[BRS] Kaarten

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Matt » wo 19 jun 2013, 20:07

Het ziet er weer mooi uit!. Hoewel, naar mijn smaak is-ie iets te groot geëxporteerd, waardoor je veel moet scrollen. Is die ring A100 wel overal nodig? De zuidelijke kant kan ik de noodzaak van inzien, maar het noordelijke deel begrijp ik niet wat voor meerwaarde het heeft. Zo te zien loopt het redelijk ver van de stad vandaan langs allemaal kleinere plaatsjes, en ook door een Schutzgebiet. :?:
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 19 jun 2013, 21:59

Yup, het noordelijke deel van de A100 is nogal controversieel daardoor. Daarom staat dit grootse plan (Grote Ring Schellingen) al tijden op de lange baan. De zuidelijke A100 zal waarschijnlijk wel binnenkort worden begonnen met de bouw als noordelijke ringweg Balsen. Deze weg krijgt dan "tijdelijk" het nummer A190 voor de Ring Balsen
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Kathor » wo 19 jun 2013, 22:05

Waarom hem dan niet onmiddelijk A100 noemen? want nu zal je de panelen dan al binnen enkele jaren veranderen om van A190 naar A100 te wijzigen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 19 jun 2013, 22:12

Omdat de A100 een lange-termijnplan is. Daarom kiest men voor de duidelijkheid (omdat het maar om zo'n klein stukje gaat) om het nummer van de Ring Balsen aan te houden voor de duidelijkheid
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door TBR » wo 19 jun 2013, 22:22

Op de lange termijn, bedoel je daarme 2016 of 2020, 2030...? Hoe noodzakelijk is een tweede ringweg voor Schellingen, is de A10 heel erg overbelast of valt het nog wel mee? En zijn de alternatieven onderzocht, zoals een verbreding van de A10, of een viaduct of een tunnel? En een grote ring heeft natuurlijk ook alleen maar zin als er veel doorgaand verkeer is dat Schellingen moet passeren. In Ardeim is de tweede ringweg rond Bodegarde bijna helemaal af, deze was nodig want de R1 ligt tussen de buitenwijken van Bodegarde in en trekt heel veel verkeer, zowel doorgaand als lokaal. Na de vervolledigen van de R11 is men van plan om de R1 af te waarderen tot expresseweg en een tolsysteem in te voeren. Critici zeggen dat dit tot capaciteitsproblemen op de R11 zal leiden, want deze heeft slechts 2x2 rijstroken.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 19 jun 2013, 22:24

De lange termijn is dus over twintig of dertig jaar of nog langer. Tot nu toe lijkt een tweede Ringweg niet nodig te zijn, de Ring Balsen wel. Het kan zelfs zijn dat het grootste deel van het plan in de ijskast wordt gezet of in de prullebak wordt geschoven. Echter is hierover geen uitsluitsel te vinden...

Het idee was om het verkeer op de binnenring af te laten nemen, maar veel verkeerskundigen zijn hier kritisch over. Ze zeggen dat het nauwelijks helpt, omdat de ring veel wordt gebruikt voor lokaal verkeer en doorgaand verkeer die oost-west of noord-zuid gaat, waarbij de route over de binnenring altijd korter is.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door sirdanilot » wo 19 jun 2013, 22:38

Alles ten noorden van de A4 lijkt me inderdaad overbodig, wat die A100 betreft, de bestaande A10 loopt daar toch al mooi langs de rand van de stad en niet door de stad zoals de andere delen van de A10 en de A7. Vooral het stuk tussen de A9 en de A53 kan winst opleveren voor het doorgaande verkeer, als ik zo kijk.

Waarom zijn er zo veel schnellstrassen parallel aan snelwegen? Doorgaande provinciale wegen parallel aan snelwegen kent Burghteland ook, maar dat zijn meestal de oude routes die nooit goed zijn uitgebouwd. Het lijkt me niet echt realistisch om een ongelijkvloerse weg vlak naast een autosnelweg te hebben, tenzij de autosnelweg tol is (zie Spanje) wat in Schellingen vaak niet het geval is. Zie landen als België ter voorbeeld, de parallelle routes zijn meestal niet zo goed uitgebouwd (wat routes in Wallonië daargelaten).

Ik vind de lay out van de schnellstrasses op deze manier niet eht geslaagd, het doet mij meer denken aan een metro- of spoornetwerk dan aan een autowegennetwerk. Gewoon gele wegen met bolletjes als aansluitingen (evt. de gele wegen met een middenstreep intekenen?) lijkt me het beste; de bolletjes zijn ook te groot naar mijn persoonlijke smaak.

Waaarom kent het Franzoesquartier een A112 die blauw is ingekleurd? Moet dat B112 zijn, of is dit een snelwegrariteit?

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » do 20 jun 2013, 11:07

Schellingen kent wel meer rariteiten wat betreft snelwegen. Zo zijn delen van de A1, A3 en A33 ook eigenlijk maar expresswegen (staan ook op de hoofdkaart blauw ingetekend).

Wat die Schnellstrassen betreft: de B107 was de oude noordelijke route vanuit Schellingen-Stadt. Deze route is maar 2+1 op zijn breedst en op enkele punten kan deze weg niet meer breder. Vandaar dat er ook de nieuwe route van de A7 is gerealiseerd, die dus 2x3 is tot aan Daelfgau. De B19 is ook een oude route die dwars door het dorp Waldorf gaat. De A7 is er later omheen gelegd.

Verder wilde men in deze regio zelf snelle verbindingen hebben, maar niet overal is een snelweg gerechtvaardigd. Daarom heeft men gekozen voor Schnellstrassen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door SjorsB » do 20 jun 2013, 13:44

Waarom zijn die Schnellstrassen nou blauw? Dat vind ik eigenlijk niet mooi, en het lijkt ook niet meer op een weg. Maar eigenlijk, zoals al gezegd, op iets openbaar-vervoerderigs (vooral een metrolijn). Met zo'n witte lijn in het midden is wel mooi trouwens, maar dat had je geloof ik al. Verder ziet het er goed uit. ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » do 20 jun 2013, 16:55

De Schnellstrassen zijn blauw omdat dit eigenlijk enkelbaans expresswegen zijn. Deze hebben geen middenbermscheiding en zijn enkel 1+1 of 2+1 wegen. De bolletjes zijn afritten, maar omdat veelal op Schnellstrassen geen afritnummering wordt toegekend, staat hier op de kaart dus ook geen afritnummer. Al met al is het heel logisch qua kaartindeling als je het zo bekijkt. Je wilt er geen kleurenkermis van de kaart maken.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door sirdanilot » vr 21 jun 2013, 12:58

^ Het is wellicht logisch, maar niet heel erg duidelijk zo op het eerste gezicht. Ik zou gewoon een gele weg met gele bolletjes doen, dan wordt de kaart nóg minder druk. Op mijn Burghtelandse kaart maak ik vooralsnog geen onderscheid tussen autoweg en gewone provinciale weg, omdat de schaal te groot is om afritten te tonen.

Ik vind alleszins nog steeds dat er zeker rond Schellingen véél te veel van dit soort wegen zijn ingetekend, onrealistisch veel. Veel wegen zouden nooit zo luxe zijn aangelegd in de meeste landen. Als provinciale weg lijken ze voldoende. Sommige wegen zouden ook gedowngrade worden na het aanleggen van parallelle snelwegen; een viaduct in zo'n B weg kost ook onderhoud ! Het zijn geen dingen die je neerlegt en waar je daarna niks meer aan hoeft te doen.

B11: Loopt parallel aan de B19 door leeg gebied. Realistischer is om deze te bundelen tot één verbinding en laten aansluiten op de B17 ter hoogte van Charlohs.
B19-zuid: Loopt parallel aan de snelweg, alleen het stuk ten zuiden van de snelweg lijkt me nuttig.
B101: loopt tussen twee snelwegen in....
B12: op zich niet onnuttig, maar hij eindigt een beetje in het niets. Logischer zou zijn om deze na Dubberdamm aan te laten sluiten op de snelweg.
B107: in elk land zou deze gedowngrade worden. Loopt dwars door dorpen en parallel aan een snelweg.

De B15 lijkt me dan weer een beetje sober, zo tussen twee grote steden. Volgens mij staan daar vaak files, want de omweg via de snelweg is groot.

Maar goed, uiteraard is en blijft het jouw land ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Koen » vr 21 jun 2013, 15:44

Je maakt echt hele mooie kaarten. Ga zo door! :d

Wel heb ik nog een paar opmerkingen:
- Ook ik vind de kleur blauw voor expreswegen raar. Het is een aparte kleur om een weg mee aan te geven en je hebt er een extra kleur voor nodig. Misschien is het handiger om de autosnelwegen rood met gele streep te maken, de dubbelbaans expreswegen rood met witte streep en de enkelbaans expreswegen rood zonder streep. Zo wordt rood de kleur voor goed-uitgebouwde wegen en heb je minder kleuren nodig.
- De spoorwegen lopen erg raar. Normaal voegen spoorwegen samen bij steden, zodat ze via 1 station kunnen gaan. Bij jou zijn het vaak kruisingen. Let op dat verbindingsbogen op een station voor zeer lange loopafstanden tussen de perrons veroorzaken, net als bij Amsterdam Sloterdijk.
- Zijn er plannen voor een verbindingsweg tussen de A9 en A13 bij Frankenswig? Dat lijkt me een missende verbinding tussen Nova Hollandia en Noord-Schellingen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » di 21 jan 2014, 01:29

Ik ben bezig met een grote kaart-update van Schellingen. Er is een nieuw kleurenschema ingevoerd en ik ben bezig met de buurlanden in het westen bij te werken, alsmede regionale kaarten. De huidige voortgang:
Afbeelding

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door lajos » di 21 jan 2014, 06:49

Mooi!

Ligt het niet voor de hand om de plaatsnamen in Kwang Yung in het Duits weer te geven? (Dus bijvoorbeeld "Kwang Yung Stadt" voor de hoofdstad.)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Dulminis » di 21 jan 2014, 07:49

Inderdaad mooi, met name het feit dat de kleuren niet te scherp zijn.

In het noordoosten heb je in Carqax een V6 ingetekend; dat stuk weg is echter een soort veredelde rondweg en heeft geen snelwegnummer, maar (waarschijnlijk) het nummer 44a. De V6 ligt in het andere uitstulpsel in Tholenië; twee stukken snelweg van de Tholeense grens naar Xeze en de (nu nog) ringweg rondom Ulde.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door NovaHollandia » di 21 jan 2014, 10:05

Ik vind de nieuwe kleuren een beetje grauw - verder is het wel netjes.
Dat alle wegnummers nu recht staan, vind ik de leesbaarheid erg ten goede komen.
Het lege gebied rondom de Fochsberg, ligt daar een nationaal park of zo ?

Typefoutje: Ostserchwanau

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Kaaiman » di 21 jan 2014, 10:43

Het wordt een waar kunstwerk, Mandelsoft. :B
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door BlaZ » di 21 jan 2014, 15:18

Een waar kunstwerk inderdaad, bij Basternaecken staat de plaatsnaam over een schildje getekend overigens.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Matt » di 21 jan 2014, 18:54

Ik vind het er goed uitzien, Maarten. :d Ik moest eerst wel wennen aan die doffe kleuren, maar het is wel een stuk prettiger.

Ik dacht trouwens dat routes met een substandaard wegprofiel een B-nummer kregen toegewezen, maar ik zie dan in de Fugesen diverse substandaard snelwegen een A-nummer hebben. Elders in Schellingen hebben deze wegen een B-nummer. Wat is het verschil hiertussen?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 21 jan 2014, 19:13

Volgens mij is de regio Fugesen sowieso een beetje apart :lol:

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » do 23 jan 2014, 01:16

NovaHollandia schreef:Het lege gebied rondom de Fochsberg, ligt daar een nationaal park of zo ?
Het is minder leeg dan het lijkt. Er is een natuurbeschermingsgebied daar, maar ik moet dat gebied (net als Waldland) nog invullen met een detailkaart met kleinere plaatsen en meer B-wegen.
Matt schreef:Ik dacht trouwens dat routes met een substandaard wegprofiel een B-nummer kregen toegewezen, maar ik zie dan in de Fugesen diverse substandaard snelwegen een A-nummer hebben. Elders in Schellingen hebben deze wegen een B-nummer. Wat is het verschil hiertussen?
Zoals Sjors al aangaf is Fugesen een beetje eigenwijs. De wegen hebben nooit een B-status gekregen. De Blauwe B-nummers zijn pas sinds 1992 ingevoerd. De A-klasse op deze wegen is echter nooit komen te vervallen. Enige andere uitzondering is de A112 in Schellingen-Stadt.

-----

De kaart is weer verder (zie vorige link voor update). Ik ben nu ook begonnen aan het Tholeense grensgebied, al moeten de spoorwegen en expreswegen in kaart worden gebracht. Verder heb ik de Bartenzseeverbinding naar het westen moeten afbuigen omdat Gellerlo toch westerlijker lag dan ik dacht (heb de relatieve ligging bepaald met behulp van de Tholeense kaart).

Het was trouwens een hel om alle Kartjaanse namen correct te krijgen met al die didactische tekens :S
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Dulminis » do 23 jan 2014, 08:15

MandelSoft schreef:Het was trouwens een hel om alle Kartjaanse namen correct te krijgen met al die didactische tekens :S
Jaa, dan ga je de momenten waarderen waarop er een rivier met een naam als Cade voorbijkomt :B
Maar het ziet er puik uit. Sowieso vind ik Borealië wel leuk ontwikkeld worden, met een goede variatie en verspreiding van grotere en kleinere landen. En in geval van een prijsvraag voor de mooiste plaatsnaam van Schellingen stem ik op 'Arvennersfurt'. Twee kleine mieppuntjes: Huśusćozi is met een 'z', en in het noordoosten heb je een agglomeratie ingetekend waar nog geen naam bij staat (F́iźun).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door SjorsB » do 23 jan 2014, 08:30

MandelSoft schreef:met al die didactische tekens :S
Haha, didactische tekens :lol:

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door TBR » do 23 jan 2014, 19:30

Mooie kaart, de kleuren zijn wel even wennen.
Ik moet wel zeggen dat de Bartenszeeverbinding ook over enkele kleine (sommige kunstmatige) eilandjes loopt, en dus waarschijnlijk geen vloeiende boog is. Ook zijn de Schellingse namen voor Kartjaanse steden vaak gewoon letterlijke transliteraties, een beetje originelere exoniemen zou misschien wat realistischer zijn. (Asiqtau zou bijvoorbeeld Askau kunnen worden)
Ik zie ook dat de Tholeense steden wel heel erg groot zijn ingetekend, zo in Poventhale groter dan Schellingen-Stadt, en even groot als Muensterwald, wat me nu niet de bedoeling lijkt te zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Dulminis » do 23 jan 2014, 19:42

TBR schreef:Ook zijn de Schellingse namen voor Kartjaanse steden vaak gewoon letterlijke transliteraties, een beetje originelere exoniemen zou misschien wat realistischer zijn. (Asiqtau zou bijvoorbeeld Askau kunnen worden)
Feitelijk is er bij het bedenken van Schellingse/Duitse namen voor de steden in met name het noordoosten meer vrijheid dan transliteraties of verbasteringen. Aangezien we gesteld hebben dat Carqax deze gebieden na de tweede wereldoorlog op Rudenz-Fugesen heeft buitgemaakt, en de Karktische namen ook daadwerkelijk iets betekenen (waaruit ik concludeer dat de Karktische regering de plaatsnamen na de annexatie heeft vertaald of misschien in sommige gevallen volledig hernoemd), kunnen de Duitse namen iets compleet anders zijn. Ik zal me er eens over buigen (ideeën en advies zijn natuurlijk welkom, o.a. van Tzm23 over de locale variant van het Duits, maar aangezien het mijn land is, behoud ik me het recht van de uiteindelijke beslissing voor ;) ).

Overigens hebben de buurlanden natuurlijk hun eigen recht om in het kader van een moderne benadering de Karktische plaatsnamen letterlijk te translitereren ipv de oude Duitse namen aan te houden, dus in dat geval kunnen de Schellingse namen zoals in de huidige versie van Mandelsofts kaart prima. (Behalve dat ik nog steeds niet helemaal kan wennen aan de th voor de c-accent; ik had daar eerder tsch van gemaakt, dus Etscheck o.i.d.)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten