[CSL] Kyngdom of Crustulia

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

[CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » di 27 aug 2013, 11:18

Afbeelding

Het koninkrijk Crustulia werd in het jaar 1507 ontdekt door een Brit genaamd Lewis Mills, hij kwam aan op dit eiland met een vloot van 2 schepen. Het eiland was nog onbewoond, maar er waren wel heel veel grondstoffen; goud, zilver etc. De Britten stichtte een kolonie hier en zo ontstond het koninkrijk Crustulia. Lewis Mills werd een gouverneur in de kolonie, en de koninklijke familie heeft nog steeds zijn bloed in zicht stromen. Deze achternaam is later verandert naar Myllstone.
De geschiedenis van het land zal binnenkort geupdate worden omdat ik dat eigenlijk een van de leukste dingen vind om te doen :P

Officiële naam: Kyngdom of Crustulia (Crustulish)

Officiële talen:
Crustulish (Algemeen)
Engels (Sommige kuststreken)

Landcode:
3-letterige: [CSL]
2-letterige: [CS]

Staatshoofd: Queen Rosaline Myllstone

Premier: Alexander Wright

Staatsvorm: Democratische monarchie

Provincies en provinciehoofdsteden:                     
 Provincie   Provinciehoofdstad  
 Tymulton   Myllrock 
 Ebenheart   Ebenheart 
 Camwell   Howard 
 Klyvoria   Magnolia 
 Surynsidia   Fysilon 
 Florentan   Towlester 
 Lanshire   Grynfield 
 Desmont  Wynmouth 
 Calmenton   Tornfield 
Kaart:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Geschiedenis:
Spoiler: weergeven
Deel 1:
Het eiland Crustulia werd in juli 1507 ontdekt door de Brit Lewis Mills. In 1506 kreeg hij van James IV van Schotland toestemming om Indië te zoeken via een zuidelijke route door de Atlantische Oceaan. Hij vertrok toen in april 1507 met 2 schepen om op zoek te gaan naar Indië. Lewis kwam nooit aan in Indië, maar wel op het eiland, wat hij toen hij er aankwam, Crustulia had gedoopt. Op het eiland waren veel bomen en andere natuur gezien, maar mensen zagen ze niet.
Toen Lewis terugkwam in Schotland, meldde hij de koning: ‘Indië heb ik niet gevonden, maar misschien wel iets veel beters, een onbewoond eiland met veel natuur en bodemschatten. Ik heb het eiland Crustulia gedoopt.’
In het jaar 1508 kwamen de eerste kolonisten naar Crustulia, waaronder Lewis Mills. Er werd een dorp gesticht op de plaats van de landing genaamd ‘Myllport’, dit was de plaats waar Lewis Mills aan was gekomen. Groepjes kolonisten gingen nieuwe gebieden verkennen, en stichtten daar ook kleine dorpjes. De kolonisten stopten bij een grote rivier, welke zij de ‘Lymis’(Limit; Einde) doopten. In het ontdekte gebied werden 3 kleine gewesten gesticht. Lewis Mills werd de gouverneur van één van deze gewesten, maar werd niet oppergouverneur omdat hij geen oorspronkelijke adellijke titel had. Omdat hij een gebied beheerste kreeg hij wel de titel baron. De oppergouverneur van Crustulia werd Richard Howard, zoon van Thomas Howard, 2e hertog van Norfolk.

Deel 2:
Lord Richard Howard heeft een stad gesticht in zijn gewest genaamd Howard en noemde het gewest noemde hij ook zo, ter ere van zijn familie. Op 23 april 1512 werd de eerste brug naar de andere kant van de Lymis gebouwd bij de stad Ebenheart. In dit dorp vieren de mensen nog steeds ieder jaar op 23 april ‘Crossing day’. Voor deze brug waren er al vele pogingen gedaan om de rivier over te steken, maar allen mislukten en er vielen ook doden. De brug zorgde er voor dat er verder gekoloniseerd kon worden, dus gingen alle gouverneurs al snel ruzie maken over van wie de grond werd. Lord Stephen Ebenheart vond natuurlijk dat hij het meeste recht had op gebied, omdat de brug in zijn gewest was gebouwd, maar het gewest Howard, het gewest van de oppergouverneur, vond ook dat hij het meeste recht had op het stuk grond omdat hij nou eenmaal de oppergouverneur was. Na een kleine burgeroorlog won Ebenheart uiteindelijk van Howard en werd Howard afgezet, hij was geen oppergouverneur meer. Lord David Camwell werd toen oppergouverneur en veranderde de naam van het gewest naar Camwell. Uit respect voor Howard, omdat de families bevriend waren en hij toch goede dingen voor het land had gedaan, is de hoofdstad van het gewest niet van naam verandert en bleef Howard. Camwell ging natuurlijk alsnog proberen om meer gebied te krijgen, maar dit keer deed hij dat door bruggen te laten bouwen over de rivier in zijn gewest, die later Camson is gedoopt, naar de zoon van David Camwell.
Ondertussen leidde Lewis Mills zijn gewest al erg goed en had de hoofdstad verplaatst naar een plek die verder van de kust af was, zodat er minder bedreigingen waren. Hier stichtte hij de stad Myllrock.

Deel 3:
Nu er steeds meer gebied bij Crustulia kwam moesten de gewesten ook opnieuw ingericht worden. Ieder gewest wou natuurlijk meer gebied, maar om dat te doen moest er soms ook weer gebied afgestaan worden aan andere gewesten. In 1514 werd in de hoofdstad Howard een bijeenkomst gehouden met alle leiders van de gewesten. Dus met David Camwell, Lewis Mills en Stephen Ebenheart. In deze vergadering werd het gebied opnieuw verdeeld. Er waren geen problemen op de bijeenkomst en het land werd opnieuw ingedeeld. Maar in het geheim was er ook nog een privé vergadering zonder andere mensen erbij tussen de gewestleiders. Dit ging over de kolonie in het algemeen. Ieder jaar moest er nog geld gestuurd worden naar James IV van Schotland, terwijl die helemaal niet meehielp met de kolonie opbouwen. De kolonieleiders wilden van de kolonie een onafhankelijk land maken. Maar Stephen Ebenheart vond dat dat op dat moment nog veel te gevaarlijk was. Crustulia had nog geen groot leger en misschien zou James IV wel een leger naar Crustulia sturen om het te veroveren. Ebenheart vond dan er nog een tijd gewacht moest worden met deze beslissing. Totdat Crustulia welvarender was en het een groter leger had. Na deze bijeenkomst gingen alle gewesten werken aan een groter leger, de inwoners van de gewesten merkten dat, en dachten dat er een oorlog zou komen tussen de gewesten. Ook de gewestleiders werden een beetje bang van elkaar. Wat nou als de ander nou opeens niet meer wou samenwerken, en eerst de andere gewesten zou veroveren voordat ze zich onafhankelijk zouden maken. De gewestleiders kwamen in 1515 opnieuw bijeen en toen bleek het dat niemand echt van plan was om elkaar aan te vallen. Op deze bijeenkomst tekenden de gewestleiders een verdrag dat er de komende 10 jaar geen oorlogen tussen de gewesten zouden komen.
Laatst gewijzigd door ilja012 op za 12 okt 2013, 12:31, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door SjorsB » di 27 aug 2013, 11:48

Veel nieuwe landen de laatste tijd! Hopelijk maak je wat moois van Crustulia, de vlag is in ieder geval mooi ;) Succes :d

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Faylin » di 27 aug 2013, 15:43

Welkom (terug :P) en ik kijk uit naar Crustulia. Net als mijn nieuwe land Faylin ook een (voormalig) Engels land, zo te zien.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Lars » wo 28 aug 2013, 10:45

Welkom terug! Begin ziet er goed uit, mooie vlag! Maak er iets moois van :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » wo 28 aug 2013, 17:49

Genecyll schreef:Welkom (terug :P) en ik kijk uit naar Crustulia. Net als mijn nieuwe land Faylin ook een (voormalig) Engels land, zo te zien.
Nou, hoe ik het nu heb gemaakt is het een voormalige kolonie van Schotland, maar dat hoort ook bij het Verenigd Koninkrijk.

Deel 1 van de geschiedenis van Crustulia is nu te lezen in de begin post onder het kopje 'geschiedenis'.

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » do 29 aug 2013, 18:46

Alvast een voorproefje van de kaart:

http://g2f.nl/0war2ss

Er moeten nog heel veel namen bedacht worden, maar de vorm is zo ongeveer af :)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door TBR » do 29 aug 2013, 18:53

^^Ik kan het niet openen, chrome blokkeert een 'schadelijke website'.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » do 29 aug 2013, 19:21

Raar dat hij airload aanziet als schadelijke website... Ik kan het wel gewoon openen. Updo ligt er uit... (ken de maker daarvan trouwens, nouja, via een ander forum :P ), ik weet niet echt een andere upload site xD

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door TBR » do 29 aug 2013, 19:23

^^ Probeer misschien dropbox?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » do 29 aug 2013, 19:29

^^
Ja, ik zal een account aanmaken. Ik vind het wel raar dat hij het herkend als virus...

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door SjorsB » do 29 aug 2013, 19:54

Op mijn mobiel kan ik hem wel openen, mooi! :d

(Btw, Updo is toch van iemand van het GameMakerForum? Weet jij toevallig waarom hij er uit ligt? Alle bestanden staan daar :S)

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » do 29 aug 2013, 20:03

^^
De maker van de site heeft er nog niets over gezegd, maar dit is een citaat uit het topic:
Verhuizing vanwege KPN toch?
Wacht, ik heb nu een gesprek met hem op Mumble. Maar hier is de nieuwe link via Dropbox: https://www.dropbox.com/s/ijfw6qq3g7jg8 ... %201.0.png

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 07 sep 2013, 10:38

Hier is een update van de kaart:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Er moeten nog altijd heel veel namen bedacht worden en dat is echt niet mijn sterkste punt, maar ik zal er aan gaan werken. Verder wil ik ook verder gaan met mijn geschiedenis dus deel 2 van de geschiedenis kun je snel verwachten.

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 70
Lid geworden op: za 13 apr 2013, 18:48
Locatie: [NED] Maastricht - [MSA] Maestricht

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door EtienneM » za 07 sep 2013, 13:49

^^ De juiste afbeelding:
Spoiler: weergeven
AfbeeldingGrotere versie
Als je een plaatje van DropBox hier wilt posten, moet je 'dropbox.com' vervangen door 'dl.dropboxusercontent.com'
;)

Verder zou ik nog graag een schaal erbij willen hebben, zodat ik kan inschatten hoe groot je land is. Verdeling is verder goed, maar gewoon even paar minuten brainstormen qua plaatsnamen. Ga eens met Google Maps/Google Earth gewoon random ergens heen, en verbaster sommige plaatsnamen :)

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 07 sep 2013, 16:13

Ik heb nu al heel wat meer plaatsnamen bedacht, ik hoef met de indeling van de steden nu, nog maar 5 namen voor de steden. Voor de rest nog 4 provincienamen. Bedankt voor de tip over dropbox, ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dropbox werkt maar ik gebruik het omdat mensen met Norton problemen hebben met Airload en Updo alle bestanden moet verplaatsen naar een andere server en alles moet opnieuw gescand worden op virussen, en dat zijn heel veel bestanden. Ik heb nog geen echte schaal voor m'n land, maar ik heb al wel een beetje bedacht hoe groot het wordt. Het is zo ongeveer de lengte van Nederland en dan ongeveer een half/driekwart van die lengte er weer bij opgetelt.

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 70
Lid geworden op: za 13 apr 2013, 18:48
Locatie: [NED] Maastricht - [MSA] Maestricht

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door EtienneM » za 07 sep 2013, 16:34

Rara, waar zou die vlag toch vandaan komen?
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Verder toch wel mooi hoor ;)

Ik hoop trouwens graag zsm een nieuwe kaart mét plaatsnamen te zien ;)

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » za 07 sep 2013, 17:20

Ik weet eigenlijk niet van welk land die vlag is. Ik heb mijn vlag niet op die vlag gebaseerd :P Van welk land is die vlag dan, of welke provincie? :roll:

edit:

Ow, Noorwegen, ik wist wel dat ik hem ergens van herkende....

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » zo 22 sep 2013, 18:17

Jeej, een nieuwe kaart met zo ongeveer alle namen :D :
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Kathor » zo 22 sep 2013, 19:07

Weeral verkeerde format :|
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » zo 22 sep 2013, 19:34

Hmm, ik heb bij deze wel aan iemand gevraagd om te kijken of hij werkte, en bij hem werkte hij, dus raar...
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Werkt deze dan wel? Bij de andere zou ik trouwens nog wat er bij zetten maar daar had ik niet echt de tijd voor omdat ik moest gaan eten. Ik wou even zeggen dat dit lang niet alle steden en dorpen zijn in Crustulia, maar wel de belangrijkste. Ook zijn er nog heel veel kleine riviertjes en meertjes die niet op de kaart staan. Ik ga nu een tijdje niet meer aan de kaart werken en de geschiedenis en andere dingen verder uitwerken, dus dit is eigenlijk gewoon kaart 1.0.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Kaaiman » ma 23 sep 2013, 09:31

De grenzen zijn wel èrg rond. De grens wordt meestal gedefinieerd als een rechte lijn tussen twee vastgestelde punten (van grenspaal/bergpiek naar grenspaal/bergpiek), of een lijn tussen de middelpunten van een rechte lijn tussen twee punten (vaak het midden van een waterloop met grenspalen aan beide zijden). Dit levert vaak hoekige grenzen op.

Ook de kust is erg rond en ik heb geen idee wat de schaal van het eiland is. Wat is de geo(morfo)logie van hët landschap? Vlak? Heuvels? Bergen? Zand? Rots? Dergelijke zaken zijn sterk bepalend voor de kustvormen. Ik heb dit al wel vaker genoemd op dit forum, maar neem eens een atlas ter hand en bestudeer de kustvormen.

Laat je overigens niet door kritiek ontmoedigen, maar aansporen om je land beter te maken. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door lajos » ma 23 sep 2013, 14:07

Kaaiman schreef:De grenzen zijn wel èrg rond. De grens wordt meestal gedefinieerd als een rechte lijn tussen twee vastgestelde punten (van grenspaal/bergpiek naar grenspaal/bergpiek), of een lijn tussen de middelpunten van een rechte lijn tussen twee punten (vaak het midden van een waterloop met grenspalen aan beide zijden). Dit levert vaak hoekige grenzen op.
Dat is nogal afhankelijk van geschiedenis en fysische geografie. Dergelijke rechtlijnige/hoekige grenzen komen eigenlijk alleen voor waar grenzen bij verdrag zijn vastgesteld ("gedefinieerd", inderdaad) door externe partijen (dus niet door de bewoners van betreffende gebieden zelf, en dus evenmin historisch gegroeid zijn). Historische gegroeide grenzen volgen meestal natuurlijke grenzen (omdat natuurlijke grenzen ook grenzen tussen marktgebieden, sociale netwerken en populaties zijn), behalve als er door feodale fratsen of ander historische omstandigheden reden was om daar van af te wijken (met Baarle als een extreem geval). Natuurlijke grenzen zijn berg- / heuvel-ruggen, en grote rivieren in hun benedenloop (rivieren zijn nooit grenzen in berggebieden en kleine riviertjes zelfs niet in hun benedenloop). Om grenzen te kunnen tekenen moet je dus eigenlijk eerst een gedetailleerde kaart van het landschap (reliëf) hebben. Maar zoals geschreven, er kunnen historische omstandigheden zijn geweest waarom grenzen geen natuurlijke grenzen zijn, en om dat te weten moet je (naast het landschap) natuurlijk eerst je geschiedenis uitgewerkt hebben.

Overigens vind ik het wel een mooie kaart. Ik ben het wel met Kaaiman eens dat je grenzen nogal recht zijn, maar op zich kan dat best, afhankelijk van reliëf/landschap (maar dat is nog niet ingetekend).

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » ma 23 sep 2013, 16:45

Die grensen zijn wel een beetje random getekend. Maar vroeger liepen Tymulton (hmm, niet op gelet in de kaart) en Camwell maar tot de rivieren en de berg ertussen, en dit gebied was in tweeën gedeeld. Maar beide provincies wilde natuurlijk meer gebied dus hebben ze ook veel gebied gekocht/veroverd/gekregen.

Ik heb nog niet heel erg nagedacht over de geologie. Op de kaart zijn fjorden te zien, en er zijn ook wel wat bergen, maar ik wil alles ook weer niet al te steil maken, ik wil ook dat er vlakke gebieden zijn zonder bergen. Bijvoorbeeld Tymulton is erg vlak (noorden vooral).

edit:

Beginpost verandert met de provincies en de proviciehoofdsteden (geen flauw idee hoe ik die enters weghaal, want die staan helemaal niet in de post) en de kaart. De kaart zal heel binnenkort geüpdate worden omdat ik zag dat er nog een paar fouten in namen stonden en er ook een paar ontbraken.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door Koen » di 24 sep 2013, 12:02

ilja012 schreef:(geen flauw idee hoe ik die enters weghaal, want die staan helemaal niet in de post)
De geweldige software die hier wordt gebruikt, zet alle enters die in de tabelcode staan boven de tabel. Je moet alle code achter elkaar plakken.

Dus zo:

Code: Selecteer alles

[table][tr][td][b]Provincie[/b][/td] [td][b]Provinciehoofdstad [/b][/td][/tr][tr][td]Tymulton[/td] [td]Myllrock[/td][/tr][tr][td]Ebenheart[/td] [td]Ebenheart[/td][/tr]
In plaats van zo:

Code: Selecteer alles

[table][tr][td][b]Provincie[/b][/td] [td][b]Provinciehoofdstad [/b][/td][/tr]
[tr][td]Tymulton[/td] [td]Myllrock[/td][/tr]
[tr][td]Ebenheart[/td] [td]Ebenheart[/td][/tr]
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
ilja012
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 13:30

Re: [CSL] Kyngdom of Crustulia

Bericht door ilja012 » di 24 sep 2013, 14:15

^^ Bedankt, ik had die enters vooral gedaan voor overzicht, anders werd het zo moeilijk.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten