan 2014, 16:39

De C-44 was al verwezen, sinds 20 januari 2014 zijn ook de C-37 en C-43 verwezen op grondgebied van Nova Hollandia, waarbij de C-43 voorlopig tot in Nieuw Swoll is verwezen.

Op dit moment zijn nog in uitvoering de aanduidingen voor de C-65 en de C-75, twee langere trajecten. Naar verwachting zullen deze begin februari worden opgeleverd, nog voor het bezoek van de minister van Buitenlandse betrekkingen aan Schellingen. Dan zouden de C-routes die de grens BRS/RNH passeren doorgaand zijn aangegeven.

Overzicht van de C-routes in RNH:
C-37: BRS grensovergang A6 --- [A12] --- KP A8/A12 (bij Schellingvoorde, aansluiting op C-50)
C-43: BRS grensovergang A58 --- [A1] --- KP A1/A3 (bij Veenmeer, aansluiting op C-60)
C-44: BRS grensovergang A9 --- [A21] --- KP A10/A21 (bij Noorland) --- [A10] --- RBU grensovergang A42

C-50: RBU grensovergang A43 --- [A8] --- KP A8/A3 (bij Tilleduifhuys) --- [A3] --- KP A3/A2 (bij Groot-Arendam) --- [A2] --- einde A2 bij Kaaphaven
C-51: KP A3/A8 (bij Tilleduifhuys) --- [A8] --- KP A8/A2 (bij Morgenstond) --- [A2] --- RBU grensovergang A34 (bij Merkelo)
C-60: RBU grensovergang A333 --- [A3] --- KP A1/A3 (bij Veenmeer) --- [A1] --- KP A1/A2 (bij Slingerburg) --- [A2] --- KP A2/A3
(bij Groot Arendam, aansluiting op C-50)
C-65: BRS grensovergang A4 --- [A16] --- KP A9/A16, KP A9/A15 (bij Parelsteyn) --- [A15] --- RBU grensovergang A33
C-70: RBU grensovergang A30 --- [A5] --- KP A5/A7 (bij Haarinxmonde) --- [A7] --- einde A7 bij Zuyderhuysen
C-75: BRS grensovergang A8 --- [A15] --- KP A15/A18 (bij Groothemeer) --- [A18] --- KP A17/A18 (bij Gravenheuvel) --- [A17] --- RBU grensovergang A35
Groen: inmiddels aangegeven. Geel: in uitvoering. Rood: nog niet uitgevoerd.

De andere C-routes komen in uitvoering nadat de grensafwikkeling met RBU genormaliseerd wordt.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » di 25 feb 2014, 22:03

Vraagje: zijn er veel tolwegen in Nova Hollandia. Gezien de kleine overheid en daarbij behoorend klein overheidsbudget is het logisch dat het vrij uitgebreide snelwegennet door private partijen is aangelegd. Wellicht zijn er net als in Frankrijk en Italië veel tolpoorten aanwezig in Nova Hollandia (al denk ik dat er nu steeds meer elektronische tol komt zodat het verkeer sneller kan doorrijden, gezien het feit dan RNH nieuwe technologie snel omarmt).

Zo niet, hoe is de infrastructuur anders betaald? De lage brandstoftaxatie heeft daar in ieder geval niet bijgedragen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » di 25 feb 2014, 22:08

In de jaren '50-'80 zijn alle wegen uit de algemene middelen aangelegd. Geen tolwegen dus.
De uitgaven werden gefinancierd door het positieve handelssaldo op natuurlijke rijkdommen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » di 25 feb 2014, 22:15

En na die tijd? Is er gekeken naar private constructies om wegen aan te leggen?

EDIT: En dan zit je ook nog met onderhoud. Dat moet ook gebeuren om de 10-20 jaar...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » di 25 feb 2014, 23:33

Ik vraag me inderdaad af of enkel de natuurlijke rijkdommen voldoende zijn om zo'n groot wegennet aan te leggen én te onderhouden, terwijl de belastinginkomsten véél lager zijn dan in andere landen. Ik kan wel een paar dingen bedenken: veel 'boete' inkomsten door het 'fiscalisatie' systeem; weinig uitkomsten op sociaal gebied; etc. Maar dan nog, dat is in de VS ook het geval en toch hebben zij niet zo'n uitgebreid wegennetwerk als in RNH.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » wo 26 feb 2014, 10:24

Voorbeeld: van alle belastingen op autoverkeer in Nederland gaat maar ongeveer 15% terug naar het autoverkeer. Andere landen scoren vaak maar weinig beter - de auto is vooral melkkoe en de binnengeharkte gelden staan in geen verhouding tot de uitgaven aan het wegennet. De rest gaat naar de algemene middelen, en naar subsidiëring van openbaar vervoer. Veel Europese landen geven sinds de jaren '70 kapitalen uit aan een spoorwegnet en de treinen die daaroverheen rijden. Nova Hollandia doet dat niet, en kan daardoor veel nodeloze kosten besparen. In veel landen gaat nog geen anderhalf procent van de totale belastinginkomsten (loonbelasting en BTW incluis) naar wegaanleg- en onderhoud - besef dat er tussen de hoogte van de belastingen in veel landen en het onderhouden van een uitgebreid wegennet meestal geen direct verband bestaat.

In de aanlegtijd van het netwerk is veel steenkool, en later olie verkocht. De inkomsten die de staat daaruit had zijn voor bijna de helft besteed aan de aanleg van een goed wegennet, iets wat de economie ook een flink handje geholpen heeft. Daarnaast heeft van 1959 tot 1979 gedurende 20 jaar een Wegaanlegfonds bestaan, dat gevoed werd door een jaarbelasting op bezit van motorvoertuigen. Dat was echter een relatief klein bedrag, waarvan de inkomsten volledig ten goede kwamen aan de wegaanleg, die destijds ook nog niet zo duur was als nu.

Probleem is wel dat na de completering van het netwerk er vooral is onderhouden, maar vrijwel geen capaciteit is uitgebreid. Dat is de makke van het snelwegennet van RNH zoals dat nu is. Een behoorlijk dicht tolvrij snelwegen- en expreswegennetwerk, dat in een redelijk goede staat van onderhoud is, echter veel filevorming kent doordat op veel plekken de capaciteit tekort schiet. De capaciteit van het wegennetwerk is sinds de jaren '80 immers amper meegegroeid met de economische en ruimtelijke ontwikkelingen in Nova Hollandia.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » wo 26 feb 2014, 14:06

Toch vind ik het spoorwegennet van Nova Hollandia nu ook weer niet zo slecht. Burghteland heeft nauwelijks een beter spoorwegennet.

Hebben de grotere steden dan geen dure metro/lightrailnetwerken, misschien dat dat ook geld bespaart?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » wo 26 feb 2014, 15:20

Lokaal spoorvervoer of S-baannetten bestaan niet. Alleen de twee grootste stedelijke agglomeraties hebben enkele metrolijnen (landelijk slechts 5 metrolijnen), waarvan de exploitatie volledig is geautomatiseerd (om personeel tegen te gaan).

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast