[BAN] Baliníca

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

[BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » ma 23 jul 2012, 23:03

Baliníca

Officiële naam: República Comunista Baliníca.

Officiële taal: Spaans

Staatvorm: Republiek

Hoofdstad: La Coroña

Oppervlakte: ong. 600km2

Inwoners: 400.000

Munt: Ebacho

Klimaat: Tropisch
Laatst gewijzigd door Jean34 op di 24 jul 2012, 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BA] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 12:21

Welkom op Atlantis!

Als je nog plek zoekt in de wereld van Atlantis ten oosten van mijn land Carthamië is nog plek vrij

nog veel succes met achter info te zoeken over Balnica

groetjes
Arne
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BA] Baliníca

Bericht door TBR » di 24 jul 2012, 12:46

Leuk dat er een nieuw land bijkomt! Aan de staatsvorm te zien wordt het misschien een communistisch land? Dat zou goed zijn voor de diversiteit :D
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BA] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 14:14

Ja een communistisch buurtje mwuhahaha :twisted:

Veel succes nog :d
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BA] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 16:38

Mijn land is een tropisch klein eiland, past dat bij Cathermanië?

Het is maar een kilometer of 25 breed en een kilometer of 40 lang.

En omdat het een openlijk communistisch land is, mag ik dan een hamer en sikkel op mijn vlag zetten, of is dat verboden?

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Koen » di 24 jul 2012, 17:06

Welkom op Atlantis!
Een communistisch land! Altijd leuk! :D Een hamer en sikkel is juist realistisch, dus gewoon doen.

Een tropisch eiland past eigenlijk niet zo bij Carthamië, wat op een koud continent zou komen. In het zuiden (in de buurt van Laconia en Lichtenberg) zou het wel kunnen komen te liggen, maar ik ben geen oorlogen van plan.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 17:23

Ik wil ook geen oorlogen, maar een soort Cuba (zonder oorlogen dan). Mijn land wordt een vakantieparadijs.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 17:51

Dat past zeker een Kusteiland gaat altijd ik kan hem selfs op de kaart zetten van Carthamië als ie niet te ver van de kust ligt.

Ooh ja het continent heet Petrioriae. Carthamië is een van de natie's die op Petrioriae ligt.

Ik ging trouwens toch naar het zuiden verhuizen aangezien mijn continent conflicteerd met Ijsland en Groenland.

En naar mijn weten konden oorlogen toch niet in de wereld van Atlantis (daarmee bedoel ik dat dat toch niet mocht volgens de regels van Atlantis)

En qua economie op Balnica? is dat zoals in de Sovjet-Unie waar bedrijven staatsbedrijven waren of eerder zoals China waar buitenlandse Multinationals ook binnen kunnen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Koen » di 24 jul 2012, 18:27

^^ Het conflicteren met bestaande landen is niet zo erg, omdat we een beetje onze eigen fictieve wereld maken met de echte wereld eromheen. De locatie ligt niet exact vast en gaat waarschijnlijk ook nooit exact vastliggen. En waarschijnlijk liggen we al over eilanden als Madeira en de Azoren heen.

En oorlogen kunnen wel voorkomen. In het onderwerp 'Op en aanmerkingen forum' staat:
Kaaiman schreef:Het is op zich niet geheel verboden op Atlantis, zolang betrokken geofictici maar wel instemmen met dat conflict. Hoe gek dat ook mag klinken.

Geofictieve conflicten mogen in geen geval leiden tot persoonlijke conflicten tussen geofictici. :idea:
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 18:30

Fijn dan kan het Carthaamse leger nog is zijn macht laten zien :twisted: :twisted:

maar toch ik verhuis maar dan verhuis ik wel naar de wateren ten Zuid-Oosten van Borealië en ten Oosten van Atlantidië
Laatst gewijzigd door Kathor op di 24 jul 2012, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 19:32

Over de Economie op Baliníca, omdat het een heel klein eiland is, is er geen intresse door multinationals. Alle bedrijven zijn van de staat, maar er is niet zoiets als een vijfjarenplan, en er wordt heel veel geïmporteerd.

Katherman, als je een tropisch land begint, dan wil ik er wel naast gaan wonen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 19:55

Tropisch is mijn land niet. In het noorden is het klimaat een beetje zoals in Noord-Frankrijk terwijl het Zuiden meer leunt naar de Côte d'Azur of Spanje.

je kan altijd jou klimaat naar dat aanpassen. dan is alleen je vegetatie meer als in Europa. (Tenzij je zoiets als Madeira of de Canarische Eilanden maakt)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 20:05

De Geografie:

Baliníca bestaat uit 3 eilanden: Isla Baliníca (grootst), Isla Prañorada en Isla Maraya (het kleinst). Het grootste Eiland is een dode vulkaan, met brede mooie zandstranden, de andere twee zijn twee kleine bergen. Op de bergen is een woud.

Indeling:

Baliníca is verdeeld in 6 gemeenten, 4 op het vasteland en de 2 kleine eilanden zijn er ook allebei één.

Er is een stad en 5 dorpen op de eilanden, verder zijn er ook nog kleine gehuchten.

De stad is La Coroña.

De dorpen zijn, van groot naar klein:

1.Ponteverde al Mar
2.Quemántar (Par
3.Zoraja
4. Los Vameónos
5. Hugar (Maraya)

Elke stad en dorp zijn een gemeente, deze hebben dezelfde naam.

Er is een grote weg rondom het eiland: weg 1.
Door La Coroña loopt weg 2, naar het veer naar Isla Maraya.
Weg 3 loopt van weg 2 naar de pont naar Isla Prañorada.

De vlag:

Afbeelding

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 20:06

Katherman, ik kan dat er wel van maken.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 20:16

Alleen maar als je het echt wilt he.

vergeet niet het is JOUW eiland en alleen het jouwe

P.S. je bent al super begonnen, ik kijk al uit naar de geschiedenis van Balnica. (als je je in mijn buurt plaatst mag deze geschiedenis wel een beetje mijn land beïnvloeden maar kijk dan even naar mijn geschiedenis zodat er geen cultuurschokken komen. (stuur anders gwn al je voorstellen die te maken hebben met dingen die Carthamië beïnvloeden door in een PB'tje)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 20:41

O, verder loopt er nog een weg 2. tussen de 2 bergen door.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 20:55

Keep up doing the good stuff :d
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 21:10

Maxmimumsnelheid: 40 km/h op wegen bibeko. 60 km/h op wegen bubeko, en 90 km/h op autowegen.

De enige meerbanige weg is weg 1.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 21:18

Is het land democratisch verkozen? of is het zoals de Soviet Regimes waar het volk niets of amper iets te zeggen had? zijn er ook meerdere partijen? of zijn die verboden?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 21:54

Geschiedenis.

Al vanaf dat men weet woonde hier een indianenstam, hoog in de op de Péliña berg, toen de Spanjaarden er in 1577 landden vestigden ze een handelspost bij het huidige La Coroña. Later hebben de Spanjaarden alle indianen gedood. Zo rond 1750 heeft Spanje de kolonie een onderkoning gegeven: Rey Clodovea de la Coroña.
In 1910 kwam het tot een oorlog van 4 maanden, waarna Baliníca zich onafhankelijk verklaarde. In 1920 probeerde Spanje het land weer te veroveren, maar omdat er een bom in het schip van Spanje was geplaatst, verloor Spanje van de ELB (Ejército de la Libertad d Baliníca (Balinícaans Vrijheidsleger) In 1921 werd er een president gekozen. Elke 5 jaar koos men een nieuwe president, totdat in 1979 de Sovjet-Unie het land bezette en er een Communistische staat stichte, om deze vervolgens in 1982 weer tot een onafhankelijk land te verklaren, dat tot de dag van vandaag nog steeds communistische staat is, waar de regering uit haar midden elk jaar een nieuwe president kiest.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door TBR » di 24 jul 2012, 22:59

Dat is een realistische geschiedenis! Alleen, als er een soort indianen wonen kanje het land misschien beter naar het westen van Atlantis (dichter bij Amerika) verplaatsen...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Jean34
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 23 jul 2012, 22:06

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Jean34 » di 24 jul 2012, 23:04

^^ Ik noem het maar even indianen, maar het zijn gewoon het volk dat daar al woonde.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 23:05

Wat mij verbaast is dat na de val van de Sovjet-Unie en Rusland niet meer zo machtig was, het leger en de bevolking niet in opstand zijn gekomen tegen de Communistische leider aangezien er maar 13 jaar zaten tussen de bezetting van Balinica en de val van de Sovjet-Unie en er waarschijnlijk nog niet genoeg tijd was om de bevolking te "hersenspoelen" à la Noord-Koreaanse toestanden

+Balinica ligt in Atlantis. Vele naties uit Atlantis Waaronder Carthamië, Schellingen, Imaginië,... zitten bij de NAVO. Zij zouden dit nooit hebben toegelaten dat een Buitenlandse mogendheid zoals de Sovjet-Unie of een ander Communistisch land een Vredevol Democratisch land midden tussen de NAVO leden op een boogscheut van de VS binnenvalt. Ik zou een furieuze reactie verwachten van de VS en/of blokkades door andere NAVO landen (bv. de zeestraten die Balinica verbinden met de buitenwereld afsluiten)

@Jean: Zoiets noemt men Inboorlingen of de Oorspronkelijke Bevolking
Laatst gewijzigd door Kathor op di 24 jul 2012, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door TBR » di 24 jul 2012, 23:09

Cuba is toch ook niet in opstand gekomen tegen Fidel Castro, om nog maar te zwijgen van China, Vietnam of Noord-Korea (al was er in China wel de opstand op het Tienanmen-plein)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BAN] Baliníca

Bericht door Kathor » di 24 jul 2012, 23:18

HAFRABAisfun schreef:Cuba is toch ook niet in opstand gekomen tegen Fidel Castro, om nog maar te zwijgen van China, Vietnam of Noord-Korea (al was er in China wel de opstand op het Tienanmen-plein)
Dat is anders Balinica was slechts 13 jaar bezet en zij hadden machtige bondgenoten die een opstand 1000 % zouden steunen. Rusland was te zwak en te georiënteerd op het westen om dit te stoppen. ook doordat de mensen misschien bleven geloven in 1 val van de Sovjets zou Balinica slecht beschermd achterblijven en het leger zou ook bestaan uit voornamelijk mensen die geen Communisten wouden zijn

Cuba, China en Noord-Korea zijn al voor meer als 50 (sommige zelfs bijna honderd) jaar communistisch waardoor het brainwashen zich al langer kon ontwikkelen. zij hadden ook geen machtige buren in de buurt die een revolutie zouden helpen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten