[RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door TBR » ma 07 okt 2013, 22:50

^^ Maar er zijn veel meer landen waar religie wél een grote rol speelt, daar zal RNH dus bot vangen...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 22:53

De wereld is groter dan het Atlantisch continent, en NovaHollandia heeft op wereldniveau genoeg handelspartners die totaal geen probleem hebben met het maatschappelijk bestel van RNH.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door Marcel » ma 07 okt 2013, 23:03

^^ En daarom wil Frankenland best wel een paar schepen graan importeren voor het bakken van brood (uiteraard tegen een vriendenprijs :mrgreen: ).

Frankenland gaat echt niet kijken naar ideologie, geloof of wat dan ook. Dat is zaken voor het desbetreffende land. Althans, zolang er geen misdaden tegen de menselijkheid is....

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door Matt » ma 07 okt 2013, 23:10

Ook Maldarië zou graag graan importeren uit Nova Hollandia. In Maldarië is de staat religieus neutraal en zal dus ook geen land veroordelen om secularisatie of religieuze beperkingen. Nova Hollandia zou eventueel textiel uit Maldarië kunnen importeren.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door Marcel » ma 07 okt 2013, 23:13

^^ De woorden die jij schreef zocht ik :D Inderdaad neutraal.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 23:23

Neutraal of neuraal, er zit een wereld van verschil in :)

Wat de regering van RNH betreft kan er gesproken worden over nieuwe handelsrelaties, maar dat hoort in een ander draadje thuis.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door MandelSoft » ma 07 okt 2013, 23:44

In Schellingen staan mensenrechten in een hoog vaandel, en daarbij hoort ook vrijheid van religie. Dat Nova Hollandia religie praktisch verbiedt, is voor Schellingen een doorn in het oog, al helemaal omdat Schellingers die ooit in Nova Hollandia zijn geweest worden uitgemaakt voor "gek", "primitieveling" of "minderwaardig" zodra ze weten dat ze gelovig zijn, ook al is het mild. Misschien is het niet zo voor het grootste deel van het Hollandische volk, maar dit beeld heeft men wel in Schellingen.

Het is dus niet zozeer de religie zelf dat het probleem is; het is juist het verbod om de religie te bedrijven en daarmee toch ook weer een deel van je vrijheid van meningsuiting dat wordt gelimiteerd wordt dus als probleem gezien. En handelen met zo'n land is in Schellingen politiek onverkoopbaar...

Echter was het embargo van Schellingen niet zo streng als toendertijd toen de Hilgaroorlogen uitbraken, waarbij dus de grens met Tholenië potdicht werd gehouden.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 23:51

In RNH is religie niet verboden. Het is alleen fiscaal ontmoedigd, waarna bleek dat de gemiddelde inwoner van RNH helemaal niet zoveel op had met religie.

Maar er zijn nog steeds inwoners die religieus zijn (al is het maar een miniem deel van de bevolking), en die zelfs op een religieuze partij hebben mogen stemmen.
Dus hoezo mensenrechten ?

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door MandelSoft » ma 07 okt 2013, 23:58

Als je het fiscaal ongunstig maakt, ben je in feite aan het discrimineren. Het recht op geen discriminatie is ook een mensenrecht. Hoewel er technisch gezien nog een vrijheid van meningsuiting is, is er praktisch gezien door die belastingen op religie dat je wordt geforceerd om de religie los te laten of ondergronds te gaan. En dat zit Schellingen dus ook dwars...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » di 08 okt 2013, 00:08

RNH ziet dat anders. Rechten en plichten gaan immers hand in hand.

Wie niet gelooft in climate change of bijvoorbeeld de heilzame werking van openbaar vervoer wordt in de echte wereld ook financieel benadeeld. Maar is er dan sprake van discriminatie ?

Kerkbelasting is in diverse landen normaal. En waarom zou de hele maatschappij moeten meebetalen aan gebedshuizen alleen voor religieuzen - dat zou pas echt discriminatie zijn. Discriminatie van iedereen die er geen geloof op na houdt. Ook registratie van religie is in veel echte landen normaal.

Fiscalisering van religie is dus geen vorm van disciminatie. Het is simpelweg het toedelen van de kosten die verbonden zijn aan gebedshuizen aan de veroorzaker van het feit dat die gebouwen er moeten zijn en onderhouden moeten worden. Voorts is het gemis van een vrije dag per week geen vorm van discriminatie door RNH - daarvoor moeten ze klagen bij de schrijver van hun eigen heilige schrift.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door sirdanilot » di 08 okt 2013, 00:31

Kunnen we de discussie over religie in een andere draad doen? Dit vertroebelt alleen maar de handelsverhoudingen tussen Burghteland en Nova Hollandia.

Met de nieuwe, meer progressieve regering en de huidige economische crisis is Burghteland namelijk vooral gefocust op een betere economische verstandhouding met Nova Hollandia, en minder gefocust op de - zacht uitgedrukt - meningsverschillen wat betreft religie. Het is cruciaal dat er een fatsoenlijke transitroute naar Schellingen komt, en wellicht is er ook meer ruimte om de handel met RNH zelf te stimuleren. De grensregio is momenteel namelijk erg economisch achtergesteld.

Veel oppositiepartijen zijn het daarmee oneens (vooral orthodox christelijke partijen), maar die hebben op het moment nu eenmaal relatief weinig te vertellen in Burghteland...

EDIT: Inmiddels is er een nieuwsbericht verschenen.
Laatst gewijzigd door sirdanilot op di 08 okt 2013, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door NovaHollandia » di 08 okt 2013, 00:42

^^
NovaHollandia is geïnteresseerd in een zakelijke opbouw van de relaties met Burghteland.
Als we elkaars maatschappelijk bestel accepteren, en daarbij de discussie over religie inderdaad niet laten prevaleren, dan kan er wellicht wel het nodige worden bereikt.

Maar voor een snelle transit Burghteland-Schellingen is het wel noodzakelijk dat Schellingen zich ook constructief gaat opstellen.
Als eerste stap kunnen betere relaties tussen Burghteland en NovaHollandia wel leiden tot aanzienlijk versimpelde afwikkeling op de onderlinge grens.
Maar het grootschalig grensoponthoud tussen RNH en Schellingen zal helaas blijven bestaan zolang Schellingen een boycot voert jegens RNH, ook voor transit-verkeer van en naar Burghteland.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Buitenlandse ambassades

Bericht door sirdanilot » di 08 okt 2013, 01:04

Inmiddels is er dus een nieuwsbericht verschenen (zie bovenstaande link).

Burghteland wacht momenteel het standpunt van de bondsrepubliek Schellingen af.

Ook binnen Burghteland zaait het voorstel overigens verdeeldheid, maar gezien de huidige coalitie zal het voorstel waarschijnlijk doorgaan. Hiervoor is ook het economische belang te groot.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » zo 20 okt 2013, 16:46

Telecom

Op dit moment bieden de volgende bedrijven telecomdiensten aan in Nova Hollandia:

4G en 3G:
Telenova (55% in handen van de staat Nova Hollandia; ook de enige aanbieder van kabelTV en breedband-kabelinternet in Nova Hollandia)
Holcom (35% eigendom van KPN), heeft met het oude telefoonnet een enorm netwerk van vaste ADSL-aansluitingen)
Vodafone

alleen 3G:
Basicom (dochteronderneming van Skycom; heeft de boot gemist bij de veiling van 4G-netwerken)

alleen 4G:
T-mobile (dochter van Deutsche Telekom; recente nieuwe speler op de markt in Nova Hollandia, 4G-netwerk in opbouw)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door TBR » zo 20 okt 2013, 16:58

^^ Kan het zijn dat bijvoorbeeld ook Solwezische en/of Ardeimse telecomreuzen aanwezig zijn op de Novahollandiaanse markt? Tantalor bijvoorbeeld is een grote Ardeimse telecommaatschappij die ook aanwezig is in Burghteland en Carhtamië.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » za 23 nov 2013, 20:56

De spoorwegdienstregeling voor 2014 is al helemaal rond, daar kan niets meer aan veranderd worden.

Nova Hollandia wil echter met Schellingen om tafel om het grensoverschrijdend spoorwegpersonenvervoer tussen 2015 en 2018 te verbeteren.
Op dit moment bestaat de internationale treindienst met Schellingen uit de volgende treindiensten:

Schellingen - Noorland 2x/dag (niet op zondag; doorgaande trein naar Burghteland)
Munsterwald - Planckendael - Ruysdonck - Parelsteyn - Draackenstaete (1x/dag; doorgaande trein naar Burghteland)
Schellingvoorde - Gronau: 3x/week (di, do, za)
Swaanauburgh - Ziel: 3x /week (ma, wo, vr)

Nova Hollandia wil op de grensoverschrijdende trajecten graag een dienstregeling opzetten die vergelijkbaar is met de andere spoorwegtrajecten in Nova Hollandia: tussen de grote steden elke 2 uur een sneltrein, en ongeveer 6x/dag een stoptrein die in alle plaatsen stopt. Waarbij de douaneafwikkeling in de rijdende trein kan plaatsvinden, wat de reizigers veel tijd scheelt ten opzichte van controle bij stilstand op het grensstation. Dat zou het volgende opleveren:

Grensovergang Cisna-Frankvoorde:
* Naast de 2x/dag rijdende doorgaande trein naar Burghteland vanaf 2016 nog 4x/dag een sneltreinpaar Schellingen - Noorland. Op zondag rijdt deze sneltrein ook op het pad van de dan niet rijdende trein naar Burghteland.
* vanaf 2016 ook 6x/dag een regionaaltrein Cisna - Frankvoorde - Noorland

Grensovergang Schwanaufurt - Swaanauvoorde:
* Naast het 1x/dag rijdende doorgaande treinenpaar naar Burghteland ook vanaf 2018 5x/dag een sneltreinpaar Munsterwald - Bassel - Planckendael
* vanaf 2018 ook 6x/dag een regionaaltrein Balsen - Hersthal - Schwanaufurt - Swaanauvoorde - Planckendael

Grensovergang Gronau - Schellingvoorde
* de bestaande treindienst van 3x/week een trein vervalt
* vanaf 2015 in de plaats daarvan gaat 6x/dag een regionaaltrein rijden Flensfurt - Gronau - Schellingvoorde - Swaanaudeel - Klaverhaven

Grensovergang Varningen - Klaverhaven
* de bestaande treindienst van 3x/week een trein vervalt
* in de plaats daarvan gaat vanaf 2015 6x/dag een regionaaltrein rijden Ziel - Mach - Varningen - Klaverhaven - Swaanauburgh
* vanaf 2016 ook 2x/dag een sneltrein Konrad - Arnheim - Swaanauburgh - Nieuw Haaghe - Sleutelborgh - Nieuw Swoll (getrokken materieel, locwissel in Swaanauburgh)
* vanaf 2016 ook 2x/dag een sneltrein Arnheim - Ziel - Swaanauburgh

Nova Hollandia is bereid om de kosten te dragen voor elektrificatie van de grenstrajecten in de periode 2014-2018, en om financieel bij te dragen aan de exploitatie van deze treindiensten. Aan Schellingen wordt gevraagd om vooral bij te dragen in het materieel en personeel voor de feitelijke exploitatie, omdat de grensoverschrijdende treinen in Schellingen meer kilometers maken dan in Nova Hollandia.

Dit betreft dus een voorstel, en kan op basis van wederzijdse wensen nog worden aangepast.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » za 23 nov 2013, 23:37

Schellingen gaat akkoord met het voorstel, al heeft men niet genoeg modern materieel om de dienstregeling als zodanig uit te voeren. Daarom worden er extra treinen bijbesteld die waarschijnlijk eind 2015 worden geleverd. In de tussentijd wordt er gebruik gemaakt van oudere locomotieven ter vervanging. :d

Verder ziet Schellingen ook iets in een groots internationaal plan van de Transborealia Express. De precieze route moet nog worden vast gesteld, maar de trein zou wekelijks gaan vanaf te oostkust bij Cærtÿm naar de westkust bij Nieuw-Vlissingen. Misschien kan de trein rijden via Nova Hollandia...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » za 23 nov 2013, 23:59

Gezien de gemiddelde levertijden van treinen en de tijd die nodig is voor elektrificatie, is er in het voorstel al sprake van een behoorlijke differentiatie in de tijd.
Uiteraard zal Nova Hollandia bijspringen in de extra kosten van tijdelijke dieseltractie met ouder materieel in de periode 2015-2018. Voor het nieuwe materieel geldt nog wel de toelating tot het net. Daarvoor is ook het testen van de beveiligingssystemen nodig. Een uitgebreid testprogramma is nodig voor de veiligheid, en daarom zullen nieuwe treinen waarschijnlijk pas maanden na de levering, ergens eind 2016 gaan instromen.

Over de dienstregeling van een continentale exprestrein die maar 1x/week rijdt, kan uiteraard altijd worden gesproken. Nova Hollandia heeft een beperkt spoorwegnet, maar het aantal diensten is op de dubbelsporige hoofdassen relatief beperkt. Daarom is er op de meeste dubbelsporige hoofdspoorlijnen nog wel capaciteit vrij voor zo'n wekelijkse exprestrein. Er rijden in Nova Hollandia wel vaker chartertreinen van privéspoorwegmaatschappijen tussen de gewone dienstregeling door. Voorwaarde voor zo'n exprestrein is dus wel dat deze tussen de starre dienstregeling van het nationale net in ingepast kan worden - maar dat lijkt geen onoverkomelijkheid. Overigens is een pakkende naam voor deze trein wel gewenst, ik weet niet of in deze tijd van vliegtuigen een trein met de naam "Transborealië Express" veel potjes gaat breken qua reizigersaantallen.

Overigens ligt Nieuw-Vlissingen volgens mij aan de oostkust...

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door MandelSoft » zo 24 nov 2013, 00:12

Verdorie! Haal ik oost en west door elkaar. Tja, dat gebeurt als je om 23:30 uur posts maakt met je moeie kop :lol:
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » zo 01 dec 2013, 16:51

http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?p=16537#p16537

Burghteland wil graag een eventueel Pendel-Visum bespreken met Nova-Hollandia, zie ook het nieuwsbericht.

Dit kan natuurlijk ook via PB, als het details betreft.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » za 07 dec 2013, 15:47

http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?p=16581#p16581

Helaas is Nova Hollandia nog niet erg enthousiast over het Burghtelandse voorstel? Een reactie blijft vooralsnog uit.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » ma 09 dec 2013, 19:56

Ambtenaren zijn het voorstel nog aan het bestuderen.
Het streven voor 2020, daar kan men in RNH wel mee leven. Men zet alleen grote vragen bij de feitelijke politieke bereidheid.
In RNH is men er bang voor dat het slechts bij "een streven" blijft, en dat er feitelijk weinig zal gebeuren.
Hoe daar op een diplomatieke manier op gereageerd moet worden, is thans onderwerp van gesprek in Nieuw-Swoll.
Ook peilt de ambassadeur in Schellingen naar hoe de Schellingse regering op dit voornemen van Burghteland reageert.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door sirdanilot » za 14 dec 2013, 13:04

http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?p=16849#p16849

De Burghtelandse regering is nog onverminderd enthousiast over het plan tot verdere toenadering, ondanks grote bezwaren vanuit de oppositie (vooral vanuit christelijke partijen).

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door NovaHollandia » do 19 dec 2013, 23:57

Nova Hollandia presenteert:
Concept-Infrastructuurplan Open Grenzen RNH-RBU 2015-2025

Het plan gaat ervan uit dat uiterlijk in 2016 grensnormalisatie met Burghteland heeft plaatsgevonden.

Afbeelding
Project 1: Doortrekking expresweg 80a als 2x2 noordelijke rondweg om Graefsmonde.
Kosten: NH$ 150 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2024-2026

Project 2: Aanleg nieuwe expresweg 98 Grevenhout - Stevensdyck - Bronvoorde
Kosten: NH$ 275 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2020-2022

Afbeelding
Project 3: Rondweg Leembergh
Kosten: NH$ 40 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2023

Afbeelding
Project 4: Aanleg ontbrekende stuk A35
Kosten: NH$ 500 miljoen (~BUD 1,5 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 375 miljoen
Uitvoering: 2017-2019

Afbeelding
Project 5: Hernieuwde aanleg spoorlijn Parelsteyn-Westerdamme
Kosten: NH$ 675 miljoen (~BUD 2 miljard).
Bijdrage RNH maximaal: NH$ 100 miljoen

Project 5a: Goederenspoorboog Parelsteyn
Kosten: NH$ 60 miljoen (~BUD 180 miljoen).
Moet door exploitant goederentreindienst Westerdamme-Nieuweputten bekostigd worden.

Project 6: Realisatie 2 aansluitingen op weg 19.
Kosten: NH$ 55 miljoen (~BUD 165 miljoen).
Geen bijdrage RNH

Project 7: Verbeteren doorstroming B151 Westerdamme
Kosten: NH$ 25 miljoen (~BUD 75 miljoen).
Geen bijdrage RNH.

Project 8: Aanleg nieuwe expresweg 97 Westerdamme - Meesburgh
Kosten: NH$ 250 miljoen (~BUD 750 miljoen).
Bijdrage RNH: NH$ 150 miljoen
Uitvoering: 2023-2026

Afbeelding
Project 9: Ombouw B21 tot A21 's-Heerenvesting - Stelle-Waarland
Kosten: NH$ 350 miljoen (~BUD 1 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 220 miljoen
Uitvoering: 2015-2017

Project 10: Aanleg A24 Burghenvoorde - Wouderende
Kosten: NH$ 750 miljoen (~BUD 2,25 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 500 miljoen
Uitvoering: 2016-2020

Afbeelding
Project 11: Aanleg A33 inclusief maximaal 10 km Drieberghetunnel
Kosten: NH$ 1 miljard.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2015-2020

Project 12: Aanleg regioweg Kaproendal
Kosten: NH$ 35 miljoen.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2019-2021

Afbeelding
Project 13: Aanleg zijtak A43 Weleer - Sionsberghe
Kosten: NH$ 250 miljoen.
Bijdrage RNH: NH$ 215 miljoen
Uitvoering: 2015-2016

Project 14: Hernieuwde aanleg spoorlijn Ruysdonck-Nieuweputten
Kosten RNH-deel Ruysdonck - Eyntvoorde grens: NH$ 650 miljoen.
Bijdrage RNH maximaal: NH$ 100 miljoen
Kosten RBU-deel Eyntvoorde grens - Nieuweputten: NH$ 800 miljoen.
Geen bijdrage RNH.

Afbeelding
Project 15: Aanleg omleiding Vlietland
Kosten: NH$ 25 miljoen.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2018-2020

Afbeelding
Project 16: Ombouw B41 tot A41 Jacken (BRS) - Nieuweputten (RBU)
Kosten: NH$ 450 miljoen (~BUD 1,4 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 65 miljoen
Uitvoering: 2019-2021

Totale kosten autowegprojecten:
Projecten in RNH: NH$ 0,7 miljard. Kostenverdeling NH$ 0,7 miljard RNH, geen bijdrage RBU
Projecten in RBU: NH$ 3,4 miljard. Kostenverdeling NH$ 2,4 miljard RNH, NH$ 1 miljard RBU (~BUD 3 miljard).

Totale kosten spoorwegprojecten: NH$ 2,2 miljard (~BUD 6,6 miljard).
Daarvoor geldt een maximale bijdrage van RNH van NH$ 200 miljoen.

De tracé's op de kaartjes zijn volstrekt indicatief, en zijn slechts geprojecteerd ten behoeve van een globale kostenraming.
De definitieve tracé's kunnen hiervan afwijken op basis van de te doorlopen ruimtelijke procedures in beide landen.
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op vr 20 dec 2013, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RNH] Verkeer, Infrastructuur en (internationale) handel

Bericht door TzM23 » vr 20 dec 2013, 00:11

Ziet er goed uit! Het zou mooi zijn als Nova Hollandia en Burghteland deze plannen zouden kunnen realiseren. :d
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast