[BRS] Infrastructuur
Moderator: MandelSoft
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
De wegenbouwprojecten zijn bijgewerkt. Er wordt flink gebouwd in Schellingen!
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Dat ziet er een goed plan uit ! Alleen klopt de wegnummering niet overal. Rijkswegen hebben in Burghteland een B-nummer, ook als ik ze op de kaart als 'gele' wegen inteken (enkelbaans of 1+2 dus), en de schildjes zijn gewoon wit op blauw. Secundaire wegen hebben wel prefixloze nummers.
Alleen de wegen net ten oosten van Barte gaan er waarschijnlijk iets anders uitzien (hier liggen wat dubbelbaans expresswegen zoals de ring van Barte, die had ik nog niet ingetekend...)
Alleen de wegen net ten oosten van Barte gaan er waarschijnlijk iets anders uitzien (hier liggen wat dubbelbaans expresswegen zoals de ring van Barte, die had ik nog niet ingetekend...)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Oke, dat neem ik mee voor de volgende keer
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Laat de secundaire wegnummers voorlopig maar zoals ze zijn, maar dit is de hoofdwegensituatie in deze regio:
De ombouw van de B41 zit hem vooral in het aanleggen van inhaalstroken, het veiliger maken van kruispunten, het verhogen van de snelheid naar 100/120 km/u en het aanleggen van hard nodige parallelbanen. Ook wordt het aantal bochten en erfaansluitingen verminderd.
De ombouw van de B41 zit hem vooral in het aanleggen van inhaalstroken, het veiliger maken van kruispunten, het verhogen van de snelheid naar 100/120 km/u en het aanleggen van hard nodige parallelbanen. Ook wordt het aantal bochten en erfaansluitingen verminderd.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Verkeerswetgeving en boetes
Maximumsnelheid
Over het algemeen geldt in Schellingen de volgende maximumsnelheden:
Hier zijn een aantal overtredingen (met boete) in Schellingen zijn hier op een rijtje gezet:
Groeten,
Maarten
Maximumsnelheid
Over het algemeen geldt in Schellingen de volgende maximumsnelheden:
- BiBeKo: 50 km/u
- BuBeKo: 90 km/u
- Schnellstrasse: 110 km/u
- Expressstrasse: 130 km/u
- Autobahn: Geen (130 km/u adviessnelheid)
- Op alle wegen is er een minimumsnelheid van toepassing. Deze ligt 50 km/u onder de maximumsnelheid (of bij de Autobahnen de adviessnelheid). Als men onder deze snelheid rijdt, is men strafbaar, dit vanwege het in gevaar brengen van de overige weggebruikers door het te langzaam rijden (kan iemand anders erachterop rijden). Enkele speciale regels:
- Als de maximumsnelheid onder de 50 km/u komt, is er geen minimumsnelheid.
- Matrixborden gelden ook bij het bepalen van de minimumsnelheid. Bij file gaan deze vaak terug naar 50 km/u en vervalt de minimumsnelheid.
- Er geldt een uitzondering op de strafbaarheid van het rijden onder de minimumsnelheid als er duidelijk sprake is van congestie.
- Op Autobahnen zonder snelheidslimiet ben je volledig verzekerd als je onder de 130 km/u rijdt. Als je tussen de 130 en de 150 km/u rijdt, is 30% van de schade op eigen risico. Tussen de 150 en de 170 km/u is 70% van de schade op eigen risico en boven de 170 km/u is alles op eigen risico (geen verzekering).
- De meetcorrectie voor alle snelheidsmetingen zijn als volgt:
- < 50 km/u: 3 km/u correctie.
- 50-100 km/u: 5 km/u correctie.
- > 100 km/u: 7 km/u correctie.
Hier zijn een aantal overtredingen (met boete) in Schellingen zijn hier op een rijtje gezet:
- Niet kunnen tonen van identiteitsdocumenten: SMk.270.
- Niet kunnen tonen van rijbewijs: SMk.250 boete en rijverbod indien men geen rijbewijs geregistreerd heeft staan (wat aangeeft dat de persoon in kwestie überhaupt geen rijbewijs heeft), 1 punt* eraf van het rijbewijs.
- Niet verzekerd zijn: In beslag name van het voertuig totdat deze is verzekerd (geen geldboete; de extra kosten en het in beslag nemen van het voertuig acht men al straffend genoeg).
- Rechts inhalen: SMk.260 boete. 1 punt eraf.
- Over het verdrijvingsvlak rijden: SMk.220 boete. 1 punt eraf.
- Niet handsfree bedienen van apparatuur tijdens het rijden (mobiel bellen): SMk.280 boete. 2 punten eraf.
- Negeren van stopteken van politie: SMk.175 boete. 1 punt eraf.
- Negeren van voorrangsbord: SMk.270 boete. 2 punten eraf.
- Negeren van rood stoplicht: SMk.350 boete. 3 punten eraf.
- Negeren van eenrichtingsverkeer: SMk.270 boete. 2 punten eraf.
- Negeren van de aangegeven richting van het uitvoeg-/voorsorteervak: SMk.240 boete. 1 punt eraf.
- Dronken achter het stuur: tijdelijk rijverbod (van 3 tot 12 uur) en SMk.300 boete. 6 punten eraf
- 50 km/u te langzaam rijden (onder de minimumsnelheid: SMk.600 boete. 2 punten eraf.
- 50 km/u te hard rijden: SMk.800 boete en invordering van het rijbewijs voor 3 maanden. 5 punten eraf.
- < 50 km/u te hard rijden: Boete afhankelijk van de snelheidsovertreding (SMk.15 x aantal km/u te hard) boete. 1 punt per 10 km/u te hard eraf.
- Spookrijden: SMk.1500 boete en rijbewijs voorgoed invorderen.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik heb weer eens iets in Sketchup gemaakt:
Groeten,
Maarten
- Spoiler: weergeven
Groeten,
Maarten
Laatst gewijzigd door MandelSoft op vr 13 mei 2011, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Ziet er allebei zeer goed uit! Persoonlijk vind ik de 5-15 er iets rustiger uitzien, maar veel verschil is er niet voor het oog. Paaltjes om de 50 meter zijn wel een besparing wat hoeveelheid materiaal betreft. Maar wat is veiliger: minder paaltjes om tegenaan te rijden of meer paaltjes zodat de chauffeur de rand beter ziet?
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Mwa... Als je deze witte reflectoren van 18x4cm om de 50m plaats, is alles prima te volgen hoor. Wit reflecteert beter dan rood, daarom heb ik rechts een rode reflector van 18x5 en links een witte in die maat. Ook om de 50m.
Bovendien geven paaltjes om de 50m een rustiger wegbeeld. Verder zou ik in de middenberm gewoon losse reflectoren aan de geleiderails vastmaken, dat is ook weer rustiger en je heb weer minder materiaal nodig
Tot slot kunnen je asmarkeringen en je blokmarkeringen wel wat smaller
Bovendien geven paaltjes om de 50m een rustiger wegbeeld. Verder zou ik in de middenberm gewoon losse reflectoren aan de geleiderails vastmaken, dat is ook weer rustiger en je heb weer minder materiaal nodig
Tot slot kunnen je asmarkeringen en je blokmarkeringen wel wat smaller
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Heb ik gedaan! De asmarkering is nu 20cm breed ipv 30cm en de blokmarkering is nu 40cm breed ipv 60cm. De zijlijnen zijn nog wel 30cm breed. Ook heb ik de lengte van de blokmarkering aangepast (4-6 ipv 5-5) en het puntstuk is nu net wat anders.Snelwegfreak schreef: Tot slot kunnen je asmarkeringen en je blokmarkeringen wel wat smaller
Het resultaat:
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Mooi gemaakt, hoor!
In Tyssië worden er vooral veel uitvoegende tapers gebruikt. Invoegende tapers zijn zeldzaam. Met name knooppunten kennen in Tyssië een "Deense configuratie". Voor het knooppunt is de weg driestrooks, vervolgens splitst de middelste strook en gaat de weg verder als twee tweestrooks wegen.
In Tyssië worden er vooral veel uitvoegende tapers gebruikt. Invoegende tapers zijn zeldzaam. Met name knooppunten kennen in Tyssië een "Deense configuratie". Voor het knooppunt is de weg driestrooks, vervolgens splitst de middelste strook en gaat de weg verder als twee tweestrooks wegen.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Inderdaad mooi gemaakt, al vind ik je pijlen en verdrijfstrepen wat aan de grote kant
En uitvoegstroken van 450 meter?! Dat is absurd lang. Mijn uitvoegstroken zijn zo'n 150 meter lang en de invoegstroken zo'n 250 meter lang. Uitvoegstroken hoeven helemaal niet zo super lang, uitvoegende tapers zijn daarom prima.
En uitvoegstroken van 450 meter?! Dat is absurd lang. Mijn uitvoegstroken zijn zo'n 150 meter lang en de invoegstroken zo'n 250 meter lang. Uitvoegstroken hoeven helemaal niet zo super lang, uitvoegende tapers zijn daarom prima.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
450m is ook niet echt de norm. 300m is wat gangbaarder
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Nieuw ontwerp voor de bewegwijzering:
- Lettertype veranderd naar Cleartype.
- Nieuwe pijlen
- Meer dingen ge-integreerd zoals C-nummers en afritnummers.
Dit ontwerp wordt geleidelijk over Schellingen uitgerold, met als eerste de huidige nieuwbouwprojecten. De A58 heeft hierbij een primeur.
Groeten,
Maarten
- Spoiler: weergeven
- Lettertype veranderd naar Cleartype.
- Nieuwe pijlen
- Meer dingen ge-integreerd zoals C-nummers en afritnummers.
Dit ontwerp wordt geleidelijk over Schellingen uitgerold, met als eerste de huidige nieuwbouwprojecten. De A58 heeft hierbij een primeur.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik vind het niet mooier: de borden zijn drukker en ik vind het lettertype minder mooi.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Tja, als ik er ook een tweede keer naar kijk, lijkt Clearview niet helemaal uit de verf te komen bij de doelen (de nummers vind ik er wel op vooruit gaan). De pijlen vind ik ook beter geworden. Hier een versie met Highway Gothic, zoals ik eerder van plan was, maar met nog steeds Clearview nummers:
- De portaalborden zijn nu 5cm hoger. Dan zit de tekst boven niet zo tegen de bovenkant gedrukt.
- De ringaanduiding heb ik ook wat veranderd. RING staat nu in hoofdletters en het bord heeft nu een wit op blauw combinatie gekregen.
- Spoiler: weergeven
- De portaalborden zijn nu 5cm hoger. Dan zit de tekst boven niet zo tegen de bovenkant gedrukt.
- De ringaanduiding heb ik ook wat veranderd. RING staat nu in hoofdletters en het bord heeft nu een wit op blauw combinatie gekregen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik vind het nogal wat om de C-nummers te integreren, hoor. Dat maakt de borden er weinig overzichtelijker op. Verder ben ik sowieso wel gecharmeerd van je bewegwijzering.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Als ik zo weer even opnieuw kijk, zie ik weer de reden waarom ik de C-nummers niet heb geïntegreerd in de eerste plaats; het wordt inderdaad wat druk. Alleen op de afstandenborden kunnen ze geïntegreerd blijven.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Je zou het zo kunnen oplossen als hier in België met de E-nummers wordt gedaan: enkel de C-nummers vermelden op de bewegwijzering (voor het doorgaande verkeer belangrijk), en dan op de kilometerpaaltjes het A-nummer vermelden. Wie in Schellingen woont, zal er toch niet zoveel belang aan hechten hoe de snelweg waar hij op rijdt nu precies genoemd wordt (zeker niet in de huidige tijden van GPS-navigatie).
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Nee dank je. De Belgische oplossing vind ik eigenlijk niks en dus niet geschikt voor Schellingen. Vooral de A10 wordt een probleem, omdat over deze ringweg de C65 en C41 over verschillende delen lopen en de ringweg dus wordt opgebroken in 3 delen: de C65, C41 en A10, terwijl ik in de huidige situatie aan één nummer genoeg heb. Da's niet echt handig...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik vind één weg nou niet bepaald een overtuigend argument om dan maar het hele systeem niet aan te passen... op zo'n ringweg kan altijd wel wat verzonnen worden.
In Burghteland gaat zo'n systeem hem niet worden omdat er heel veel snelwegen zijn zonder C-nummer (en ook doorgaande, niet alleen korte stukjes). Daarom houd ik het bij A-nummers. Ook loopt lang niet elke C-route over een snelweg.
In Burghteland gaat zo'n systeem hem niet worden omdat er heel veel snelwegen zijn zonder C-nummer (en ook doorgaande, niet alleen korte stukjes). Daarom houd ik het bij A-nummers. Ook loopt lang niet elke C-route over een snelweg.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik heb op de kaart gekeken naar hoe mijn C-nummers door Schellingen lopen en ik zie nog meer bezwaren:
- Niet alleen de RING Schellingen wordt onderbroken, maar ook de RING Bammsmunster.
- Veel C-routes kennen meerdere TOTSO's
- Er blijven veel losse stukjes snelweg zonder C-nummer over.
- Op één punt wordt de A3 in tweeën gedeeld door een miniscuul stukje C71 van een paar kilometer.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Ziet er keurig uit Maarten maar je kent me, ik moet even mierenneuken
- De 'leitpfosten' in de middenberm zou ik weghalen en vervangen door losse reflectoren aan de geleiderails zelf
- Het extra 0m-bord op de uitvoegstrook vind ik wat mosterd te veel
- Maximumsnelheid bij afrit aangeven is onnodig als deze 90 km/h is, dat is dusdanig hard dat het mijns inziens geen waarschuwing behoeft
Voor de rest, keurig gedaan!
- De 'leitpfosten' in de middenberm zou ik weghalen en vervangen door losse reflectoren aan de geleiderails zelf
- Het extra 0m-bord op de uitvoegstrook vind ik wat mosterd te veel
- Maximumsnelheid bij afrit aangeven is onnodig als deze 90 km/h is, dat is dusdanig hard dat het mijns inziens geen waarschuwing behoeft
Voor de rest, keurig gedaan!
Re: [BRS] Infrastructuur
Keurig resultaat!
Opvallend is dat de belijning van Schellingen dunner is al die in Steinmarken.
Opvallend is dat de belijning van Schellingen dunner is al die in Steinmarken.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!
Re: [BRS] Algemeen
Echt perfect uitgewerkt!
Ga je elk Bundesstaat zo goed uitwerken? Je hebt nu de twee kleinste, voor bijvoorbeeld Fugesen zal er een erg grote kaart komen.
Waarom lopen de snelwegen dwars door Andreasburg en een expressweg als ring? Ik zou dit omdraaien, dan heb je minder verkeer (en overlast) in de stad.
Ga je elk Bundesstaat zo goed uitwerken? Je hebt nu de twee kleinste, voor bijvoorbeeld Fugesen zal er een erg grote kaart komen.
Waarom lopen de snelwegen dwars door Andreasburg en een expressweg als ring? Ik zou dit omdraaien, dan heb je minder verkeer (en overlast) in de stad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten