[FSM] Fürstentum Steinmarken

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

[FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » do 03 mar 2011, 17:34

Fürstentum Steinmarken

Algemene Informatie

Officiële naam
  • Fürstentum Steinmarken
Officiële Landscodes
  • FS
  • FSM
Officiële landstalen
  • Steinmanich
  • English
Hoofdstad
  • Estenbach
Staatshoofd
  • Vorst & Hertog Lothar Ferdinand II van Steinmarken (sinds 2000)
Inwoners
  • 5.293.000
Kantons
  • Bärenmark [BM]
  • Canyonlands [CL]
  • Chilcherbergen [CB]
  • Estenbach [EB]
  • Forggenland [FL]
  • Gösselsmark [GM]
  • Hemsedal [HD]
  • Languard [LA]
  • Neustift-Landschaft [NL]
  • Neustift-Stadt [NS]
  • Seiserwalden [SW]
  • Springdale [SD]
  • Sütigerwis [SW]
  • Wolfenschiessen [WS]
  • Yeagentach [YT]
Munteenheid
  • Steinmarkische Franken (afgekort: SF)
    SF 1,00 = € 1,25
Bruto binnenlands product
  • SF 52.300,00 per hoofd van de bevolking (2010)
Omzetbelasting
  • Laag: 5,00 %
  • Hoog: 15,00 %
Domeinnaam
  • .fs
Telefoon
  • +289
Eerste spoorlijn
  • 1888 (Estenbach - Silberhütte)
Eerste snelweg
  • 1985 (Estenbach - Neustift)
Buurlanden
  • Bundesrepublik Schellingen (oost)
Laatst gewijzigd door Frans op vr 14 sep 2012, 15:29, 5 keer totaal gewijzigd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » do 03 mar 2011, 17:56

Zo, da's aardig wat gegevens over Steinmarken. Maar hoe zit 't met de kaart? Ik wacht daar eigenlijk al een tijdje op...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door JeroenF1 » do 03 mar 2011, 18:01

Ik heb hier ergens gelezen dat 'ie er snel zou moeten zijn nu.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » do 03 mar 2011, 22:41

MandelSoft schreef:Maar hoe zit 't met de kaart?
Die is in ontwikkeling. Maar ik zal binnenkort eerst eens een kaart posten met de landsgrenzen, zodat dit geïntegreerd kan worden in de wereld van Atlantis. Op papieren kaarten heb ik het land al helemaal uitgetekend. Deze ben ik dus in Inkscape aan het overzetten met veel extra details.

Ik ben dan ook van plan om mijn kaart heel gedetailleerd te maken, zodat het kleinste weggetje erop kan. Verder komen er op de kaart toeristische bestemmingen én routes te staan en nog diverse andere details. Daarom duurt het wel even voordat ik de kaart helemaal af heb. Ik werk regio voor regio zodat ik een duidelijk overzicht heb over hetgeen dat ik ontwikkel.

Binnenkort volgt hier ook het politieke systeem en geschiedenis van Steinmarken. Ook informatie over verkeersregels, treinmaatschappijen, rijbewijzen etc. zal binnenkort gepost worden. En de vlag van Steinmarken ga ik binnenkort ook op de computer intekenen! 8-)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » do 03 mar 2011, 23:20

^^ Ik doe dat heel anders. Ik werk van grof naar fijn. Eerst alles uitwerken in grote lijnen en daarna steeds meer details toevoegen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door JeroenF1 » vr 04 mar 2011, 00:54

Die werkwijze geniet ook mijn voorkeur. Zo voorkom je een beetje dat je land in de vergetelheid raakt (zonder dat je er overal mee te koop loopt).
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » vr 04 mar 2011, 21:33

MandelSoft schreef:Eerst alles uitwerken in grote lijnen en daarna steeds meer details toevoegen...
Je bedoelt eerst de steden, snelwegen en rivieren inteken om dat later vervolgens gedetailleerd uit te tekenen? Opzich wel een goed idee. Ik zal het meenemen! ;)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Marcel » za 05 mar 2011, 11:31

Voor Frans heb ik een kentekensysteem opgezet. Met de weinige middelen die ik van hem heb gekregen heb ik er wat leuks uit weten te krijgen. De lettertype is ook het lettertype die men in Italië gebruikt (Italianplates 1999). Om e.e.a. leesbaar te houden in spoiler geplaatst.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afb 1:
EB=Kanton, A=Categorie voertuig (auto), de 4 cijfers registratienummer
CL=Kanton, L=Categorie voertuig (vrachtwagens en aanhangers), de 4 cijfers registratienummer
NS=Kanton, A=Categorie voertuig (auto), de 5 cijfers registratienummer
YT=Kanton, T=Categorie voertuig (Landbouwvoertuigen), de 2 cijfers registratienummer. Groene letters belastingvrij.
Het rondje is de zegel van het kanton (Net als in Duitsland waar de kreis (Emsland, Nordhorn ect) waar het voertuig is geregistreerd. Het zegeltje daaronder is de APK keuring. Met de registratie ga ik niet verder dan een maximum van 8 karakters. Dan wordt de plaat onleesbaar, en kan je bij een incident het nummer niet onthouden.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afb. 2:
Militaire voertuigen (alle categorieën: rupsvoertuigen, vrachtwagens, aanhangers, autos ect.).
M=Militair, G=Landmacht, de 5 cijfers een volgnummer.
M=Militair, L=Luchtmacht, de 4 cijfers een volgnummer.
M=Militair, M=Marine, de 4 cijfers een volgnummer
(Ik had graag tussen de eerste twee letters de vlag willen plaatsen van FS, helaas is deze niet beschikbaar)
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afb. 3:
SW=Kanton, 1000–1999, 10000–19999 = Politie, ME
NS=Kanton, 2000–2999, 20000–29999 = Brandweer
GM=Kanton, 3000–3999, 30000–39999 = Ambulance, Rode kruis, noodarts
NL=Kanton, 4000–4999, 30000–39999 = Katastrophenschütz (THW)
Mocht je meer ideeën hebben, laat het me weten ;)

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door JeroenF1 » za 05 mar 2011, 12:59

Mooi werk, complimenten! :)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » za 05 mar 2011, 20:05

Vlag

Afbeelding

Verklaring:
  • De kleuren van de vlag zijn al eeuwen oud en zijn waarschijnlijk rond het jaar 1000 vastgelegd. Er zijn diverse legendes die de kleuren van de vlag proberen uit te leggen. Dit is echter door wetenschappers en archeologen zeer moeilijk te verifiëren.
  • Over de bovenste zwarte balk doen zich heel veel legendes de ronde. De meeste gedachten gaan uit naar een oorlog die rond het jaar 0 moet zijn gestreden op het vaste land. Vele anderen beweren dat het land rond diezelfde tijd in een post-apocalyptische staat werd aangetroffen door de vroegere Gelperaden bevolking.
  • De middelste donkerblauwe balk staat zeer waarschijnlijk voor de zeer geneeskrachtige lucht waar Steinmarken al eeuwen lang om bekend staat. Tegenwoordig behoort de lucht van Steinmarken altijd nog tot de schoonste ter wereld. Om deze reden zijn er altijd nog zeer veel kuuroorden in Steinmarken te vinden.
  • Over de onderste zwarte balk bestaan evenveel legendes als over de bovenste zwarte balk. Aangenomend wordt dat het zwart voor de vruchtbare aarde staat, waarop veel planten perfect kunnen bloeien in de brandschone lucht (zie middelste balk) en de grond giftig is voor alle vormen van onkruid. Nog steeds is de aarde van Steinmarken zeer vruchtbaar en is het populair onder kwekers over de gehele wereld, waardoor het een groot export product is geworden.
  • De gouden lijntjes tussen de hoofdkleuren symboliseren de rijkdom en de schatten van Steinmarken. Deze gouden lijntjes zijn pas in het jaar 1702 toegevoegd aan de vlag, toen het land precies 1000 jaar geleden ontdekt was.
  • De kroon is van de familie Steinmørken die het land in 702 na Chr. heeft ontdekt en er een Vorstendom van heeft gemaakt. Volgens een legende is de kroon ontstaan in het jaar 1202 toen het precies 500 jaar geleden was dat het land werd ontdekt. Critici en wetenschappers schatten echter dat de ontstaansperiode rond het jaar 1500 ligt. Vooral omdat er in de geschiedenisboeken pas in 1545 voor het eerst over de Vorst van Steinmarken wordt gesproken.
Laatst gewijzigd door Frans op wo 09 mar 2011, 18:34, 8 keer totaal gewijzigd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » za 05 mar 2011, 21:02

Marcel schreef:Voor Frans heb ik een kentekensysteem opgezet. ... Mocht je meer ideeën hebben, laat het me weten
Eerste indruk van het systeem is erg goed! Vooral van het kanton zegel en APK keuring (zoals in Duitsland) ben ik erg gecharmeerd. Het kleurverschil bij belastingvrije voertuigen vond ik ook goed gevonden, alleen in Steinmarken bestaat er geen wegenbelasting. Alleen extreem milieuvervuilende voertuigen moeten een vorm van toeslag betalen om op de openbare weg te mogen rijden.

Aan het lettertype moet ik nog even wennen, maar is zeker niet slecht gekozen. Wellicht mogen de letters wel iets kleiner, zoals op de Zwitserse kentekens. In had in gedachte om een beetje de layout te gebruiken van Liechtenstein met de landcode gewoon groot geschreven. Na de landcode het kroontje (zoals in mijn vlag vermeld en zonder wapen eronder zoals bij Liechtenstein) en daarna alle andere gegevens.

Afbeelding
Voorbeeld kenteken van Liechtenstein.

Wellicht kan je met deze informatie een geupdate voorbeeld serie maken. ;)

Over het systeem ben ik zeer tevreden en kan ik verder op voortbouwen.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Marcel » za 05 mar 2011, 21:13

^^ Ok, maar dan wil ik wel eerst een (wegen)kaart zien met je kantons erop. Van daaruit kan ik verder breien.

Verder zal ik de groene plaat aanpassen.
Aan het lettertype moet ik nog even wennen, maar is zeker niet slecht gekozen. Wellicht mogen de letters wel iets kleiner, zoals op de Zwitserse kentekens. In had in gedachte om een beetje de layout te gebruiken van Liechtenstein met de landcode gewoon groot geschreven. Na de landcode het kroontje (zoals in mijn vlag vermeld en zonder wapen eronder zoals bij Liechtenstein) en daarna alle andere gegevens.
Ik denk dat het moeilijk gaat worden. In de door jouw genoemde voorbeeld in het privébericht kom ik dan uit op 9 karakters. Daartussen moet nog een afbeelding. Dan wordt het heel erg krap om een kenteken te fabriceren. Acht karakters, inclusief ruimte voor een afbeelding / zegels is bij mij het absolute maximum. Ik wil hier niet mee zegen dat het onmogelijk is, maar hou rekening mee dat wanneer een voertuig betrokken is bij een incident omstanders het kenteken makkelijk moeten kunnen onthouden.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » za 05 mar 2011, 21:25

Marcel schreef:Ok, maar dan wil ik wel eerst een (wegen)kaart zien met je kantons erop. Van daaruit kan ik verder breien.
Vanwege herziening van de kaart layout ben ik vanaf nu gestart met de definitieve uitwerking van de kaart van Steinmarken. Hierbij zal ik eerst de landsgrenzen duidelijk intekenen en de kantons grenzen die ik op papier al eerder had uitgetekend. Dit kan nog wel een poosje duren, maar zodra deze kaart aanwezig is breng ik je meteen op de hoogte. Wat dat betreft kunnen we inderdaad niet lekker verder voortborduren op het systeem, behalve dan de vastgestelde kanton afkortingen.
Marcel schreef:Dan wordt het heel erg krap om een kenteken te fabriceren. Acht karakters, inclusief ruimte voor een afbeelding / zegels is bij mij het absolute maximum.
Zou je hiervan alvast een voorbeeld kunnen maken, zonder op het systeem verder te breien? Dat geeft me alvast ideeën in hoe verre het systeem er straks uit moet komen te zien. Wellicht kan je me daarvan per PB een SVG file van meesturen, waarmee ik zelf ook creatief verder kan puzzelen totdat we een optimale layout hebben gevonden. ;)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 06 mar 2011, 14:53

Wegen & Maximumsnelheden

Fürstentum Steinmarken kent de volgende wegtypes:
  • A-wegen: Autobahnen
    S-wegen: Schnellstraßen
    H-wegen: Hauptstraßen
    K-wegen: Kantonale Straßen
    L-wegen: Lokale Straßen
Het auto(snel)wegen systeem van Steinmarken zit zeer gecompliceerd in elkaar. Als eerste wil ik me toespitsen op de verschillen statussen van de wegen en de maximumsnelheden.

Autosnelwegen
  • Adviessnelheid 150 km/h *
  • Minimaal 2x2 rijstroken mét vluchtstrook
  • Geen substandaard wegen
  • Volledig ongelijkvloers
  • Geen reguliere maximumsnelheid lager dan 150 km/h
  • Tolheffing op de meeste snelwegen
  • Alleen voertuigen toegestaan die minimaal 80 km/h kunnen halen
Autowegen
  • Maximumsnelheid 120 km/h
  • Enkelbaanse tracés mogelijk
  • Altijd vluchtstrook aanwezig (tenzij de autoweg status tijdelijk wordt opgeheven)
  • Volledig ongelijkvloers (tenzij de autoweg status tijdelijk wordt opgeheven)
  • Tolvignet verplicht
  • Alleen voertuigen toegestaan die minimaal 80 km/h kunnen halen
* De adviessnelheid geldt in de volgende gevallen als maximumsnelheid:
  • In alle tunnels (staat ook aangegeven)
  • Tijdens gladheid, regen of sterke windstoten
  • Auto's die geen 160 km/h kunnen halen
  • Sterk milieuvervuilende auto's
  • Campers
Zowel de A als de S-wegen kunnen een autosnelweg en/of autoweg status hebben. A-wegen hebben echter in alle gevallen altijd minimaal 2x3 rijstroken.

De A-wegen hebben een interregionaal belang.
De S-wegen hebben alleen een lokaal en/of regionaal belang.

H, K of L-wegen hebben in geen enkel geval een autosnelweg of autoweg status.
Enkelbaanse S-wegen kunnen eventueel tijdelijk de autoweg status verliezen (max. 1 km).

Op zowel de autosnelwegen als op de autowegen hebben de volgende voertuigen een aparte maximumsnelheid:
  • Vrachtwagens: 90 km/h
  • Bussen: 110 km/h
  • Aanhangers: 110 km/h
Laatst gewijzigd door Frans op di 04 sep 2012, 14:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 mar 2011, 14:56

Adviessnelheid 150km/h?! 8|
En bij regen en gladheid 150km/h maximum snelheid?! 8|

Knap gevaarlijk denk ik :o

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » ma 07 mar 2011, 21:26

Snelwegfreak schreef:Adviessnelheid 150km/h?!
En bij regen en gladheid 150km/h maximum snelheid?!
In Steinmarken is de vrijheid op de snelweg sinds jaar en dag aan haar burgers toevertrouwd. Er gebeuren naar verhouding zeer weinig ongelukken in Steinmarken, omdat veel automobilisten die vrijheid juist benutten. Uiteraard is het niet verstandig om bij ijzel 150 km/h te gaan rijden. ;)

Overigens wil de kaart van Steinmarken nog niet erg vlotten. Ik ben op het ogenblik meer bezig met het uitwerken van de exacte geschiedenis en economie van Steinmarken. Eigenlijk moet ik de prioriteiten eerst eens bij de kaart neer zetten. :S
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » ma 07 mar 2011, 21:28

Ik heb nu een hoogtekaart gemaakt van Schellingen. Het strekt zich ook uit naar een deel van Steinmarken. Kan je jouw kaart nog daarop aanpassen?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » ma 07 mar 2011, 21:36

^^
Grappig dat je ongeveer hetzelfde hebt uitgewerkt als wat ik in gedachte had. Alleen liggen er bij mij ten noord-westen van de Bartenzee ook heuvels die later in het noorden van Steinmarken uitgroeien tot hoge bergen van ca. 4500 meter. Maar die hoge bergen komen lang niet meer op de kaart van jou te staan. ;)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door sirdanilot » ma 07 mar 2011, 23:48

Mijn land zal niet aan Steinmarken grenzen, maar toch zou ik een globale kaart wel op prijs stellen. Wellicht kan er een transitroute door Schellingen richting Steinmarken gepland worden.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » di 08 mar 2011, 00:00

sirdanilot schreef:Wellicht kan er een transitroute door Schellingen richting Steinmarken gepland worden.
Krijgt jou land ook internationale C-nummers? Overigens heeft Schellingen diverse transitroutes. Dat moet geen probleem zijn. ;)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door sirdanilot » di 08 mar 2011, 00:40

Frans schreef:
sirdanilot schreef:Wellicht kan er een transitroute door Schellingen richting Steinmarken gepland worden.
Krijgt jou land ook internationale C-nummers? Overigens heeft Schellingen diverse transitroutes. Dat moet geen probleem zijn. ;)
Of C-nummers zullen worden bewegwijzerd zal later worden beslist. Ik geef echter de voorkeur aan het bewegwijzeren van enkele belangrijke transitroutes, dan om echt een continentaal wegennetwerk te hebben. Waarschijnlijk zal dit dus ontaarden in dat sommige C-nummers zullen worden weggelaten. Maar zoals ik al zei, dit is van later zorg.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » di 08 mar 2011, 22:42

Kaart

Eindelijk is hier dan de eerste verkleinde versie van m'n landkaart inclusief de locatie van de hoofdstad Estenbach. Het was een behoorlijk werk om de grenzen van papieren tekeningen (ca. 20 A4'tjes) over te trekken, maar het is gelukt! Ten zuiden van Steinmarken ligt de zee. Aan de westkant, oostkant en noordkant liggen andere landen (waarvan Schellingen ten zuid-oosten van Steinmarken definitief is vastgesteld). De zee en de andere landsgrenzen zijn in Inkscape al wel ingetekend, maar voor m'n landsvorm effect heb ik deze nu even buiten beschouwing gelaten.

Afbeelding
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » di 08 mar 2011, 23:17

Ah, mooi! Die kan ik dus bij de centrale kaart toevoegen ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Theodoor » di 08 mar 2011, 23:23

Hoe zit het trouwens met Republiek Hanzeland leeft dat nog?
Of is er nog een plekje vrij boven Dralité?

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » wo 09 mar 2011, 18:39

^^
Republiek Hanzenland is inderdaad helemaal op de achtergrond geraakt. Mijn prioriteiten liggen nu eerst geheel bij Steinmarken. De kaart van Hanzenland op het eiland Dralité heb ik al helemaal uitgewerkt. Ik zit te twijfelen wat ik met Hanzenland ga doen. In de uitverkoop doen of later alsnog uitwerken. Het gedeelte van Hanzenland op Dralité kan de overkoper óf later ik alsnog gebruiken. Ook is er de mogelijkheid dat jij dat stukje eiland overneemt of dat ik het aan Steinmarken toevoeg. Daar moeten we dus nog even over praten. ;)
MandelSoft schreef:Ah, mooi! Die kan ik dus bij de centrale kaart toevoegen
Ik ben benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien!

Mijn vlag heb ik overigens ook nog iets aangepast. De metaalkleur goud heb ik nu tussen de andere kleuren in toegevoegd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten