[RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door Snelwegfreak » zo 27 mar 2011, 11:50

Ben het eens met Maarten, en de gewone doelen kunnen beter in Ee dan Dd ;)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 12:17

De bewegwijzering bij afritten.
Afritnummers zijn afwezig. Wel is het internationale afritsymbool ook in Nova Hollandia van toepassing.
In rechtdoorrichting worden hoofddoel en einddoel aangegeven, na de aansluiting daarom geen afstandenbord.
Simpel maar doeltreffend.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » zo 10 apr 2011, 12:45

NovaHollandia schreef: Afritnummers zijn afwezig. Wel is het internationale afritsymbool ook in Nova Hollandia van toepassing.
Ben het er toch niet mee eens. Kan jij mij één land geven die geen afritnummers gebruikt? Ik zou het toch wel doen...
NovaHollandia schreef: In rechtdoorrichting worden hoofddoel en einddoel aangegeven, na de aansluiting daarom geen afstandenbord.
Simpel maar doeltreffend.
Zou ik niet zo zeggen. Hoe weet je dan hoe ver het nog is naar de volgende grote stad? Een simpele ingreep is om de afstanden te vermelden op het vorkbord. Dan heb je het probleem dat ik net meldde niet en toch heb je dan geen afstandenbord nodig :idea:
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 13:10

MandelSoft schreef:Kan jij mij één land geven die geen afritnummers gebruikt?
Ja, Nova Hollandia :lol:

Nee, even serieus: Litouwen is een goed voorbeeld dat het op snelwegen ook zonder afritnummers kan.
MandelSoft schreef:Hoe weet je dan hoe ver het nog is naar de volgende grote stad? Een simpele ingreep is om de afstanden te vermelden op het vorkbord. Dan heb je het probleem dat ik net meldde niet en toch heb je dan geen afstandenbord nodig :idea:
NH heeft de bewegwijzering teruggebracht tot de essentie: het verwijzen van de richting. Meer is om reden van verkeersveiligheid ook niet nodig. Wie wil weten hoe lang het nog reizen is naar de bestemming, schaft zich maar een navigatiesysteem aan. :idea:
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op zo 10 apr 2011, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door Frans » zo 10 apr 2011, 13:18

MandelSoft schreef:Kan jij mij één land geven die geen afritnummers gebruikt? Ik zou het toch wel doen...
Zwitserland heeft bijvoorbeeld ook heel lang geen afritnummers gehad. Die zijn pas laat tot inkeer gekomen om dit te veranderen. Er is nog hoop voor RNH. ;)
NovaHollandia schreef:Wie wil weten hoe lang het nog reizen is naar de bestemming, schaft zich maar een navigatiesysteem aan.
Waarom zou je dan nog überhaupt zaken gaan aangeven? Als iedereen maar een navigatiesysteem moet hebben, dan zijn borden sowieso totale kapitaalvernietiging. En wonen er in RNH geen oudere generaties meer die niet kunnen omgaan met een navigatiesysteem? Ik vind het persoonlijk nogal heel rigoureus.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 13:21

Frans schreef:Waarom zou je dan nog überhaupt zaken gaan aangeven? Als iedereen maar een navigatiesysteem moet hebben, dan zijn borden sowieso totale kapitaalvernietiging.
Nee, er zit qua bewegwijzering verschil tussen de veiligheidsfunctie en de informatiefunctie. De veiligheidsfunctie is het voorkomen van vreemde verkeersonveilige capriolen, omdat men meent verkeerd te zijn gereden. Om dat voorkomen moet bewegwijzering richtinggevend zijn, en moet ook duidelijk zijn over hoeveel meter het beslispunt volgt.
Het tweede aspect van bewegwijzering is puur informatief. Toeristische doelen, afstanden tot plaatsen, etcetera. Zaken die je ook kunt weglaten.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » zo 10 apr 2011, 16:26

Wat commentaar:
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Kan jij mij één land geven die geen afritnummers gebruikt?
Ja, Nova Hollandia :lol:

Nee, even serieus: Litouwen is een goed voorbeeld dat het op snelwegen ook zonder afritnummers kan.
Maar Nova Hollandia is geen Litouwen. Litouwen is veel minder dichtbevolkt. Veel succes met het aangeven van afritten in de grote steden, want pas bij complexe situaties zie je hoe goed je bewegwijzeringssysteem werkelijk is.
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Hoe weet je dan hoe ver het nog is naar de volgende grote stad? Een simpele ingreep is om de afstanden te vermelden op het vorkbord. Dan heb je het probleem dat ik net meldde niet en toch heb je dan geen afstandenbord nodig :idea:
NH heeft de bewegwijzering teruggebracht tot de essentie: het verwijzen van de richting. Meer is om reden van verkeersveiligheid ook niet nodig. Wie wil weten hoe lang het nog reizen is naar de bestemming, schaft zich maar een navigatiesysteem aan. :idea:
De meeste bewegwijzering stamt toch uit de tijd dat navigatieapparatuur nog een luxe was, dus dat je navigatie moet hebben voor de afstanden is een non-argument.
NovaHollandia schreef:
Frans schreef:Waarom zou je dan nog überhaupt zaken gaan aangeven? Als iedereen maar een navigatiesysteem moet hebben, dan zijn borden sowieso totale kapitaalvernietiging.
Nee, er zit qua bewegwijzering verschil tussen de veiligheidsfunctie en de informatiefunctie. De veiligheidsfunctie is het voorkomen van vreemde verkeersonveilige capriolen, omdat men meent verkeerd te zijn gereden. Om dat voorkomen moet bewegwijzering richtinggevend zijn, en moet ook duidelijk zijn over hoeveel meter het beslispunt volgt.
Dan kan je net zo goed het vorkbord vervangen door een regelbord.
NovaHollandia schreef: Het tweede aspect van bewegwijzering is puur informatief. Toeristische doelen, afstanden tot plaatsen, etcetera. Zaken die je ook kunt weglaten.
As je de informatiefunctie van bewegwijzering weghaalt, dan is dat niet echt gebruikersvriendelijk. Veel mensen willen toch echt weten hoe ver het nog ongeveer is naar hun bestemming. Dat je geen afritnummers gebruikt kan ik op zich nog wel begrijpen, maar het niet aangeven van afstanden vind ik niet kunnen. Je denkt nu teveel vanuit het opzicht van het systeem in plaats vanuit het opzicht van de gebruiker. Toeristische doelen enz. gaan vaak op serviceborden, omdat dit vaak bestemmingen zijn waar veel mensen heen gaan, maar het niet waard zijn om op de hoofdbewegwijzering te komen. Dit is dan toch een stukje duidelijkheid naar de weggebruikers toe.

Dit is ook precies de reden waarom het zo vaak fout gaat bij NBA: wegwijzers die prima volgens de normen zijn gemaakt, maar totaal ongebruikersvriendelijk zijn, met als beruchtste voorbeeld de Randweg Eindhoven...

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 17:19

Bewegwijzering op een knooppunt van een autosnelweg en een expresweg:

Afbeelding

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 17:25

MandelSoft schreef:Maar Nova Hollandia is geen Litouwen.
Jouw vraag was om 1 land te noemen. Daaraan heb ik voldaan :lol:
MandelSoft schreef:De meeste bewegwijzering stamt toch uit de tijd dat navigatieapparatuur nog een luxe was, dus dat je navigatie moet hebben voor de afstanden is een non-argument.
NH heeft nooit afstanden gevoerd omdat men dat niet nodig vond, omdat het geen veiligheidsitem was. Aan burgers die er tegenwoordig wel om zeuren wordt simpelweg de mededeling gedaan dat men dan maar een navigatiesysteem moet kopen - het is geen reden om nu het systeem op aan te passen.
MandelSoft schreef:Dan kan je net zo goed het vorkbord vervangen door een regelbord.
Nee, de verkeersveiligheid gebiedt juist dat je de beslissingssituatie inzichtelijk maakt.
MandelSoft schreef:Als je de informatiefunctie van bewegwijzering weghaalt, dan is dat niet echt gebruikersvriendelijk.
Jouw mening. In NH wordt daar anders over gedacht. Elk item teveel op de bewegwijzering leidt tot minder veiligheid, en dat ziet men in NH als weggebruikeronvriendelijk.
MandelSoft schreef: Veel mensen willen toch echt weten hoe ver het nog ongeveer is naar hun bestemming.
Zoals ik al zei, die groep bedient zichzelf maar met moderne middelen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » zo 10 apr 2011, 18:10

NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:De meeste bewegwijzering stamt toch uit de tijd dat navigatieapparatuur nog een luxe was, dus dat je navigatie moet hebben voor de afstanden is een non-argument.
NH heeft nooit afstanden gevoerd omdat men dat niet nodig vond, omdat het geen veiligheidsitem was. Aan burgers die er tegenwoordig wel om zeuren wordt simpelweg de mededeling gedaan dat men dan maar een navigatiesysteem moet kopen - het is geen reden om nu het systeem op aan te passen.
Hoe was het dan in NH 10 jaar geleden, toen er nog geen navigatieapparatuur op de markt was?
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Als je de informatiefunctie van bewegwijzering weghaalt, dan is dat niet echt gebruikersvriendelijk.
Jouw mening. In NH wordt daar anders over gedacht. Elk item teveel op de bewegwijzering leidt tot minder veiligheid, en dat ziet men in NH als weggebruikeronvriendelijk.
Ik ben het er me eens dat je niet te veel op je bewegwijzering moet zetten. Maar je kan ook overdrijven. Het is maar één simpel dingetje: gewoon een getalletje achter de rechtdoorbestemming plakken en klaar! Dit zou je ook bij portalen kunnen doen. Zo veel ruimte neemt dat toch niet in?

Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » di 12 apr 2011, 10:58

Tsja, dat je geen afstanden wilt vermelden is natuurlijk je eigen probleem. Net als al zou je pimpelpaarse bewegwijzering met een groengestreept randje hebben gewild. Maar erg handig is het natuurlijk niet om zoiets essentieels niet te vermelden ! Nieuw-Ollandse bewegwijzering staat daarom ook niet zo heel positief bekend in Burghteland... opeens duik je een stad in, en heb je opeens tig keuzemogelijkheden voor verschillende wijken van die stad, en dat komt allemaal als verrassing want je dacht dat je nog wel een halfuur te gaan had... niet ontzettend handig ! In Burghteland zou je dan nog uit de eindeloze vlaktes een enorme stad zien opdoemen, maar ook dat gaat niet want Nieuw-Olland is ontzettend dichtbevolkt.

Afritnummers zijn an sich niet echt nodig. Ik zie dan het nut van het afritsymbool eigenlijk ook niet. Wat je wel kunt doen, is geen apart afritnummer, maar een bepaald wegnummer toekennen als afritnummer (zoals Amsterdam afrit S101 etc.). Dan moet je in grote steden, waar je afritten zonder nummer hebt, natuurlijk wel aan de straatnamen... of elk weggetje dat naar een afrit loopt moet een kunstmatig nummer krijgen, maar soms heb je ook afritten die midden in woonwijken uitkomen (in Nederland bijvoorbeeld in Vught, en in België afrit 2 Oostakker-Centrum op de R4)...

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 03 jul 2011, 16:48

De wegen in Nova Hollandia zijn in handen van de nationale overheid, en van de gouwen en gemeenten.
Dat resulteert in rijkswegen, gouwwegen en gemeentewegen.

Het Rijk en de Gouwen werken samen qua aanleg, beheer en onderhoud. Het Rijk NH heeft in elk gouw een Wegendienst, die verantwoordelijk is voor de rijkswegen in dat gouw. Tegelijkertijd is de betreffende wegendienst ook verantwoordelijk voor de Gouwwegen in dat gouw. Zo ontstaat een slagvaardige dienst voor alle doorgaande wegen in Nova Hollandia.

De bewegwijzering in Nova Hollandia is sinds 2009 ondergebracht bij het Nationaal Bewegwijzerings Orgaan, die voor alle wegbeheerders op nationaal niveau de bewegwijzering laat ontwerpen en plaatsen, en vervolgens voor het beheer in staat. Dit kan, doordat alle wegbeheerders jaarlijks een afdracht doen aan het Nationaal Bewegwijzerings Orgaan.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » zo 03 jul 2011, 21:04

Ik zie dat je weer terug bent na een lange afwezigheid. Aangezien je toch een aardig land op poten hebt gezet, hoop ik dat je blijft werken aan Nova Hollandia.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » zo 17 jul 2011, 00:42

Nog even terugkomend op de afstandsaanduiding en afritnummers: ik kom net terug uit Scandinavië en ik vond het zeer prettig dat er afritnummers en afstandenborden waren op mijn weg. Ik kon een verwachtingspatroon opbouwen van mijn gehele weg en omdat ik geen moderne apparatuur tot mijn beschikking had (wel een kaart, maar zo'n grote kaart is niet handig onderweg), moest ik wel vertrouwen op de bewegwijzering. Want tja, navigatieapparatuur is ook niet alles. Stel nou dat de batterij leeg is? Of dat iemand niet de kaart van RNH in zijn apparaat heeft staan (buitenlanders?)? Of dat de weg is omgelegd? Of mensen die blind hun navigatieapparaat volgen en zo in de sloot belanden? Zie hier, je moet niet er van uitgaan dat iedereen navigatieapparatuur heeft dat allemaal vlekkeloos werkt...
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:De meeste bewegwijzering stamt toch uit de tijd dat navigatieapparatuur nog een luxe was, dus dat je navigatie moet hebben voor de afstanden is een non-argument.
NH heeft nooit afstanden gevoerd omdat men dat niet nodig vond, omdat het geen veiligheidsitem was. Aan burgers die er tegenwoordig wel om zeuren wordt simpelweg de mededeling gedaan dat men dan maar een navigatiesysteem moet kopen - het is geen reden om nu het systeem op aan te passen.
MandelSoft schreef: Veel mensen willen toch echt weten hoe ver het nog ongeveer is naar hun bestemming.
Zoals ik al zei, die groep bedient zichzelf maar met moderne middelen.
Nogmaals de vraag: hoe deed men dat 10 jaar geleden, toen navigatieapparatuur nog daadwerkelijk een luxe was?
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Dan kan je net zo goed het vorkbord vervangen door een regelbord.
Nee, de verkeersveiligheid gebiedt juist dat je de beslissingssituatie inzichtelijk maakt.
Ik gebruik geen vorkborden meer voor reguliere afritten simpelweg omdat dit maar weinig informatie toevoegd. In veel landen gaat het prima zonder vorkborden voor afritten (zie Nederland, Denemarken en Zweden). Voor knooppunten is het wel handig om een vorkbord te hebben, dit omdat de situatie vaker complex is.
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Als je de informatiefunctie van bewegwijzering weghaalt, dan is dat niet echt gebruikersvriendelijk.
Jouw mening. In NH wordt daar anders over gedacht. Elk item teveel op de bewegwijzering leidt tot minder veiligheid, en dat ziet men in NH als weggebruikeronvriendelijk.
Dan kan je net zo goed op bepaalde borden de bestemmingen weghalen en alleen het wegnummer aangeven, wat dat zijn toch items die niet nodig zijn. Zie dit voorbeeld in Zweden (geloof me, dit is maar één van de vele voorbeelden die ik kan geven): http://maps.google.nl/?ll=57.76691,14.1 ... 12,,0,1.28
Echter, dit ervaar ik als gebruikersonvriendelijk

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door TBR » ma 02 jan 2012, 17:15

MandelSoft schreef:
NovaHollandia schreef:
MandelSoft schreef:Als je de informatiefunctie van bewegwijzering weghaalt, dan is dat niet echt gebruikersvriendelijk.
Jouw mening. In NH wordt daar anders over gedacht. Elk item teveel op de bewegwijzering leidt tot minder veiligheid, en dat ziet men in NH als weggebruikeronvriendelijk.
Dan kan je net zo goed op bepaalde borden de bestemmingen weghalen en alleen het wegnummer aangeven, wat dat zijn toch items die niet nodig zijn. Zie dit voorbeeld in Zweden (geloof me, dit is maar één van de vele voorbeelden die ik kan geven): http://maps.google.nl/?ll=57.76691,14.1 ... 12,,0,1.28
Echter, dit ervaar ik als gebruikersonvriendelijk

Groeten,
Maarten
Soms zorgt het enkel aangeven van wegnummers op bijvoorbeeld ringwegen ervoor dat borden overzichtelijker worden (zoals op de Brusselse ring), en meestal zijn er dan later wel borden waarop de reguliere doelen aangegeven staan.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

[RNH] De transitcorridor C-44

Bericht door sirdanilot » zo 08 jan 2012, 14:36

Ik gebruik deze draad maar even bij wijze van diplomatie. Hopelijk kom je nog een keer terug op dit forum...

De C44-corridor (A42, [10], [21], A9) is een zeer belangrijke corridor voor internationaal verkeer van Mulder, Teghenkant en Nieuweputten naar Schellingen (en verder !). Veel verkeer rijdt echter noodgedwongen om via de B41 om de strenge grenscontroles met Nova Hollandia te omzeilen. Daarom mijn vraag of het wellicht mogelijk zou zijn om een Transit-vignet in te voeren. Auto's met zo'n vignet (dat men vooraf kan kopen) mogen dan sneller de grens over, maar mogen in Nova Hollandia alleen rijden over de aangewezen route ([10], [21]). Uiteraard wordt er geregistreerd wie zo'n vignet heeft, zodat men niet zomaar Nova Hollandia binnenkomt. De extra controlekosten voor Nova Hollandia kunnen worden betaald uit de vignetinkomsten.

Een dergelijk vignet is vroeger ook elders toegepast (bijvoorbeeld in Oost-Duitsland), dus het moet zeker mogelijk zijn. Burghteland is bereid om de kosten voor het aanpassen van de grensovergang te betalen.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 16:32

NovaHollandia is bereid tot een veel eenvoudiger grensafwikkeling.
Speciale vignetten zijn niet nodig, maar wel moeten we het eens worden over speciale transit- en inklaringsdocumenten.

NovaHollandia zal wel als eis stellen dat alle transitvrachtverkeer verplicht wordt om op een pleisterplaats in NovaHollandia te stoppen en tenminste 20 liter diesel te tanken.
De opbrengsten hiervan (accijnzen, BTW) zullen in NovaHollandia dan in een fonds worden gestort voor de aanleg van extra geluidschermen langs de transitroute.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door Kathor » ma 07 okt 2013, 16:44

NovaHollandia schreef:...NovaHollandia zal wel als eis stellen dat alle transitvrachtverkeer verplicht wordt om op een pleisterplaats in NovaHollandia te stoppen en tenminste 20 liter diesel te tanken...
En als je nu met een benzine wagen rijdt? En hoe ga je dat allemaal controleren?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 16:48

Het bovenstaande gaat alleen om het transit-vrachtverkeer.

Voor wat betreft personenverkeer ziet NovaHollandia wel iets in een soort van Schengen-verdrag met de directe buurlanden.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door MandelSoft » ma 07 okt 2013, 17:01

Vanwege politieke redenen (vooral wat betreft de religeuze politiek inzake mensenrechten) zal er vanuit Schellingen geen vrij verkeer zijn over de grens naar Nova Hollandia.

Bovendien, hoe wil je die regel over het tanken in RNH controleren?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 17:08

Als er geen behoefte is aan een verdrag over vrij personenverkeer, dan houdt ook NovaHollandia vast aan de uitgebreide grenscontroles.
Dat is dan jammer voor doorgaande reizigers tussen Schellingen en Burghteland.

Dat tanken kan eenvoudig worden gemonitord langs electronische weg.
Het wordt gecontroleerd bij het afgeven van de transitpapieren aan de grens.
Dat kan allemaal heel snel plaatsvinden. In elk geval veel sneller dan nu.

Wel vraagt de regering van NovaHollandia zich af waarom het deze maatregel zou moeten nemen, wanneer een buurland dat er voordeel bij zou hebben op basis van ideologische gronden geen vrij verkeer van personen wenst.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door Kathor » ma 07 okt 2013, 17:10

Vanwege politieke redenen (vooral het religieuse beleid in verband met de rechten van de mens) is Carthamië niet geïntresseerd in een verdrag met vrij (handels)verkeer tussen beide landen. Carthamië houdt een strict handelsembargo tegen Nova Hollandia (besproken met Mandelsoft, de curator tijdens jouw afwezigheid) in verband met olie (Grote olievoorraden vergelijkbaar met die van Arabië) en graan afkomstig uit Carthamië. Deze houding kan veranderen indien Nova Hollandia sleutelt aan zijn religieus beleid.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door sirdanilot » ma 07 okt 2013, 21:27

@ NovaHollandia:

Wat leuk dat je weer terug bent !

Ook Burghteland wil geen volledig schengenverdrag (vrij personen- en goederenverkeer) met Nova Hollandia; vandaar de vraag om een transitvignet op die ene route. Dit vignet hoeft voor RNH niks te kosten. Sterker nog, in verband met de economische voordelen voor Burghteland is Burghteland bereid om Nova Hollandia ruimschoots te vergoeden voor het vignet zodat er een lichte winst wordt gemaakt voor RNH. Dat is dus een win-win situatie.
NovaHollandia is bereid tot een veel eenvoudiger grensafwikkeling.
Speciale vignetten zijn niet nodig, maar wel moeten we het eens worden over speciale transit- en inklaringsdocumenten.
Dat kan natuurlijk wel, en Burghteland is daar zeker toe bereid. Het gaat dan vooral om het transit-verkeer naar Schellingen; het verkeer naar RNH zelf is toch al vrij beperkt. Om aan dat laatste iets te doen is samenwerking op andere vlakken vereist; namelijk op politiek vlak.
NovaHollandia zal wel als eis stellen dat alle transitvrachtverkeer verplicht wordt om op een pleisterplaats in NovaHollandia te stoppen en tenminste 20 liter diesel te tanken.
De opbrengsten hiervan (accijnzen, BTW) zullen in NovaHollandia dan in een fonds worden gestort voor de aanleg van extra geluidschermen langs de transitroute.
Praktisch gezien nogal onhandig. In plaats daarvan stel ik dit voor:

- Er wordt een speciaal 'transitdocument' ingevoerd, dat recht geeft op het transporteren van goederen (en personen) van Burghteland via RNH naar Schellingen en viceversa. Ook geeft het document recht om op verzorgingsplaatsen langs de route in RNH te stoppen en zaken te kopen zoals brandstof, eten en drinken.
- Met dit document is een versnelde toegang tot RNH mogelijk, en vanuit RNH ook versnelde toegang tot Schellingen en Burghteland.
- Dit transitdocument zal een bepaald bedrag gaan kosten, dat aan RNH wordt betaald.
- Dit bedrag zal voldoende zijn om geluidsschermen langs de transitroute te financieren, en ook alle administratieve kosten. Eventueel ook nog extra om RNH mee te laten delen in het economische voordeel.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 22:26

Op zich zou ik met bovenstaande voorstel zeker kunnen leven (zij het dat er een financiering moet komen voor extra geluidschermen, maar dat lijkt me een oplosbaar probleem).

Waar ik wel een probleem mee heb is dat een van de profiterende landen (Schellingen) blijkbaar een boycot heeft ingesteld om religieuze redenen.
Zolang die boycot blijft voortduren, zal NovaHollandia niet meewerken aan het versnellen van transitverkeer over haar grondgebied met Schellingen.

Kortom: er valt zeker te praten over jouw voorstel, maar niet zolang RNH ideologisch geboycot wordt.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 22:49

katherman111 schreef:Vanwege politieke redenen (vooral het religieuse beleid in verband met de rechten van de mens) is Carthamië niet geïntresseerd in een verdrag met vrij (handels)verkeer tussen beide landen. Carthamië houdt een strict handelsembargo tegen Nova Hollandia (besproken met Mandelsoft, de curator tijdens jouw afwezigheid) in verband met olie (Grote olievoorraden vergelijkbaar met die van Arabië) en graan afkomstig uit Carthamië. Deze houding kan veranderen indien Nova Hollandia sleutelt aan zijn religieus beleid.
RNH is totaal niet geïnteresseerd in olie en graan uit Carthamië. RNH is zelf een grote olieproducent en exporteert graan. RNH zal staten die haar boycotten negeren. Er zijn genoeg andere staten op de wereld die inzien dat het systeem in RNH 'anders' is, maar wèl democratisch. Dat religie in de maatschappij van RNH geen rol van betekenis meer speelt, heet in de ogen van de bewoners van RNH "vooruitgang". Dat andere landen daar anders over denken is hun recht, dat ze daarom RNH boycotten, wordt door de regering van NovaHollandia betreurd, zeker omdat de boycot tot niets zal leiden. Het staatsbestel zal niet worden aangepast als de bevolking dat zelf niet wil - en de bevolking van RNH zit niet meer op religie te wachten.
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op ma 07 okt 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast