[RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Republiek Burghteland

Moderator: sirdanilot

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Marcel » zo 23 dec 2012, 13:14

^^ Dat zijn nog eens punten met scrabble :mrgreen:

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door MandelSoft » zo 23 dec 2012, 14:26

SjorsB schreef::d maar ik vind Ghedempte Westerbolwerkerveurgrachte wel een erg lange naam ;)
Zo kennen we in Nederland ook wel een paar, zoals in Den Haag: "Laan van Nieuw Oost-Indië"
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 23 dec 2012, 15:21

In NL heb je ook wel van dat soort namen hoor. Baron Sweerts de Landas Wyborghstraat, bijvoorbeeld (katwijk aan zee), Haaldersbroekerdwarsstraat (zaandam), Hooglandsekerk choorsteeg (Leiden), of Burgemeester Baron van Voerst van Lyndenstraat (gramsbergen). Het is een beetje toevallig dat de Ghedempte Westerbolwerkerveurgrachte een nogal belangrijke straat is. Meestal wordt die 'de Veurgrachte' genoemd in de volksmond, al zijn er meer straten met het achtervoegsel 'Veurgrachte'.

Voor- en achtergrachten
In vroeger tijden was de stad Nieuw-Vlissingen (die alleen nog uit het deel binnen de singels bestond) bekend om haar vieze rioollucht. In de stad werd veel vis verhandeld en de hygiëne liet te wensen over. Mensen gooiden hun afval vaak gewoon op straat. Na enkele grote epidemieën besloot de toenmalige burgemeester Jan de Ruyter van Nieuw-Vlissingen tot het aanpakken van het probleem. Een groep wetenschappers stelde vast dat de mensen die langs het riviertje de Vlist woonden, vaak langer leefden. Ook de mensen die aan de rand van de stad (aan de singel) woonden leefden langer. Hij concludeerde dat het gezonder was om afval in het water te werpen dan gewoon op straat. Het stratenpatroon was zo opgebouwd: je had een brede straat met relatief brede gracht voor verkeer (goederenverkeer en ook druk voetgangersverkeer), en achter de panden had je nauwe stegen (achterstraote) waar minder verkeer was. Hier werd vaak afval gedumpt in 'beertonnen'. De Ruyter van Nieuw-Vlissingen besloot om één van die steegjes te laten afgraven. De eerste 'achtergracht' was geboren. Door de stroming werd het afval afgevoerd richting de rivier de Vlist. Een nieuwe wet verbood om water te pompen uit de achtergrachten, en stelde dat de drinkwatervoorziening voortaan uit grondwaterputten en desnoods uit de 'voorgracht' moest komen (de brede grachten die er al van oudsher lagen); daar mocht uiteraard geen afval meer in worden geloosd. Door deze maatregelen werd het aantal doden door ziektes langzaam minder. Na het succes van deze Eersten Achtergracht volgden er meer, tot alle 'achterstraotn' waren afgegraven tot grachten.

Als je op de kaart naar het Centrum kijkt, zie je dunne blauwe lijntjes, dit zijn achtergrachten (vanwege de schaal zijn de allersmalste grachten en straten trouwens niet getoond). Populair zijn tegenwoordig 'achtergrachttochten'; met een klein bootje worden de toeristen over deze grachten gevaren. Vaak zie je dingen die je vanaf de straatzijde helemaal niet kan zien, omdat je hier te voet vaak niet kunt komen. Zo zijn er vele historische panden langs de achtergrachten bewaard gebleven, terwijl de voorkant al is gesloopt en vervangen door een nieuw pand.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Koen » vr 28 dec 2012, 21:52

Erg mooie en gedetailleerde kaart! Ik geloof wel dat er meer dan een miljoen mensen wonen. De schaal is trouwens niet erg duidelijk. Op een computerscherm zijn de centimeters afhankelijk van de resolutie van het scherm.

Wat is eigenlijk het verschil tussen S- en O-metrolijnen? Boven en ondergronds? Als dat zo is, zou dat erg onhandig zijn, omdat de meeste metrolijnen alleen in het centrum onder de grond lopen en dat opeens tussen twee stations van prefix zouden veranderen.

Er zit trouwens een foutje bij metrostation Beurs. Hier kruisen de O3 en O8 elkaar, maar dit wordt aangegeven doordat O8 kopmaakt. Voor een metro kost kopmaken te veel tijd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 22:10

Misschien zou een aparte kaart van de metro wat duidelijker zijn?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » za 29 dec 2012, 15:39

Spoiler: weergeven
Afbeelding
Ik ben bezig met een nieuwe kaart van Carthamië, dit zijn de meest westelijke eilandjes. die liggen op maar 15 km van het Burghtelandse Schiereiland Middeland. Vind je dat goed?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » za 29 dec 2012, 17:14

Ik wil alleen maar zeggen dat het wel een heel ingrijpende verandering is voor Burghteland, zo'n continent als Petriorië recht voor de deur. Deze beslissing moet goed afgewogen worden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » za 29 dec 2012, 20:14

^^ Het is daarom dat ik het eerst vraag.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 29 dec 2012, 20:58

HAFRABAisfun schreef:Misschien zou een aparte kaart van de metro wat duidelijker zijn?
Die komt eraan. Eigenlijk kloppen de nummers op de kaart niet meer, binnenkort zal dus een aparte metrokaart verschijnen en verdwjnen de metronummers van de kaart.

De ligging van Carthamië is wat zuidelijker dan gedacht, een eventuele nieuwe veerhaven (of zelfs brug/tunnel, maar dat komt voorlopig nog niet) zou ten oosten van Den Ulst moeten komen en niet bij Eelbutsdamme, dus.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » za 29 dec 2012, 22:08

Ik vermoed dat een veerverbinding tussen Den Ulst en de noordelijke stad (heet nu zeer toepasselijk "Baaizicht") het beste is aangezien dit het eindpunt is van de A1, die de westelijke Neurse eilandjes verbindt met Pötama (waarover ik met grote zit twijfel om hem hoofdstad te maken, en Bergergracht te verwijderen uit het bestaan (Let's NUKE it :P )
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 30 dec 2012, 00:03

Concrete plannen voor een veerterminal komen er nog niet voordat er een definitieve duidelijkheid is over de ligging van de Carthaamse steden. Maar als ik zo kijk, zou de weg 1101 (randwegh Den Ulst) worden verlengd naar de kust en komt er daar dus een veerterminal. Deze weg is 2x2 en deels ongelijkvloers (maar zeker niet voledig) en Burghteland is niet van plan om hier een snelweg van te maken. De weg biedt snelle toegang tot uitvalswegen als de A14, A12 en de veerboot richting Kerk-aon-Zee / Nieuw-Vlissingen / Erdinckxveldt. Misschien wel een beetje aparte situatie, dat verkeer van Carthamië naar Nieuw-Vlissingen twee veerboten moet nemen... Maar een rechtstreekse boot lijkt me nu ook niet echt heel logisch.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » zo 30 dec 2012, 00:35

De automobilisten kunnen kiezen of ze nog is willen betalen voor het veer (milieuvriendelijke oplossing) of ze toch de snelweg nemen (voor de portemonnee gezien misschien beter)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 30 dec 2012, 12:18

^
Afstand nieuwe veerterminal - Nieuw-Vlissingen via A4/Admiraol de Ruyterbrugh: 44,56 km.
Afstand nieuwe veerterminal - Nieuw-Vlissingen via veerpont nieuw-kattik - kerk-aon-zee: 23,79 km (exclusief vaarafstand)

De tol voor de snelweg (Admiraol de Ruyterbrugh, A4) is zó hoog, dat je, als je de omrijkosten meetelt, iets duurder uit bent dan met de veerboot (uitgaande van een gemiddelde auto, zuinige auto's rijden dus beter via de brug en onzuinige via de veerboot). Dit is bewust zo gedaan om het verkeer optimaal te verdelen. Dit geldt voor de route Den Ulst - Nieuw-Vlissingen. De veerboot heeft namelijk niet genoeg capaciteit voor ál het verkeer en het zelfde geldt voor de Admiraol de Ruyterbrugh, maar de brug is bij normaal verkeer wel ietsjes sneller. In de spits kun je soms niet met de veerboot mee als je achteraan de rij staat (dan zit-ie vol), en dan moet je wachten wat veel tijdverlies oplevert. Vrachtwagens moeten vooraf reserveren omdat er maar een beperkt aantal plaatsen zijn, zeker in de spits. De boot sluit altijd aan op de intercities naar Den Ulst, Eelbutsdamme en Nieuw-Vlissingen. Voor een bezoekje aan Nieuw-Vlisingen kun je de auto dus ook bij de veerhaven parkeren, dan de boot nemen (wat veel goedkoper is als voetganger) en dan met de tren naar het centrum van Nieuw-Vlissingen !
Het veer naar Erdinckxveldt is veel rustiger en is uiteraard altijd sneller dan omrijden. Maar er is dan ook veel minder verkeer richting Erdinckxveldt, de boot vaart ook minder vaak. Verder zijn er veerboten naar Laconia, incidenteel (volgens mij was dat een tijdje terug afgesproken). Ook het eilandje Pinksterland is vanaf Nieuw-Kattik te bereiken.

Burghteland verwacht wel meer verkeer via de Admiraol de Ruyterbrugh bij een nieuwe veerterminal naar Carthamië. Dit omdat veel mensen waarschijnlijk geen zin hebben om twee keer een veerboot te nemen, een psychologische barrière dus. Om dat te compenseren gaat de tol op de brug waarschijnlijk iets omhoog.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » zo 30 dec 2012, 17:39

Een veer naar Laconia? Dat is wel erg ver, zelfs zonder Centrale Kaart weet je toch dat dat meer dan een dag varen is, en helemaal om Atlantidie heen.
Ook zou ik gewoon omrijden via de A12 en de A11. Dat scheelt geld en is op drukke tijdstippen waarschijnlijk ook sneller, of je neemt de veerboot naar Erdinckxveldt en rijdt zo naar Nieuw-Vlissingen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 30 dec 2012, 18:51

Via de A12 omrijden scheelt niet echt tijd omdat de wegen rond Koortsdiike nogal overbelast zijn. Maar uiteraard is het zeker geen verkeerde optie, zeker met een zuinige auto.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Koen » za 05 jan 2013, 14:49

HAFRABAisfun schreef:Een veer naar Laconia? Dat is wel erg ver, zelfs zonder Centrale Kaart weet je toch dat dat meer dan een dag varen is, en helemaal om Atlantidie heen.
Er is een tijd geleden afgesproken om een cruiseachtige veerdienst te starten met de route Rocaporto (LAC) - Den Ulst (RBU) - Noorderbank (ATM). Deze vaart slechts 1x per week per richting en wordt uitgevoerd door de Laconische maatschappij Nautica Ferei en het Antalmenische AntalMer.

De veer is vooral handig voor mensen die hun auto willen meenemen naar Antalmenië, Burghteland of Laconia en niet via de veerpont in Steinmarken willen rijden. Ook is het een leuke cruise. Door de lage frequentie kan de veerdienst toch rendabel zijn.

Ik schat de afstand tussen Laconia en Burghteland ongeveer op 2500 km en de afstand Burghteland - Antalmenië ongeveer 300 km. Dan zou het eerste deel ruim 2 dagen duren en het tweede deel 6 uur. Ik denk dan aan het volgende schema:

Week 1: Nautica Ferei; week 2: AntalMer
- Vertrek uit Rocaporto: dinsdagochtend
- Aankomst in Den Ulst: donderdagochtend
- Vertrek uit Den Ulst: vrijdagochtend
- Aankomst in Noorderbank: vrijdagmiddag

Week 1: AntalMer; week 2: Nautica Ferei
- Vertrek uit Noorderbank: dinsdagochtend
- Aankomst in Den Ulst: dinsdagmiddag
- Vertrek uit Den Ulst: woensdagmiddag
- Aankomst in Rocaporto: vrijdagmiddag

In de tweede week zijn de maatschappijen omgedraaid en varen de boten dus weer terug naar hun thuishaven.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 05 jan 2013, 15:03

^ In het laagseizoen vaart deze cruise lang niet altijd. Bijvoorbeeld in de winter en het vroege voorjaar, of in de maand november worden er wel weken geschrapt wegens te weinig mensen. Maar in de zomer en in mindere mate rond de kerst (en ook wel in het hoogseizoen van de wintersport, dit is namelijk moglijk in Burghteland en schellingen in de winter) is deze cruise zeer populair.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » za 05 jan 2013, 17:25

Ik vind het wel raar dat men eerst slechts een stuk van 300 km heeft, en vervolgens een stuk van 2500. misschien kunnen er nog 1 à 2 extra stopplaatsen zijn op deze cruise? bv. een plaatsje op de noordkant van Atlantidië of de zuidkant van Borealië en misschien Benjiland/Maldaria?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 05 jan 2013, 17:31

Nova Hollandia doet waarschijnlijk sowieso niet mee, vandaar...

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » za 05 jan 2013, 17:33

En de nieuwe curatele van NovaHollandia? ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » za 05 jan 2013, 17:39

Die verandert niets aan de ideologie
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » za 05 jan 2013, 17:50

Een cruiseschip laten stoppen in Nova Hollandia heeft niets te maken met religie of overtuiging. Er rijden nog treinen tussen RBU en RNH, een verbinding tussen Laconia en Nova Hollandia zou beide landen waarschijnlijk winst opleveren. Als ze echt geen verkeer met Burghteland willen dan verbieden ze Burghtelanders maar RNH te betreden en dan moeten alle Nova Hollandiërs maar afstappen in RNH.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 05 jan 2013, 18:13

De treinen naar RNH rijden hooguit enkele keren per dag, en vallen vaak ook ongepland uit. Enkele treinen die nu nog vier keer per dag rijden worden binnenkort nog verder in frequentie verlaagd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » za 05 jan 2013, 18:22

Dus een ontdooing zit er nog niet in? Jammer, maar misschien verbeteren de relaties met Schellingen?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Koen » zo 06 jan 2013, 23:10

De identiteit van het land zou niet veranderen door de curatele. Dus het blijft een atheïstisch land naast een streng christelijk land en dat zal altijd spanningen opleveren. Daarnaast is het spoorwegennet van Nova Hollandia ook niet al te best.

Over de veerdienst:
- Dit is een cruiseachtige veerboot en dus geen cruise. Een cruise duurt normaal meer dan drie dagen.
- Hij wordt gerund door Nautica Ferei en AntalMer, niet door een Burghtelandse maatschappij, omdat ze het niet rendabel vonden. Burghteland heeft dus ook vrij weinig te zeggen over de veerdienst, maar verliest er ook geen geld aan.
- Nautica Ferei is een staatsbedrijf en het moet gewoon volgens de dienstregeling (1x per week) varen. Zoveel diensten zullen dus ook niet uitvallen.
- Het is een veerdienst tussen Laconia en Oost-Borealië. Daardoor stopt de boot 2x op korte afstand en daarna lange tijd niet meer. Meer stops maken de dienst niet aantrekkelijk voor lange-afstandsreizigers. Vergelijk het met de Thalys Amsterdam-Parijs. Deze stopt eerst vijf keer op 200 km (Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Antwerpen, Brussel) en rijdt daarna 300 km naar Parijs zonder stops.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten