[RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Republiek Burghteland

Moderator: sirdanilot

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Koen » di 26 jun 2012, 18:42

sirdanilot schreef:2. De B33 klopt in ieder geval wél; dit is een lange route helemaal van de kust bij Welzuchte naar Teghenkant. De B37, daar valt over te twisten. Er zijn plannen om het stukje ten noorden van Betsaaida om te nummeren naar 2404, maar de weg is nog altijd een rijksweg. In een ander plan zou juist dit stukje B33 worden, en zou de huidige B33 tussen Ajalendal (met een stukje A33 dat door zeer lage verkeersintensiteiten als GTI kan worden beschouwd) en Betsaaida een ander nummer krijgen.
Ik bedoel dat de doorgaande weg (B33) een omweg maakt via Ajajendal en daarna via de A15 naar de B33-noord loopt. Er is wel een kortere B-weg, maar dat is de B37. Is het niet logischer om de nummers op dit stuk om te wisselen?
sirdanilot schreef:3. 's-Heerenburgh is de hoofdstad van Waoterlande. Als je goed kijkt zie je dat dit een soort exclave van waoterlande is. De hoofdstad van Papelande is St.-Jules. Helaas is 's-Heerenburgh uit de grenzen van de exclave gegroeid, waardoor alleen het centrum dus bij Waoterland hoort. Ook het dorpje Vroomschenfort hoort bij Waoterlande. De gehele oost, zuid en noordkant van 's-Heerenburgh hoort bij papelande.
Nu zie ik het. Dat is wel een lastige situatie!
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 26 jun 2012, 18:52

Dat zou inderdaad moeten kunnen. Oorspronkelijk was de A33 westelijker gepland (langs Ajalendal dus, waar nu ook een stukje A33 ligt). Hier ligt ook een volledig klaverbladknooppunt in plaats van alleen een trompetknooppunt. Vandaar dus dat de nummers zo onlogisch lopen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 27 jun 2012, 11:46

Om één of andere reden werkt de dropboxlink niet meer, maar hier is een nieuwe geüploade versie op een andere site.

http://www.majhost.com/gallery/sirdanil ... ersie5.png

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » wo 27 jun 2012, 12:01

's-Heerenburg lijkt een beetje op Brussel, hopelijk ontspoort het niet zo.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 27 jun 2012, 12:20

Anders dan in Brussel zijn de spanningen tussen Frans- en Burghtelandstaligen maar beperkt. Burghtelands is gewoon zeer duidelijk de dominante taal. Het enige verschil is dat in Papelande er meer Franse les wordt gegeven op de scholen, maar nog altijd is er bijna niemand in Papelande die geen Burghtelands spreekt. Verder leven Frans- en Burghtelandstaligen een beetje langs elkaar heen, ook door de tegenstelling protestants/katholiek.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » wo 27 jun 2012, 12:26

tja, ik kan me voorstellen dat veel van het sociale leven in dorpen zich in en rond de kerk afspeelt, en als je een ander geloof hebt...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Matt » do 28 jun 2012, 10:17

Mooie kaart! De laatste versie van de kaart kon ik niet meer zien, dus mooi dat je een nieuwe versie hebt geüpload. :D
Randen om meren en zeeën zijn inprincipe geen probleem. Ik vind ze bij deze kaart wel iets te grof. Ik zou ze in ieder geval veel dunner maken en de kleur een andere blauwint geven.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 13 jul 2012, 15:49

slandstiidingen.bu, dunderdaghe 13 julii schreef:LP en VCDP wiln toch tolweeghe deur Heerelande
BETSAAIDA - De liberalen (LP) en de christen-democraten (VCDP) hebben de wens geuit om, als zij in de regering komen, ervoor te zorgen dat het tolproject 'A33 Gheneraol van Stoetenborghwegh' zal worden gerealiseerd. Dit wordt een snelweg van 40 km, die grotendeels de huidige weg B37 zal vervangen; het oude asfalt hiervan wordt één 'helft' van de nieuwe snelweg. De twee andere kanshebbende alternatieven zijn geschrapt.

Een tijd geleden werd besloten om, in plaats van den snelweg, de B37 op te waarderen naar een volwaardige autoweg. Dit is echter maar gedeeltelijk gerealiseerd. Het ingewikkelde verkeerskruispunt Gierehat, waar vijf wegen bij elkaar kwamen (B700, B37, 2404 in verscheidene richtingen) werd 'ontward' door middel van een viaduct, maar verder is er weinig gebeurd. De beloofde inhaalstroken kwamen er niet, het kruispunt bij Gierehat-Durp werd niet aangepakt. De maximumsnelheid bleef 100 in plaats van 110 km/u.

'Nieuwe ronde, nieuwe kansen'
De B37 is geen drukke weg met files. Er rijden dagelijks zo'n 15.000 voertuigen overheen. Inhalen is echter lastig, er rijdt veel vrachtverkeer wat de route erg traag maakt. De LP en de VCDP vonden deze weg daarom ideaal voor een tolproject. 'Een snelweg dient hier het gemak, niet de noodzaak. Met een snelweg wordt het voor transitverkeer gemakkelijker om dóór te rijden, en wordt dit gebied aantrekkelijker voor investeerders.', aldus fractievoorzitter Harthoorn van de VCDP. 'Ook zal dit prachtige, maar onder toeristen nog onbekende gebied beter bekend worden. Zo weet vrijwel niemand dat er in Voorndulve een prachtig oud fort staat en dat de stadswal nog deels bewaard is gebleven. Door middel van bruine toeristische borden langs de nieuwe weg zal dit bekend worden gemaakt'.

Tolontduikers
De B331 is momenteel een tolweg, maar om deze te ontwijken rijdt veel verkeer via de weg 2403. Het is wettelijk niet toegestaan om op een bestaande weg tolpoorten neer te zetten, maar als de tol op de B331 zal verdwijnen mogen de gederfde inkomsten wél worden gecompenseerd. Op die manier mag het bestaande stuk A33 tussen Draokelanderzoom en de A15 ook een tolweg worden.

Varianten afgeschoten
Variant 1 is de oorspronkelijk geplande route van de A33. Een klein stukje bij Ajalendal is hiervan gerealiseerd in 1983, evenals een compleet knooppunt in de vorm van een zogeheten 'klaverblad'. Dit stukje weg is één van de rustigste snelwegen van Burghteland met slechts 6.000 voertuigen per dag. Variant 1 zou dit 'nutteloze werk' beter benutten, maar de totale lengte van het tracé zou veel groter zijn; ook was er het bezwaar van twee nagenoeg parallele snelwegen in een relatief dunbevolkt gebied. Variant 3 zou de bestaande weg 2404 vervangen, maar kon niet op die weg gebouwd worden omdat die te bochtig is en vol zit met erfaansluitingen. Wel zou het een kortere route naar Mulder hebben opgeleverd, maar voor deze weg was onvoldoende budget beschikbaar.
Downgrading
De partijen vinden dat de B33 Betsaaida - Ajalendal en de 2404 moeten worden 'gedowngrade'; de maximumsnelheid zou er omlaag gaan en de routes zouden ontmoedigd worden voor doorgaand verkeer, zodat meer mensen de tolweg nemen. Riiksweghendienst is hier vooralsnog huiverig voor, maar de 2404 wordt door Herelande beheerd en niet door Riiksweghendienst. 'Eerst maar eens kijken hoeveel verkeer er op die nieuwe tolweg gaat rijden, dan zullen we 'downgrading' onderzoeken', aldus een woordvoerdster van provincie Herelande.
Afbeelding[/quote]

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Snelwegfreak » vr 13 jul 2012, 16:16

Interessant project! Wat wel raar is, is het feit dat men na de bouw eerst wil afwachten hoeveel verkeer er zal rijden alvorens men een beslissing neemt of het andere wegen al dan neit wil downgraden. Dat is apart, omdat er via allerlei rekenmethodes en formules altijd eerst al (voorlopige) cijfers worden berekend. In dit geval dus, hoeveel autoverkeer zo'n nieuwe tolweg zou genereren. Gaat dit in Burghteland anders?

En even mierenneuken...
sirdanilot schreef:het oude asfalt hiervan wordt één 'helft' van de nieuwe snelweg
Dit is natuurlijk praktisch onmogelijk. Sowieso zit je met oud asfalt, verouderde fundering et cetera. Bovendien is een rijbaan natuurlijk zo veel te smal om als één rijbaan ASW te dienen. Die moet dan sowieso verbreed worden. De kosten die dat allemaal met zich meebrengen zijn dusdanig hoog dat je beter alles nieuw kan bouwen ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » vr 13 jul 2012, 18:17

^^ Qua fundering heb je wel degelijk een (kosten)voordeel. Een en ander is wel een beetje afhankelijk van hoe degelijk het destijds is aangelegd natuurlijk.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Snelwegfreak » vr 13 jul 2012, 18:39

Als de fundering verouderd is, niet meer up-to-date heb je dat dus totaal niet. Dan moet je die helemaal vervangen ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 13 jul 2012, 18:53

De weg heeft een redelijk breed profiel: 1x2 rijstroken met brede redresseerstroken rechts, en daarnaast nog grasbetontegels. Men houdt in Burghteland namelijk meestal wel rekening met een toekomstige verdubbeling van een rijksweg (zeker in de tijd dat deze weg is aangelegd, medio jaren 70). De recente aanleg van het kunstwerk bij Gierehat laat bijvoorbeeld ruimte over voor nog een kunstwerk ernaast. De wegverharding zelf (betonplaten) is redelijk aan vervanging toe, maar de fundering kan zeker worden hergebruikt. Bovendien zijn we hier niet in Nederland: de bodem is zeker niet drassig in dit gebied, maar juist stevige zandgrond.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 26 aug 2012, 02:17

Één van de langetermijnprojecten die door de val van de regering op de lange baan zijn geschoven, is de verbreding van de A18 Nieuwesticht - Calvijnstad. Het tracébesluit ligt klaar, de regering wil echter tóch geen geld geven omdat er nu sprake is van een demissionair kabinet.

Dit is een weg die in 1962 werd opengesteld als 2x2 autosnelweg als twee losse gedeelten ten zuiden en ten noorden van de Alter. Het stuk door Calvijnstad dat in een tunnel loopt werd in 1970 opengesteld, net als de Altertunnel; verkeer ging nog dwars door Rechoboth over de brug naar het andere 'stuk' snelweg. Na voltooiing in 1970 en aanleg van enkele ongelijkvloerse knooppunten (met bijvoorbeeld de A34 en A02) bleef de weg eigenlijk onveranderd. Nieuwesticht groeide ondertussen echter van 60.000 naar meer dan het dubbele aantal inwoners, en met de komst van de A34 groeide het belang van de A18 voor doorgaand verkeer. De parallel lopende B17 werd ondertussen steeds drukker (de reden van de bouw van de A18 was ook ontlasting van de B17). Momenteel staat er eigenlijk op de gehele snelweg dageljks file in de spits: de aansluitende snelwegen zijn wel 2x3 of breder, maar de A18 vormt een bottleneck. Ook opvallend is dat er op de A18 gewoon 140 gereden mag worden, al haalt men dat eigenlijk alleen 's nachts en in het weekend. Er is op de weg geen dominante spitsrichting (al rijdt er 's ochtends wel iets meer verkeer richting het noorden dan andersom). De weg is populair bij vrachtverkeer, maar geen notoire transportader.

In het tracébesluit is besloten om tussen Ring Nieuwesticht en Calvijnstad de weg volledig te verbreden naar 2x3; het traject door de Altertunnel wordt zelfs 2x4. Het is namelijk bijna even duur om twee nieuwe tunnels bij te bouwen als om de huidige tunnel te vervangen door een 2x3 tunnel, en het veroorzaakt veel minder overlast tijdens de bouw (om maar te zwijgen over toekomstvastheid). Het gehele traject krijgt ruimtereservering voor 2x4, behalve het stuk in Nieuwesticht zelf dat 2x2 blijft en overgedragen wordt aan de gemeente Nieuwesticht als nieuwe stadsweg. Ook het deel in Calvijnstad kan niet verbreed worden naar 2x4, doordat de weg in een tunnel loopt, maar ter compensatie wordt de A02 voor een stukje verbreed naar 2x4. Ook de Ring Nieuwesticht wordt aangepakt: er komt een groene golf, de ring krijgt overal 2x2 rijstroken en de knooppunten met de A18 en A34 worden aangepast.

Helaas ligt dit plan wel op uitvoering te wachten, de geldkraan staat tot nu toe dicht. De aanpassingen aan de Ring Nieuwesticht zijn de enige die al begonnen zijn, omdat Nieuwesticht dit voor een deel zelf financiert, maar het hangt van de formatie af of de geldkraan voor dit project wel open blijft. Ook is het stukje A18 in Nieuwesticht zelf nu officiëel een gemeentelijke weg met een maximumsnelheid van 70 km/u in plaats van 120 km/u. Aan de weg zelf is echter nog niks veranderd. De kans op downgrading van dit stuk is maar klein, omdat ál het verkeer vanuit Erdinckxveldt en Calvijnstad naar het centrum op deze weg terechtkomt. Weggebruikers klagen momenteel over de 'absurd lage' maximumsnelheid.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 12 okt 2012, 13:47

Reformatorisch Daghblad Burghtelands, 12-10-2012 schreef: A18 mii tidal flow baone in Eirsakkoord
N.-VLISSINGEN - De A18 krijgt geen 2x4 rijstroken zoals ooit het plan was. In plaats daarvan komt er een hypermoderne tidal flow baan tussen Janslo en Rechoboth. Er wordt één nieuwe tunnelbuis aangelegd bij de Altertunnel, in plaats van twee. Door de middelste buis zal de tidal flow baan lopen; 's ochtends kan het verkeer richting noord over deze baan rechtstreeks naar Calvijnstad en Nieuw-Vlissingen rijden, 's avonds is de baan richting het zuiden geopend. Dit wordt geregeld door middel van een modern 'DRIP (dynamisch route informatie paneel) systeem.
De maximumsnelheid wordt op het traject verlaagd naar 120 km/u, en in de tunnels zelfs naar 100 km/u. De lagere maximumsnelheid is beter voor de veiligheid en de doorstroming. Het nieuwe 'DRIP'-systeem kan echter ook lagere maximumsnelheden aangeven in geval van drukte.

Grote Besparing
Doordat er maar één nieuwe tunnelbuis hoeft worden aangelegd, wordt er veel geld bespaard. Dit geld zal o.a. worden besteed aan een hoogwaardige OV verbinding tussen Nieuwesticht en Calvijnstad, door meer treinen te laten rijden in de spits. Ook wordt de bypass Bolwerke (2902) van dit bespaarde geld gerealiseerd, waardoor verkeer niet meer dwars door deze stad hoeft te rijden.

Downgrading
Wordt het grootste deel van de weg juist verbreed, er wordt ook een stukje 'gedowngrade', d.w.z. minder geschikt gemaakt voor doorgaand verkeer. Dit betreft de A18 tussen Nieuwesticht-Benoorderwalle en Nieuwesticht-Nieuwemarkt (het meest zuidelijke puntje van de route). Het viaduct wordt hier afgebroken en vervangen door een normale enkelbaansweg. Dit omdat vrijwel al het verkeer nu al de afrit bij Benoorderwalle neemt; hier bevinden zich de meeste parkeergarages en winkels. Doorgaand snelwegverkeer in de Nieuwestichter binnenstad wordt niet langer wenselijk geacht; bovendien zijn de overige wegen voldoende om het extra verkeer op te vangen. Deze maatregel levert nog meer geld op doordat de vrijgekomen grond in de binnenstad erg waardevol is. Het eerdere plan om het gehele deel binnen de bebouwde kom te verwijderen werd afgeschoten, omdat de ring 2901 niet al het verkeer naar de binnenstad aan zou kunnen en dit een te grote reistijd zou opleveren.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 28 nov 2012, 23:16

In Burghteland is Riiksweghendienst in samenwerking met Landen en Ghemêenten (provincie en gemeentes) van zin om pakkende mottoborden te plaatsen op zgn. 'zwarte punten' - dit zijn punten waar veel meer ongevallen dan gemiddeld plaatsvinden. De borden hebben een pakkende symboliek en tekst, en worden vóór het gevarenpunt geplaatst om de weggebruiker te attenderen. Men hoopt op deze manier het aantal ongevallen te verminderen. Op deze 'zwarte punten' zullen ook permanente flitscamera's worden gezet (indien relevant) en vaak zijn ze al opgenomen om te worden verbeterd.

Het is de bedoeling dat deze borden alleen op de meest 'zwarte punten' worden geplaatst, zodat er niet te veel komen. Men wil namelijk niet dat het effect verloren gaat doordat de borden overal opduiken.

Van boven naar beneden:

- kruispunt op autoweg - 'hier vielen al vele doden - rijd voorzichtig'
- kruispunt met autoweg - 'gevaarlijk kruispunt - stop en kijk goed'
- inhaalverbod - 'niet inhalen - risicoweg
- spelende kinderen - 'wilt u dit op uw geweten hebben? kinderen - rijd voorzichtig'
- werken - 'stank voor dank? wij werken voor u - rijd voorzichtig'

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » do 29 nov 2012, 19:05

Briljant! :D Vooral die taal: 'Kinders - rii voorzichtigh'.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door SjorsB » vr 30 nov 2012, 16:33

^^ Ja inderdaad, dat klinkt net alsof de kinderen voorzichtig moeten rijden met hun driewielers. Maar wel leuk.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Matt » vr 30 nov 2012, 21:53

Prachtig! Goed bedacht. :D
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Ties » vr 30 nov 2012, 22:56

sirdanilot schreef:In Burghteland is Riiksweghendienst in samenwerking met Landen en Ghemêenten (provincie en gemeentes) van zin om pakkende mottoborden te plaatsen op zgn. 'zwarte punten' - dit zijn punten waar veel meer ongevallen dan gemiddeld plaatsvinden. De borden hebben een pakkende symboliek en tekst, en worden vóór het gevarenpunt geplaatst om de weggebruiker te attenderen. Men hoopt op deze manier het aantal ongevallen te verminderen. Op deze 'zwarte punten' zullen ook permanente flitscamera's worden gezet (indien relevant) en vaak zijn ze al opgenomen om te worden verbeterd.
Doet men in Burghteland ook fysiek iets aan de weg, of beperkt men zich tot het plaatsen van mottoborden? Ik vind dat een overheid er zich iets te gemakkelijk vanaf maakt door een probleem op te lossen met een aantal extra borden. Dat neemt overigens niet weg dat ik het een goed initiatief vind dat de borden worden geplaatst. Denk er wel aan dat de tekstjes kort en krachtig moeten zijn, want "mo jie da op jôen kerfstof ên? kinders - rii voorzichtigh" is wel een lange tekst om vanuit de auto te lezen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 01 dec 2012, 00:56

Wegens de crisis zijn heel veel projecten geschrapt, zoals het project 'Rondweeghn durpen 2010-2020' waarin vrij veel omleggingen van (auto)wegen langs dorpen waren gepland. Hiervan is maar een klein deel gerealiseerd. Ook het verwijderen van gevaarlijke kruispunten op veel autowegen in dunbevolkte gebieden is geschrapt of uitgesteld. Op veel van die punten waren ongelijkvloerse kruisingen gepland, maar dat past helemaal niet meer binnen het budget. Riikswegendienst kijkt wel naar tijdelijke oplossingen, zoals verkeerslichten op gevaarlijke kruispunten en lagere snelheden bij dorpspassages. Verder is er minder geld beschikbaar voor onderhoud, waardoor alleen het hoog noodzakelijke wordt gedaan. Nieuwe soorten asfalt en beton die beter bestand zijn tegen vorst blijven weg, net als motorvriendelijke vangrails.

In Burghteland is er geen 'duurzaam veilig' of iets dergelijks. Drempels en dat soort maatregelen worden geplaatst onder het motto van 'als het kalf verdronken is drenkt men de put'. Het aandeel verkeersdoden ligt dan ook fors hoger dan in veel andere landen, maar ook weer niet extreem hoog omdat de uitbouw van de wegen meestal wel goed is (veel vluchtstroken en pechhavens, ook op het OWN, en vaak ruime aansluitingen en brede wegen). Tegenwoordig worden op veel 30 wegen wel standaard plateaus geplaatst, en op wegen met ongewenst veel verkeer vaak versmallingen. Er zit dus wel enige schot in de zaak. In sommige opzichten is Burghteland zelfs veiliger dan Nederland. Zo is de Vmax altijd 70 bij kruispunten op een autoweg, gehandhaafd door flitspalen (die duidelijk zichtbaar zijn). Ook worden rotondes veelvuldig toegepast.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Marcel » zo 16 dec 2012, 00:28

sirdanilot schreef:...net als motorvriendelijke vangrails.
Dit vindt ik echt niet kunnen. Dus de regering zet liever een mensenleven op het spel dan een veilige oplossing? :roll: Je zou natuurlijk kunnen kijken waar het echt nodig is. Mocht er echt geen aanpassing kunnen komen, misschien wat grond ophoping tussen de spijlen?

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 18 dec 2012, 13:44

Overigens wordt in Burghteland vaker gebruik gemaakt van betonnen barriers/jerseys, die sowieso al motorvriendelijker zijn, dan reguliere vangrails. Op stedelijke snelwegen is dit de standaard. Op landelijke snelwegen ligt er in het midden vaak een aarden berm of zeer brede middenberm, en is er alleen aan de rechterkant een vangrail.

Motorrijden is in Burghteland een beetje een gevoelige zaak. Zo is het bij veel bedrijven not-done om in motorpak op je werk aan te komen (ook al wil je je meteen verkleden). Motorrijden wordt nog meer als onfatsoenlijk gezien dan in Nederland. In grote steden zijn deze legio, maar de kleinere plaatsen houden motorclubs actief tegen, omdat ze als 'crimineel' en 'verderfelijk' worden gezien. De organisatie 'hell's angels' is in Burghteland een criminele organisatie wegens meerdere lopende misdrijven zoals moorden, mishandelingen en intimidatie/afpersing. Dit doet het imago van motorrijden onder de bevolking niet ten goede.
Desondanks zijn er in Burghteland vrij veel motorrijders en ook motorclubs, nog meer dan in Nederland (waarschijnlijk juist om zich af te zetten tegen de gevestigde orde). In de zomer is het normaal om hele stoeten motorrijders te zien op de grote wegen, maar ook in de toeristische gebieden als Ghrootewoude en rond Oagheberghe. Veel jongeren van rond de 20, die door een ethos van 'hard werken' vaak al vrij veel geld hebben verdiend, kopen een motor om mee rond te crossen en te toeren. Maar zodra ze een gezin krijgen en een vaste baan, gaat de motor toch vaak de deur weer uit.

Sommige gemeenten weigeren hun bijdrage te leveren aan veilige vangrails voor motorrijders, maar gelukkig hebben grotere steden als Nieuw-Vlissingen op alle stedelijke expresswegen inmiddels motorvriendelijke vangrails geplaatst (of staat dit op de planning). Het aantal doden is hier licht gedaald, en sommige provincies willen dit nu ook overnemen. Van overheidswege was men dit na het Nieuw-Vlissingse succes ook van plan om op alle rijkswegen uit te voeren, maar het project is nu dus geschrapt vanwege bezuinigingen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 19 dec 2012, 16:12

Notitie over mijn (in)activiteit:

Momenteel heb ik geen internet. Ik kan wel op internet via mn telefoon (gegevensverbinding) maar ik kan dus geen zaken uploaden. Ik kan in ieder geval vermelden dat ik druk bezig ben met het vernieuwen van de stadskaart van Nieuw-Vlissingen. Ik vind hem zelf een stuk beter dan de oude versie, maar ik zal hem voorlopig nog niet kunnen uploaden. Misschien van het weekend.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 23 dec 2012, 00:30

http://dl.dropbox.com/u/29498835/nieuwv ... kaart2.png

Hier is-ie dan: de vernieuwde kaart van Nieuw-Vlissingen ! Er is redelijk wat veranderd.

Metro: Enkele metrolijnen en stations zijn verwijderd (vond ik onrealistisch veel), enkele zijn daarvoor toegevoegd (zoals de lijn over het spoor naar pkstd luther)
Nieuwbouwwijk: De nieuwbouwwijk Langs den Diik is toegevoegd
Wegen: Een hele hoop wegen zijn toegevoegd. Het belangrijkste is het project Centrumring-Zuud, wat over de Ghedempte Westerbolwerkerveurgrachte en de Nieuwesingel loopt. De snelweg eindigt nu op een mooie ovatonde zodat verkeer wordt aangemoedigd om de centrumring te pakken, in plaats van rechtstreeks het centrum in te rijden op zoek naar een parkeerplek (die er niet is, want het centrum zit al jarenlang propvol, zeker in het weekend). Langs het project Centrumring zijn verscheidene parkeergarages.
Beursplein: In werkelijkheid is het project bij het Beursplein nog volop in aanbouw, maar over een deel van het nieuwe tracé zoals op de kaart te zien kan al worden gereden. Het lastige was om hier in te tekenen dat er een tunnel onder de Beurswegh loopt (een soort dubbeldekker situatie)
Metroproject: over het spoor tussen Kuiperlaon en Oast wordt de metrolijn verlengd. De stoptreinstations (Ouwevesting en Hordelwiik) zullen medio 2013 verdwijnen en vervangen worden door metrostations, er komen ook nieuwe metrostations bij. De bevolking protesteert hier overigens tegen omdat dit een extra overstap betekent; voor de mensen bij de nieuwe haltes is het echter een uitkomst.
Straatnamen: ik heb enkele straatnamen toegevoegd, maar het gaat natuurlijk nog wel even duren voordat dat af is. Je ziet dat ook snelwegen gewoon een straatnaam hebben in Burghteland. Veel tankstations hebben die naam als hun officiële adres, maar verder staan er uiteraard weinig panden langs de snelwegen. Sommige straatnamen zijn nogal lang, maar da's vooral toeval... Ghedempte Westerbolwerkerveurgrachte slaat op dat het een gedempte gracht is, in de wijk Westerbolwerke, en dat dit een belangrijke gracht was.

Opmerkingen? Suggesties?

EDIT: En ja, ik weet dat er nogal wat schaalprobleempjes zijn. Zo zijn de knooppunten/afritten misschien onevenredig groot, en passen er op het door de kaart beschreven gebied onmogelijk 1 miljoen mensen (al liggen er in het noorden nog wat wijken die niet op de kaart staan, en hoort Pkst van der Bliek officiëel bij gemeente Nieuw-Vlissingen). Maar dat mag de pret niet drukken, toch?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door SjorsB » zo 23 dec 2012, 13:08

:d maar ik vind Ghedempte Westerbolwerkerveurgrachte wel een erg lange naam ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten