[RNH] Historisch

Republiek Nova Hollandia
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » di 03 jan 2012, 00:29

Ik zou een dictatuur ook wel een leuke afwisseling vinden, vergeleken met de andere landen. Bovendien is het een mooi excuus om allerlei wegenprojecten erdoor te rammen :lol:

Overigens gaat reizen tussen Burghteland en Nova Hollandia al erg moeizaam. Veel grensoverschrijdende routes zijn ook misgelopen door miscommunicatie; op verscheidene plekken loopt de snelweg in Burghteland niet door.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Historisch

Bericht door TBR » di 03 jan 2012, 10:13

Moeten de auto's dan optijd remmen, want anders worden ze de grens over gekatapulteerd? ;) Nee serieus, eindigt de autosnelweg net voor de grens en moeten ze dan over allerlei landweggetjes naar RNH?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Koen » di 03 jan 2012, 12:25

Andersom. Op de kaarten van Borealië (bij het subforum van Burghteland staat er een) is duidelijk te zien dat de autosnelwegen van Nova Hollandia vaak tot de grens lopen. Dit komt doordat Nova Hollandia erg dichtbevolkt is en zijn snelwegennet al af had voordat de buurlanden begonnen.

Het heeft alleen niet zoveel nut meer om te discussiëren over Nova Hollandia. De bedenker is vertrokken en die zien we waarschijnlijk ook niet meer terug :(
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Rob » di 03 jan 2012, 13:34

Ik vind het ook zo jammer dat NovaHollandia niet meer actief is :'(

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » di 03 jan 2012, 13:52

Virtueel bestaat Nova Hollandia nog altijd, anders zou ik Burghteland te veel moeten aanpassen. De snelwegen richting Nova Hollandia zullen echter niet worden uitgebouwd, omdat er al weinig samenwerking is en dus weinig grensoverschrijdend verkeer.
Moeten de auto's dan optijd remmen, want anders worden ze de grens over gekatapulteerd? ;) Nee serieus, eindigt de autosnelweg net voor de grens en moeten ze dan over allerlei landweggetjes naar RNH?
http://imgur.com/U8Q3H

Snelwegen die gewoon doorlopen:
A30/[6]
A34/[2]
[19] (weg wordt beheerd door Nova Hollandia en heeft een grensovergang met de A15)
A330/[15] (wel ontbreekt de route A21 naar Mulder)
A43/[8]
A42/[21]
B15/[95]

Snelwegen die in Burghteland stoppen:
[22] (eindigt in Burghteland op een stukje nummerloze snelweg van enkele kilometers lang)
[3] (eindigt in Burghteland op de A333 die slechts enkele kilometers lang is)
[23] (eindigt in Burghteland op een rotonde vlak achter het douanekantoor en gaat over in een bochtige enkelbaans weg)
[17] (eindigt in Burghteland na enkele kilometers bij een stoplicht, waar de A35 overgaat in B35; dit is echter wel een goed uitgebouwde expressweg aan 120 km/u)

Wegen die in Nova Hollandia stoppen:
B33 (wordt in Nova Hollandia enkelbaans)
B325 (wordt in Nova Hollandia enkelbaans)
A151 (heeft in Nova Hollandia geen snelwegstatus, maar is wel afdoende uitgebouwd)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Snelwegenkenner » za 28 jan 2012, 13:57

Misschien is er in Nova Hollandia een grote Antiklerikalisme stroming?
Dat zie je veel in Mexico.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RNH] Historisch

Bericht door TzM23 » do 28 jun 2012, 18:36

*schop* Zou ik mogen vragen wat er met NovaHollandia is gebeurt? Waarom hij er niet meer is?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Koen » do 28 jun 2012, 19:21

Er is veel kritiek geweest op een aantal zaken in Nova Hollandia. Daarom is hij vertrokken. Het ging om bijvoorbeeld de locatie van Borealië, het opgelegde atheïsme, ruzie met Burghteland en het hoge inwonertal. Zie ook dit topic, dat onder andere door het vertrek van Nova Hollandia is gesloten.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » do 28 jun 2012, 23:05

Hij nam de boel vooral nogal serieus en hoog op. Terwijl spanningen tussen landen juist leuk kunnen zijn nam hij het me nogal kwalijk volgens mij... ook kritiek op het zeer hoge inwonertal en het grote aantal steden, daar was hij niet van gediend.

Punt is dat Burghteland niet echt meer om Nova Hollandia heen kan. Ik zou op zich wel RNH willen beheren in zoverre dat er bijvoorbeeld wegverbindingen met Burghteland gereed komen. Uiteraard ga ik RNH niet bij Burghteland inlijven of er opeeens een christelijk land van maken of wat dan ook wat veel te ingrijpend is. Ik blijf dan echt vooral Burghteland beheren en ga an RNH zo weinig mogelijk lopen morrelen. MAar dat is aan het forumteam om te beslissen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Historisch

Bericht door TBR » do 28 jun 2012, 23:16

Het zou misschien wel iets nieuws zijn, Burghteland valt NovaHollandia binnen en annexeert het! Of een vrijwillige fusie tussen beide landen, al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » do 28 jun 2012, 23:24

^^ Dat vind ik nogal ingrijpend allemaal en om nou met 'mezelf' oorlog te voeren... :)

Nee, gewoon dat Burghteland wat toenadering zoekt tot RNH en dat ik RNH dan bijvoorbeeld laat accepteren om ergens een transitroute aan te leggen of een grensoverschrijdende weg. Meer niet.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Matt » vr 29 jun 2012, 09:46

Nova Hollandia zou ook door een ander forumlid kunnen worden overgenomen, aangezien ik denk dat hij niet meer terug zal komen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Historisch

Bericht door MandelSoft » vr 29 jun 2012, 09:58

Tja, Nova Hollandia heeft niet meer ingelogd sinds december. Ik stel voor om het land aan een of meerdere personen toe te wijzen voor overname. Het moet wel in lijn zijn met de algemene trends in het land...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RNH] Historisch

Bericht door TBR » vr 29 jun 2012, 10:19

Of misschien iemand die zich heeft aangemeld maar nog geel land heeft gestart?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Theodoor » vr 29 jun 2012, 10:26

Wacht nog maar even met het land zomaar te annexeren. Dit ga ik eerst even het forumteam bespreken. Je kan niet zomaar een land annexeren als deze in het project Atlantis zit. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Kaaiman » vr 29 jun 2012, 10:58

Matt schreef:Nova Hollandia zou ook door een ander forumlid kunnen worden overgenomen, aangezien ik denk dat hij niet meer terug zal komen.
MandelSoft schreef:Tja, Nova Hollandia heeft niet meer ingelogd sinds december. Ik stel voor om het land aan een of meerdere personen toe te wijzen voor overname. Het moet wel in lijn zijn met de algemene trends in het land...
Landen worden per definitie niet overgenomen! Enkel in overleg met de 'eigenaar' van dat land kan een overname besproken worden. Dat is niet het geval, en dus wordt er niet overgenomen. Overnemen zonder overleg heet in de gewone wereld immers 'stelen', 'pikken' of 'jatten'. Dat gaan we hier dus niet doen! :idea:
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » vr 29 jun 2012, 10:59

Dat snap ik :)

Het is inderdaad ook een optie dat jullie bijvoorbeeld enkele mensen over RNH aanstellen, en als ik als Burghteland dan bijvoorbeeld een voorstel doe voor (pak em beet) een snelweg tussen Burghteland en Nova Hollandia dan stemmen die mensen onderling of ze daarmee akkoord gaan of niet. Ik wil ook wel in die groep (uiteraard stem ik dan voor mijn eigen voorstel maar dan is het nog steeds democratisch).

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » vr 29 jun 2012, 11:01

Maar Kaaiman, ik als burghteland zit met een enorm belangrijk land dat over een grote lengte aan mijn land grenst en dat economisch gezien gewoon een onmisbare afzetmarkt is. Stel je voor dat je Nederland bent en Duitsland verdwijnt opeens... zoiets dus ! Er zijn een heele hoop wegverbindingen die nu aan één kant van de grens doodlopen, de grens zit potdicht, er loopt zelfs een RNH weg door Burghteland (weg 19)... De twee landen zijn intrinsiek verbonden aan mekaar, ook al is er vijandschap. En ik vind het gewoon niet realistisch dat er helemaal niks meer tussen RNH en Burghteland gebeurt. RNH kan ook niet zomaar van de aardbodem verdwijnen.

Het enige waarvan ik zou willen dat er in RNH gebeurt is bijvoorbeeld het aanleggen van enkele weg- en spoorverbindingen, vliegverbindingen, het versoepelen van de grens. Verder ga ik intern in RNH niks veranderen. En uiteraard mag ook een ander dan ik dit op zich nemen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RNH] Historisch

Bericht door Kaaiman » vr 29 jun 2012, 11:48

^^ Aan de ene kant is het wel realistisch. Kijk maar naar de situatie BRD/DDR. Buurlanden, maar politieke vijanden en de grens potdicht, op enkele corridors na. En die waren er eigenlijk alleen maar omdat West-Berlijn bereikbaar moest blijven, anders waren die misschien ook wel afgesloten geweest. Het is niet normaal dat landen die slechte verhoudingen hebben, allerlei grensoverschrijdende infrastructuur aanleggen, zeker niet als het gaat om infra met een hogere capaciteit zoals snelwegen.

Aan de andere kant: we zouden als Forumteam wel NovaHollandia kunnen proberen te bereiken of hij wellicht de draad een klein beetje zou willen oppakken, of toch ten minste jouw vraagstukken wil beantwoorden. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Historisch

Bericht door MandelSoft » vr 29 jun 2012, 12:02

We zouden het ook kunnen gooien op een overnameregeling. Dit zou dan wel besproken moeten worden met het forumteam en de originele eigenaar van het land.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Historisch

Bericht door sirdanilot » vr 29 jun 2012, 13:06

Kaaiman schreef:^^ Aan de ene kant is het wel realistisch. Kijk maar naar de situatie BRD/DDR. Buurlanden, maar politieke vijanden en de grens potdicht, op enkele corridors na. En die waren er eigenlijk alleen maar omdat West-Berlijn bereikbaar moest blijven, anders waren die misschien ook wel afgesloten geweest. Het is niet normaal dat landen die slechte verhoudingen hebben, allerlei grensoverschrijdende infrastructuur aanleggen, zeker niet als het gaat om infra met een hogere capaciteit zoals snelwegen.

Aan de andere kant: we zouden als Forumteam wel NovaHollandia kunnen proberen te bereiken of hij wellicht de draad een klein beetje zou willen oppakken, of toch ten minste jouw vraagstukken wil beantwoorden. ;)
RNH en Burghteland zijn wel allebei democratische landen. Als het nu een communistische staat was, allez. Het is dus logisch dat er bijvoorbeeld waren vanuit RNH naar Burghteland worden geëxporteerd en andersom. Ook al is het je ergste vijand, kolen, staal, olie en dat soort dingen moeten worden vervoerd. Ook zal er de nodige immigratie en emigratie tussen de landen zijn. Men spreekt ook een onderling redelijk verstaanbare taal ! Niet realistisch dus om geen interactie te hebben.

Het probleem met Nova als gebruiker is dat hij de boel nogal serieus opnam. Als hij het allemaal gewoon in perspectief ziet lijkt het me leuk als hij terug kwam, maar bij hem waren ruzies tussen landen ook écht ruzies...

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Historisch

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 16:27

NovaHollandia staat open voor een vrijhandelszone.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast