Pagina 1 van 2

[IMG] Algemeen

Geplaatst: di 01 mar 2011, 08:46
door MandelSoft
Republic of Imaginia / Imaginië (IM)

Vlag:
Afbeelding

Algemene Informatie

Officiële naam
Republic of Imaginia
Officiële Landscode
IM
Officiële landstalen
Engels (Imaginisch accent)
Voormalige landstalen (voor 1987)
Nederlands
Nagaskisch
Duits
Hoofdstad
Konrad
Staatsvorm
Republiek, parlementaire democratie
Staatshoofd
Prime-minister Adrian Visnare (sinds 2008)

Oppervlakte
± 800 km2
Inwoners
3 800 000
Provincies
(1) Jonkerland [JKL]
(2) Newland [NWL]
(3) Yutan [YUT]
(4) Brinasken [BSK]
(5) Näde-Andaluh [NAD]

Munteenheid
Uniemark

Bruto binnenlands product
54.600,- UMk. per hoofd van de bevolking (2010)
BTW-tarief
Laag: 5 % (eerste levensbehoeften; vastgestelde lijst producten met maximum bruto verkoopprijzen)
Middel: 20% (alle roerende goederen niet zijnde de vastgestelde eerste levensbehoeften, met een bruto aanschafwaarde van maximaal Nk. 200 000)
Hoog: 30 % (alle roerende goederen met een bruto aanschafwaarde hoger dan Nk. 200 000)

Domeinnaam
.im
Telefoon
+280

Eerste spoorlijn
1889 (Konrad - Amersfurt(BRS))
Eerste snelweg
1946 (Kapish - Guilliano)

Buurlanden
Bundesrepublik Schellingen (geheel omringend)

Samenvatting
Imaginië is een klein stadsstaatje, amper ter grootte van Luxemburg. Toch heeft het al die jaren onafhankelijk weten te blijven door goede relaties met het veel grotere buurland Schellingen. Vandaar dat dit ministaatje nog steeds bestaat. Het land was vroeger gekoloniseerd door de Nederlanders, maar deze wilden al snel meer autonomie. Na die tijd hebben zij met de inheemse, doch vrij goed ontwikkelde bevolking gemengd.

Het land is erg dicht bevolkt. Vandaar dat Imaginië een zeer uitgebreidt wegennetwerk heeft, ook nog eens goed onderhouden (want zoveel kilometer valt er niet te onderhouden). Daarnaast heeft het land een vrij hoog BNP per hoofd. Dit komt een deel door de sterke banksector in het land.

Ondanks dat Imaginië klein is, kent het land een gevarieerd landschap, van de vlaktes van Näde-Andaluh tot de bergen van Yutan en Brinasken.

Voor de rest heeft het land vijf provinicies, twee vliegvelden, twee havens en maar liefst 67 genummerde wegen.

Kaart
<moet nog worden hersteld>

Groeten,
Maarten

Re: [IM] Republic of Imaginia / Verzinzuela

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 09:38
door Kaaiman
Maarten, zou je een keuze willen maken tussen het algemeen gebruik van ofwel Imaginia, ofwel Verzinzuela? Nu komt het wat verwarrend over, in ieder geval op mij, omdat beide namen totaal niet op elkaar lijken en er dus twee totaal verschillende landen aangeduid lijken te worden.

Re: [IM] Republic of Imaginia

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 11:25
door MandelSoft
^^ Dat kan ik goed begrijpen. Ik heb de Nederlandse naam veranderd naar Imaginië.

Re: [IM] Republic of Imaginia

Geplaatst: do 17 mar 2011, 14:18
door JeroenF1
Bij veel kleine staatjes zie je een behoorlijk opgebouwd bankwezen/financieel systeem. Blinkt IM ook uit op de financiële markt, of het het kleine landje z'n economie vooral in stand houden d.m.v. veel handelscontacten met andere landen?

Re: [IM] Republic of Imaginia

Geplaatst: do 17 mar 2011, 23:43
door MandelSoft
Beide zijn waar. Tussen Schellingen en Imaginië is vrijhandel. Daarnaast is het bankwezen in Imaginië sterk.

Re: [IM] Republic of Imaginia

Geplaatst: ma 21 mar 2011, 16:12
door Ties
MandelSoft schreef:Imagineese Nikkel (afgekort: Nk.)
MandelSoft schreef:Middel: 20% (alle roerende goederen niet zijnde de vastgestelde eerste levensbehoeften, met een bruto aanschafwaarde van maximaal NH$ 50.000)
Hoog: 30 % (alle roerende goederen met een bruto aanschafwaarde hoger dan SMk. 75 000)
NH$? SMk.? Nk.? Waarmee betaalt men nu in Imaginië?

Re: [IM] Republic of Imaginia

Geplaatst: ma 21 mar 2011, 16:13
door MandelSoft
Oeps, foutje! Het is nu gecorrigeerd

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 25 mar 2011, 16:27
door MandelSoft
Vragen over Imaginië

Hoe oud is Imaginië
Technisch gezien bestaat Imaginië ongeveer drie jaar. Ik ben er namelijk drie jaar geleden mee begonnen met SimCity 4 om dit land te maken.

Echter in de context van deze site bestaat het land zo'n 230 jaar in zijn huidige vorm. Daarvoor was het een kolonie en daarvoor was er een oudere beschaving in het land.

Hoe kan zo'n klein land standhouden?
Hoewel het land het kleinste land van Borealië is (niet meer dan een stadsstaat) is het economish een land waar grote economische belangen zijn. Ten eerste heeft Imaginië een grote banksector en logistieke sector. Deze concentreerd zich in de grote steden. Ten tweede heeft Imaginië maar liefst twee havens en vliegvelden. Als laatste heeft het land een economische en politieke overeenkomst gesloten met het buurland Schellingen. Dit land houdt Imaginië veilig in ruil voor vrijhandel en economisch voordeel.

Waarom is het wegennet zo recht?
De werkelijke reden is dat ik dit land in SimCity 4 heb gemaakt. Het is daar wat moeilijk om natuurlijke wegenpatronen te maken.

Toch is er wel een andere verklaring voor te geven. Veel van deze steden zijn relatief nieuw. Daarom kon men gebruik maken van een efficiënte indeling van de steden. Vooral in Konrad en Hohlherd is het grid-patroon alom aanwezig. Alleen in Midden-Imaginie zijn er nog oudere plaatsen te vinden die niet gebruik maken van het grid-stratenpatroon.

Best,
Maarten

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: za 14 jan 2012, 10:32
door TBR
Je hebt groot gelijk dat je het land wat aanpast, want er zijn enekele onogische dingen (autosnelwegen dwars door steden (en te vaak), de vorm laat het ook lijken op een gigantische stadsstaat (zoals hongkong), maar je zegt dat er wel veel groen is)
ik heb enkele vragen over imaginië, nl.:
-Hoe werkt de politiek, hoe zit het regeringssysteem in elkaar (zoals in Nederland of anders)?
-media in imaginië, zijn er veel televisie/radiostations? of kranten?
-ik vind dat je schellingen goed hebt uitgewerkt, maar verwaarloos je imaginië niet een beetje? (ik weet wel dat een groter land als schellingen interessant is en veel werk vereist, maar een klein dichtbevolkt land kan ook heel interessant zijn)
Hopelijk kun je mijn vragen beantwoorden
Mvg, HAFRABAisfun

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: za 14 jan 2012, 11:30
door MandelSoft
Ik ben het wel wat mee eens dat ik Imaginië een beetje verwaarloosd heb. Daar komt binnenkort waarschijnlijk verandering in; Met de nieuwe mogelijkheden die ik nu heb en mijn verbeterde, meer realistische stedenbouwmethoden gaat Imaginië in SimCity 4 flink op de schop. Hier zijn alle plannen (klikkerdeklik):

Afbeelding

Technisch gezien veranderd er voor Atlantis niets of nauwelijks. Het gaat vooral om herinrichting (zoals het opbouwen van oude stadscentra, het vervangen van het veel te onderschaalde Maxis-snelweg door Real HighWay, landbouwgebieden aaneensluiten, het weghalen van nutteloze en onnodige aansluitingen). Echter blijven inwoneraantallen, stadsgroottes en vorm, de tracé's van de hoofdroutes en de geografie nagenoeg gelijk. De grootste wijzigingen (de verbredingen van de C75, de heraanleg van de C40 en de staduitbreiding van Guilliano) zijn wel vrij radicaal, maar dit zijn dan weer projecten die een tijd in beslag nemen. De heraanleg van de C40 is bijvoorbeeld eind maart 2012 na 6 jaar reconstructie pas klaar (dit in samenwerking met Schellingen, die dezelfde weg aan de andere kant van de grens verbreedt). Dat betekent wel dat de C40 zoals die nu is wel tot voor kort ooit bestaan heeft en je dus nog de sporen ervan terug kan vinden (zoals een gedegradeerde route door Konradedal)

Kortom, ik ben dus heel wat van plan.

Groeten,
Maarten

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: za 14 jan 2012, 11:53
door TBR
dat ziet er veelbelovend uit, ga je hierna ook andere dingen in imaginië uitwerken?

ps : wordt in imaginië enkel de nummers van het C-route netwerk gebruikt (zoals in België)?

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: za 14 jan 2012, 13:05
door MandelSoft
Die worden enkel op drie internationale routes gebruikt: de C75, C40 en C42. Deze vervangen de oude routenummers A3/A4, A7 en A42. Wat dat betreft komt de situatie overeen met België.

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 00:02
door MandelSoft
Ik was al een tijdje ontevreden over de Imaginese vlag. De driekleur was nog wel te verklaren, maar het schild in het midden slaat helemaal nergens op:

Afbeelding

Dit vond ik een te willekeurige beslissing en daarom heb ik het schild in het centrum van de vlag aangepast:
Afbeelding
Het schild is in drie delen verdeeld, net zoals er drie goden zijn in het Nagaskisme.
  • Linksboven staat symbool voor de natuur, het hert en de groene kleur
  • Rechtsboven staat het menselijke, de Nagaskische beschaving.
  • Onder staat het hemelse, met daarin het symbool van het Nagaskisme.
De driekleur staat voor de Nederlandse ex-koloniale tijd.

Groeten,
Maarten

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 08:33
door Kaaiman
Ik vind 'm niet erg in balans (te hoge pinofactor, als je snapt wat ik bedoel).

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 10:37
door SjorsB
Ik vind hem veel te vol, en ik vond je oude vlag vele malen mooier.

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 10:47
door MandelSoft
Misschien de beren en de bladen weglaten en alleen in het nationale wapen terug laten komen?

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 12:34
door SjorsB
Ja of gewoon de oude vlag met het oude schild maar dan bijvoorbeeld een hert gewoon volledig in het groene schild.

Edit: dat is dus wat jij zei...

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: do 07 feb 2013, 23:19
door MandelSoft
OK, nieuwe versie:

Afbeelding

Zo beter? Het schild wil ik wel zo houden. Het betekent tenminste iets en het heeft toch wel iets origineels met zijn indeling...

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 08:15
door SjorsB
Ja stukken mooier naar mijn mening. Ik denk dat een vlag niet te vol moet zijn.

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 09:42
door Kaaiman
Stukken beter! :d Al denk ik dat het wapen nog 1 tikje kleiner mag.

Overigens zei je dat het wapen van het eerdere ontwerp nergens op sloeg. Waar staan de symbolen in het huidige wapen dan voor?

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 11:16
door MandelSoft
^^ Dat staat bij de vorige versie van de vlag:
MandelSoft schreef: Het schild is in drie delen verdeeld, net zoals er drie goden zijn in het Nagaskisme.
  • Linksboven staat symbool voor de natuur, het hert en de groene kleur
  • Rechtsboven staat het menselijke, de Nagaskische beschaving.
  • Onder staat het hemelse, met daarin het symbool van het Nagaskisme.

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 11:21
door Kaaiman
Overheen gelezen... :$

Waarom is voor het menselijke een Europees-achtig kasteel als symbool genomen?

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 12:19
door SjorsB
Ja, bestaat er ook iets als een soort 'Borealische bouwstijl'?

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 13:38
door sirdanilot
In Burghteland is het in ieder geval zo dat er van oorspronkelijke bebouwing enkel wat ruïnes over zijn, de bouwstijl is over het algemeen gelijk aan wwat je in Europa vindt doordat dat gewoon is meegebract. Wel wordt er wat meer hout gebruikt dan in Europa.

Re: [IMG] Algemeen

Geplaatst: vr 08 feb 2013, 14:56
door SjorsB
Grappig, en hoe zit het dan met Burghten? Waarnaar je land vernoemd is .