[RNH] Topografie en bodemschatten

Republiek Nova Hollandia
Gesloten
NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

[RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » za 05 mar 2011, 20:19

In deze draad wil ik de topografie van het land bundelen.

Een kaart met de belangrijkste steden (meer dan 350.000 inwoners) is reeds beschikbaar
Afbeelding
(Onderstreept de Gouwgouvernementen)

Er zijn ongeveer 40 grotere steden, en het land heeft 64 miljoen inwoners. Het is een enorm groot land, en er is duidelijk gekozen voor een politiek van concentratie in steden, waarbij ook de voorsteden tot dezelfde gemeente behoren. Vandaar dat er relatief veel steden zijn met 350.000 inwoners of meer. Maar bij uitwerken van een aantal Gouwen in de toekomst zul je zien dat het land ook nog de nodige kleinere steden heeft.

Wat nog gaat komen:
* Geofysische kaart, met daarop ook de rivieren en binnenmeren
* Kaart bodemschatten

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » zo 06 mar 2011, 11:50

De reliëfkaart van Nova Hollandia
Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door sirdanilot » zo 06 mar 2011, 15:43

In het Zandbakforum heb ik gepost dat ik ten noorden van Nova Hollandia een nieuw land wil stichten. Omdat dit voor een groot stuk aan jouw land grenst, moet de geografie dus op elkaar aansluiten. Ik zal dus uitgaan van deze hoogtekaart, met de donkerste kleur rood op jouw kaart = 1500 meter.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door MandelSoft » zo 06 mar 2011, 16:06

^^Handig, zo'n geografiekaartje. Maar realiseer je wel dat er een delta is in Schellingen bij de zuidgrens?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » za 12 mar 2011, 00:28

De bodemschatten van Nova Hollandia.

Afbeelding

De mijnen in het noorden leveren veel kolen en een heel behoorlijke hoeveelheid ijzer.
In het Stichtsegouw en het Watergouw zijn hoogovens om deze te verwerken tot staal.
Verder worden kolen gebruikt voor de energievoorziening en de export aan het buitenland.

De oliewinning is vooral geconcentreerd in het Merengouw, en in de vorm van offshore.
Raffinage vindt vooral plaats rondom Swollhaven. Nova Hollandia kan volledig in haar eigen oliebehoefte voorzien, en exporteert bovendien een vrijwel evengrote hoeveelheid ruwe olie naar het buitenland als dat binnenlands wordt gebruikt.

Er zijn tenslotte nog enkele oude goud- en zilvermijnen, maar die beginnen uitgeput te raken. De hoeveelheid gewonnen edelmetaal begint zodanige vormen aan te nemen dat gevreesd moet worden dat deze mijnindustrie binnenkort niet meer rendabel is.

In het Noordgouw is een grote voorraad bruinkool aanwezig in de bodem, maar dat is alleen bij volledige dagbouw te winnen.
Voorlopig geldt in Nova Hollandia een verbod op dagbouw, in verband met de vernielingen die dat aanricht aan het landschap.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » za 12 mar 2011, 18:47

Nova Hollandia op dezelfde schaal als NL en D
(repost uit het Centrale-Kaart-topic)

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door sirdanilot » zo 03 apr 2011, 19:31

Ik heb even de exacte schaal van RNH nodig, bijvoorbeeld de oost-west doorsnede van je land (van Swaanauburg naar Leen...nogwat, bijvoorbeeld) of gewoon de schaal?

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » zo 10 apr 2011, 11:11

De schaal is identiek aan die van Mandelsoft's kaart van Schellingen.
Je kunt de SVG (met schaal erop) zo van me krijgen.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door lajos » wo 09 okt 2013, 02:38

NovaHollandia schreef:De bodemschatten van Nova Hollandia.
(...)
veel kolen en een heel behoorlijke hoeveelheid ijzer.
(...)
oliewinning
(...)
goud- en zilvermijnen
Ah, een typisch geofictief land: olie, kolen, ijzer, goud, en zilver. Er ontbreken alleen nog een paar bifurcaties in je rivieren...

Vind je het zelf niet wat overdreven om je land alle economisch belangrijke bodemschatten toe te bedelen? En in zulke hoeveelheden?
En is er eigenlijk een geologische verklaring voor olie in de bodem en zee aldaar? En voor kolen in de bergen? Ik vind dat eerlijk gezegd allemaal niet zo waarschijnlijk.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » wo 09 okt 2013, 08:41

Het is een fictief land, ja. De waarschijnlijkheid dat het bestaat is net zo groot als dat er daadwerkelijk een continent Atlantidië bestaat, en hetzelfde geldt voor de bodemschatten.
Het is mijn fictief land, en ik heb het in 2011 die bodemschatten meegegeven. Het is voldoende om een waarlijk onafhankelijk land te kunnen zijn.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door sirdanilot » wo 09 okt 2013, 10:33

Zullen we maar niet te veel onze negatieve meningen spuien over andermans land? Dat was namelijk de voornaamste reden voor allerhande ruzies. Uiteindelijk bepaalt iedereen zelf hoe zijn land eruit ziet.

Ik vind het persoonlijk ook veel interessanter om mijn land wat beperkingen te geven, in plaats van dat alles van een leien dakje gaat en het een supermacht is. Zo zit Burghteland nu in een vrij behoorlijke crisis. Maar ja, iedereen heeft het recht om zijn land naar eigen wens in te dienen. De meesten van ons geven wel wat beperkingen aan hun land, maar niet iedereen dus. Maar RNH roept ook wat beperkingen over zichzelf af: door de geïsoleerde politiek van RNH zal men ook maar relatief weinig kunnen profiteren van al die bodemschatten. RNH zal ook waarschijnlijk niet gaan toetreden tot de AHO-unie (al ligt dat hele project voorlopig wel wat stil), wat ook weer een beperking zal zijn voor RNH.

Overigens bepaalt het RNH grondstoffenkaartje ook een beetje hoe het in Burghteland zit; zo zal men ook in Burghteland vrij veel steenkool aantreffen, en ook ijzer. In het puntje van Paerland (dat 'uitsteeksel' dat nog bij Burghteland hoort) vindt men dan logischerwijs ook wat goud en zilver. Dit soort zaken stopt namelijk niet op magische wijze bij de grens ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door Kaaiman » wo 09 okt 2013, 13:59

Nova Hollandia heeft allerminst een geïsoleerde politiek. Wel een eigenzinnige politiek, die zorgt voor enige isolatie. Maar het regeringsdoel is zeker niet om het land te isoleren.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door NovaHollandia » wo 09 okt 2013, 22:06

sirdanilot schreef:de AHO-unie (al ligt dat hele project voorlopig wel wat stil)
Heeft iemand een linkje ?
Met 2 jaar afwezigheid mis je namelijk wel eens wat... ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door Kathor » wo 09 okt 2013, 22:14

Hier een kort lijstje met de topics die je best kan gebruiken om je snel kennis te geven van de laatste 2 jaren:

Overzichtskaart Borealië
http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=6&t=182

Centraal Discussietopic Borealië
http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=6&t=150

AHO Een handelsorganisatie tussen Atlantische landen, voornamelijk op Borealië
http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=6&t=167

Pacten, Unies, Verdragen,...
http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=6&t=238

Groeten
Arne
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door sirdanilot » do 10 okt 2013, 13:47

Nu moet ik zeggen dat de overzichtskaar niet langer officiëel is. De kaart van Borealië staat wel soort van vast, maar hoeveel kilometer zee er tussen de continenten is laat ik in ieder geval in het midden. ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RNH] Topografie en bodemschatten

Bericht door Koen » do 10 okt 2013, 17:23

^^ De overzichtskaart waarna Arne verwijst ís juist die kaart van Borealië. Die is nog officieel. De centrale kaart is niet meer officieel en staat daarom in het Overwoekerd-forumdeel. Maar daar heeft Arne het niet over.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten