[CSL] Kyngdom of Crustulia

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » vr 27 sep 2013, 19:45

Hier is deel 2 van de geschiedenis :D :
Spoiler: weergeven
Deel 2
Lord Richard Howard heeft een stad gesticht in zijn gewest genaamd Howard en noemde het gewest noemde hij ook zo, ter ere van zijn familie. Op 23 april 1512 werd de eerste brug naar de andere kant van de Lymis gebouwd bij de stad Ebenheart. In dit dorp vieren de mensen nog steeds ieder jaar op 23 april ‘Crossing day’. Voor deze brug waren er al vele pogingen gedaan om de rivier over te steken, maar allen mislukten en er vielen ook doden. De brug zorgde er voor dat er verder gekoloniseerd kon worden, dus gingen alle gouverneurs al snel ruzie maken over van wie de grond werd. Lord Stephen Ebenheart vond natuurlijk dat hij het meeste recht had op gebied, omdat de brug in zijn gewest was gebouwd, maar het gewest Howard, het gewest van de oppergouverneur, vond ook dat hij het meeste recht had op het stuk grond omdat hij nou eenmaal de oppergouverneur was. Na een kleine burgeroorlog won Ebenheart uiteindelijk van Howard en werd Howard afgezet, hij was geen oppergouverneur meer. Lord David Camwell werd toen oppergouverneur en veranderde de naam van het gewest naar Camwell. Uit respect voor Howard, omdat de families bevriend waren en hij toch goede dingen voor het land had gedaan, is de hoofdstad van het gewest niet van naam verandert en bleef Howard. Camwell ging natuurlijk alsnog proberen om meer gebied te krijgen, maar dit keer deed hij dat door bruggen te laten bouwen over de rivier in zijn gewest, die later Camson is gedoopt, naar de zoon van David Camwell.
Ondertussen leidde Lewis Mills zijn gewest al erg goed en had de hoofdstad verplaatst naar een plek die verder van de kust af was, zodat er minder bedreigingen waren. Hier stichtte hij de stad Myllrock.
Ik zou graag feedback krijgen omdat er veel dingen onduidelijk zouden kunnen zijn aan de geschiedenis.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door SjorsB » za 28 sep 2013, 10:51

Ik vind het een het een goede geschiedenis, niet alleen een goed en origineel verhaal maar ook goed geschreven! Goed werk :d

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 28 sep 2013, 12:24

Bedankt voor je reactie! :grin:

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door SjorsB » za 28 sep 2013, 12:30

Asje ;)

De :grin: bestaat hier niet :P

BTW moet je je avatar niet aanpassen? Nu staat daar nog de vlag van Imandië

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 28 sep 2013, 12:42

Hmm, ik deed hem bij Tapatalk dus ik dacht dat hij wel zou werken. Maar ik heb inderdaad al geprobeerd m'n avatar te veranderen maar het deed heel vaag, dus ik zal het nog een keer proberen.

edit:

Vlagatar gewijzigd :D

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 28 sep 2013, 18:09

Hey, is het mogelijk voor mij om een gebied te claimen ter hoogte van ongeveer Denemarken/Zweden? Ik weet niet precies welke landen daar in de buurt liggen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Kaaiman » ma 30 sep 2013, 08:24

^^ Geen. Of bedoel je qua breedtelijnen?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » ma 30 sep 2013, 15:16

Ik bedoel gewoon op dezelfde noorderbreedte als Denemarken/Zweden.

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 12 okt 2013, 10:54

Hmm, ik heb weer zin om verder te werken aan m'n land maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik aan moet gaan werken... Weten jullie misschien iets?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door SjorsB » za 12 okt 2013, 11:09

Er is nog zoveel te doen! Bekijk gewoon een willekeurig topic of subforum en haal daar inspiratie uit! ;)

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 12 okt 2013, 12:30

Nou, hierbij dan deel 3 van de geschiedenis:
Spoiler: weergeven
Deel 3
Nu er steeds meer gebied bij Crustulia kwam moesten de gewesten ook opnieuw ingericht worden. Ieder gewest wou natuurlijk meer gebied, maar om dat te doen moest er soms ook weer gebied afgestaan worden aan andere gewesten. In 1514 werd in de hoofdstad Howard een bijeenkomst gehouden met alle leiders van de gewesten. Dus met David Camwell, Lewis Mills en Stephen Ebenheart. In deze vergadering werd het gebied opnieuw verdeeld. Er waren geen problemen op de bijeenkomst en het land werd opnieuw ingedeeld. Maar in het geheim was er ook nog een privé vergadering zonder andere mensen erbij tussen de gewestleiders. Dit ging over de kolonie in het algemeen. Ieder jaar moest er nog geld gestuurd worden naar James IV van Schotland, terwijl die helemaal niet meehielp met de kolonie opbouwen. De kolonieleiders wilden van de kolonie een onafhankelijk land maken. Maar Stephen Ebenheart vond dat dat op dat moment nog veel te gevaarlijk was. Crustulia had nog geen groot leger en misschien zou James IV wel een leger naar Crustulia sturen om het te veroveren. Ebenheart vond dan er nog een tijd gewacht moest worden met deze beslissing. Totdat Crustulia welvarender was en het een groter leger had. Na deze bijeenkomst gingen alle gewesten werken aan een groter leger, de inwoners van de gewesten merkten dat, en dachten dat er een oorlog zou komen tussen de gewesten. Ook de gewestleiders werden een beetje bang van elkaar. Wat nou als de ander nou opeens niet meer wou samenwerken, en eerst de andere gewesten zou veroveren voordat ze zich onafhankelijk zouden maken. De gewestleiders kwamen in 1515 opnieuw bijeen en toen bleek het dat niemand echt van plan was om elkaar aan te vallen. Op deze bijeenkomst tekenden de gewestleiders een verdrag dat er de komende 10 jaar geen oorlogen tussen de gewesten zouden komen.
Ik vind het persoonlijk niet heel geweldig geschreven dus ik ga het waarschijnlijk later nog herschrijven.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door NovaHollandia » vr 17 jan 2014, 10:18

Leuke eerste opzet, maar zijn er nog recente ontwikkelingen ?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten