[BRS] Infrastructuur

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Algemeen

Bericht door Koen » vr 29 jul 2011, 16:59

MandelSoft schreef:In Andreasburg wordt de volgende ingenieuze oplossing toegepast om de leefbaarheid te verbeteren: een landtunnel met een glazen dak (of wellicht een dak van doorzichtig kunststof).
Om hier nog op terug te komen. Op vakantie kwam ik zo'n tunnel tegen op de A20 in Limoges. Misschien is het dus toch haalbaar.

Over de stoplichten met tellers: waarom is er ook een teller bij groen? Dat lijkt me overbodig. Je steek gewoon over als het groen is, dan hoef je niet te weten hoe lang je nog over kunt steken.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ortelius » za 30 jul 2011, 19:18

Koen schreef: Over de stoplichten met tellers: waarom is er ook een teller bij groen? Dat lijkt me overbodig. Je steek gewoon over als het groen is, dan hoef je niet te weten hoe lang je nog over kunt steken.
Ach, ik vind het best een leuk idee, zij het een beetje dubbel werk als je er ook nog een oranje stoplicht bij hebt. Ik ben afgelopen herfst in Georgië geweest, en afgezien van het verder rampzalige verkeer, werkten ze daar ook met een counter voor zowel groen als rood (in de hoofdstad Tbilisi), waar MandelSoft het over heeft. En qua hardware zal het zeker geen grote meerkost met zich meebrengen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Algemeen

Bericht door MandelSoft » ma 01 aug 2011, 17:05

Koen schreef:
MandelSoft schreef:In Andreasburg wordt de volgende ingenieuze oplossing toegepast om de leefbaarheid te verbeteren: een landtunnel met een glazen dak (of wellicht een dak van doorzichtig kunststof).
Om hier nog op terug te komen. Op vakantie kwam ik zo'n tunnel tegen op de A20 in Limoges. Misschien is het dus toch haalbaar.
Geinig dat het al bestaat :D
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Theodoor » ma 01 aug 2011, 22:03

Daar heeft men zo te zien ook nagedacht over het hitteprobleem en het dak met 'dubbel' glas uitgevoerd, met tussen de twee glazen oppervlakten een behoorlijke ruimte. Dat is natuurlijk ook een optie...
Nadeel is wel dat je niet echt meer naar buiten kunt kijken.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 02 aug 2011, 00:17

Dubbelglas lijkt me inderdaad een goede optie hier. Het gaat vooral om het gevoel van ruimte en natuurlijke lichtinval, en minder om het uitzicht (ook met enkelglas zou je alleen de lucht kunnen zien).

Mogen er in Schellingen afritten in tunnels voorkomen? Een glazen dak is in ieder geval in Nederland ook een tunnel. In Burghteland zou men waarschijnlijk niet zo moeilijk doen; het is enkel Riiksweghendienst die de scepter zwaait...

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » di 02 aug 2011, 10:49

In Schellingen mogen afritten in tunnels voorkomen, mits de invoegstrook wordt gevolgd door minstens 500m pechstrook (of door een tunneluitgang), zodat je niet aan het eind van de invoegstrook tegen de want op knalt. In Andreasburg liggen op de autobahnen overal pechstroken, dus dat is geen probleem.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 29 aug 2011, 15:35

Een voorbeeldje Schellingse bewegwijzering naar de grens toe:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
* Wel jammer dat in RNH de C-nummers en afstandsaanduidingen niet worden gecontinueerd.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 30 aug 2011, 00:12

Mooi !

"Belastbaere"? Voor zover ik weet spreekt men in NH gewoon Nederlands.

Ik gebruik voor de C-nummers een volgbord, zodat verkeer dat op C-nummers rijdt de nieuw-hollandse nummers volgt.

Dit doet mij trouwens hieraan denken: was er een afspraak tussen RBU en Schellingen over grenscontroles? Wat mij betreft is een reguliere paspoortcontrole voldoende, om de wachttijden aan de grens zoveel mogelijk te beperken. Een eventuele visumplicht kan wat mij betreft ook worden afgeschaft.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » di 30 aug 2011, 00:29

^^ Akkoord. Een reguliere grenscontrole met een personenauto zal niet langer duren dan pak 'm beet 20-60 seconden (afhankelijk van het aantal personen in de desbetreffende auto).

Vaak wordt de volgende indeling gemaakt:
- 2 rijstroken voor personenauto's
- 1 rijstrook voor bussen en kleine bestelwagens
- 1 rijstrook voor vrachtverkeer
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » za 10 sep 2011, 00:23

Ontwikkeling van de Schellingse Bewegwijzering en de Schellingse Wegnummering

In de beginjaren van de ontwikkeling van de ontwikkeling van het Schellingse wegennetwerk waren er nog geen nationale wegnummers (alleen regionale). In plaats daarvan hadden alle wegen een naam. Zelfs de snelwegen hadden een naam. Zo heette de A7 tussen Muensterwald en Schellingen-Stadt "Der Zentralautobahn" (en zo heet de weg in Schellingen-Stadt nog steeds). Ook had iedere regio zijn eigen borden en bewegwijzering. Voor de weggebruiker werd het er allemaal niet duidelijker op.

In 1958 kwam daar verandering in: voortaan werden alle borden genormeerd. Ze moesten een bepaalde vorm en afmeting hebben, symbolen en kleurgebruik. Ook de bewegwijzering werd genormeerd. Dit was onderdeel van de BundesWägenNorm* (BWN) van 1958,m die ook ging over wegindeling, signalisatie en markering. Hieronder zie je een aantal wegwijzers uit de BWN1958:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
In 1962 presenteerde het Ministerie des Transports het Bundeswägenplan: een groots langetermijnplan voor de ontwikkeling van het Schellingsche hoofdwegennet. Ook werdt in dit plan de wegnummering opgenomen, alleen bleven deze puur administratief. Echter, alleen de nummering van het hoofdwegen netwerk was hierin georganiseerd; de rest van de wegen hadden nog steeds hun regionale nummer.

In 1970 werd het nummeringsplan herzien om ook alle regionale wegen mee te nemen in de nationale wegnummering. Deze nummering geldt nog tot op de dag van vandaag. Het systeem werkt als volgt:
  • Alle even routes gaan Oost-West, alle oneven routes gaan Noord-Zuid. Nummers die eindigen op 0 en 5 kunnen ook ringwegen zijn.
  • Eéncijferige routes zijn langeafstandsroutes (hoewel sommige echt hoofdroutes zijn, kunnen de A3 en A4 voor een aardig gedeeldte geen hoofdroute genoemd worden), tweecijferige routes zijn hoofdroutes en driecijferige nummers zijn nevenroutes. Hoewel sommige ééncijferige routes echt hoofdroutes zijn, kunnen de A3 en A4 voor een aardig gedeeldte geen hoofdroute genoemd worden.
  • Het eerste cijfer van de tweecijferige en driecijferige wegnummers geeft het deelstaatnummer aan. Zo is 1 bijvoorbeeld de deelstaatcode van Schellingland en 3 van Fugesen.
  • Het wegnummer blijft hetzelfde ook naar overgang van wegtype. Dus de A85 gaat bijvoorbeeld over in de B85. Enige rariteit: de stedelijke snelweg bij Schellingen-Stadt heeft het nummer A112, terwijl de aansluitende weg aan weerszijden het nummer B12 heeft.
  • Sommige wegen hebben een ander wegnummer dan administratief nummer. Deze wegen zijn routevervangende wegen voor nog te bouwen hoofdwegen uit het Bundeswägenplan.
In het BWN1971 verschijnen de eerste wegnummers op de wegwijzers en ook wordt afritnummering geïntroduceerd op weggebruikers te helpen om hun afrit te vinden. De wegwijzers van het BWN1971 zijn grotendeels gebasseerd op de oude wegwijzers. Hieronder een visualisatie**:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Vanwege de vrij slechte leesbaarheid van de wegwijzers door onoverzichtelijkheid en bij nacht (deze borden werden uitwendig verlicht, maar dit ging om de haverklap defect), werden de wegwijzers, samen met de borden opnieuw ontworpen. Dit leverde de serie van de BWN1979 op, met een ander lettertype (SNV), ander kleurenschema, andere indeling van de wegwijzers en staande hardkoppijlen. Ook werd het concept van de streep op afstandenborden en indirecte wegnummering toegevoegd. Ook verschijnen de A-nummers op de borden. Deze wegwijzers zijn inwendig verlicht, waar men de kunst van België had afgekeken:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Maar ook de inwendige verlichting bleek geen succes. De lichtbakken bleken namelijk slechter dan gedacht tegen weersomstandigheden, vooral regen. Omdat de onderhoudskosten best prijzig waren, besloot men met de BWN1992 over te gaan op Diamond Grade (reflectieve folie). Ook hier werden de wegwijzers lichtelijk aangepast. Zo kregen alle snelwegverwijzingen een groene achtergrondskleur en werden op sommige borden de afritnummers geïntegreerd, terwijl de C-nummers juist worden geruiterd op portalen (dit omdat deze tot problemen leidden bij dubbelgenummerde secties). Hieronder een visualisatie:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
In de BWN2008 besloot men op een ander lettertype over te gaan (Clearview + Highway Gothic), omdat deze beter leesbaar zou zijn bij hoge snelheden. Ook werden de pijlen aangepast en de bordindeling is lichtelijk aangepast (zoals de toevoeging van het aangeven van de afstand tot de volgende afrit op het afritaankondigingsbord):
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Wegwijzers van BWN2008 zijn vooral bij nieuwe wegen en recentelijk gereconstueerde wegen te vinden. Vooral BWN1992 is dominant aanwezig, al zijn er nog aardig wat BWN1979 en enkele BWN1971 wegwijzers te vinden. Langs de snelwegen zijn BWN1958 wegwijzers uitgestorven; op het OWN moet je echt goed zoeken, maar er staan nog enkele.

Groeten,
Maarten


* Bundeswägen en Bundesstrassen worden door elkaar gebruikt in Schellingen.De aanduiding Bundeswägen is officiëel.
** In deze tijd hadden ze nog geen prefixes en waren de Autobahnen geen aparte categorie. De C-nummers werden al wel aangegeven. (In Nederland is het ook zo gegaan met E-nummers, die eerder op de borden verschenen dan de A-nummers)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » za 10 sep 2011, 12:50

Interessant !

Ook vroeger zagen de wegwijzers er in Schellingen al zeer goed uit, beter dan de Burghtelandse...

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ties » za 10 sep 2011, 21:09

Nette uitwerking, Maarten! BWN1958 is simpel maar doeltreffend. Eigenlijk toont het aan dat wegnummers en afritnummers pure ballast zijn ;) :mrgreen:

Tyssische bewegwijzering heeft 4 hoofdgeneraties gekend. Ik heb ze nog niet uitgewerkt, maar in de wegnummerschildjes is het systeem al terug te vinden.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Koen » za 10 sep 2011, 23:07

Goed uitgewerkt!
Er zijn wel erg veel pictogrammen bijgekomen, die niet allemaal even duidelijk zijn (zeker niet als je er snel voorbij rijdt).

Welk lettertype heb je eigenlijk gebruikt voor het oudste systeem (BWN1958)?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » za 10 sep 2011, 23:25

Ties schreef:Nette uitwerking, Maarten! BWN1958 is simpel maar doeltreffend. Eigenlijk toont het aan dat wegnummers en afritnummers pure ballast zijn ;) :mrgreen:
Wegnummers en afritnummers zijn wel handig op ingewikkelde kruisingen en knooppunten. Ze zijn geïntroduceert omdat men toch vrij vaak verkeerd reed. Maar ik denk dat je je opmerking niet geheel serieus had bedoeld gezien het gebruikte emoticon.
Koen schreef:Goed uitgewerkt!
Er zijn wel erg veel pictogrammen bijgekomen, die niet allemaal even duidelijk zijn (zeker niet als je er snel voorbij rijdt).

Welk lettertype heb je eigenlijk gebruikt voor het oudste systeem (BWN1958)?
Pictogrammen worden vooral gebruikt op het OWN en iets minder op serviceborden. Meestal rijdt je hier niet met hoge snelheid voorbij, omdat de meeste pictogrammen binnen de bebouwde kom worden gebruikt.

Voor BWN1958 en BWN1971 heb ik het lettertype Gill Sans MT gebruikt. Iets vergelijkbaars werd ook in de DDR gebruikt.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » zo 11 sep 2011, 00:11

Kaart met de huidige spoorwegprojecten:

Afbeelding

Morgen volgen meer details.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » zo 11 sep 2011, 19:44

Spoorwegprojecten

Kaart: zie hierboven

1. HST Buergtelandlinien
Er wordt een nieuwe hogesnelheidslijn + vrachtspoorlijn gerealiseerd tussen Schellingen-Stadt en de Burghtelandse steden Barte en Teghenkant. Het deel in Schellingen wordt voor het grootste deel uitgevoerd met vier sporen: twee voor de vrachttreinen en twee voor de hogesnelheidspassagierstreinen. Deze verbinding moet het noordelijk deel van de A7/C40 ontlasten. De bouw van het Schellingse deel (fase 1) is alreeds gestart en wanneer deze klaar is kunnen er treinen rijden over deze lijn via bestaand Burghtelands spoor rijden naar Teghenkant. Het deel naar Barte (fase 2) moet nog de RO-procedure van Burghteland doorlopen. Fase 1 moet eind 2015 voltooid zijn

2. Danenbergerbogen
Dit relatief kleiner project zorgt voor een kleine spoorverbinding nabij Danenberg. Hierdoor kunnen treinen vanuit Schellingen-Stadt in één keer doorrijden naar Varenz, Opperfeldt en Malle. Dit project is al langer aan de gang en moet medio 2012 klaar zijn.

3. Avelingebogen
Twee verbindingsbogen nabij Avelinge moet het mogelijk worden om van Malle en Varenz naar Bergen en van Avelinge naar Wurstal en Schellingen te reizen zonder over te stappen. Voor dit project is de RO-procedure nog aan de gang.

4. Bergen-Morsnenberglinien
Deze spoorverbinding moet er voor zorgen dat Bergen een snelle verbinding krijgt met Steinmarken. Over dit traject zullen ook relatief veel vrachttreinen gaan. Dit traject moet de noordelijke A1 ontlasten. Voor dit project is de RO-procedure nog aan de gang.

5. Bergen-Heidellinien
Tussen de twee grootste steden van Fugesen bestaat geen directe spoorvebinding. Deze spoorlijn probeert dit te bewerkstelligen, en het vormt ook nog een directere verbinding naar Bammsmuenster. Voor dit project is de RO-procedure nog aan de gang.

6. Boll-Balsenlinien
Dit project probeert de missing link tussen Balsen en Boll op te vullen. Voor dit project moet de financiering rondkomen.

7.Westfugesenlinien
Deze spoorlijn verbindt de kleinere steden in de Harlerthal met de grotere steden Harlen, Hammen en Bergen, vanuit waar men kan overstappen naar de andere grote steden. Deze spoorlijn moet de A33 ontlasten. De bouw is in volle gang en medio 2013 moet deze lijn gereed zijn.

8. Skandienlinien
Dit project verbindt het (licht) stedelijk gebied Skandien met de andere grotere plaatsen in de Fugesen. De financiering moet hier nog van rondkomen

9. HST Imaginienlinien
Dit moet een nieuwe hoogesnelheidsverbinding worden tussen Schellingen-Stadt en Konrad. Tussen Schellingen-Stadt en Muensterwals is het spoor al geschikt (naast de gebruikelijke 'tragere' passagierstreinen en goederentreinen, ten zuiden van Muensterwald ontbreken er nog stukken. Deze hogesnelheidsverbinding moet de A7/C40 ontlasten. De bouw is in volle gang en begin 2014 moet de spoorlijn worden opgeleverd.

10. Andreasburg-Alphainlinien
Dit project probeert de missing link tussen Andreasburg en Alphain op te vullen. Er zijn plannen om dit uit te breiden naar Arnheim, maar tot zover liggen alle plannen nog op de tekentafel. Deze verbinding moet de A5 ontlasten.

11. Weserlinien
Deze kustlijn moet van Hammen naar de veerhaven in Wierungen lopen. Dit plan ligt nog op de tekentafel.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Koen » zo 11 sep 2011, 23:09

Goed dat er aan het spoor wordt gewerkt in Schellingen! Dan kunnen de mensen zonder auto ook op tijd op hun werk/school/universiteit komen :D (en het biedt natuurlijk een alternatief voor de weg).

Een nieuwe boog is overigens niet persé nodig om overstappen te voorkomen. Een trein kan ook kopmaken (in dezelfde richting wegrijden als waar hij vandaan komt). Dat gebeurt in Utrecht Centraal ook.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ties » zo 11 sep 2011, 23:14

^^ Goederentreinen stoppen toch niet op stations, dus een boog kan voor die treinen een heel nuttige toevoeging zijn. En als goederentreinen een betere route krijgen, wordt daarmee wordt het spoor ontlast, wat weer voordeel oplevert voor passagierstreinen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » zo 11 sep 2011, 23:23

Bij de Avelingebogen is dit gekozen omdat je anders een grote omweg moet maken. Bij de Danenbergbogen is dit gedaan om dezelfde reden: het is sneller om via de verbindingsboog te gaan (10-20 minuten ofzo).

De spoorwegprojecten zijn vaak bedoeld als ontlasting van de snelwegen, dus ja, een alternatief voor de weg.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » zo 25 sep 2011, 00:09

Enkele layouts van aparte knooppunten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Groeten,
Maarten
Laatst gewijzigd door MandelSoft op ma 26 sep 2011, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » zo 25 sep 2011, 19:27

Die laatste is erg apart, omdat hij onvolledig is, maar niet helemaal... meestal willen mensen via dezelfde route terugrijden als dat ze heen waren gereden, dus is het beter om een helemaal onvolledig knooppunt te hebben. Zuidwest - zuidoost en noordoost - noordwest zouden dus kunnen worden afgebroken in dit geval, zeker als er een kortere route voorhanden is.

Het Basternaecker Kreutz vind ik een heel mooi voorbeeld van een uitbreiding van een simpel knooppunt ! Het nadeel zijn de immens hoge kosten (4 extra viaducten) en het weefvak.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 26 sep 2011, 00:09

sirdanilot schreef:Die laatste is erg apart, omdat hij onvolledig is, maar niet helemaal... meestal willen mensen via dezelfde route terugrijden als dat ze heen waren gereden, dus is het beter om een helemaal onvolledig knooppunt te hebben. Zuidwest - zuidoost en noordoost - noordwest zouden dus kunnen worden afgebroken in dit geval, zeker als er een kortere route voorhanden is.
Eigenlijk zijn de kleine verbindingsbogen vooral bedoeld als failsafes voor het lokale snelwegennetwerk.
sirdanilot schreef:Het Basternaecker Kreutz vind ik een heel mooi voorbeeld van een uitbreiding van een simpel knooppunt ! Het nadeel zijn de immens hoge kosten (4 extra viaducten) en het weefvak.
Door allerlei gerechtelijke procedures is dit knooppunt zo duur geworden....

Ik heb weer nieuwe knooppunten aan de post hiervoor toegevoegd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 26 sep 2011, 23:27

Een wegwijzerserie. We rijden op de A7 richting het noorden naar de Muensterwald Zentralknoten toe:

http://img841.imageshack.us/img841/5014/brs401.png
(Plaatje is nogal breed. Dat heb je met zes rijstroken...)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Koen » di 27 sep 2011, 00:16

Leuk en ingewikkeld knooppunt, maar met jouw bewegwijzering rijdt je er wel goed :D

Paar punten:
- Moet de C48 geen C43 zijn? Volgens de wegenkaart namelijk wel.
- Nieuw Swoll ligt in Nova Hollandia (RNH), maar op de borden staat BRS (Schellingen).
- Er staat Nieuw Schwoll, maar in het Nederlands is het Nieuw Swoll en in het Duits Neu Schwoll. Op het bord staat dus een combinatie van exoniem en endoniem.

Verder ziet het er goed uit en het bewegwijzeringssysteem wordt meteen duidelijk.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » di 27 sep 2011, 08:20

Koen schreef:Leuk en ingewikkeld knooppunt, maar met jouw bewegwijzering rijdt je er wel goed :D

Paar punten:
- Moet de C48 geen C43 zijn? Volgens de wegenkaart namelijk wel.
- Nieuw Swoll ligt in Nova Hollandia (RNH), maar op de borden staat BRS (Schellingen).
- Er staat Nieuw Schwoll, maar in het Nederlands is het Nieuw Swoll en in het Duits Neu Schwoll. Op het bord staat dus een combinatie van exoniem en endoniem.
1. Die wegenkaart is verouderd. Verderop op het kaartentopic staat een nieuwere versie. Volgens de nieuwe C-nummering is dit de C48 en niet C43. Echter heb ik wel een andere fout gemaakt: de A7 is hier helemaal geen ringweg, dat is de A/B50.
2. Oeps, dat had ik dus niet gewijzigd.
3. Nog een foutje. Ik zit altijd zo met Nieuw Schwoll in mijn hoofd. Dat had idd Nieuw Swoll moeten zijn.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten