[FSM] Fürstentum Steinmarken

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » za 23 feb 2013, 16:08

Is nou niet zo'n probleem hoor. Frans is eerder ook al enkele maanden afwezig geweest en dan toch online geweest voor een tijdje. RLS he ;)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door SjorsB » za 23 feb 2013, 16:11

katherman111 schreef:Is nou niet zo'n probleem hoor. Frans is eerder ook al enkele maanden afwezig geweest en dan toch online geweest voor een tijdje. RLS he ;)
RLS?????

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » za 23 feb 2013, 17:18

Real Life Syndrom. m.a.w dat je op dit moment niet zo veel tijd hebt voor Atlantis
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door SjorsB » za 23 feb 2013, 17:35

Ooh ik vat hem ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » za 23 feb 2013, 17:42

Of hij logt in zonder dat hij zichtbaar is dat hij is ingelogd. dan houd hij ook niet de wanneer ben ik laatste keer hier geweest teller bij denk ik.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » vr 22 mar 2013, 14:28

So Ladies and Gentlemen. The Frans is back.

Ik ben er voor mezelf helemaal uit dat het geen zin heeft om een ontzettend groot land uit te werken. Ik heb het land veel te grote dimensies gegeven, waardoor een kaart nooit af komt en de ontwikkeling steeds maar weer stokt. Er is nooit licht aan het einde van de tunnel. Dat wil en kan ik nu nog veranderen. Het voordeel om in de zandbak te zitten is dat ik nog een paar drastische aanpassingen kan verrichten.

Steinmarken zal niet direct een super klein land worden, zoals San Marino of Liechtenstein, maar wel duidelijk een stuk kleiner en overzichtelijker als voorheen. De grens met Schellingen wil ik min of meer nog wel aanhouden en het karakter van Steinmarken blijft hetzelfde. Veel hoge bergen met gletsjers en aan de andere kant liefelijke groene en frisse heuvels. Verder blijven ook veel andere zaken die ik reeds heb uitgewerkt gewoon bestaan, zoals de hoofdsteden, kantons, staatsinrichting etc.

Persoonlijk denk ik dat ik met dit besluit een stuk gemotiveerder te werk kan gaan. Er is sneller resultaat en kan de spaarzame tijd benutten om er iets moois van te maken, want kwaliteit gaat bij mij toch echt boven kwantiteit. :idea:
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door SjorsB » vr 22 mar 2013, 14:44

Jaaa Frans is back! :) Veel landen hebben de laatste tijd een ver-twee-punt-nulling gehad en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met FSM!

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Lars » vr 22 mar 2013, 14:46

Dat is goed nieuws! Steinmarken lijkt me een interessant land :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » vr 22 mar 2013, 14:49

HE IS BACK!


Ik vind het super dat Steinmarken blijft! Ik vind het een van de meest interessante landen op Atlantis (geen geslijm hoor :p). Een groot land is inderdaad moeilijker om uit te werken als een kleiner.

Een kleiner land heeft zo nog z'n voordelen. Nu kunnen meer landen op Borealië (en dan zit ik te denken aan Swärje en misschien Nionië en mijn eigen land)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » vr 22 mar 2013, 15:27

We vroegen ons al af waar je bleef, sommigen anticipeerden al op een mogelijke verwijzing naar Overwoekerd. Maar goed, je bent dus weer terug en eigenlijk is het niet eens zo slecht idee om met een kleiner land te komen. Nu is het wel zo dat Tholenië wellicht aan de noordgrens van Steinmarken komt te liggen en dat het land gedeeltelijk ook weer grenst aan Schellingen. Dit zou je nog met Thootje nog moeten bespreken.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TzM23 » vr 22 mar 2013, 16:09

Ja, ik zou het wel fijn vinden een grens met Schellingen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » vr 22 mar 2013, 16:21

Leuk dat je weer terug bent! :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 24 mar 2013, 00:43

Goed om te horen dat nog niet iedereen met had afgeschreven! :) :lol: ;)
thootje23 schreef:Ja, ik zou het wel fijn vinden een grens met Schellingen.
Ik heb je een PB toegestuurd, maar de rest mag het ook wel weten dat het geen probleem is om in het noordoosten met Schellingen een grens te vormen tot ter hoogte van Nagen.
MandelSoft schreef:Nu is het wel zo dat Tholenië wellicht aan de noordgrens van Steinmarken komt te liggen en dat het land gedeeltelijk ook weer grenst aan Schellingen.
Ik stel voor dat Tholenië dan ook met het vaste land van Steinmarken grenst, aangezien de bergen niet zo abrupt kunnen eindigen in het nu kleinere Steinmarken. Zoals gezegd zo Tholenië dan tot en met Nagen aan Schellingen kunnen grenzen. Daaronder komt Steinmarken met als 'bergachtige' omgeving rondom Morsnenberg.

Deze nieuwe week voor pasen ben ik op skivakantie. Na de paasdagen ga ik langzamerhand en met goede moed een nieuwe frisse kaart uitwerken en daarnaast het land verder ontwikkelen.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Marcel » wo 27 mar 2013, 00:21

Fijn dat je terugbent, Frans. Ik bemerk dat je tijd hebt genomen om te overdenken over hoe en wat, en dat je de mogelijkheden gaat gebruiken. Ik wens je succes met de herinriching van je land.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegfreak » wo 27 mar 2013, 23:49

Sluit me aan bij de rest: goed dat je terug bent. Ik ben érg benieuwd naar hoe de ontwikkeling van Steinmarken. Meestal zeggen ze dat hoe langer iets wacht, hoe beter het wordt. Als dat hier ook geldt wordt het ge-wel-dig! :lol:

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » wo 03 apr 2013, 10:58

Steinmarkische LandesZeitung schreef:Autoschleuse Säntis kein Erfolg

SCHWÄGALP - De nieuwe autotrein tussen Schwägalp in Chilcherbergen en Tiefencastel bij Morsnenberg is tot grote teleurstelling van de snelwegexploiteur SEAG geen groot succes geworden. De verkeersintensiteiten op de doodlopende snelweg bij Schwägalp zijn na de opening in juni 2011 slechts gematigd gestegen naar 4.500 voertuigen per etmaal. Het spoorbedrijf ChB is echter tevreden met de extra inkomsten.

Afbeelding

Al sinds mensenheugenis bestaat het plan om een supersnelweg te bouwen tussen de hoofdstad Estenbach en de grens met Schellingen bij Morsnenberg. Toen eindelijk het laatste tracé tot Schwägalp in 2009 voor het verkeer werd vrijgegeven, kampte de SEAG (Schwägalp-Estenbach Autobahn Geschellschaft) met een groot financieel probleem, aangezien doorgaand verkeer niet mogelijk was en de bouw van een 27 kilometer lange wegentunnel door het gebergte onbetaalbaar blijft. De snelweg werd praktisch gezien alleen in de wintermaanden gebruikt door het wintersportverkeer. In de zomermaanden was er slechts een enkeling die de smalle Storeggpaß als doorgaande route wilde gebruiken, aangezien voor de snelweg ook destijds gewoon tol moest worden betaald.

Na overleg met de ChB (Chilcherische Bahn) is de Säntistunnel uit 1986 in twee jaren gerestaureerd en gereed gemaakt voor autotreinen. Zowel voor de ChB als voor de SEAG was het een makkelijke oplossing om snel meer geld in de kas te krijgen, alhoewel de autotrein voor de ChB eerder een extra bron van inkomsten vormt, maar voor de SEAG absoluut van levensbelang. Hoewel de SEAG genoeg inkomsten kan halen uit de tolinkomsten om de schulden te kunnen financiëren, blijft een succes met de autotrein uit. De meeste automobilisten wijken liever uit via overige routes die compleet als snelweg zijn uitgebouwd, hoewel die beduidend drukker zijn dan de route via Schwägalp.

De angst van Schellingen voor file rondom Morsnenberg is inmiddels geweken. De douaneposten bij Tiefencastel zorgen er bovendien voor dat de controles efficiënt op de autotrein aansluiten. Een enkele reis met de autotrein kost 29,75 SF en is inmiddels voor iedereen iedereen gelijk. Touristen hoeven geen toeslag meer te betalen. De ChB heeft eveneens haar dienstregeling aangepast voor minder verkeer. De autotrein rijdt nu elk kwartier tussen 06:00 en 23:00 in beide richtingen. Tussen 23:00 en 06:00 rijdt er elk uur een nachtverbinding.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » do 04 apr 2013, 16:28

En hoe staat het met de kaart?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » ma 08 apr 2013, 15:44

De kaart moet opnieuw ingetekend worden en het land zal nu ook aansluiten op Tholenië. De hoofdstad en algemene zaken kan ik weliswaar kopiëren, maar alles heeft ooit vreemde dimensies gehad. Ik ben opzoek naar de juiste verhoudingen en deze te implementeren in een compleet nieuwe kaart. Steinmarken is namelijk een stuk kleiner geworden. ;)

Gisteren was ik overigens nog aan de voet van mijn landsberg:
Afbeelding
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » vr 03 mei 2013, 16:18

Steinmarkische LandesZeitung schreef:Fürst empfehlt Touristen höchstpersönlich mit neue Landkarte

ESTENBACH - Onze vorst gaat touristen hoogstpersoonlijk zelf touristische plekjes aanbevelen op de nieuwe landkaart die door het cartografische bedrijf Franz & Partner UG-mbH uit Surcuolm geproduceerd zal worden.

"Het idee kwam spontaan, nadat het cartografische bedrijf uit Surcuolm de opdracht had gekregen om een nieuwe officiële landskaart voor Steinmarken te produceren." meld onze Vorst gisteren aan het persbureau. "Ik heb ze benaderd om de kaart een vorstelijk sausje te geven, en daar zijn ze vol enthousiasme op in gegaan."

De eigenaar van het bedrijf, Franz B., is blij met de nieuwe opdracht. "Elke bezienswaardigheid wordt door onze experten beoordeeld en daarbovenop zullen we de speciale aanbevelingen van de vorst met een extra kroontje voorzien." Daarnaast worden volgens het bedrijf ook bezienswaardige wegen met panorama uitzichten gemarkeerd en zal er een 'Fürstenroute' door het land ontstaan.

Er zijn echter ook enkele sceptische reacties op het plan van de Vorst. "Op deze manier zullen de mooiste plekjes van ons land overspoeld worden door toeristen en zal de natuur en cultuur daaronder moeten lijden." aldus Jan Gerhau, adviseur van cultuur en landschap. Onze Vorst heeft echter laten weten dat dit niet het geval zal zijn. "De geheime plekjes zullen zeker niet overspoeld worden, aangezien het land vol zit met prachtige bezienswaardigheden. De touristen zullen zich makkelijk kunnen verspreiden en bovendien zal ik echt niet de rustigste plekjes aan het massatourisme opofferen. De bestemmingen met een bekende naam zullen eerder een magneet vormen dan de achteraf liggende boeren dorpjes."
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » vr 03 mei 2013, 16:45

Mmmh, die kaart zou ik zeker wel eens willen zien ;)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kaaiman » zo 01 sep 2013, 11:43

Conform dit bericht is bij dezen de geografische claim van Steinmarken komen te vervallen. Dit betekent dat andere gebruikers het grondgebied van Steinmarken mogen claimen. Indien dit gebeurt en Steinmarken wordt doorontwikkeld (nu nog 2 maanden te gaan tot overwoekering), dan zal Steinmarken dit op een andere locatie moeten doen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten