[BRS] Infrastructuur

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 01 mei 2014, 10:09

Dat lijkt mij ook handig. In ieder geval, mooi werk :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » wo 07 mei 2014, 11:04

Deze snelweg sluit dan ten westen van Hammen aan op de A8 ?

Zo heb ik hem ingetekend in ieder geval + de aanpassingen bij Hammen.
https://www.dropbox.com/s/901ple0u40v9u1v/Naamloos.png

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » wo 07 mei 2014, 13:52

Hij moet iets westelijker worden ingetekend, want de weg maakt nog een slinger om Slesswick:
http://www.majhost.com/gallery/mrtnrln/ ... en_05a.png
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » wo 07 mei 2014, 13:57

Dank u, pas ik dat aan voor de volgende versie.

Lajos heeft deze weg wel anders ingetekend overigens.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door lajos » za 06 sep 2014, 07:32

BlaZ schreef:Lajos heeft deze weg wel anders ingetekend overigens.
Dat moet op beide kaarten veranderen denk ik. Op mijn kaart moet ik die weg ten westen (i.p.v. oosten) van Slesswick intekenen; op Maarten's kaart moet de aansluiting naar Kwang Yung zuidelijker ingetekend worden.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 15 sep 2016, 01:27

Spoorvervoer in Schellingen
Schellingen (en Imaginië) hebben een vrij druk bereden spoorwegennet. Omdat dit een vrij grote invloed heeft in het dagelijkse leven van veel inwoners van Schellingen, gaan we hier in detail op in.

Het netwerk
Het Schellingse spoorwegennet is gebouwd naar moderne maatstaven. Veel lijnen zijn goed onderhouden en veel lijnen zijn geëlektrificeerd (uitzonderingen zijn o.a. lijnen 71, 73, 84, 87 en 89, waar nog dieselmaterieel rijdt). Een flink deel van het spoor is gebouwd voor snelheden van 160 of zelfs 200 kilometer per uur. Veel drukke lijnen zijn uitgebouwd tot vier sporen en enkelspoor in Schellingen is een zeldzaamheid. In de steden is het echter vaak maar 80 kilometer per uur. Tussen Munstravald en Amaborg ligt HST-spoor, net als tussen Cotilia-Guilliano-Kapish. Er zijn plannen om tussen Amaborg en Konrad nog HST-spoor aan te leggen, maar men kan de financiering daarvoor nog niet rondkrijgen. Daarnaast rijdt er op het huidige HST-spoor nog geen treinen die sneller kunnen rijden dan 200 km/h. Verder ligt er rond Munstravald een stadsbaannetwerk, waarvan de lijnen M1 en M2 interstedelijk zijn (binnen Munstravald heb je ook de ringlijn M0 en een paar korte "spaaklijnen", M3 t/m M6).

Opvallend in het Schellingse spoorwegennet is het grote aantal kruisstations (dit zijn stations waar lijnen op verschillende niveaus elkaar kruisen). Maar liefst 14 stations in Schellingen zijn kruisstations. Het bekendste (en beruchtste) kruisstation is Munstravald Südkors, waar niet alleen twee kruisende richtingen zijn, maar ook twee afbuigende richtingen die dus allemaal hun eigen perrons hebben.

Er zijn enkele verbindingen met het buitenland. Hoewel de meeste lijnen in Nieuwegouwen niet geëlektrificeerd zijn, zijn alle verbindingen waar treinen uit Schellingen over rijden dat wel. Naar Kartjas is het spoor niet geëlektrificeerd en is de grensverbinding vanuit Fyðell op het moment onbruikbaar. Schellingen wil deze lijn alsnog in dienst hebben in de toekomst. De Karktische overheid is hiermee akkoord gegaan nadat Schellingen had aangeboden om het onderhoud zelf te financieren. Ook andere slecht onderhouden spoorlijnen nabij de Schellingse grens krijgen met Schellings geld een onderhoudsbeurt*.

Binnenlandse reizen
Voor reizen in het binnenland ben je als reiziger vaak toegewezen op de landelijke maatschappij, Skjyllina Baner (SB). Rond Imaginië heb je nog wel Imaginian Railways (IR), de stadsbaan van Munstravald wordt geëxploiteerd door het gemeentebedrijf Munstravald Metroban (MMB) en voor hogesnelheidstreinen heb je ook nog de Dumerische exploitant TAV, maar in veel regio's zijn de alternatieve maatschappijen geen optie. SB is een overheidsbedrijf die van de Schellingse overheid een jaarlijkse subsidie krijgt afhankelijk van de prestatie. Deze "prestatiesubsidie" moet ervoor zorgen dat er een stimulans is om de kwaliteit van de dienst te waarborgen. Voor IR en MMB geldt eigenlijk hetzelfde.

SB heeft zijn treinlijnen in drie categoriën ingedeeld: Regiotug (RT; stoptrein), Interstadtug (IST; intercitytrein) en Expresstug (Ex; Expresstrein). De RT stopt op alle stations en gaat vaak niet harder dan 140 km/h. De IST-treinen stoppen alleen in de grote steden en halen snelheden van 200 km/h. De Expresstreinen rijdt nu nog met hetzelfde materieel als de IST-treinen, maar die stoppen nog minder vaak. Men wil hier hogesnelheidstreinen voor inzetten, maar tot dusver moet SB nog wachten op de nieuw bestelde Alstom AGV treinen. IR heeft alleen stoptreinen. De hogesnelheidstreinen van TAV worden vaak gebruikt als expresstreinen. Toch zijn deze op veel lijnen beperkt in snelheid tot de IST-treinsnelheid, omdat echt hogesnelheidsspoor vaak ontbreekt.

Binnen Schellingen heb je twee ticketeringsystemen. Je hebt de klassieke treinkaartjes (automaten zijn te vinden op elk station) en de "Transitkort", een chipkaart voor al het Schellingse OV. De papieren kaartjes worden nog vooral door buitenlanders gebruikt. De Transitkort is echter wijdverspreid. Imaginië gebruikt hetzelfde systeem, maar daar kan je alleen voor de trein de Transitkort gebruiken. Net als in Nederland is het tarief dat wordt berekend met de Transitkort op basis van afstand (plus opstaptarief). Er zijn geen aparte toeslagen voor bepaalde treinen; ook met de hogesnelheidstrein kan op het normale tarief worden gereisd.

Buitenlandse reizen
Op plaatsen waar de internationale SB Express en TAV-treinen stoppen, zijn aparte, afgesloten perrons voor buitenlandse treinen. Bij deze perrons zit een douaneinspectie op het station zelf, zodat de trein ongestoord de grens over kan rijden en niet gecontroleerd hoeft te worden. Bij het uitgaande station in het buitenland zijn er soortgelijke geïsoleerde perrons met douane aanwezig. Voor buitenlandse reizen dienen altijd aparte kaartjes worden gekocht (dit kan overigens via de automaat). Voor binnenlandse reizen kan men echter met de Transitkort via poortjes de douane links laten liggen, maar omdat de Transitkort alleen in Schellingen en Imaginië geldt, kom je echter niet langs de douane in het buitenland hiermee (sorry zwartrijders, dat gaat dus niet...).

Op de grensovergangen naar Burghteland en Tholenië wordt er echter in de trein gecontroleerd. Ook moet je voor de lijnen richting Kartjas langs de douane op het station van Morensafjyl. Op de lijnen naar Nieuwegouwen zijn op de stations douaneposten aanwezig en worden de treinen zelf niet gecontroleerd.

Treinnummers
Alle treinen op het Schellingse spoorwegennet krijgen een drie- of viercijferig nummer toegewezen. Het systeem is als volgt: de eerste twee cijfers zijn het lijnnummer; de laatste twee cijfers zijn het ritnummer. De lijnnnumers worden op elke trein weergeven op een LED-scherm aan de koptuigen en de zijkant, samen met de eindbestemming. Ook worden de lijnnummers gebruikt in stationomroepen en op vertrekstaten.

Het toewijzen van de lijnnummers volgt het volgende systeem:
1-19: SB IST treinen (uitzondering: lijn 19)
21-39: verkorte lijnen (vaak IST, maar ook wel eens stoptreinlijnen, zoals lijn 21, 25, 37 en 39)
40-49: Hogesnelheidstreinen en Expresstreinen.
50-89: SB RT treinen
90-97: IR treinen
98-99: Karktische treinen

Veelal correspondeert een nummer uit de verkorte lijnserie of de RT treinserie het lijnnummer van de IST-trein waaraan het gerelateerd is. Hierbij neemt men vaak het IST-nummer en voegt daar 20, 50 of 70 bij toe. Zo zijn lijn 52 en 72 lijnen stoptreinlijnen die parallel lopen aan IST-lijn 2. Lijn 22 is een verkorte versie van lijn 2. Toch gaat dit niet altijd op (zie lijn 79, bijvoorbeeld).

Hieronder is een kaart met alle stations, lijnen met lijnnummers, ritfrequentie en exploitanten:

Afbeelding
KLIK HIER OM DE KAART UIT TE VERGROTEN


Vrachtvervoer
Vanwege de drukte op het Schellingse spoorwegennet is vrachtvervoer over het spoor vrij moeilijk in te plannen. Vaak worden deze op vierspoorstrajecten over het stoptreinspoor gestuurd. Op steeds meer plekken komen er stadsomleggingen voor het vrachtvervoer, al loopt dit niet met een snelle vaart.

Vrachttreinen krijgen net als passagierstreinen een nummer toegewezen. Deze gebruiken standaard de ongebruikte lijnnummers 20 en 23, een reservering voor 200 vrachttreinen per dag (niet dat dat ooit gehaald wordt), en krijgen op volgorde van vertrek een ritnummer.

*Schellingen wil natuurlijk wel dat zijn burgers veilig met de trein kunnen reizen, ook in het buitenland

EDIT: Nieuwe update kaart (11-02-'18) en bijgewerkte informatie
Laatst gewijzigd door MandelSoft op zo 11 feb 2018, 23:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Kaaiman » do 15 sep 2016, 07:40

Duidelijke info, maar vooral een prachtige kaart! :B
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door SjorsB » do 15 sep 2016, 08:29

Goed stuk, en een mooie kaart! En grappig dat Schellingen in Munstravald zijn eigen Amsterdam Sloterdijk heeft :)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Menno » do 15 sep 2016, 10:54

Mooie kaart!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door TBR » vr 16 sep 2016, 21:06

Mooie kaart, klein puntje: Wollegaarde-Sentraal wordt beter Wollegaarde-S ;)
Daarbij mis ik de TBR-lijnen Bodegarde-Schellingen Hbf en Rugeneim-Schellingen Hbf, en hoezo stoppen deze plots niet meer op Malle? :o
Je vergeet ook de expressetrein Malle Hbf-Bodegarde-Zuid, uitgevoerd door AREX (een soort internationale intercity).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » vr 16 sep 2016, 21:47

Schone kaart, nog wat kleine opmerkingen aangaande de aansluiting op het Dumerische spoorwegennetwerk:

-Forum Pompeii en Hydrapolis hebben überhaupt geen spoor.
Volgens de HSL overzichtskaart zou de

41: Hulst - Rensburg - Swâneburg - Guiliano - Konrad - (Süssense) - (Medybro) - Masa - Imperia
42: Konrad - Süssense - Medybro - Crusina - Apua - Masa - Hieronium - Imperia
43: Skjyllina - Munstravald - (Medybro) - Masa - Imperia - Traianopolis - Corduba - Apollonium
44: Munstravald - Medybro - Crusina - Apua - Masa - Hieronium - Imperia

De steden tussen haakjes heb je toegevoegd, de dikgedrukte steden staan niet aangegeven.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door TBR » vr 16 sep 2016, 21:51

Overzicht lijnen tussen Solwes en Schellingen:
HST (door TBR):
Bodegarde-Centraal~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Bodegarde-Centraal~Malle Hbf~Varenz~Muensterwald Hbf~Alphain Hbf~Guiliano CS~Konrad CS
Rugeneim-West~Wollegaarde-Sentraal~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Sentraal~Malle Hbf~Varenz~Muensterwald Hbf~Alphain Hbf~Guiliano CS~Konrad CS

IC (Expressetrein):
Bodegarde-Zuid~Voldem-Olmen~Gellerlo~Malle-Bartenz~Malle Hbf

Als je de lijnen in Schellingen en Imaginië wil aanpassen, mij best, informeer me alleen even ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 16 sep 2016, 22:42

OK, dan zal ik nog even kijken naar de aanpassingen. Ik denk wel dat ik een nieuwe nummerrange moet aanboren voor de extra treinen...

Overigens gaat de HST nu de lijn Munstravald-Amaborg gereed is niet meer via Alphain, zoals dat vroeger wel het geval was. Dit scheelt naar mijn inschatting minstens een half uur reistijd, omdat er ook nog moest worden kopgemaakt op Bastranäcka en Cotilia.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door TBR » vr 16 sep 2016, 22:43

^^ Dat is goed, welke stops heeft deze dan?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 16 sep 2016, 23:45

^^ Alleen in Cotilia eentje. Daarna kan hij via een directe spoorlijn naar Guilliano.

In de toekomst moet er ook tussen Konrad en Amaborg een HSL-spoor komen; dan is er echt sprake van een complete HSL-lijn en dan stop hij tussen Munstravald en Konrad niet meer (treinen vertrekken dan vanuit Guilliano en gaan via Konrad naar Munstravald in plaats van andersom).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door TBR » za 17 sep 2016, 10:44

Nog een opmerking: in geen enkel station op Solwes zijn afgesloten perrons, grenscontroles gebeuren in de rijdende trein tussen Malle en het volgende station in de Solweslanden (Bodegarde-Centraal of Wollegaarde-Sentraal).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten