[RKH] Republiek Khodemië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

[RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » ma 07 jan 2013, 19:39

Afbeelding

Agenda: (word nog aangevuld)
Spoiler: weergeven
19 januari : Nationale feestdag
25 januari : Voetbalinterland tussen het Khodemië en Uneta
26 januari : Opening voetbalstadion Docheim
5 februari : Kerkelijke feestdag: de herdenking van het wonder. Op deze dag word de god Neluan en zijn komst herdacht.
13 april: Herdenking van de ramp van Kadeaon
Algemene Informatie:
Volledige naam: de verenigde republiek Khodemië
Hoofdstad: Docheim
Aantal inwoners: 14.482.553 (1 januari 2013)
Oppervlakte: -
Officiële taal: Khodeems
Officiële godsdienst: het Kadeonisme of Kadeaonisme
Regeringsvorm: parlementaire republiek
President: Roy van Werdenn
Nationale feestdag: 19 januari
Klimaat: Gematigd zeeklimaat

Landcodes:
RK
RKH
De R staat voor de republiek. .rk is tevens de domeinnaam.

Munteenheid:
de Khodijn (KD)
1 KD = € 1,249

Politiek
Spoiler: weergeven
Khodemië is een parlementaire republiek met een president als staatshoofd. Huidige president is Roy van Werdenn.

Staten van Khodemië, de nummers staan voor de deelstaten
Docheim (Hoofdstad Docheim)
1. Metropool Docheim
2. Wedeach
3. Coristan
Atrenië (Hoofdstad Dinium)
4. Metropool Dinium
5. Atremburg
6. Ktylaburg
7. Thelisis
Khelisië (Hoofdstad Neventis)
8. Cenevan
9. Felx
10. Neventis
11. Thivean
Kadeaon (hoofdstad Kadeaon)
(12. Kloostergemeenschap Citilia
13. Heiligdom Kadeaon)

Het heiligdom en de kloostergemeenschap zijn eigendom van het geloof van Kadeaon en vormen een aparte deelstaat van de republiek. De republiek bestaat dus uit 4 staten die onderverdeeld zijn in 13 deelstaten. Onder de bestuurlijke eenheid van de deelstaten staan gemeentes.
Godsdienst
Spoiler: weergeven
(Ik werk op het moment aan het geloof van het land en ik heb daar veel plannen voor. Wat er nu staat is verre van compleet en slechts een begin)[/b]

Het begin
Het verhaal begint bij het dorp Kedeaon een van de oudste nederzettingen in het land. Een datum is niet bekend, maar duidelijk is dat het dorp rond 850-800 V.C onder Neurse bezetting kwam te staan. De Neuren hernaamde het dorp naar Kadeaonin en bouwden een -in die tijd groot- fort op een heuvel op het meest zuidelijke punt van het eiland.

Afbeelding

(het gehele eiland zat vroeger waarschijnlijk vast aan het grootste eiland, het bovenste gedeelte van de kaart is dus incorrect)

De oorspronkelijke bevolking had veel last van de Neurse overheersing, het dorp moest vrijwel alle opbrengsten van de landbouw afstaan aan de overheersers.
In 782 V.C neemt het aantal aardbevingen op het eiland enorm toe. Op een dag, zo gaat het verhaal, verzamelde de bevolking van het dorp Kadeaonin zich buiten het dorp op de toegangsweg naar het kasteel uit angst om te komen in hun huizen. Volgens het verhaal brak de grond aan beide kanten van de toegangsweg open. Een grote ''tempelachtige'' ruimte werd zichtbaar onder het oppervlak. Een engelachtig wezen werd zichtbaar en vertelde hen dat er een einde zou komen aan de overheersing van de Neuren. 'ga terug naar het dorp' ging het wezen verder, 'het dorp zal de gebeurtenissen doorstaan en zolang het bestaat zal ik jullie bescherming zijn'. De bevolking ging terug naar het dorp. Vlak nadat ze de toegangsweg hebben verlaten ontploft de heuvel waar het Neurse fort op staat. De uitbarsting is slechts een fractie van wat het uiteindelijk had kunnen worden maar genoeg om het fort en een klein gedeelte van de noordkant te doen instorten. Vrijwel gelijk met deze gebeurtenis stort de ruimte in waar zich de tempel zou bevinden en word met water gevuld. Ook de toegangsweg verdwijnt onder het water. Kort hierna stopt de uitbarsting.
Er is gebleken dat de druk door het instorten van het gebied langs de toegangsweg (en de weg zelf) afnam en de uitbarsting plots tot een stop kon komen. Het fort is verdwenen en de heuvel een eiland. Het dorp was gered (op een paar gebouwen na die door een vloedgolf en de aardbevingen waren verwoest) Na deze gebeurtenissen en het verdwijnen van de Neuren op het schiereiland neemt het dorp zijn oude naam weer aan, Kadeaon.

De god
De god waar men in gelooft heet Neluan en leeft in de dieptes van de aarde. Deze god uit zijn woede door aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en vloedgolven. In het geloof is het leven met de aarde, en het respect hiervoor erg belangrijk. Het gehele eiland (op uitzondering van de gekoloniseerde westen van het eiland) bevat dus nog veel natuur.
Een vloedgolf die rond het jaar 418 V.C twee dorpen op de noordelijke eiland verwoeste werd dan ook gezien als straf van deze god. Reden voor de straf van de god was het kappen van een groot gedeelte van het bos op het eiland zo beredeneerde de eilandbewoners. Ter herdenking aan deze ramp werd een kerk gebouwd en het voormalige bos als beschermd gebied aangewezen. Er mocht in dit gebied niks meer gebouwd worden, er mochten zelfs geen mensen meer komen. Pas in het jaar 418 V.C word deze maatregel ongedaan gemaakt, het natuurgebied is inmiddels al hersteld. Dit natuurgebied bestaat tot de dag van vandaag nogsteeds. De kerk die werd gebouwd ter hedenking van de ramp is 10 jaar later bij een storm ingestort. Later is op de plek waar deze kerk gelegen heeft de kathedraal van Thelisis gebouwd, deze bestaat nu nog.

De groei
Het nieuwe geloof, het Kadeaonisme groeit snel en het dorp groeit uit tot hoofdstad van het geloof. Een enorme kerk word gebouwd en gericht naar de plek waar de ondergrondse tempel zou liggen. Een groot gedeelte van de inwoners van het dorp heeft na het wonder de gebeurtenis opgeschreven.
Na de gebeurtenissen werden wetten opgesteld die verdediging en uitbereiding van Kadeaon en zijn geloof bepaalde. Er werd een leger samengesteld dat (vooral in het begin) uit vrijwilligers bestond. Dit leger, vaak bijgestaan door overlevende van het wonder(of andere mensen die het verhaal konden vertellen), brachten het geloof naar nieuwe gebieden. De legers zelf zijn overigens maar tweemaal in actie gekomen tegen ongelovigen.
De bekendste van deze acties is de herovering op Ktylaburg. Deze stad verklaarde zich na veel onvrede onafhankelijk van zowel de bestuurlijke eenheid waar het onder viel (Koninkrijk Khelisië) alsmede van het geloof waar het oorspronkelijk veel geld aan moest betalen. Hoewel de stad op een defensief strategische plek lag werd de stad al snel ingenomen. Oorzaak voor het snelle verlies was het samenwerkingspact tussen Atrenië en Khelisië. Een gecombineerd leger van beide landen in combinatie met het leger van Kadeaon had in 4 dagen het gebied heroverd en de stad Ktylaburg gaf zich na het zien van de overmacht aan troepen 12 dagen hierna over.

De stagnatie en ondergang van de complete macht
Vanwege de groeiende onvrede binnen het geloof werd besloten dat er ruim de helft minder geld betaald moest worden aan Kadeaon. Dit werd als redelijk gezien, men was het er mee eens dat er wel geld zou moeten worden betaald om de heilige plaats te kunnen verdedigen. Ook werd er een nieuw heiligdom opgericht op noord-Kadeaon, genaamd Citilia. De macht tussen beide heiligdommen werd verdeeld wat een positieve inpact had op de opinie van het volk, er leek namelijk meer macht te zijn voor de individuele gebieden. In feite had heiligdom Kadeaon nog steeds de grootste macht.
Tot het jaar 419 ligt veel macht bij het geloof, de koninkrijken die in dit jaar bestonden hadden elk een groot grondgebied. Maar geen van alle hadden de macht die Kadeaon bezat. In 419 keert het tij voor de rijke havenstad echter de drie koninkrijken die bestonden: Khelisië, Docheim en Atrenië vormden de Khodeemse Alliantie. Dit verbond werd opgericht om de macht van Kadeaon te beperking tot het eiland van Kadeaon (inclusief Citiliam). Hierna zou het verbond ontbonden worden.
De alliantie begon zijn aanval op Citilia. Deze belangrijke stad lag op een hoge heuvel, omringd door een verdedigingsmuur, op het hoogste punt van de heuvel stond het fort Citilae (dit fort bestond overigens uit twee muren)
De Khodeemse Alliantie begint de aanval op de stad met een succesvolle berenning. Hierna begint de beleg op de stad dat 6 maanden duurt. de stad geeft zich in 14 december 419 over.
Vanwege het winterweer word besloten de aanval op Kadeaon uit te stellen. de gevechten hervatten zich begin januari en de er word veel gebied veroverd waardoor op 11 januari ook een beleg op de stad Kadeaon mogelijk is. In de nacht van 12 op 13 april breekt er een grote brand uit in de stad die ook buiten de muren voor veel verwarring zorgt. De heilige stad van het geloof waar ook de aanvallende Khodeemse Alliantie in geloofde stond in brand. De paniek was groot bij de beide partijen toen een gedeelte van de kathedraal van Kadeaon instortte, dit was immers een van de belangrijkste gebouwen van het geloof. De aanvallende partij had echter er echter geen idee van hoe groot de schade daadwerkelijk was. In de vroege ochtend van 13 april worden de poorten geopend en geeft de stad zich over. De legers van de Khodeemse Alliantie stormen de stad echter niet vol vreugde binnen zoals ze bij Citilia wel hadden gedaan. Terwijl ze de stad verkende werd duidelijk dat de oudste kerk van het land, de kerk die was gebouw na het wonder, was verwoest.
De Khodeemse Alliantie had de oorlog gewonnen maar zo voelde het bij de meeste inwoners niet. Uit geschriften blijkt dat vele inwoners de brand zagen als een teken van een hogere macht. De verschillen tussen de koninkrijken en de macht van de heiligdommen had ervoor gezorgd dat de oorlog begon, de oorlog zorgde er vervolgens voor dat het belangrijkste gebouw van de religie in Khodemië verwoest werd. Dit was voor veel inwoners dan ook het teken dat ondanks de onderlinge verschillen samenwerking van noodzakelijk belang was.
Bij vredesonderhandelingen tussen de alliantie en het heiligdom werd afgesproken dat de koninkrijken de onafhankelijkheid van Citilia en Kadeaon erkennden maar de heiligdommen geen macht meer hadden daarbuiten. Wel zouden de drie koninkrijken een enorm bedrag betalen aan de heropbouw van Kadeaon.
Geschiedenis (verre van compleet/afgewerkt)
Spoiler: weergeven
Na het wonder van Kadeaon werden ook de Neuren op de rest van het eiland verslagen. Kadeaon werd de eerste grote nederzetting van het gebied dat men vandaag de dag Khodemië noemt. Het is echter niet het oudste dorp, al in 3500 V.C waren er landbouwdorpen ontstaan in het gebied waar vandaag de dag Dinium ligt. Deze dorpen zijn zeer waarschijnlijk ontwikkelt tot de stad Dinaeim waar ten tijde van het wonder al veel over geschreven is. Andere oude nederzettingen lagen waarschijnlijk op de plek van Docheim. Bij de aanleg van een Docheimse wijk werden resten gevonden van een oud landbouwdorp. Nabij deze plek staat een museum dat zich richt op de Khodeemse geschiedenis.

Rond het jaar 600 V.C ontwikkeld Dinaeim zich tot een koninkrijk. Een aantal oorlogen (574-569 V.C) om de streek Atrenië te annexeren verlopen desastreus. Het koninkrijk verliest niet alleen het grootste gedeelte van zijn leger, zelfs de hoofdstad Dinaeim word ingenomen door Atrenië. Het koninkrijk van Dinaeim blijft nog tot 560 V.C bestaan op hoop de stad terug te kunnen veroveren, dit gebeurd niet. Atrenië word vervolgens in 555 V.C een koninkrijk. De geschiedenis van het koninkrijk Docheim is minder zeker, bekend is dat rond het jaar 400 het koninkrijk al bestond. Het precieze jaartal van de oprichting is niet duidelijk. Docheim en Atrenië zijn tot 529 V.C in vrede, hierna begint de 85 jarige oorlog. Een oorlog die de grenzen en toekomst van het land voor altijd zouden veranderen. Er word niet de volle 85 jaar oorlog gevoerd, toch word de oorlog zo genoemd omdat er precies 85 jaar zit tussen de eerste gevechten en de vrede van Cenevan. De oorlog ging om het noord-westelijke schiereiland Khelisië, beide landen claimde dit gebied namelijk en in het gebied zelf was geen duidelijk bestuur. De oorlog is tweemaal bijna verloren door Docheim. Beide keren werd de hoofdstad aangevallen. Bij de tweede poging werd de stad ingenomen door Atrenië, gelijktijdig met de inname van Docheim werd echter het bijna geheel onverdedigde Dinaeim ingenomen door legers van Khelisië.
Het gevolg was dat Atrenië zich moest terugtrekken uit de hoofdstad Docheim.
Een misverstand tussen Atrenië en Docheim op 5 augustus 444 V.C bij de stad Cenevan zorgt voor nieuwe gevechten, hierbij vielen aan de kant van Atrenië veel doden. Het leger van Docheim had zich namelijk voorbereid op een herovering van de hoofdstad. Toen het leger van Atrenië vervolgens het dorp waar zei zich bevonden in kwam dacht men dat het een aanval was. In de chaos die volgde werd pas laat duidelijk dat dit leger Docheim had verlaten en gestuurd was om vrede te sluiten. Dit staat bekend als de vergissing van Cenevan en deze slag word mede herdacht bij de officiële dodenherdenking in de huidige staat Atrenië. Na de vergissing werd alsnog vrede gesloten, dit gebeurde op 11 augustus 444 V.C. Het verdrag genaamd ''de vrede van Wedeach'' werd in werkelijkheid ondertekend in Cenevan. Door de vergissing van Cenevan werd besloten de vrede de naam mee te geven van het nabij gelegen dorp Wedeach.
Docheim had ondanks tweemaal bijna verloren te hebben de oorlog gewonnen en kreeg een belangrijke grensregio. Docheim sloot ook vrede met Khelisië, dit was immers het gebied waar de 85 jarige oorlog om draaide. In de vrede van Wedeach werd tevens afgesproken dat Docheim de komende 25 jaar geen alliantie mocht sluiten met Khelisië. Docheim hield zich hieraan, wel erkende het de onafhankelijkheid van Khelisië.

De oorlog tussen Atrenië en Khelisië word na de vrede van de Khelisische onafhankelijkheidsoorlog genoemd. Het gebied Khelisië werd rond het jaar 444 V.C geregeerd door Thyn Stediam en was officieel enkel legeraanvoerder van het gebied. Legeraanvoerder was echter de hoogste titel in het land en had naast militaire ook politieke betekenis. Hij overleed in 441 V.C door een infectie aan een wond die had hij opgelopen tijdens een gevecht aan het grensgebied. Omdat hij geen nageslacht had nam een lid van de belangrijke familie Hynathear zijn positie over. Gesteund door Kadeaon (en daarmee het geloof) laat hij zich op 29 september 440 V.C tot keizer van Khelisië kronen. Zijn familieslot Fordaer Hynithia bouwt hij uit tot hoofdstad van het rijk. Reiyn Hynithear word door veel historici gezien als de belangrijkste persoon in het eenwordingsproces van Khelisië.
Het doel dat de familie Hynithear was snel een einde te maken aan de onafhankelijkheidsoorlog. Een groot gedeelte van het grondgebied van Khelisië werd immers nog steeds geclaimd door Atrenië. De reden waarom niet word gesproken over het doel van keizer Reiyn Hynithear is dat hij, ondanks dat hij keizer was, weinig (volledige) zeggenschap had over grote delen van het land. Het land was namelijk bijna geheel verdeeld onder de familie Hynathear. Zijn familieleden konden goed met de keizer overweg omdat de keizer veel macht voor de gebieden (Foreanen genoemd, vergelijkbaar met een provincie of deelstaat) hield. Ook stond hij bekend veel eretitels te creëren. Deze redenen zorgde ervoor dat hij erg geliefd was bij zijn onderdanen en er maar 1 geval van spanning bekend is in die familie. Deze spanning tussen Reiyn en zijn broer berustte op een misverstand en was al snel opgelost.

Vanwege stabiliteit in het keizerrijk kon Reiyn zich volledig richten op de oorlog en uitbereiding van zijn grondgebied. Het lukte hem al snel de vijandige legers terug te dringen tot de grens. Omdat de legers van beide koninkrijken ongeveer even groot waren was het lastig een doorbraak te forceren. Reiyn zocht hierop nieuwe tactieken en besloot zich te richten op verdediging van de landsgrenzen. Ondertussen vertrok een vloot met kostbaarheden en een klein leger naar de eilanden in het noorden, het doel was deze eilanden te overtuigen zich bij het keizerrijk te voegen. Deze tactiek was een groot succes. Het grote noord-westelijke eiland evenals de kleinere eilanden werden bij het rijk gevoegd. Ongeveer 2 jaar later, in 432 V.C lukt het Khelisië met versterkingen van een op de eilanden gerekruteerd leger een doorbraak te forceren aan de grens. Atrenië had weinig reserves meer en zag dat Khelisië sterker dan hen was. Op 3 juni 431 V.C werd vrede gesloten tussen beide landen. Atrenië zou voortaan de onafhankelijkheid van Khelisië accepteren.



(de rest komt nog)
Landkaart
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De dorpen staan dus ook nog niet definitief, alleen de belangrijkere steden en de hoofdstad staan vast op dit moment.

Afbeelding
Ambassades
Spoiler: weergeven
Ambassades in Khodemië

- Republiek Uneta
dhr. H. Resimus
Westermarktplein 21
1425 Docheim
+425 001 12488239

Ambassades van Khodemië in het buitenland

- Republiek Uneta
dhr. Alexander Felt
Ambassatpark 6
1002 Berm (B) - Uneta
Laatst gewijzigd door Dellion op zo 13 jan 2013, 18:10, 55 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Republiek Khodemië

Bericht door TzM23 » ma 07 jan 2013, 19:53

Leuk, alleen erg jammer dat Nederlands een officiële taal is... Maar misschien zou je iets van die polder kunnen voortzetten? Ook vind ik de valutanaam weinig origineel...
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » ma 07 jan 2013, 20:00

thootje23 schreef:Leuk, alleen erg jammer dat Nederlands een officiële taal is... Maar misschien zou je iets van die polder kunnen voortzetten? Ook vind ik de valutanaam weinig origineel...
Ik ben het met je eens, maar zoals je zag met het project van de polder houd ik erg van orginaliteit. Maak je dus geen zorgen ;) Zodra ik weet of dit qua basis goed is (niet zoals het vorige project dat ik met beperkingen te maken zou krijgen) voeg ik meer toe.
Het land blijft echter wel officieel de Nederlandse taal houden. Hoewel het Khodeems erg belangrijk is, en ik het ook een stuk uitgebreider wil maken dan het alleen als naam van de taal te hebben. Maar eigelijk ligt dit er maar net aan hoe ik het met de geschiedenis ga doen. Mijn idee was het een voormalige kolonie te maken van Nederland. Maar misschien dat als ik op een continent kan komen met het land dat het anders word.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Republiek Khodemië

Bericht door SjorsB » ma 07 jan 2013, 20:15

Ziet er goed uit :d, de vorm van je land deed me denken aan Australië.
Continenten (kan zijn dat iets niet klopt / ik wat vergeet):
- Atlantidië: HMK, SUS, RBM, RFL
- Borealië: FSM, BRS, IMG, RNH, RBU, ATM, RZD, RTH, (RNO?)
- Petriorië: CAR, NIO, BAN?
Er zijn ook wat eilanden
UNE+EDU, TYS, RST, KBL+MAL (zit wel een smalle zee tussen), XYN.

Een centrale kaart is er niet meer.

Gulden vind ook ik niet heel origineel, hier zijn wat suggesties:
  • Khodijn
  • Khodemer
  • Karham
Nou, moeilijker dan ik dacht, die suggesties :P
Laatst gewijzigd door SjorsB op ma 07 jan 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Republiek Khodemië

Bericht door TzM23 » ma 07 jan 2013, 20:19

Tholenië ligt ten westen van Steinmarken, dus op Borealië.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » ma 07 jan 2013, 20:21

Aha, en ik kan zelf het land bij een continent toevoegen. Daar hoef ik niet iemand voor te pm'en of wat dan ook?
En bedankt voor de suggesties Sjors, ik verzin wel wat leuks later. Zometeen eerst belangrijke informatie zoals politiek en geschiedenis.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Republiek Khodemië

Bericht door SjorsB » ma 07 jan 2013, 20:27

Oké, ga zo door je bent goed begonnen! :d
Als je je bij een continent wilt voegen is het handig ze dat even te zeggen via PM. Ik dacht wel te hebben gelezen dat Borealië er geen landen meer bij wil, en Atlantidië ook zo iets dergelijks, weet ik niet zeker. Je zou je bij Petriorië kunnen voegen, of bij een eiland.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Republiek Khodemië

Bericht door Kaaiman » ma 07 jan 2013, 21:06

Dellion schreef:Aha, en ik kan zelf het land bij een continent toevoegen. Daar hoef ik niet iemand voor te pm'en of wat dan ook?
Op Atlantis is het wel de gewoonte dat dergelijke zaken onderling geregeld worden. Met je directe buren moet je dus wel contact opnemen (per PB of in een topic). ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door sirdanilot » di 08 jan 2013, 02:50

Ik vond je vorige project een stuk origineler, maar alas... Gezien de originaliteit die je daarin stopte denk ik dat je ook van dit land wel wat leuks kan maken ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Koen » di 08 jan 2013, 17:36

Allereerst veel succes met dit nieuwe project! :D
De vlag vind ik erg mooi en origineel.

Ik begrijp alleen de godsdienst niet. Je vertelt over een wonder, niet over een godsdienst. Een godsdienst is een collectieve theïstische levensbeschouwing. En een kerk heeft pilaren omdat hij anders instort, niet omdat ze mooi zijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Kathor » di 08 jan 2013, 17:49

Fijn te horen dat de Neuren ook lekker Khodemië plunderden

Over die godsdienst, daar heb ik ook zo m'n vragen bij.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » di 08 jan 2013, 17:53

Koen schreef:Allereerst veel succes met dit nieuwe project! :D
De vlag vind ik erg mooi en origineel.

Ik begrijp alleen de godsdienst niet. Je vertelt over een wonder, niet over een godsdienst. Een godsdienst is een collectieve theïstische levensbeschouwing. En een kerk heeft pilaren omdat hij anders instort, niet omdat ze mooi zijn.
Ja klopt, zoals er staat de godsdienst moet nog uitgebreid worden. Het wonder is het begin van de godsdienst waarin ze geloven dat Kadeaon (en het continent) word verdedigd door het wezen/engel (ik moet nog even een naam bedenken). Het is goed dat je dat laatste zegt omdat ik vergeten was rekening te houden met het jaartal. Ik had beter de splitsing kunnen maken in de tijd dat het al mogelijk was om grote ruimtes te overdekken zonder persee pilaren nodig te hebben. Ik had in gedachte met 3d models van de kerken een stijl te krijgen die overeenkomsten had met : http://www.stess.nl/leeste82.jpg Dus met luchtbogen voor steun. bijv Gotische gewelven.

@katherman111
Een godsdienst waar men vragen bij heeft, bedankt, het begint al echt op een godsdienst te lijken nu :lol:
En inderdaad, de Neuren waren echt een probleem vroeger;p

Maargoed, ik ga nu eerst verder met de kaart. Daarna is het ontbrekende gedeelte van de godsdienst weer aan de beurt :)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Kathor » di 08 jan 2013, 18:14

Kan ik overigens aan dit verhaal afleiden dat Khodemië een eilandstaat blijft?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » di 08 jan 2013, 18:17

katherman111 schreef:Kan ik overigens aan dit verhaal afleiden dat Khodemië een eilandstaat blijft?
Ja, sorry dat was ik vergeten te melden.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Kathor » di 08 jan 2013, 18:28

Maar ik vermoed dat Khodemië in de buurt van Noord-Carthamië ligt? want de Neuren woonden daar
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Republiek Khodemië

Bericht door TBR » di 08 jan 2013, 19:14

SjorsB schreef:Ziet er goed uit :d, de vorm van je land deed me denken aan Australië.
Continenten (kan zijn dat iets niet klopt / ik wat vergeet):
- Atlantidië: HMK, SUS, RBM, RFL
- Borealië: FSM, BRS, IMG, RNH, RBU, ATM, RZD, RTH, (RNO?)
- Petriorië: CAR, NIO, BAN?
Er zijn ook wat eilanden
UNE+EDU, TYS, RST, KBL+MAL (zit wel een smalle zee tussen), XYN.

Een centrale kaart is er niet meer.
Je bent bij Borealië twee landen vergeten

@Dellion: veel succes! Ik vond Texlar een origineel en intressant uitgangspunt, ik ben benieuwd naar Khodemië. Ik moet wel zeggen dat er veel Nederlandse kolonies zijn in Atlantis (wat op zich wel logisch is, maar toch)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door SjorsB » di 08 jan 2013, 19:17

Oh... :$ Bij Borealië horen ook nog Republiek Ardeim en Koninkrijk Solwezië.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Koen » do 10 jan 2013, 14:01

De godsdienst is inderdaad wat beter geworden. Het is nog wel meer een geschiedenis over de verspreiding van de godsdienst en hetgene dat het meeste met godsdienst te maken heeft is de goddelijke bevrijding van de Neuren.

Bij godsdienst denk ik meer aan informatie over:
- God(en)
- Gebruiken en rituelen
- Stromingen en verschillen ertussen
- Eventuele kloosters
- Scheppingsverhaal

Een gotisch gewelf kan inderdaad een grotere open ruimte hebben, maar je hebt nog steeds pilaren (zuil op je plaatje).

Hoe spreek je Khodemië eigenlijk uit? Met een ch of een geaspireerde k?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » do 10 jan 2013, 14:07

^^

Ik heb het gedeelte over de afsplitsing (tijdelijk) verwijderd, hoewel het qua architectuur zou kunnen vond ik het verhaal niet geloofwaardig genoeg. Misschien dat ik dat in de toekomst nog toevoeg, maar ik richt me nu inderdaad op het geloof zelf. Ik heb gister de globale geschiedenis van het geloof en de verspreiding toegevoegd. Vandaag probeer ik het gedeelte over de god toe te voegen.

Khodemië spreek je uit met een k
Laatst gewijzigd door Ties op do 10 jan 2013, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Koen » do 10 jan 2013, 14:11

^^ Dat is mooi. Ik wil je niet afkraken, maar door kritiek wordt je land alleen maar beter en professioneler. :D

De h in Khodemië spreek je dus niet uit?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » do 10 jan 2013, 14:40

^^ Ja inderdaad, er is ook (volgens mij) geen enkel land op atlantis dat geen opbouwende kritiek heeft gehad. Het brengt de maker van het land op nieuwe ideeën en je weet hoe mensen over je land denken, dat is juist fijn.
De h spreek je inderdaad niet uit ;)

Ps: nieuwsbronnen melden
''Zwaar winterweer in Khodemië''
Afbeelding
Vooralsnog zijn er geen slachtoffers gevallen wel zijn 2 dorpen in de regio Atrenië volledig afgesloten van de buitenwereld. Het gaat om de dorpen Velicin en Cenilar.
Er is een actie in gang gezet om de wegen sneeuwvrij te houden en de toegang naar de dorpen weer vrij te stellen ook word afgeraden deze gebieden te bezoeken.
Er zijn geen waarschuwingen afgegeven voor andere populaire wintersportgebieden in het land. Het zware winterweer houd nog tot zeker tot begin volgende week aan.
Elk nadeel heeft zijn voordeel denk ik maar, er ligt nu wel genoeg sneeuw voor de wintersport :)

Gebruikersavatar
Dellion
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 17:51
Locatie: Docheim [RKH] , Lelystad

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Dellion » zo 13 jan 2013, 13:14

Wie zou plaatjes van gebouwen in het land leuk vinden? Bijvoorbeeld zoals dit (maar in het vervolg beter gemaakt, eerste poging dit)

Afbeelding

Ik zou dan eventueel ook de ambassades kunnen maken en andere belangrijkere gebouwen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door sirdanilot » zo 13 jan 2013, 13:55

^ Oh dat vind ik wel heel interessant ! In welk programma doe je dat?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door SjorsB » zo 13 jan 2013, 15:37

Ik vind het er goed uit zien :d, en uiteraard ben ik ook benieuwd naar hoe je het maakt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RKH] Republiek Khodemië

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 jan 2013, 16:41

Inderdaad erg mooi! De een maakt visualisaties van wegen; de ander van gebouwen :)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten