[BRS] Kaarten

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » di 26 jun 2012, 20:24

Afbeelding

Een geüpdate natuurkundige kaart van Schellingen. Hij is nog niet compleet en Schellingland en Waldland moeten nog nader worden uitgewerkt (het is maar een ilussie dat daar minder dorpen en kleine steden zijn. Ook kloppen een aantal wegen nog niet helemaal en dienen er nog heel wat plaatsnamen worden toegevoegd...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door sirdanilot » di 26 jun 2012, 20:33

Heel er g mooie layout, maar het deel in Burghteland klopt niet. De plaatsnamen Maghtigheere, Slikkeghat en Harg ontbreken (maar de steden staanw el op de kaart), evenals enkele kleinere dorpen maar die kun je allemaal terugvinden op mijn pas vernieuwde kaart. De B505 in aanbouw staat er niet op (maar die is nog niet voltooid dus dat kan wel) en, belangrijker, de Randwegh Barte B505 + de autosnelweg Barte-Harg A1902 staan er niet op !!

EDIT: Ik zie dat dorpbox moeilijk doet en mijn kaart ervanaf heeft geknikkerd. Ik upload vanavond wel een nieuwe versie of morgenochtend, ik moet zo weg.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Koen » wo 27 jun 2012, 14:14

Hele mooie kaart! :d

Maar er zitten wel een paar kleine vreemdheden in het reliëf. De depressie (laag gebied) rond Muensterwald ligt midden in een gebied zonder rivieren. Waardoor is dit geen groot meer geworden? Rond Schellingen heeft het rivierdal een rare ronde vorm en de Schwung loopt in zijn bovenloop omhoog.

Daarnaast vind ik het raar dat er erg veel snelwegen in het berggebied bij Schwanswig liggen, die ook nog veelal recht door het berglandschap gaan.

Waarom lopen er eigenlijk zoveel snelwegen dwars door steden heen, terwijl er soms wel express-ringwegen zijn. Het lijkt me slimmer als het lange-afstandsverkeer over een snelweg om de stad wordt geleid, terwijl het lokale verkeer over expresswegen door de stad rijdt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door sirdanilot » wo 27 jun 2012, 14:44

^Die geografische mankementen ben ik het wel mee eens.

Over de steden: een stadje als Alphain of Bammsmuenster ziet eruit alsof het simpelweg uit de snelwegring is gegroeid. Maar in Muensterwald lijkt het alsof de snelwegen gewoon dwars door de stad zijn aangelegd, net als in enkele andere steden.

jms
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door jms » wo 27 jun 2012, 17:07

Waarom gebruik jij de term 'Bartenzsee en niet Bartenzmeer?
Groet,

Jan

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 27 jun 2012, 17:24

sirdanilot schreef:Heel erg mooie layout, maar het deel in Burghteland klopt niet. De plaatsnamen Maghtigheere, Slikkeghat en Harg ontbreken (maar de steden staanw el op de kaart), evenals enkele kleinere dorpen maar die kun je allemaal terugvinden op mijn pas vernieuwde kaart. De B505 in aanbouw staat er niet op (maar die is nog niet voltooid dus dat kan wel) en, belangrijker, de Randwegh Barte B505 + de autosnelweg Barte-Harg A1902 staan er niet op !!
Dat gebied ben ik vergeten te up-daten, maar er moet nog meer werk worden verricht (zoals meer plaatsnamen toevoegen)...
Koen schreef: Maar er zitten wel een paar kleine vreemdheden in het reliëf. De depressie (laag gebied) rond Muensterwald ligt midden in een gebied zonder rivieren. Waardoor is dit geen groot meer geworden? Rond Schellingen heeft het rivierdal een rare ronde vorm en de Schwung loopt in zijn bovenloop omhoog.
Dat is maar een illusie. Hij loopt gewoon van beneden naar boven. Het vertekent een beetje omdat de kaart alleen stappen van 100m hoogteverschil laat zien.
Koen schreef: Daarnaast vind ik het raar dat er erg veel snelwegen in het berggebied bij Schwanswig liggen, die ook nog veelal recht door het berglandschap gaan.
Valt wel mee. De snelwegen lopen door de bergpassen als je goed kijkt, met uitzondering van de A5. Die gaat wel erg recht de Valenzerberg op. Volgens mij heb ik dat in het detailkaartje aangepast. Dat bedoelde ik dus dat niet alle wegen kloppen.
Koen schreef: Waarom lopen er eigenlijk zoveel snelwegen dwars door steden heen, terwijl er soms wel express-ringwegen zijn. Het lijkt me slimmer als het lange-afstandsverkeer over een snelweg om de stad wordt geleid, terwijl het lokale verkeer over expresswegen door de stad rijdt.
De snelwegen die dwars door de stad heenlopen zijn vaak de oudere snelwegen (uit de tijd dat men niet beter wist dan "mobiliteit eerst! de rest komt later wel.") Deze snelwegen zijn dicht langs de steden gebouwd in de begintijd van het Schellingse wegennet. Aardig wat van deze wegen zijn al snel tot snelweg opgewaardeerd (al dan niet substandaard). Dit is het geval bij Schellingen-Stadt (de A7 heeft daar een beruchte geschiedenis) Muensterwald, Alphain, Basternaecken, Andreasburg, Amersfurt, Ziel, Konrad, Mittelbruecken, Heidel.

Echter zijn in enkele van deze steden plannen om een nieuwe ring rond de stad aan te leggen en de oude snelwegen fysiek te degraderen. Dit is aan de gang in Basternaecken en in Mittelbruecken en Muensterwald zijn plannen om dit te doen. Andere steden kiezen voor maatregelen om de overlast te verminderen, zoals de snelweg overkappen (Andreasburg, plannen in Alphain, Ziel, Amersfurt en Heidel)

Bij Suessensee, Arnheim, Marzell, Opperfeldt en Kandenz zijn kleinere dorpen en steden in de loop der tijd aan elkaar gegroeid, waardoor de snelweg nu dwars door de stad loopt.

Bij Bammsmuenster, Malle, Bergen, Schwungsmund, Cotilia, Hammen, Briggen, Hagenfurt, Varenz, Balsen, Schwanswig, Wursthal en Zarnich is de stad gewoon gegroeid aan de andere kant van de snelweg nadat deze was gebouwd of tijdens de aanbouw/planning.

Expresswegen zijn sowieso substandaard aangelegde Autobahnen (dus met ongelijkvloerse aansluitingen, en soms met rotondes) en zijn vooral van de laatste tijd. Echter is men in Schellingen nogal terughoudend met het officiëel afwaarderen van Autobahnen naar expressweg.
jms schreef:Waarom gebruik jij de term 'Bartenzsee en niet Bartenzmeer?
Om dezelfde reden waarom Duitsers Nordsee en Ostsee zeggen (maar toch ook Wattenmeer!) in plaats van Nordmeer en Ostmeer

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Arne Govaerts
Berichten: 86
Lid geworden op: za 24 mar 2012, 11:10
Locatie: Zeeburg (ZEB); Bruswerpen (VRV)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Arne Govaerts » wo 27 jun 2012, 17:42

(See is Duits voor meer en niet voor zee).
Groeten,

Arne Govaerts
Geofictie: Vrijstaat Zeeburg
Micronatie: Burger van de Virtuele Vlaanderen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 27 jun 2012, 18:17

Weet ik. Ik heb vier jaar Duits gehad...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Arne Govaerts
Berichten: 86
Lid geworden op: za 24 mar 2012, 11:10
Locatie: Zeeburg (ZEB); Bruswerpen (VRV)
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Arne Govaerts » wo 27 jun 2012, 19:51

Ik plaatste het enkel als verduidelijking voor Jan.
Groeten,

Arne Govaerts
Geofictie: Vrijstaat Zeeburg
Micronatie: Burger van de Virtuele Vlaanderen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Koen » wo 27 jun 2012, 22:47

Mandelsoft schreef:
Koen schreef: Maar er zitten wel een paar kleine vreemdheden in het reliëf. De depressie (laag gebied) rond Muensterwald ligt midden in een gebied zonder rivieren. Waardoor is dit geen groot meer geworden? Rond Schellingen heeft het rivierdal een rare ronde vorm en de Schwung loopt in zijn bovenloop omhoog.
Dat is maar een illusie. Hij loopt gewoon van beneden naar boven. Het vertekent een beetje omdat de kaart alleen stappen van 100m hoogteverschil laat zien.
De Schwung komt eerst bijna bij de grens met een lagere laag en loopt daarna bijna naar de grens met een hogere laag. Er moeten wel hele steile rotsen liggen, als de Schwung niet omhoog loopt.

Je hebt trouwens mijn andere twee vragen niet beantwoord over de depressie (laag gebied) rond Muensterwald en het rivierdal rond Schellingen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » do 28 jun 2012, 09:29

Het gebied rond Muensterwald was tienduizenden jaren geleden ooit een groot meer geweest, maar sinds de laatste ijstijd is het hele meer verdampt of via de grond geïnfiltreerd en weggespoeld en is daardoor dus drooggevallen. Overigens is de bodem rond Muensterwald relatief zwak in vergelijking met de rotsgrond in de omgeving, waardoor een groot deel van het gebied is ingeklonken. Het diepste punt ligt op +60m boven zeeniveau, terwijl de rest van de omgeving ligt op meer dan +100m

Ik zie die rare rivierdalvorm bij Schellingen Stadt niet echt...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Matt » do 28 jun 2012, 10:01

MandelSoft schreef:Om dezelfde reden waarom Duitsers Nordsee en Ostsee zeggen (maar toch ook Wattenmeer!) in plaats van Nordmeer en Ostmeer.
Dat komt omdat men in het noorden van Duitsland Hoog-Duits spreekt, dat lijkt meer op het Nederlands. In het zuiden spreken ze Neder-Duits en dus zeggen ze Bodensee i.p.v. Bodenmeer. In het zuiden is meer See en zee Meer; in het noorden is zee See en meer Meer. Het is daarom Ostsee en Nordsee. Kijkend naar de geschiedenis van Schellingen is het ook logischer meer invloeden te hebben van het Hoog-Duits en de naam Bartenzsee dus ook logischer.

In ieder gavel een mooie kaart! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Koen » do 28 jun 2012, 11:42

MandelSoft schreef:Ik zie die rare rivierdalvorm bij Schellingen Stadt niet echt...
Het gaat om het donkerste groen bij Schellingen Stadt. Langs de Wehr, Dubber en bovenloop van de Schelling is de breedte ervan ongeveer constant. Rondom de is het dal opeens rond om bij de benedenloop van de Schelling weer een constante breedte te hebben. Het gaat mij er dus om dat de rivierdalen niet vloeiend in elkaar overlopen, maar dat er opeens een grote cirkel is.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

jms
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door jms » za 14 jul 2012, 17:34

Matt schreef:
MandelSoft schreef:Om dezelfde reden waarom Duitsers Nordsee en Ostsee zeggen (maar toch ook Wattenmeer!) in plaats van Nordmeer en Ostmeer.
Dat komt omdat men in het noorden van Duitsland Hoog-Duits spreekt, dat lijkt meer op het Nederlands. In het zuiden spreken ze Neder-Duits en dus zeggen ze Bodensee i.p.v. Bodenmeer. In het zuiden is meer See en zee Meer; in het noorden is zee See en meer Meer. Het is daarom Ostsee en Nordsee. Kijkend naar de geschiedenis van Schellingen is het ook logischer meer invloeden te hebben van het Hoog-Duits en de naam Bartenzsee dus ook logischer.

In ieder gavel een mooie kaart! :d
Volgens mij is het precies andersom. Hoe zuidelijker je komt hoe meer de dialecten onderhevig zijn geweest aan de Hoogduitse klankverschuiving. Deze is het meest doorgedrongen in Zwitserland en Oostenrijk en ook flink in Beieren. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogduitse ... rschuiving
Groet,

Jan

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door sirdanilot » za 14 jul 2012, 21:04

Klopt de benamingen Hoog-Duits en Nederduits heeft Matt precies omgedraaid. In het (lage) noorden spreekt men Nederduits, in het (hoge) zuiden spreekt men Hoogduits. Schwyderdütsch en Beiers zijn eigenlijk 'extreme' vormen van Hoogduits... (ik kan dat overigens ook écht niet verstaan, terwijl 'normaal' Duits prima gaat).

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » za 11 aug 2012, 12:32

Een update: ik ben de laatste dagen bezig om de hoofdkaart van Schellingen helemaal up-to-date te maken. Tot nu toe zijn de deelstaten Hochland en Fugesen helemaal up-to-date. De rest van de deelstaten volgen nog, met als eerste op het programma Nordende (ja, ik weet het sirdanilot, het gebied rond Barte klopt niet op de huidige kaart. Daar ga ik binnenkort mee aan de slag). Ook heb ik het format lichtelijk aangepast en de langere tunnels zijn ook aangegeven...

Ik wil jullie niet de huidige voortgang onthouden. Er moet nog heel wat gebeuren met updaten, maar als je kijkt in Fugesen en Hochland, krijg je een goed idee hoe het er uiteindelijk uit gaat zien...
Afbeelding

Nog een kleine verandering: vanwege het punt dat Koen opbracht, ligt Muensterwald nu iets hoger (niet veel, maar niet op het laagste punt van het dal). Op het laagste punt van het dal ligt nu de Thalsee, waarnaartoe al het water afstroomt vanaf de oppervlakte en net eronder. De afvoer uit het meer gebeurd door grondwater en verdamping.

EDIT: Nordende is nu ook up-to-date. Ook de spoorwegprojecten zijn toegevoegd.

Groeten,
Maarten
Laatst gewijzigd door MandelSoft op zo 12 aug 2012, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » za 11 aug 2012, 15:49

Ziet er zeer goed uit Maarten, net werk!

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Kathor » za 11 aug 2012, 20:28

Puik Werk Maarten.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Matt » zo 12 aug 2012, 11:11

Ziet er netjes uit Maarten, goed werk! :D De ligging van Muensterwald is logischer nu. Wellicht zou je om de kaart nog mooier te maken, rivieren op grotere hoogten wat dunner kunnen maken.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » ma 03 sep 2012, 12:33

Ik kwam er zojuist achter dat op de hoofdkaart het gebied rond Schellingen-Stadt niet klopt. Het komt niet overeen met mijn SimCity 4 simulatie. Ik heb hier helaas geen volledig ge-update versie van de kaart, maar ik heb in ieder geval het gebied rond Schellingen-Stadt gecorrigeerd. Gelukkig had ik de rest van de deelstaat nog niet in detail uitgewerkt, dus tot zover kan het denk ik nog wel. Dit is nu de regio:
Afbeelding

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door TzM23 » ma 03 sep 2012, 15:53

Erg vierkant, voor de rest wel mooi!
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Kathor » ma 03 sep 2012, 18:13

Fijne kaart inderdaad wat vierkant.

Nog een andere vraag op de grote kaart van schellingen is er in het Uiterste Westen in de Provincie Fugesen de weg S40. ik kan nergens anders S-wegen vinden in Schellingen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » ma 03 sep 2012, 18:17

De Ring Schellingen oogt inderdaad wat vierkant en dat heb ik al aardige tijd geconstanteerd. Niettemin moet ik hier wel bij zeggen dat dit geheel ook voor een groot gedeelte in SimCity 4 daadwerkelijk al is gebouwd. Heel Imaginië is trouwens ook in SC4 nagebouwd en dat is nog vierkanter, vooral de Capital District regio
katherman111 schreef:Nog een andere vraag op de grote kaart van schellingen is er in het Uiterste Westen in de Provincie Fugesen de weg S40. ik kan nergens anders S-wegen vinden in Schellingen.
Dat komt doordat de S40 in bezit is van Steinmarken. Dit is in overleg gedaan met Frans, waarvan ik steeds nog wacht op een kaart (hint hint...)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door Frans » di 04 sep 2012, 13:44

^^
Ja, ja... ik weet dat er grote druk op mij rust. :twisted: Ik ben m'n kaart eerst op A4-formaat ontworpen, maar ben niet tevreden over het te kleine resultaat. Super gedetaileerd wilde ik het eerst niet maken, maar nu is het te ver uitgedund. Daar gaat nog wat aan gebeuren.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Kaarten

Bericht door MandelSoft » wo 19 jun 2013, 00:19

Het wil niet vlotten met de kaart van Schellingland, maar ik heb ook een kleine stijlwijziging toegepast: alle Schnellstrassen staan nu ook aangegeven. Dit zijn enkelbaans autowegen waar 110 km/h mag worden gereden met ongelijkvloerse aansluitingen. De WIP kaart is hier te vinden:

Afbeelding
KLIKKERDEKLIK!


Nog te doen:
- kleine dorpskernen intekenen,
- OWN intekenen.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten