[BRS] Infrastructuur

Bandrepubliket Skjyllina

Moderator: MandelSoft

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 18 apr 2011, 17:37

De wegenbouwprojecten zijn bijgewerkt. Er wordt flink gebouwd in Schellingen!
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » ma 18 apr 2011, 23:43

Dat ziet er een goed plan uit ! Alleen klopt de wegnummering niet overal. Rijkswegen hebben in Burghteland een B-nummer, ook als ik ze op de kaart als 'gele' wegen inteken (enkelbaans of 1+2 dus), en de schildjes zijn gewoon wit op blauw. Secundaire wegen hebben wel prefixloze nummers.

Alleen de wegen net ten oosten van Barte gaan er waarschijnlijk iets anders uitzien (hier liggen wat dubbelbaans expresswegen zoals de ring van Barte, die had ik nog niet ingetekend...)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » ma 18 apr 2011, 23:50

^^ Oke, dat neem ik mee voor de volgende keer ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » wo 20 apr 2011, 02:32

Laat de secundaire wegnummers voorlopig maar zoals ze zijn, maar dit is de hoofdwegensituatie in deze regio:

Afbeelding


De ombouw van de B41 zit hem vooral in het aanleggen van inhaalstroken, het veiliger maken van kruispunten, het verhogen van de snelheid naar 100/120 km/u en het aanleggen van hard nodige parallelbanen. Ook wordt het aantal bochten en erfaansluitingen verminderd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 05 mei 2011, 00:06

Verkeerswetgeving en boetes

Maximumsnelheid
Over het algemeen geldt in Schellingen de volgende maximumsnelheden:
  • BiBeKo: 50 km/u
  • BuBeKo: 90 km/u
  • Schnellstrasse: 110 km/u
  • Expressstrasse: 130 km/u
  • Autobahn: Geen (130 km/u adviessnelheid)
Echter ligt het iets minder eenvoudig als het hierboven uitziet. Naast de maximumsnelheiden zijn ook de volgende dingen van toepassing:
  • Op alle wegen is er een minimumsnelheid van toepassing. Deze ligt 50 km/u onder de maximumsnelheid (of bij de Autobahnen de adviessnelheid). Als men onder deze snelheid rijdt, is men strafbaar, dit vanwege het in gevaar brengen van de overige weggebruikers door het te langzaam rijden (kan iemand anders erachterop rijden). Enkele speciale regels:
    • Als de maximumsnelheid onder de 50 km/u komt, is er geen minimumsnelheid.
    • Matrixborden gelden ook bij het bepalen van de minimumsnelheid. Bij file gaan deze vaak terug naar 50 km/u en vervalt de minimumsnelheid.
    • Er geldt een uitzondering op de strafbaarheid van het rijden onder de minimumsnelheid als er duidelijk sprake is van congestie.
  • Op Autobahnen zonder snelheidslimiet ben je volledig verzekerd als je onder de 130 km/u rijdt. Als je tussen de 130 en de 150 km/u rijdt, is 30% van de schade op eigen risico. Tussen de 150 en de 170 km/u is 70% van de schade op eigen risico en boven de 170 km/u is alles op eigen risico (geen verzekering).
  • De meetcorrectie voor alle snelheidsmetingen zijn als volgt:
    • < 50 km/u: 3 km/u correctie.
    • 50-100 km/u: 5 km/u correctie.
    • > 100 km/u: 7 km/u correctie.
Boetes
Hier zijn een aantal overtredingen (met boete) in Schellingen zijn hier op een rijtje gezet:
  • Niet kunnen tonen van identiteitsdocumenten: SMk.270.
  • Niet kunnen tonen van rijbewijs: SMk.250 boete en rijverbod indien men geen rijbewijs geregistreerd heeft staan (wat aangeeft dat de persoon in kwestie überhaupt geen rijbewijs heeft), 1 punt* eraf van het rijbewijs.
  • Niet verzekerd zijn: In beslag name van het voertuig totdat deze is verzekerd (geen geldboete; de extra kosten en het in beslag nemen van het voertuig acht men al straffend genoeg).
  • Rechts inhalen: SMk.260 boete. 1 punt eraf.
  • Over het verdrijvingsvlak rijden: SMk.220 boete. 1 punt eraf.
  • Niet handsfree bedienen van apparatuur tijdens het rijden (mobiel bellen): SMk.280 boete. 2 punten eraf.
  • Negeren van stopteken van politie: SMk.175 boete. 1 punt eraf.
  • Negeren van voorrangsbord: SMk.270 boete. 2 punten eraf.
  • Negeren van rood stoplicht: SMk.350 boete. 3 punten eraf.
  • Negeren van eenrichtingsverkeer: SMk.270 boete. 2 punten eraf.
  • Negeren van de aangegeven richting van het uitvoeg-/voorsorteervak: SMk.240 boete. 1 punt eraf.
  • Dronken achter het stuur: tijdelijk rijverbod (van 3 tot 12 uur) en SMk.300 boete. 6 punten eraf
  • 50 km/u te langzaam rijden (onder de minimumsnelheid: SMk.600 boete. 2 punten eraf.
  • 50 km/u te hard rijden: SMk.800 boete en invordering van het rijbewijs voor 3 maanden. 5 punten eraf.
  • < 50 km/u te hard rijden: Boete afhankelijk van de snelheidsovertreding (SMk.15 x aantal km/u te hard) boete. 1 punt per 10 km/u te hard eraf.
  • Spookrijden: SMk.1500 boete en rijbewijs voorgoed invorderen.
* Schellingen werkt met een puntenrijbewijs. Iedereen begint met 10 punten. Elke vijf jaar komen hier 5 punten bij tot het maximum van 30 punten. Als men 10 punten binnen 6 maanden verliest moet men een verplichte rijcursus nemen. Als men echter alle punten heeft verloren, wordt het rijbewijs ingevorderd en moet men opnieuw het rijbewijs halen. Dit kan maar één keer. Bij de tweede invordering kan men het rijbewijs niet terug krijgen.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » wo 11 mei 2011, 20:20

Ik heb weer eens iets in Sketchup gemaakt:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Rechts is de markering zoals ik eerst in gedachten had (5-15), links is een mogelijke aanpassing voor de markering (8-12). Ook zijn er links twee maal zo weinig reflectorpaaltjes gebruikt (ze staan dus om de 50m ipv 25m). De volgende plaatjes laten een vergelijking zien tussen beide wegmarkeringen:

5-15
Afbeelding

Afbeelding

8-12
Afbeelding

Afbeelding
Wat vinden jullie beter?

Groeten,
Maarten
Laatst gewijzigd door MandelSoft op vr 13 mei 2011, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ortelius » wo 11 mei 2011, 20:35

Ziet er allebei zeer goed uit! Persoonlijk vind ik de 5-15 er iets rustiger uitzien, maar veel verschil is er niet voor het oog. Paaltjes om de 50 meter zijn wel een besparing wat hoeveelheid materiaal betreft. Maar wat is veiliger: minder paaltjes om tegenaan te rijden of meer paaltjes zodat de chauffeur de rand beter ziet?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 11 mei 2011, 21:26

Mwa... Als je deze witte reflectoren van 18x4cm om de 50m plaats, is alles prima te volgen hoor. Wit reflecteert beter dan rood, daarom heb ik rechts een rode reflector van 18x5 en links een witte in die maat. Ook om de 50m.
Bovendien geven paaltjes om de 50m een rustiger wegbeeld. Verder zou ik in de middenberm gewoon losse reflectoren aan de geleiderails vastmaken, dat is ook weer rustiger en je heb weer minder materiaal nodig ;)

Tot slot kunnen je asmarkeringen en je blokmarkeringen wel wat smaller :)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 12 mei 2011, 16:30

Snelwegfreak schreef: Tot slot kunnen je asmarkeringen en je blokmarkeringen wel wat smaller :)
Heb ik gedaan! De asmarkering is nu 20cm breed ipv 30cm en de blokmarkering is nu 40cm breed ipv 60cm. De zijlijnen zijn nog wel 30cm breed. Ook heb ik de lengte van de blokmarkering aangepast (4-6 ipv 5-5) en het puntstuk is nu net wat anders.

Het resultaat:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Ik hou wel van die chevron-markeringen :)

Afbeelding

Afbeelding
Schellingen kent ook Deense Tapers voor afritten met lage verkeersintensiteiten:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
NOOT: De tapers zijn wel 200m lang. Ter vergelijking: de uitvoegstroken zijn 450m lang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
NOOT: De asmarkering is hier 15-5. Dit betekent in de Schellingse wegcode "lijn passeren afgeraden". Dit is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat het verkeer op de linker rijstrook daar blijft en niet plots naar rechts gaat terwijl iemand invoegt.
En als afsluiter een wegversmalling van 2x3 naar 2x2:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu de borden nog ;)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ties » do 12 mei 2011, 17:28

^^ Mooi gemaakt, hoor!

In Tyssië worden er vooral veel uitvoegende tapers gebruikt. Invoegende tapers zijn zeldzaam. Met name knooppunten kennen in Tyssië een "Deense configuratie". Voor het knooppunt is de weg driestrooks, vervolgens splitst de middelste strook en gaat de weg verder als twee tweestrooks wegen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » do 12 mei 2011, 19:29

Inderdaad mooi gemaakt, al vind ik je pijlen en verdrijfstrepen wat aan de grote kant ;)
En uitvoegstroken van 450 meter?! Dat is absurd lang. Mijn uitvoegstroken zijn zo'n 150 meter lang en de invoegstroken zo'n 250 meter lang. Uitvoegstroken hoeven helemaal niet zo super lang, uitvoegende tapers zijn daarom prima.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » do 12 mei 2011, 19:44

450m is ook niet echt de norm. 300m is wat gangbaarder ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 13 mei 2011, 17:40

Nieuw ontwerp voor de bewegwijzering:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding
Grootste veranderingen:
- Lettertype veranderd naar Cleartype.
- Nieuwe pijlen
- Meer dingen ge-integreerd zoals C-nummers en afritnummers.

Dit ontwerp wordt geleidelijk over Schellingen uitgerold, met als eerste de huidige nieuwbouwprojecten. De A58 heeft hierbij een primeur.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 13 mei 2011, 19:04

Ik vind het niet mooier: de borden zijn drukker en ik vind het lettertype minder mooi.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 13 mei 2011, 20:15

Tja, als ik er ook een tweede keer naar kijk, lijkt Clearview niet helemaal uit de verf te komen bij de doelen (de nummers vind ik er wel op vooruit gaan). De pijlen vind ik ook beter geworden. Hier een versie met Highway Gothic, zoals ik eerder van plan was, maar met nog steeds Clearview nummers:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding
Ook heb ik een paar andere kleine aanpassingen gedaan:
- De portaalborden zijn nu 5cm hoger. Dan zit de tekst boven niet zo tegen de bovenkant gedrukt.
- De ringaanduiding heb ik ook wat veranderd. RING staat nu in hoofdletters en het bord heeft nu een wit op blauw combinatie gekregen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » vr 13 mei 2011, 21:50

Ik vind het nogal wat om de C-nummers te integreren, hoor. Dat maakt de borden er weinig overzichtelijker op. Verder ben ik sowieso wel gecharmeerd van je bewegwijzering.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 13 mei 2011, 23:07

Als ik zo weer even opnieuw kijk, zie ik weer de reden waarom ik de C-nummers niet heb geïntegreerd in de eerste plaats; het wordt inderdaad wat druk. Alleen op de afstandenborden kunnen ze geïntegreerd blijven.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Ortelius » vr 13 mei 2011, 23:45

Je zou het zo kunnen oplossen als hier in België met de E-nummers wordt gedaan: enkel de C-nummers vermelden op de bewegwijzering (voor het doorgaande verkeer belangrijk), en dan op de kilometerpaaltjes het A-nummer vermelden. Wie in Schellingen woont, zal er toch niet zoveel belang aan hechten hoe de snelweg waar hij op rijdt nu precies genoemd wordt (zeker niet in de huidige tijden van GPS-navigatie).

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 13 mei 2011, 23:46

Nee dank je. De Belgische oplossing vind ik eigenlijk niks en dus niet geschikt voor Schellingen. Vooral de A10 wordt een probleem, omdat over deze ringweg de C65 en C41 over verschillende delen lopen en de ringweg dus wordt opgebroken in 3 delen: de C65, C41 en A10, terwijl ik in de huidige situatie aan één nummer genoeg heb. Da's niet echt handig...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » za 14 mei 2011, 03:03

Ik vind één weg nou niet bepaald een overtuigend argument om dan maar het hele systeem niet aan te passen... op zo'n ringweg kan altijd wel wat verzonnen worden.

In Burghteland gaat zo'n systeem hem niet worden omdat er heel veel snelwegen zijn zonder C-nummer (en ook doorgaande, niet alleen korte stukjes). Daarom houd ik het bij A-nummers. Ook loopt lang niet elke C-route over een snelweg.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » za 14 mei 2011, 11:34

Ik heb op de kaart gekeken naar hoe mijn C-nummers door Schellingen lopen en ik zie nog meer bezwaren:
  • Niet alleen de RING Schellingen wordt onderbroken, maar ook de RING Bammsmunster.
  • Veel C-routes kennen meerdere TOTSO's
  • Er blijven veel losse stukjes snelweg zonder C-nummer over.
  • Op één punt wordt de A3 in tweeën gedeeld door een miniscuul stukje C71 van een paar kilometer.
Dus nee, dat gaat hem niet worden...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » di 07 jun 2011, 16:47

Een reguliere Schellingse op- en afrit, met alle bebording.

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Afrit:
Afbeelding
* Wegwijzers in het lokale bestek van Oberjutan. Kan lichtelijk verschillen per deelstaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
* Op de afrit staat al aangegeven dat je vaart moet minderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oprit:
Afbeelding
* Aan het begin van de oprit staan deze borden ook, met een onderbordje "### m"

Afbeelding
* kan ook afwezig zijn als er geen snelheidslimiet is, of hier kan een onderbordje "6h-20h" in geïntegreerd worden. Bestaat ook in de Vmax 110 en 90 variant.

Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 07 jun 2011, 16:54

Ziet er keurig uit Maarten maar je kent me, ik moet even mierenneuken ;)

- De 'leitpfosten' in de middenberm zou ik weghalen en vervangen door losse reflectoren aan de geleiderails zelf
- Het extra 0m-bord op de uitvoegstrook vind ik wat mosterd te veel
- Maximumsnelheid bij afrit aangeven is onnodig als deze 90 km/h is, dat is dusdanig hard dat het mijns inziens geen waarschuwing behoeft

Voor de rest, keurig gedaan! :d

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [BRS] Infrastructuur

Bericht door Frans » wo 08 jun 2011, 23:33

Keurig resultaat! :d

Opvallend is dat de belijning van Schellingen dunner is al die in Steinmarken. :B
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BRS] Algemeen

Bericht door Koen » wo 22 jun 2011, 12:02

Echt perfect uitgewerkt! :d
Ga je elk Bundesstaat zo goed uitwerken? Je hebt nu de twee kleinste, voor bijvoorbeeld Fugesen zal er een erg grote kaart komen.

Waarom lopen de snelwegen dwars door Andreasburg en een expressweg als ring? Ik zou dit omdraaien, dan heb je minder verkeer (en overlast) in de stad.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten