[RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Republiek Burghteland

Moderator: sirdanilot

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 14 jan 2014, 19:22

Van Schellingen naar Nieuw-Vlissingen zullen de meesten dan ook met het vliegtuig gaan; de hemelsbrede afstand is maar liefst 470 km, genoeg voor een 'short-hop' vlucht. Via het spoor over de route die jij beschrijft is niet heel ideaal, vanwege de nogal indirecte verbinding planckendael - schellingen; ik kom uit op 560 kilometer. Via Teghenkant - Nieuweputten - Jacken kom ik uit op 620km; via Noorland kom ik uit op 549 km !

Verder blijft het natuurlijk zo dat Mulder en Teghenkant op deze manier beter bediend worden. Een route via Noorland heeft dus de voorkeur.

In principe is mijn kaart op schaal dus die afstanden zullen grofweg kloppen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » di 14 jan 2014, 19:29

^^ Over die kaart, ik zie dat er wat veranderd is aan de lay-out, en je zei dat je nog een heleboel kleinere plaatsen ontbreken op de huidige kaart, is het mogelijk om een update te posten?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 14 jan 2014, 19:50

Oh uiteraard. Zal ik zo doen ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » do 16 jan 2014, 13:32

Ivm wat technische probleempjes wil het maar niet lukken met het uploaden van de kaart...

Ik zal het nog maar eens proberen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » do 16 jan 2014, 14:37

Nog één laatste project dan :D

Spoorlijn Westerdamme - Grens

In Westerdamme-Oaftsasjon eindigt tegenwoordig de spoorlijn vanuit Moreghat en de spoorlijn vanuit Kouwekerke. Dit was vroeger niet zo; tot 1954 liep de spoorlijn na het Oaftstasjon door als enkelspoor naar de grens met Nova Hollandia. Dit spoor werd weinig gebruikt; Scheppingsburghte was indertijd maar een klein dorpje, en de verhoudingen met Nova Hollandia waren slecht. De spoorlijn liep gelijkvloers door de stad met zeer veel overwegen, wat veel ongelukken veroorzaakte. In de jaren 50 nam het belang voor de spoorlijn ook af vanwege het afnemen van de mijnindustrie in de regio. Hierdoor heeft men besloten om deze oude spoorlijn op te breken. Op de plaats waar de lijn vroeger dwars door Valmondsburgh en Westerdamme liep, zijn woonwijken en andere gebouwen gebouwd, waardoor het niet mogelijk is om de lijn simpelweg opnieuw aan te leggen. Alleen het stuk buiten de bebouwing kan opnieuw worden aangelegd; op sommige stukken ligt hier nog altijd een spoorlijn. Tussen Schans van't Paerland en Scheppingsburghte is er een museumspoorlijn actief.

Voor dit tracé ligt het westelijke deel al vast; dit komt parallel aan de B15 te liggen met stations in Schans van't Paerland, Scheppingsburghe en Slaegheburgh. Voor het tracé door westerdamme zijn twee mogelijkheden.

A - Noordoever. Het spoor loopt langs de oever van de rivier en krijgt twee stops. Er komen twee verbindingsbogen zodat de lijn ook bereikbaar is vanuit Moreghat. Westerdamme-Oaftstasjon wordt zo een apart eindpuntstation; alle treinen die doorrijden naar Nova Hollandia stoppen hier niet. Het voordeel van dit tracé is dat het goedkoop is, omdat er ruimte is langs de Noordoever. Het nadeel is dat de huidige spoorbrug in het centrum van westerdamme zo belast wordt door treinen die elkaar gelijkvloers moeten kruisen (om van Moensburghe naar Nova Hollandia te gaan), en dat het belang van Westerdamme-Oaftstasjon zo afneemt. Er komen stations bij Westerdamme-Noordoever en Westerdamme-Westkante. Bij Noordoever vaart een veerpont naar het centrum van Westerdamme. Eventueel komt er een derde station Westerdamme-Trânsfer, bij de B151, zodat men kan overstappen richting het centrum van Westerdamme.

B - Stadstunnel. Het tracé loopt ongeveer over het oude spoortracé, maar zal in een dure tunnel moeten lopen. Er komt één ondergronds station bij Westerdamme-Valmonde. Dit tracé heeft de voorkeur, maar is helaas nogal duur, vanwege de tunnel die onder de stad door moet en ook onder de rivier.

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 19 jan 2014, 13:56

De minder belangrijke projecten zullen in kleine delen worden opgengesteld, i.p.v. in één keer. Bijvoorbeeld de geplande A24 tussen RNH (grens Beestepoorte/Burghenvoorde) en Wouderende.

A24 Ommewegh Schierwoude - Boswegh Zonneclaere
Afbeelding

Dit is een heel kort project; er wordt namelijk slechts een klein deel aan nieuwe weg gebouwd. Het betreft de Ommewegh Schierwoude. De huidige B33/B24, die over de Durpstraete in Schierwoude loopt, is zeer druk. De 2x2 B24 komt hier namelijk op uit, evenals de B33. Al het transitverkeer moet dwars door de belangrijkste winkelstraat van het dorp, evenals al het regionale verkeer dat in Schierwoude moet zijn. Om de drukte te verhelpen wordt er een rondweg gebouwd, die later ook deel zal uitmaken van de doorgaande A24 tussen Burghenvoorde (RNH) en Mulder.
Verder wordt ook de Boswegh B24 voorzien van vluchtstroken, en worden verschillende bospadoversteken weggehaald. De B24 is momenteel één van de gevaarlijkste wegen van Burghteland, vooral vanwege deze bospaden. Door de dichte bebossing heeft overstekend verkeer geen overzicht, en de maximumsnelheid is hier 120 kilometer per uur. De spoorweg loopt parallel aan de B24; de overwegen met de bospaden zijn ook zeer gevaarlijk. De gevaarlijke oversteken worden dan ook vervangen door enkele tunnels, vooral bedoeld voor wandelaars, fietsers en verkeer dat het bos beheert. Wat er gaat gebeuren met enkele villa's die hun erfaansluiting op de B24 hebben, is nog niet bekend. Het befaamde Kasteel Boszicht is bijvoorbeeld enkel via de B24 bereikbaar; wellicht komt hier een rechts-in, rechts-uit afrit. Het zelfde geldt voor enkele privé-villa's en landhuizen.

Tegen dit project is zeer veel tegenstand. Er moeten namelijk veel oude bomen worden gekapt om plaats te maken voor de vluchtstroken. Het Dimsterwoude is één van de laatste oerbussen van Burghteland en zelfs Borealië. Om dit te compenseren komt er dan ook een extra ecoduct ten noorden van Zonneclaere; er ligt er al één ongeveer in het midden van het bos.
Er is simpelweg geen alternatief mogelijk voor deze weg. Je kunt niet om het Dimsterwoude heen. Er is wel een bosvrije strook ten oosten van het woud, bij Zonneclaere, maar de laatstgenoemde plaats ligt hier in de weg. Zonneclaere is één van de rijkste dorpen van Burghteland, met veel villa's; onteigening is dus geen optie.

De huidige B24 ligt er overigens al sinds 1933 onveranderd bij; 2x2 met gelijkvloerse aansluitingen. Het is één van de Burghtelandse Parkweeghn, wegen die gebouwd zijn om een bosachtige omgeving te bewonderen. De weg werd vroeger regelmatig afgesloten om hier racewedstrijden te houden. Helaas nogal eens met dodelijke afloop.

Kunstwerken:
Eindpunt Schierwouderbergherveen, met een voorbereiding op een ongelijkvloerse aansluiting
Kruising spoorlijn Wouderende - Beestepoorte Ghrens met busafrit Schierwoude-Stasjon Zuud
Aansluiting Schierwoude-B33
enkele tunneltjes voor boswegen
Ongelijkvloerse aansluiting Zonneclaere
enkele tunneltjes voor boswegen
Ecoduct Zonneclaere

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » ma 20 jan 2014, 15:10

Dit project is inmiddels al enkele jaren in aanbouw.

A04 Mulderoeve + bypass Luchtaovn Mulder
Afbeelding

Momenteel wordt de B04 in Mulderoeve omgebouwd tot een verdiepte stadssnelweg. De weg had vroeger 2x3 rijstroken met verkeerslichten en liep dwars door de stad op maaiveld. De weg komt nu in een verdiepte bak te liggen, krijgt op en afritten en 2x3 rijstroken; de Vmax wordt slechts 90 (nu 70) omdat er zo weinig plaats is dat de rijstroken te smal zijn voor een hogere snelheid.
Verder komt er een bypass om de luchthaven van Mulder beter te ontsluiten. Er ligt momenteel wel een knooppunt aan de A21, maar hier wordt een bypass aan toegevoegd zodat verkeer rechtstreeks naar de parkeergarages kan rijden. Dit ontlast ook de drukke Nauwertunnel in de A22.
Het knooppunt met de B04, Nauwerpoorteplein, is momenteel een op/afrit met verkeerslichten, en een tunnel vanaf de A22 naar de B04-west; de doorgaande richting wordt nu B04-west - bypass Luchthaven. De A22 zal dus op het Nauwerpoorteplein eindigen met verkeerslichten.

Er komen de volgende kunstwerken:

afrit Mulderoeve-Vlassegatswegh/2302
afrit Mulderoeve Pouijerooienderstraete
afrit Mulderoeve Liinbaensweeghe
fly-over Nauwerpoorteplein
afrit Terminal 3/Stasjon
afrit Terminal 1
enkele afritten naar parkeergarages
Aanpassingen Airportplein en afrit Oardikke/2303

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » do 23 jan 2014, 12:24

Nog een stedelijk project, dit keer een project dat al erg vergevorderd is. Openstelling wordt verwacht in de herfst van 2014.

A3107 Oriëntenbrugh + Dubbeldekker A11
Afbeelding
Oastersluuze is een aparte stad qua infrastructuur. De A11b is een éénrichtingsweg die van west naar oost loopt langs de oever van de Mulder. Aan de overkant van de rivier loopt de A11a van oost naar west, maar die heeft maar weinig nut voor het stadsverkeer. Beide wegen zijn ongelijkvloerse A-wegen. Doordat de weg aan de stadskant maar één richting uit gaat, staan er vaak files op de stadswegen in Oastersluuze, wat de leefbaarheid niet bevordert. Om dit te verhelpen komt er een 'dubbeldekker' gebouwd; er wordt een weg bovenop de huidige weg gebouwd, zodat men in twee richtingen kan rijden. De huidige viaducten over de weg worden vervangen door tunnels of hogere viaducten. De huidige A11a heeft drie rijstoken, het viaduct erbovenop krijgt 2 rijstroken zonder vluchtstrook. Dit omdat veel doorgaand verkeer op de A11b aan de overkant rijdt; het is dus meer een lokale weg.

Daarnaast is er ook een drukke veerdienst tussen Ebenezer en Oastersluuze-Oriëntenstad. Hier wordt de Oriëntenbrugh gebouwd. Dit is een provinciaal project, waardoor deze weg het nummer A3107 krijgt. Deze bestaat uit een brugh, een ingewikkeld knooppunt met de A11 en de A11a en een stadsviaduct over de spoorlijn. Bij Ebenezer eindigt de weg op het OWN; de route is niet doorgaand, dus dat wordt niet als problematisch ervaren.
Het is nogal vreemd dat deze stadsbrug een A-nummer krijgt, omdat hij niet wordt uitgerust met vluchtstroken en in Oastersluuze een maximumsnelheid krijgt van slechts 70 km/u; over de brug wordt de Vmax 90. Wel is de route ongelijkvloers. De brug is ook een prestigeproject voor Oastersluuze. Oriëntenstad is de 'China-Town' van Oastersluuze. Het is een wijk met hoge flats en veel bedrijvigheid.

Kunstwerken A3107:
Beginpunt Seoulplein (rotonde)
Spoorbrugh over de spoorlijn
Knooppunt Oriëntenplein met de A11
Oriëntenbrugh, 2x3 zonder vluchtstroken
Knooppunt Ebenezerplein met de A11b
Afrit Ebenezer-Durp
Eindpunt Ringboan B03 in Ebenezer-Maethenesse

Kunstwerken A11:
2x2 Viaduct bovenop huidige A11a
Afbraak verscheidene viaducten, die vervangen worden door tunnels
Er komt geen uitwisseling tussen de A110 en de A11 richting het westen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 29 jan 2014, 01:47

Hier is een voorlopige versie van de geupdate kaart. Hij is te klein (de kleine dorpjes zijn niet leesbaar) en in het oosten, westen en noorden zijn wat uitsteeksels van Burghteland niet zichtbaar. Ik zal kijken of het mogelijk is een grotere kaart te uploaden. Maar nu heb je in ieder geval een idee welke nieuwe dorpen/wegen zijn ingetekend, en zie je ook de lay out van de nieuwe kaart, met rood/witte snelwegen en blauw/witte expresswegen.
Klik hier

------------------

Ik heb een probeerseltje gedaan om afritten op de kaart aan te geven. Een heel rondje is een volledige afrit of knooppunt (of in ieder geval waar de meeste relaties mogelijk zijn), een half rondje is een halve afrit/splitsingsknooppunt. Toegepast op de stedelijke omgeving van Nieuw-Vlissingen (de afritten kloppen met de stadskaart van Nieuw-Vlissingen). Zoals je ziet zijn stedelijke snelwegen erg afritdicht. Rondom Nieuw-Vlissingen zijn al diverse afritten gesloten omdat deze te gevaarlijk werden bevonden. De afritten Wolfert van Brederodestr. en Westerkrankenuus worden bijvoorbeeld in de toekomst gecombineerd tot één afrit, zodat de weefvakken langer worden; ook de afrit Jodebuurte zal in de toekomst worden 'gehalveerd', om weefbewegingen te voorkomen.

Ik denk dat ik dit op expresswegen anders/niet ga aangeven, want door de zeer grote afritdichtheid ziet het er niet uit. Op de snelwegen vind ik het redelijk geslaagd, maar wat vinden jullie? Tips, suggesties? Afritnummering past sowieso niet op deze schaal, lijkt me ook redelijk overbodige informatie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 29 jan 2014, 01:56

En hier vind je een geupdate kaart van Nieuw-Vlissingen (centrum e.o.). Die werkt wél goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 01 jun 2014, 22:32

Afbeelding

Hier een voorproefje van de lijnennetkaart van Nieuw-Vlissingen. Uiteindelijk wil ik hier alle tram- en metrolijnen opzetten. Geen bus, dat wordt denk ik echt té druk en té veel werk. Met de metro werk ik met een aparte lijnkleur per metrolijn, bij de trams wil ik gewoon één lijn doen op alle wegen waar er een tram loopt (eventueel nog met enkele en dubbele dikte voor éénrichtings- en tweerichtingsverkeer). Ik ben nu al aardig op weg met de metrolijnen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » zo 01 jun 2014, 22:46

Mooi, het is beter dan het paars :d
Zou je ook iets willen doen aan de districts-/wijkgrenzen? Deze ogen nu nogal ruw en onafgewerkt. Een legenda zou ook handig zijn ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 01 jun 2014, 23:46

Ja de districts/wijkgrenzen moeten nog wat netter gemaakt worden.

Een legenda kan er nog wel een keer bij maar het meeste lijkt me wel evident.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door SjorsB » ma 02 jun 2014, 08:04

Mooi, ik kijk uit naar de volledige versie :d

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 03 jun 2014, 12:40

Nu zijn er ook al behoorlijk wat tramlijnen toegevoegd. Het is geen doen om alle tramlijnen apart in te tekenen (er rijden in N.-Vlissingen net zo veel trams als in de meeste steden bussen rijden, vooral in het Centrum). Daarom heb ik maar alle lijnen waar trams rijden in één kleur ingetekend, en op de overstaphaltes een vakje met cijfers. De vakjes zijn nu nog soms te groot, omdat ik later meer lijnnummers toevoeg en ik anders maar bezig blijf. Niet-overstaphaltes zijn de zwarte bolletjes ;) Uiteraard kan er ook worden overgestapt van tram naar metro en/of trein.
Qua nummering: lijn 1-9 zijn radiaal vanuit het Oaftstasjon. Parallelle routes voor bijvoorbeeld lijn 1 zijn dan lijn 11, lijn 21, lijn 31 etc. Routes vanuit andere stations (bijvoorbeeld Puujnofstasjon) zijn 91, 92 etc. (en zo naar beneden naar 81, 71 etc. maar daar zijn we nog niet). Ringroutes worden 10, 20 etc. maar daar ben ik ook nog niet.

Namen voor de tramhaltes zijn ondoenlijk op deze kaart, dan wordt het veel te druk. Wel kan ik de straatnamen weergeven, maar die moet ik nog aanvullen/aanpassen. De haltenamen zijn meestal objecten of kruisende straatnamen. Vooral die laatste zijn soms nogal lang (bijvoorbeeld Nieuwekerkspoortstraote).

Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » ma 14 jul 2014, 21:53

De lijnnennetkaart van Nieuw-Vlissingen is inmiddels zo goed als compleet en kan bijna worden gepost.

Ondertussen heb ik ook nog een leuke vertrekstaat gemaakt van Trem 93. klik ! Deze rijdt tussen Puujnofstasjon (waar men kan overstappen op trein en metro) en de Filosofenbuurte (metro De Saussurenof). Het hoge nummer komt doordat dit één van de trams is die níet via het Oaftstasjon rijdt (de meeste trams doen dat wel). In de spits zijn de meeste ritten gekoppeld aan pendeltram 91 tussen Puujnofstasjon en Beurs. Bij deze beide haltes is dan ook een keerlus.

Ik vind het OV erg interessant, maar om eerlijk te zijn weet ik er niet extreem veel vanaf. Kan iemand mij zeggen of deze dienstregeling een beetje realistisch is?

- Op Zondag (Seerndaoghe) rijden er bijna geen trams in N.-Vlissingen. Zo rijdt deze tram dan slechts 2x per uur. Mar bedenk dat er ook veel andere trams zijn die delen van het traject bedienen.
- In de Spits rijdt deze tram zo vaak dat de dienstregeling simpelweg 'elke 5 minuten' zegt. Bij zeer frequente verbindingen gebruikt men in Burghteland geen dienstregeling meer omdat deze toch alleen maar in de soep loopt. De gekoppelde lijn 91 heeft ook zo'n frequente dienstregeling.
- De meeste andere trams rijden minder vaak dan deze, omdat er simpelweg meer lijnen in de buurt rijden en/of meer parallel lopende trams met wel andere nummers maar slecht ietsjes andere routes. De metro rijdt echter wel minstens zo vaak (sommige zelfs elke 2 minuten in de spits !).
- Op Vrijdag en Zaterdagavond rijden de trams langer door, tot wel half vier 's nachts. Op andere dagen is het rond 2 uur wel afgelopen. Er rijden wat nachtbussen in N.-Vlissingen maar niet heel veel. Sommige metro's rijden wel de hele nacht door, net als de trein naar het vliegveld.

EDIT: Betere versie geupload.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door CX1000 » di 15 jul 2014, 13:36

Ik vind het er goed uitzien! Ik denk dat de dienstregeling ook wel reëel is.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » za 26 jul 2014, 23:13

Ik ben nu begonnen met de stadskaart van Mulder. Deze keer heb ik gekozen om een kleiner gebied in te tekenen, alleen het Centrum van Mulder en Mulderoeve. Dat betekent ook dat er bijvoorbeeld minder snelweg te zien is, omdat deze verder buiten de stad loopt.

Mulder is een belangrijke havenstad aan de gelijknamige rivier, en door haar centrale ligging binnen Burghteland is Mulder ook een spoorwegknooppunt. Zo vertrekken er op Mulder Oaftstasjon onder andere treinen richting Deesoek, Nieuw-Vlissingen, 's-Heerenburgh, 's-Heerenvesting, Wouderende, Teghenkant en Mulder Zuuderstasjon. De agglomeratie telt meer dan één miljoen inwoners. Anders dan Nieuw-Vlissingen heeft Mulder een netwerk van de Mulder Stadsbaon, een soort light-rail achtig vervoer. Deze treinen rijden grotendeels op de bestaande spoorlijnen (een beetje zoals de metro in Amsterdam), en stoppen behalve op de treinstations ook op allerlei tussengelegen haltes. Verder zijn er ook twee aparte metrolijnen die op dit netwerk aansluiten, namelijk Oaftstasjon - Warekerke-Durp, en Mulderoeve Oaftstasjon - Mulderoeve Oasterstasjon. Deze lijnen lopen deels in metrotunnels en deels bovengronds. Verder zijn ook veerboten belangrijk in Mulder, zowel voor autoverkeer als voor voetgangers en fietsers. Een uitgebreid metronetwerk zoals in N-Vlissingen is er dus niet, en er rijden ook veel minder trams. Wel zijn er meer aparte busstroken en busbanen, omdat het busvervoer in Mulder belangrijker is. Ook de stoptreinen, vooral in de buitenwijken, zijn belangrijk, zeker de spoorlijn naar Mulder Zuuderstasjon, één van de weinige stadsspoorlijnen die nog door de RTM (Burghtelandse Spoorwegen) worden geëxploiteerd.

In Mulder staat vaak file, maar minder vaak dan in Nieuw-Vlissingen. De B201, de expressweg die je onder op de kaart ziet, is het grootste probleem, want ze heeft nog enkele gelijkvloerse kruispunten. Verder zijn alle oeververbindingen structureel overbelast.

Uiteraard is deze kaart nog lang niet af, maar dit is alvast een voorproefje.

Klik hier !

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » do 07 aug 2014, 23:17

De lijnennetkaart van Nieuw-Vlissingen is af (tenminste, echt af is zoiets natuurlijk nooit). Zoals je ziet is er sprake van een zeer uitgebreid tramnet, en een redelijk uitgebreid metronet. Het is dan ook de bedoeling dat er in het centrum van N.-Vlissingen nauwelijks bussen rijden; alleen wat stadsbussen om de mazen in het tramnetwerk op te vullen, en wat langeafstandsbussen naar de stations. Buiten het centrum is het tramnetwerk veel beperkter, en rijden er wel veel stadsbussen, die bijvoorbeeld ook de verschillende tram- en metrohaltes verbinden. Op de kaart zijn ook keerlussen aangegeven bij de eindpunten van de trams (misschien zijn de keerlussen in de praktijk wat minder groot dan aangegeven...). De grootste tramremise zit net ten oosten van het Oaftstasjon. De grootste metroremise zit bij de Zoöloghischen Of (eindpunt van metro O4). Haltes met S zijn de haltes waar de sneltrams Wildenburgh-N.-Vlissingen-Calvijnstad stoppen, deze rijden de andere metrohaltes over het algemeen voorbij. Haltes met RTM zijn treinstations, en O zijn de metrohaltes. De kleine zwarte bolletjes zijn tramhaltes, een half bolletje is een tramhalte in één richting.

Zoals je kunt zien zijn er ook trams die een stukje over de snelweg of expressweg rijden; hierbij wordt altijd gezorgd dat de tram niet kruist met het autoverkeer. De tram rijdt dus meestal op de vluchtstrook.

Men probeert zoveel mogelijk perrons aan te leggen bij de tramhaltes. In het centrum is dit helaas niet altijd mogelijk, en stopt de tram gewoon midden op de weg. D.m.v. een verkeerslicht wordt het autoverkeer dan stilgezet, zodat de passagiers veilig in- en uit kunnen stappen (ook als het verkeerslicht niet werkt, is het een verkeersregel dat het autoverkeer dient te stoppen voor een halterende tram). Dit levert helaas nogal veel vertraging en onveilige situaties op.


Klik hier

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door BlaZ » vr 08 aug 2014, 11:01

Mooi dat we ook Mulder in detail kunnen zien nu. Nieuw Vlissingen doet er Amsterdams aan, met alle kanalen en trams zo ^^

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 08 aug 2014, 18:30

Nieuw vlissingen is een beetje geïnspireerd op Amsterdam, Mulder wat meer op Rotterdam. Maar dit gaat natuurlijk niet voor alle aspecten op, zo is het uitgaansleven in Mulder een stuk bruisender dan in Nieuw Vlissingen, en vindt men in geen van beide steden coffeeshops of 'red light districten'. :)

Het metronetwerk van Mulder is ook juist geïnspireerd op dat van Amsterdam, met een lightrail achtige trein langs het reguliere spoor.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » wo 13 aug 2014, 15:24

De kaart van Mulder is ook al iets verder gevorderd, vooral rondom het centrum (het gebied ten zuidwesten van het Oaftstasjon).

Het Mulder Stadsstasjon is van oudsher de uitvalsbasis van de Mulder Stadsbaon; vroeger was dit een lokaalspoorweg, tegenwoordig is dit een lightrail/metronetwerk. Ook de meeste tramlijnen eindigen hier ip.v. op het Oaftstasjon. Dat laatste is een belangrijke uitvalsbasis voor de RTM (de Burghtelandse Spoorwegen). Het Oaftstasjon is zo groot dat er twee metrohaltes zijn, namelijk ook eentje bij de Mulderspoorbochte. De afstand tussen deze twee metrostations is de kortste in Burghteland (de metro komt nauwelijks op snelheid op die paar honderd meter). Een reis tussen deze twee dicht bij elkaar gelegen stations kost 0 Dld (men moet hier wel een kaartje voor halen, anders kom je het metrostation niet in). Echter is het ook mogelijk om te lopen.


https://dl.dropboxusercontent.com/u/294 ... proef2.png

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » wo 13 aug 2014, 16:06

^^ Mooie kaart, het cenrum van Mulder begint al goed vorm te krijgen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 24 okt 2014, 13:51

Ik heb een beginnetje gemakt met de spoorkaart van Burghteland. Alle grotere stations staan er al op, alleen de kleinere stoptreinstations moeten nog (en dat is het meeste werk).
Ik weet nog niet precies hoe ik de stoptreinstations ga weergeven, want zeker in stedelijke gebieden wordt het nogal vol.

Misschien doe ik nog een groter lettertype omdat het lastig te lezen is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Matt » vr 24 okt 2014, 21:57

Ik zou voor de grotere stedelijke gebieden gewoon een inzetkaartje op kleinere schaal maken. Op de grote kaart zet je dan alleen de belangrijkste stations in deze gebieden. Linksonder op de kaart heb je nog genoeg ruimte voor zo'n inzetkaartje.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten