[KVC] Koninkrijk van Cavosië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gesloten
jonjonie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 12:34

[KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door jonjonie » do 10 nov 2011, 02:01

-Officiële naam:
Het konikrijk van Cavosië

-Hoofdstad:
Malzahar

-Officiële landstaal:
Cataanse

-Aantal inwoners:
981 258

-Regeringsvorm:
Parlemantaire democratie

-Bevolkingsdichtheid:
2.07per vierkante meter

-Staatshoofd:
Keizer Berodius Van Laconia

-Regeringshoofd:
Jamie Burgaimer

-Relegie:
50%Christen
20%Moslim
25%Protestant
5%Jood

-Oppervlakte:
475 068 vierkante meter

-Motto:
Ora et labora

-Volkslied
catan wat a beautifull land

-munt:
catum
1 catum=1,12euro

-Grote steden+aantal inwoners:
ftiopie+332 987
Malzahar+ 850 000
Battidië+125 560
Trojadië+138 862

-Provincies:
Oracoda
Frahotia
Dockistia

-Nationale feestdag:
26 oktober
Laatst gewijzigd door jonjonie op do 10 nov 2011, 13:12, 7 keer totaal gewijzigd.

jonjonie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 12:34

Re: Het Toekomstig Laconië(HTL)

Bericht door jonjonie » do 10 nov 2011, 02:08

Hey wat vind je van mijn land.
Als je het goed vind plaats dan alstublieft een reactie.
Vind je het niet goed maak dan een reactie wat weg moed of wat er bij moet.

Groetjes jonjonie.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: (HTL)Het Toekomstig Laconië

Bericht door Kaaiman » do 10 nov 2011, 09:33

Allereerst welkom op dit forum, maarrr...
  • Overleg eerst met de bedenker van Laconië of het wel goed is dat je zijn landsnaam gebruikt! Het kapen van andermans bedenksels wordt meestal niet op prijs gesteld.
  • Dit is een serieus fantasieforum. Te onrealistische en onserieuze fantasielanden worden niet gewaardeerd. Ik vind alleen al de naam 'Het Toekomstig Laconië' niet getuigen van een serieuze insteek (welk land gebruikt nou 'toekomstig' in zijn naam?!).
  • Zet nooit zomaar wat gegevens neer. Kijk eerst of landcodes en telefoontoegangsnummers daadwerkelijk vrij zijn.
  • Schrijf in een duidelijke en volwassen stijl. De geschiedenis die je nu hebt geschreven heeft elke zin op een nieuwe regel en is niet erg volwassen verwoord. Maak alinea's en wissel af tussen korte en langere zinnen om een aantrekkelijke tekst te maken. Zoals je het ook bij Nederlands leert/hebt geleerd...
  • Vergeet niet de Toelatingscriteria door te lezen, alsmede de Forumregels (link in rode balk bovenaan elke pagina).
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: (HTL)Het Toekomstig Laconië

Bericht door MandelSoft » do 10 nov 2011, 09:41

Een paar kritiekpuntjes:
- "Oppervlakte: 1 475 068 vierkante meter". Hoe weet je het nu al zo zeker als je geeneens een kaart hebt?
- "Volkslied: Summer of 69' (Bryan Adams)." Ehm, is dat serieus een volkslied? De meeste volksliederen gaan veel verder terug in de tijd.
- Je landnaam, Het Toekomstig Laconië, is niet best. Ten eerste: we hebben al een Laconië ([LAC] Cratepopulicia Laconia) en ten tweede gebruik je het woord Toekomstig niet in je landsnaam.
- De geschiedenis hoef je niet meteen uit te werken. Een beschrijving van het land zoals die vandaag de dag is en een kaart zijn een stuk verhelderender.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: (HTL)Het Toekomstig Laconië

Bericht door Koen » do 10 nov 2011, 10:36

Welkom en succes met je land! :D

Maar ik heb ook kritiekpunten:
- De landsnaam is al bezet. We hebben al een Laconia/Laconië. Misschien kun je de naam van een andere Griekse/Romeinse stadstaat nemen? (Dan kun je ook de naam van Laconidië daaraan aanpassen)
- Toekomstig in een landsnaam komt nergens ter wereld voor en het staat ook raar. Bestaat het land dan nu nog niet? Vaak wordt de staatsvorm voor de naam gezet, dus in jouw geval "Keizerrijk ..."
- De oppervlakte kun je beter kiezen nadat je de kaart hebt gemaakt. Anders moet je de kaart heel lang aanpassen totdat je de goede oppervlakte hebt.
- Ook is deze oppervlakte erg groot in vergelijking met andere landen. 1,5 miljoen m2 is drie keer Frankrijk, terwijl de meeste landen een oppervlakte van ongeveer Nederland hebben.
- +98 is het landnummer voor telefonie van Iran. Daardoor is +987 niet meer mogelijk. Voor een nog niet bestaand nummer zie dit topic.
- Het is een beetje een raar volkslied voor een land, waar ook nog eens auteursrechten op zitten. Meestal wordt vanuit de geschiedenis een klassiek lied gekozen of iets wat met het land te maken heeft.
- .tl is de internetcode van Oost-Timor. Op wikipedia kun je zien welke codes nog vrij zijn.
- Over de geschiedenis: Het ziet er leuk uit, als een soort mythe, maar het is een beetje erg gedetailleerd, met Nederlandse namen voor de personen.

Verder: In welke tijd zit jouw land eigenlijk? Alle landen op dit forum zitten gewoon in het heden. Je kunt je land wel in het verleden af laten spelen, maar dan is er geen interactie mogelijk met andere landen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: (HTL)Het Toekomstig Laconië

Bericht door TBR » do 10 nov 2011, 12:57

Hallo jonjonie
leuk dat je er een nieuw land bij komt ,maar je moet het wel serieus menen!
ik weet niet of de geoficticus van laconië akkoord is met je naam, misschien moet je die veranderen?
Je geschiedenis is niet echt geloofwaardig en protestanten ZIJN christenen, ze zijn gewoon niet katholiek.
Ook je oppervlakte is niet echt geloofwaardig in vergelijking met de andere landen net zoals de bevolkingsdichtheid.
Ik hoop dat je mn tips in acht neemt
HAFRABAisfun
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KVC]Het koninkrijk van Cavosië

Bericht door Koen » do 10 nov 2011, 15:04

Het ziet er zo al een stuk beter uit. Het land is nog wel een stuk groter dan de rest, maar ja.
Cavosië is een goede naam! :d en origineel met nul hits op Google.

Het valt me op dat de officiële taal van Cavosië 'Cataans' is, de officiële naam in het Nederlands (inclusief de afkorting KVC en de naam van de keizer) en het volkslied in het Engels. Een beetje onlogisch.

Daarnaast is Cavosië dus een koninkrijk en parlementaire democratie (net als Nederland), maar het staatshoofd is een keizer, die overigens nog Van Laconië heet.

Probeer dit nog te verbeteren en veel succes met Cavosië! :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Matt » do 10 nov 2011, 18:49

Welkom op atlantis!

Ik zal maar niet eerder genoemde dingen herhalen; toch wil ik nog een paar dingen kwijt:
- De bevolkingsdeichtheid is 2,07 inwoners per vierkante meter, dat is wel heel erg hoog. Dat betekent dat een inwoner een gebied iets groter dan zijn bed heeft om te leven, lijkt mij niet de bedoeling.
- Verder zijn er waarschijnlijk ook mensen die niet gelovig zijn; protestantisme is een onderdeel van het christendom.

Succes met het verder uitwerken.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Koen » do 10 nov 2011, 21:59

Over die vierkante meter: Dat heb ik in mijn reactie hier ook fout gezegd :$ Maar we snappen natuurlijk allemaal wel dat vierkante kilometer is bedoeld.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Koen » vr 06 jan 2012, 11:27

Jammer dat dit land niet meer actief is. Het kan heel mooi worden.

Ik heb nog een fout gevonden. In de grote steden wonen 1.447.409 mensen, terwijl er in het hele land 981.258 wonen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door TBR » vr 06 jan 2012, 11:57

Ik heb eens contact gehad met de stichter van Cavosië en hij acht het weinig waarschijnlijk dat hij Cavosië nog verder zal uitwerken
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Kaaiman » vr 06 jan 2012, 12:30

^^ Ik denk dat het nut van het subforum 'Overwoekerd' zo langzamerhand wel duidelijk wordt. Aanvankelijk enthousiasme is er genoeg, maar mensen die serieus de tijd nemen: ho maar. :S
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door TBR » vr 06 jan 2012, 13:45

tsja, ik ken hem persoonlijk, de stichter van Cavosië. Ik had hem eens verteld over dit forum, en impulsief als hij is heeft hij zich meteen geregistreerd. :roll:
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Koen » vr 06 jan 2012, 13:52

Ik vind het ergens wel logisch. Vaak begin je met veel enthousiasme aan een land, maar wordt het al snel minder leuk of kom je op ideeën voor een nieuw land. Ik heb ook nog tientallen kaarten liggen van landen waar ik verder niets mee heb gedaan. Ik heb zelfs gedetailleerde kaarten, die ik nooit af heb gemaakt.

Toen ik voor het eerst op dit forum kwam, kreeg ik al snel veel kritiek over de vorm van mijn land. En dat terwijl ik al best ver was met de kaart. Achteraf ben ik wel blij met de kritiek, omdat ik daardoor opnieuw ben begonnen. Laconia ziet er al een stuk beter uit dan Laconië ooit zou zijn geworden.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door TBR » vr 06 jan 2012, 13:57

Ik ben ook met een totaal nieuw project begonnen, toen ik dit forum zag heb ik twee nieuwe landen ontwikkeld. Ik heb nog heel wat landen die ik hierop zou kunnen plaatsen, maar iets nieuws beginnen maakt het nog leuker
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KVC] Koninkrijk van Cavosië

Bericht door Kaaiman » vr 06 jan 2012, 14:12

Het is ook niet voor niets dat alle landentopics gewoon voor buitenstaanders te lezen zijn. Dit is om te voorkomen dat men zich impulsief registreert en vervolgens niets meer doet. Ik zit er ook aan te denken om eens in de zoveel tijd alle inactieve nulposters te verwijderen. Zonder waarschuwing.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten