[FSM] Fürstentum Steinmarken

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 15 jan 2012, 22:55

Op het ogenblik ben ik helaas niet zo actief op het geofictie forum, maar de ideeën voor Steinmarken bruisen dagelijks in mijn hoofd. Binnenkort komt er nadere informatie m.b.t. de tol in Steinmarken. Het vignet zal waarschijnlijk afgeschaft worden i.v.m. fraudegevoeligheid. Diverse snelwegen zullen worden geprivatiseerd, waar vervolgens tol opgeheven zal worden d.m.v. gesloten tolsysteem. Op deze manier kan het snelwegennetwerk versneld uitbreiden.
MandelSoft schreef:Zeg Frans, wanneer komt nu eindelijk eens de kaart van Steinmarken? Daar wacht ik eigenlijk nog steeds op...
Dat is natuurlijk de hamvraag. Misschien moet ik eerst maar eens een kleine kaart maken van het land. Ik ben te gedetailleerd bezig. Dat is denk ik niet goed. Later zal ik per regio of departement een kaart maken.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » zo 15 jan 2012, 23:35

Begin eerst maar eens met een grove kaart met alleen de grootste steden. Ik ben ook zo te werk gegaan. Van daaruit ben ik steeds verder gaan detailleren...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 jan 2012, 07:59

Inderdaad. Een kaart heeft in mijn opzicht onderhand toch wel meer te bieden dan tol/vignetregelingen. Daar zou ik dan ook mijn focus op leggen ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » ma 16 jan 2012, 22:50

Ik ben ook erg benieuwd naar een globale kaart. Die hoeft trouwens helemaal niet definitief te zijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegenkenner » do 26 jan 2012, 21:32

Frans,
Wat is de religie van deze staat en de intensiteit?

Ook ben ik benieuwd naar de snelwegen in dit nogal grote land. :B
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Rob » wo 28 mar 2012, 21:18

Is het niet een beetje onrealistisch dat een maar iets meer dan 5 miljoen mensen in zo'n groot land
Vergelijking : Steinmarken is 4x zo groot als Schellingen en Schellingen heeft 24 miljoen inwoners ........

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » wo 28 mar 2012, 21:23

Frans is al een tijdje niet actief geweest op atlantis, misschien zullen we het nooit weten
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » do 29 mar 2012, 11:15

Rob schreef:Is het niet een beetje onrealistisch dat een maar iets meer dan 5 miljoen mensen in zo'n groot land
Vergelijking : Steinmarken is 4x zo groot als Schellingen en Schellingen heeft 24 miljoen inwoners ........
Schellingen is dan ook een stuk dichter bevolkt land en is ook vlakker van aard. Steinmarken kent daarentegen vrij bergachtige en ruige gebieden, die relatief afgelegen liggen. Het is dan ook niet voor niets dat het grootste deel van het Steinmarkse binnenland vroeger bekend stond als het Niemandsland.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » vr 04 mei 2012, 13:42

En er komt weer leven in de brouwerij... Ook al is er op het forum in de laatste tijd weinig gebeurd, toch heb ik op de achtergrond veel nagedacht hoe ik Steinmarken meer gezicht ga geven. *We're back...*
Koen schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar een globale kaart. Die hoeft trouwens helemaal niet definitief te zijn.
Ik ga binnenkort een globale kaart posten, waarop de belangrijkste steden, rivieren, spoorlijnen en wegverbindingen op vermeld staan. Daarna ga ik kijken hoe ik meer gedetaileerd aan de slag kan gaan, want...
Snelwegfreak schreef:Frans kennende levert hij liever alleen kwaliteitswerk en post hij geen kaart tot hij tot in de puntjes perfect is
Daarmee heeft Snelwegfreak een punt. :p
MandelSoft schreef:Steinmarken kent daarentegen vrij bergachtige en ruige gebieden, die relatief afgelegen liggen. Het is dan ook niet voor niets dat het grootste deel van het Steinmarkse binnenland vroeger bekend stond als het Niemandsland.
Dat klopt inderdaad. Bovendien zijn de bergen ook relatief hoog en zijn er diverse lange tunnels in Steinmarken. Er zijn bovendien slechts weinig grote steden in Steinmarken te vinden. De hoofdstad Estenbach ligt op een ronde berg en is jarenlang geleden door zijn image en idealistisch uiterlijk als hoofdstad verkozen. Neustift is de grootste stad van Steinmarken en ligt in het vlakkere gedeelte in het zuiden, waar ook veruit de meeste mensen wonen. Daarnaast heeft elk kanton een hoofdstad, maar voor de rest zijn er geen echte steden te vinden. Bovendien zijn soms de hoofdsteden van kantons ook kleine (maar gemoedelijke) stadjes. Wel zijn er relatief veel kleine dorpen in Steinmarken, waardoor slechts weinig mensen echt eenzaam leven. Het midden van Steinmarken is echter behoorlijk onbewoond, in kanton Canyonlands. Het noorden en zuiden van Steinmarken is echter wel min of meer goed bewoond.
Snelwegenkenner schreef:Wat is de religie van deze staat en de intensiteit?
Dat leg ik in mijn volgende bericht uit. ;)
Laatst gewijzigd door Frans op vr 04 mei 2012, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » vr 04 mei 2012, 13:48

Geloof en Spiritualiteit

Doordat Steinmarken altijd en nog steeds afgelegen heeft gelegen, hebben weinig religies de kans gekregen om zich te verbreiden. Steinmarken heeft daardoor nooit de Paus uit Rome gedient en de Islam en verdere Oosterse godsdiensten hebben het land nooit bereikt.

Men gaat er min of meer vanuit dat Steinmarken rond de geboorte van Christus in een post-apocalyptische staat is aangetroffen door de zogenaamde "Gelperaden" bevolking. Waar de Gelperaden precies vandaan komen is onbekend, maar men gaat uit van een groep mensen die uit noordelijk Amerika zijn overgekomen. Zij hebben echter verborgen informatie gevonden van een zeer ver ontwikkelde bevolking die Steinmarken waarschijnlijk voor het post-apocalyptische tijdperk hebben bewoond. Er zijn boeken gevonden met soort van elektrische tekeningen. De huidige wetenschappers gaan er vanuit dat alle mensen (en daarmee de complete beschaving) is omgekomen door een nucleaire winter. Dat zou ook meteen de legende verklaren dat het land door de Gelperaden in een post-apocalyptische staat is aangetroffen. Er is immers ook een boek gevonden met tekeningen die duiden op nucleaire expirimenten, maar zeker is daarvan niemand. Diverse symbolen die in de boeken zijn gevonden gaan zowel theologen als wetenschappers ervanuit dat ze de God van Noach hebben geëerd.

De familie Steinmørken hebben vanuit het huidige Zwitserland de christelijke waarden en normen meegenomen, maar hebben zich altijd al afgezet tegen de Paus en de kerk van Rome. Met die instelling hebben ze het toenmalige Steinmarken ook onder hun hoede genomen. Er wordt nu min of meer vanuit gegaan dat de mensen destijds zelf de vrijheid hadden hoe ze hun geloof kleur gingen geven, mits dat conform de levenswijze van Jezus was. Op deze levenswijze is de kerk van Steinmarken gebaseerd. Er hebben zich dan ook geen verdere afsplitsingen voorgedaan, omdat men geen belang had om het 'anders' te willen geloven, omdat er geen 'zuilen' en/of 'hokjes' werden gecreërd. De mensen konden, en kunnen overigens nog steeds, het goed met elkaar vinden. Dat heeft zich niet alleen op spritiueel gebied beperkt, maar ook in het gewone dagelijks leven. Er wordt gestreefd naar een soort 'paradijs' en zaken als oorlog zijn "not done".

De huidige kerk van Steinmarken voelt zich diep verbonden met andere christenen over de gehele wereld, maar probeert zich ver van bijgekomen regeltjes en gewoontes te houden die andere kerken in de wereld eropna gehouden hebben. Doordat men in Steinmarken geen behoefte heeft in iets anders, hebben ook in deze moderne tijd niet alsnog andere religies de kans gekregen om zich te kunnen introduceren.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » vr 04 mei 2012, 15:20

Leuk dat je weer terug bent op Atlantis! :D

De Kerk is dus erg vrij op Steinmarken. Zo had Christus het waarschijnlijk ook bedoeld.

Hoe is die nucleaire winter eigenlijk ontstaan? Rond het begin van onze jaartelling was het namelijk onmogelijk dat een beschaving zo ver was dat ze zelf kernsplijting konden veroorzaken. Misschien is er een radioactieve meteoriet neergestort?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » vr 04 mei 2012, 16:26

Een meteoriet lijkt mij ook waarschijnlijker dan een nucleaire winter. Een nucleaire winter zou op een veel grotere schaal effect moeten hebben, en dat is hier niet het geval. Je zou zo iets kunnen krijgen als wat er in Siberië is gebeurd in 1908; een meteoriet ontplofte in de lucht en in een straal van honderden kilometers waren alle bomen geveld. Een soortgelijke astroïde slaat statistisch gezien eens in de honderd jaar in.

Nog waarschijnlijker is een hevige vulkaanuitbarsting (zoals Mt. St. Helens of de Krakatau). Hierbij zou je een grote aswolk en een allesverwoestende brand kunnen krijgen. Vulkanisme lijkt mij in Borealië niet onwaarschijnlijk; het ligt namelijk op een gebied waar twee aardplaten botsen.

Beide scenario's leiden tot een post-apocalyptische staat van het land en zijn nog steeds vrij spectaculair. Echter zijn voor beide scenario's geen ingewikkelde en onwaarschijnlijke verklaringen nodig. Een verontwikkelde beschaving lijkt mij onwaarschijnlijk. Misschien heb je hier wel een soort van Atlantis-legende (what's in a name!) te pakken. Wellicht zou het wel zo kunnen zijn dat de vorige beschaving vrij ontwikkeld was tot laten we zeggen het niveau van de Egyptenaren of de Romeinen. Het zou best kunnen dat een grote brand of een andere grootschalige natuurramp ze van de kaart hebben geveegd.

Onder de Nagaskiërs stond Midden-Steinmarken bekend als Nymolan (Niemandsland) tot na zo'n 1500 n Chr. Hoewel het al eeuwen niet meer in post-apocallypitische staat verkeerde (het bos was alweer terug), ging men daar niet wonen. Volgens legendes was dit gebied "vervloekt" of "bracht het ongeluk" (mede door de grote ramp die er rond de jaartelling heeft plaatsgevonden). Een enkeling waagde zich in dit gebied, maar voor de rest was er niemand.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » vr 04 mei 2012, 17:04

Ik snap niet goed hoe de oude inwoners van Steinmarken (voor de Gelperaden) de christelijke (en joodse) god konden eren, aangezien die beschaving duizenden kilolmeters ver er van verwijderd lag! Misschien Joodse kolonisten?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » za 05 mei 2012, 11:06

MandelSoft schreef:Een meteoriet lijkt mij ook waarschijnlijker dan een nucleaire winter. Een nucleaire winter zou op een veel grotere schaal effect moeten hebben, en dat is hier niet het geval. Je zou zo iets kunnen krijgen als wat er in Siberië is gebeurd in 1908; een meteoriet ontplofte in de lucht en in een straal van honderden kilometers waren alle bomen geveld. Een soortgelijke astroïde slaat statistisch gezien eens in de honderd jaar in.
Het verhaal is slechts een volkslegende. Jouw verklaring over een meteoriet of grote vulkaanuitbarsting is inderdaad veel waarschijnlijker. Desalniettemin zijn volkslegendes vaak spannend en typeren een land voor een gedeelte.
MandelSoft schreef:Onder de Nagaskiërs stond Midden-Steinmarken bekend als Nymolan (Niemandsland) tot na zo'n 1500 n Chr. Hoewel het al eeuwen niet meer in post-apocallypitische staat verkeerde (het bos was alweer terug), ging men daar niet wonen. Volgens legendes was dit gebied "vervloekt" of "bracht het ongeluk" (mede door de grote ramp die er rond de jaartelling heeft plaatsgevonden). Een enkeling waagde zich in dit gebied, maar voor de rest was er niemand.
Precies, want het gedeelte van het huidige Steinmarken dat grenst aan Schellingen is behoorlijk afgelegen. Vooral het noorden en midden. In het zuiden tegen de zee aan wonen tegenwoordig wel behoorlijk wat mensen.
HAFRABAisfun schreef:Ik snap niet goed hoe de oude inwoners van Steinmarken (voor de Gelperaden) de christelijke (en joodse) god konden eren, aangezien die beschaving duizenden kilolmeters ver er van verwijderd lag! Misschien Joodse kolonisten?
Nou ja, één verklaring kan simpel zijn: Noach had drie zonen (Sem, Cham en Jafet) en drie schoondochters. Die hebben zich na de zondvloed over de rest van de aarde verspreid. Sem is waarschijnlijk de voorvader geweest van de Joden, Arabieren en Aziaten. Over Jafet gaat men er vanuit dat hij de voorvader was van de Europeanen en de mensen die in Amerika woonden (o.a. Indianen), alvorens het door de Europeanen ontdekt werd. Ten slotte gaat men er min of meer vanuit dat Cham de voorvader van de Afrikanen moet zijn. Kortom: Zeker is het allemaal niet, maar als je deze beweringen aanneemt kan het dus goed zijn dat het volk dat voor de post-apocallypitische tijdperk in Steinmarken heeft gewoond op die manier de God van Noach aanbaden.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » za 05 mei 2012, 14:11

En wat als je nu zegt dat Noach nooit bestaan heeft, dan valt die hele mooie theorie uit elkaar.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door sirdanilot » zo 06 mei 2012, 15:37

Frans schreef:Geloof en Spiritualiteit

Doordat Steinmarken altijd en nog steeds afgelegen heeft gelegen, hebben weinig religies de kans gekregen om zich te verbreiden. Steinmarken heeft daardoor nooit de Paus uit Rome gedient en de Islam en verdere Oosterse godsdiensten hebben het land nooit bereikt.

Men gaat er min of meer vanuit dat Steinmarken rond de geboorte van Christus in een post-apocalyptische staat is aangetroffen door de zogenaamde "Gelperaden" bevolking. Waar de Gelperaden precies vandaan komen is onbekend, maar men gaat uit van een groep mensen die uit noordelijk Amerika zijn overgekomen. Zij hebben echter verborgen informatie gevonden van een zeer ver ontwikkelde bevolking die Steinmarken waarschijnlijk voor het post-apocalyptische tijdperk hebben bewoond. Er zijn boeken gevonden met soort van elektrische tekeningen. De huidige wetenschappers gaan er vanuit dat alle mensen (en daarmee de complete beschaving) is omgekomen door een nucleaire winter. Dat zou ook meteen de legende verklaren dat het land door de Gelperaden in een post-apocalyptische staat is aangetroffen. Er is immers ook een boek gevonden met tekeningen die duiden op nucleaire expirimenten, maar zeker is daarvan niemand. Diverse symbolen die in de boeken zijn gevonden gaan zowel theologen als wetenschappers ervanuit dat ze de God van Noach hebben geëerd.

De familie Steinmørken hebben vanuit het huidige Zwitserland de christelijke waarden en normen meegenomen, maar hebben zich altijd al afgezet tegen de Paus en de kerk van Rome. Met die instelling hebben ze het toenmalige Steinmarken ook onder hun hoede genomen. Er wordt nu min of meer vanuit gegaan dat de mensen destijds zelf de vrijheid hadden hoe ze hun geloof kleur gingen geven, mits dat conform de levenswijze van Jezus was. Op deze levenswijze is de kerk van Steinmarken gebaseerd. Er hebben zich dan ook geen verdere afsplitsingen voorgedaan, omdat men geen belang had om het 'anders' te willen geloven, omdat er geen 'zuilen' en/of 'hokjes' werden gecreërd. De mensen konden, en kunnen overigens nog steeds, het goed met elkaar vinden. Dat heeft zich niet alleen op spritiueel gebied beperkt, maar ook in het gewone dagelijks leven. Er wordt gestreefd naar een soort 'paradijs' en zaken als oorlog zijn "not done".

De huidige kerk van Steinmarken voelt zich diep verbonden met andere christenen over de gehele wereld, maar probeert zich ver van bijgekomen regeltjes en gewoontes te houden die andere kerken in de wereld eropna gehouden hebben. Doordat men in Steinmarken geen behoefte heeft in iets anders, hebben ook in deze moderne tijd niet alsnog andere religies de kans gekregen om zich te kunnen introduceren.

Dit lijkt allemaal erg fantasierijk en idealistisch. Maar goed, het is tenslotte geofictie waar we mee bezig zijn.

Het idee van een alternatieve historie is altijd het leukst als je zo min mogelijk hoeft te veranderen. Zo realistisch mogelijk, dus. Het lijkt heel erg vergezocht een een joodse beschaving in atlantis te hebben in tweeduizend voor christus (en dat is het ook wel), maar dit is een leuke manier om dat te doen: de Sumeriërs zijn een vrij mysterieus volk uit Mesopotamië dat al zeer beschaafd was rond 4000 voor christus. De oorsprong van hun taal is niet bekend en ook hun etnische afkomst niet. Aangezien dit niet al te ver van de Hebreeën af is (Abraham kwam uit Ur der Chaldeeën, ook in Mesopotamië; ook het paradijs lag hier, volgens de overlevering) kun je misschien iets leuks verzinnen waardoor een groep Joden en Sumeriërs de God van Israël aanbaden en om één of andere reden naar Atlantis gingen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » zo 06 mei 2012, 17:44

Ur was een Sumerische stad, en zo mysterieus zijn ze nu ook weer niet. Hun schrift (het spijkerschrift) kunnen we vertalen en alhoewel ze het eerste volk op aarde waren die in steden en dorpen gingen wonen, is dat allemaal redelijk logisch gegaan. (van stam naar dorp naar stadstaat met koning). De bijbel zegt dat abraham uit Ur kwam, wat in die tijd een soort wereldstad was, maar dat wil nog niet zeggen dat ze de joods/christelijke/islamitische god aanbaden (overigens vind ik de bijbel nu ook niet weer de meest betrouwbare bron als het op histrosiche zaken en gebeurtenissen aankomt). Hun godsdienst was polytheïtisch en leek sterk op die van de Babyloniërs. De Chaldeeërs kwamen pas veel later.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 06 mei 2012, 20:17

sirdanilot schreef:Het idee van een alternatieve historie is altijd het leukst als je zo min mogelijk hoeft te veranderen. Zo realistisch mogelijk, dus. Het lijkt heel erg vergezocht een een joodse beschaving in atlantis te hebben in tweeduizend voor christus (en dat is het ook wel)
Heb je toevallig ooit wel eens verhalen gelezen over Atlantis en de ver gevorderde kennis en ontwikkelingen? Zo heel onrealistisch voor een land dat bij de 'Atlantis' eilanden hoort is dat dus niet.
sirdanilot schreef:Dit lijkt allemaal erg fantasierijk en idealistisch. Maar goed, het is tenslotte geofictie waar we mee bezig zijn.
Zo heel erg fantasierijk is het niet. Je kan bepaalde zaken duidelijk terug meten tot het moment dat de Gelperaden het huidige land Steinmarken ontdekt hadden. Nogmaals: Alles wat daarvoor zich heeft afgespeeld is een legende en mag dus voor een gedeelte fantasierijk zijn. De Gelperaden is overigens een volk dat waarschijnlijk vanuit het huidige Amerika is over komen varen. De echte meetbare geschiedenis van Steinmarken is dus ook min of meer pas echt begonnen na de ontdekking door de familie Steinmarken in 702 na Chr.

Ten tweede: De complete legende van Atlantis was idealistisch. Er zijn bovendien nog steeds oude volken / stammen die in harmonie met elkaar leven. De complete bevolking van Steinmarken is uit de Gelperaden en familie Steinmørken voortgekomen. Als de Gelperaden vroeger al in harmonie met elkaar geleefd hadden, dan heeft zich dat alleen verder ontwikkeld. Bovendien is Steinmarken een bergachtig land, waar oorlog voeren geen eens makkelijk en/of aantrekkelijk is. En waarover had men oorlog te voeren? Er was plek zat voor iedereen.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » zo 06 mei 2012, 20:22

Het is nu eenmaal zeer menselijk om oorlog te voeren en dingen in te pikken van anderen, of om de macht te grijpen. Oorlogen vullen meer dan de helft van de menselijke geschiedenis en is geen enkele plek op de wereld waar er nog nooit oorlog is gevoerd, behalve de noord- en zuidpool.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 06 mei 2012, 20:46

Je gaat er al min of meer vanuit dat er nooit oorlog heeft plaats gevonden, maar dat weet je helemaal nog niet. ;)

Na de ontdekking van het land in 702 na Chr. heeft zich echter nooit een burgeroorlog afgespeeld. Een oorlog verliep steeds tegen een ander 'volk' dan wel land. Meer geschiedenis zal je later in dit topic wel ervaren.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » zo 06 mei 2012, 23:19

Inmiddels ben ik écht begonnen met een kleine kaart (op A4-formaat in Inkscape) van Steinmarken. :)

Later ga ik per kanton een gedetailleerde kaart uitbrengen...
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » ma 07 mei 2012, 00:25

Ik ben benieuwd naar de kaart! :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kaaiman » ma 07 mei 2012, 11:41

Goed om te lezen dat je de draad weer hebt opgepakt. Ik zie uit naar je kaart! :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

jms
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:55

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door jms » zo 03 jun 2012, 15:45

Hallo Frans

Zouden wij (Floepie, Wybe21 en ik (jms)) een land mogen beginnen aan de westkant van jouw land, zeg maar op de plek van voormalig Waffen.

Groet Jan
Groet,

Jan

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » di 12 jun 2012, 14:48

In principe is het gebied ten westen van Steinmarken vrij beschikbaar. Met de kaart ben ik nog bezig, alhoewel de landsgrenzen al wel vast liggen. Die kan ik je per .SVG bestand ter beschikking stellen. Voel je vrij om mijn nieuwe 'buurland' te worden. Ik ben benieuwd wat voor soort land aan Steinmarken komt te liggen. :)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten