[BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Ortelius » do 10 mei 2012, 23:33

Koen schreef:^^ En jij raadde mij paarse borden af ;)
Beetje laat, maar toch een kleine opmerking bij de borden, buiten dat ze (zoals altijd) zeer netjes zijn gemaakt:
Ikzelf ben, zoals sommige anderen op het forum, kleurenblind, en ik zie op het eerste zicht niet echt veel verschil tussen het paarse en het blauwe bord. Niet dat dat veel uitmaakt, ik kan gelukkig nog wel altijd lezen, dus problematisch is het niet echt ;) Ik wilde het echter eventjes mededelen.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Marcel » do 31 mei 2012, 21:38

^^ Ik mag dan ook wel tot het rijtje kleurenblinden scharen, maar ik zie nog wel het verschil tussen paars en blauw.

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door sirdanilot » vr 01 jun 2012, 00:56

In Burghteland kun je alleen aan de kleur groen zien dat iets een tolbestemming is. Kleurenblinden (overigens maar een zeer klein percentage want bijna alle kleurenblinden zien het verschil tussen groen en blauw wel) kunnen dus alleen aan het feit dat er ergens een kader omheen staat zien dat het een tolbestemming betreft. Pech gehad, zou ik zeggen; een handicap waar je mee moet leven.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Marcel » vr 01 jun 2012, 15:59

sirdanilot schreef:Pech gehad, zou ik zeggen; een handicap waar je mee moet leven.
Ik vindt dit nogal een harde uitspraak: Ik heb er niet voor gekozen om kleurenblind te zijn...

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door MandelSoft » vr 01 jun 2012, 16:41

Ik probeer rekening te houden met kleurenblinden op mijn wegwijzers. Het is vandaar dat ik mij strikt aan de heraldische kleurenregel houd. Vaak staat er naast het kleurverschil op de wegwijzers van het soort blauw-groen-zwart-paars ook vaak een teken erbij ter ondersteuning:
- Geen teken bij de reguliere blauwe wegwijzers
- Een snelwegsymbool bij groene wegwijzers
- Een geel Maut-symbool bij paarse wegwijzers
- Zwart kom je alleen tegen bij grensovergangen. Daarom staat daar ten alle tijden een landschildje in.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Snelwegfreak » vr 01 jun 2012, 17:07

^^ In Benjiland nagenoeg hetzelfde. Ook ik hou rekening met kleurenblinden. Dat kan al door simpele aanpassingen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door sirdanilot » vr 01 jun 2012, 21:17

Marcel schreef:
sirdanilot schreef:Pech gehad, zou ik zeggen; een handicap waar je mee moet leven.
Ik vindt dit nogal een harde uitspraak: Ik heb er niet voor gekozen om kleurenblind te zijn...
Stel je ziet het verschil tussen blauw en groen niet (slechts een zeer klein percentage van de kleurenblinden ziet dit niet). Dan zie je nog steeds dat er om sommige bestemmingen een kader staat. In Burghteland kan dit betekent dat iets een straatnaam is of een tolbestemming (met groen gevuld dat een kleurenblinde niet kan zien). Bij straatnamen staat er meestal str. of ln. of br. aan het einde, dus de keuze is snel gemaakt.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Marcel » vr 01 jun 2012, 22:18

^^ Ik begrijp je opzet, en ik waardeer dat door als zodanig te handelen op de bewegwijzering dat men altijd een herkenning heeft van een bepaalde situatie. Het ging mij alleen om je uitspraak dat ik (of iemand anders) een handicap heeft waar je mee moet leven.

Dat accepteer ik dus even niet. Ik heb er niet voor gekozen om kleurenblind te zijn, evenmin een 'gestoorde' die de gehele bla bla loopt te bléren in een gekkenhuis.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door sirdanilot » vr 01 jun 2012, 22:37

Je kunt op een gegeven moment niet alles aanpassen aan iedereen, hoe wreed ook. Als ik in Den Haag in de tram zit hoor ik om de haverklap 'deze halte is niet geschikt voor rolstoelen en scootmobielen. onze excuses'. Ik probeerde je niet persoonlijk te kwetsen.

De bewegwijzering in Burghteland is in bepaalde opzichten weer wel goed voor kleurenblinden. Zo gebruikt men niet de europese standaard voor 'verboden te parkeren' borden (rode streep op een blauw bord) maar een bord met een P en een streep erdoor (ook gebruikelijk in bijvoorbeeld Brazilië, al gebruikt men daar een E van estacionar).

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Ties » zo 03 jun 2012, 00:20

^^ De rood-blauwe verkeersborden krijgen in Nederland een smalle, witte bies tussen de verschillende kleurvlakken. Zo zijn ook deze borden voor kleurenblinden te lezen. Overigens is ongeveer een tiende van de mannen op enige manier kleurenblind. Het is dus een vrij frequent voorkomende afwijking. Juist omdat de problemen vaak zo simpel op te lossen zijn (op verkeersborden bijvoorbeeld een biesje toevoegen), vind ik het niet gek om er rekening mee te houden.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Snelwegfreak » zo 03 jun 2012, 00:56

^^ Hetzelfde is dus vorig jaar in Benjiland geïntroduceerd. Kleurenblinden beslaan inderdaad toch een redelijk groot aantal mensen, en dus dien je ook met hen rekening te houden.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Kathor » zo 24 feb 2013, 16:45

Ik kwam op de Multiplayer-Versie van OTTD dit tegen

http://i.imgur.com/gHvO4yR.png

Jij zit hier achter Maarten?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door MandelSoft » zo 24 feb 2013, 17:21

Nope, dat was ik niet, dat was Ol'39 Michiganian. Ik weet dat natuurlijk Solwes ten noorden ligt van Schellingen :mrgreen:
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door Kathor » zo 24 feb 2013, 17:27

Wow, wat een stalker is me dat zeg die weet echt alles over ons
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS][RAR] Bartenzseeverbinding

Bericht door TBR » zo 24 feb 2013, 19:39

De Bartenszeeverbinding is wel iets groter dan dat, toch zeker een grote tuibrug met een lange tunnel.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten