[FSM] Fürstentum Steinmarken

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
jms
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:55

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door jms » di 12 jun 2012, 14:53

Het zal een westers normaal land worden we zullen de openingspost over enkele uren online zetten.
Groet,

Jan

wybe21
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 15:53

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door wybe21 » di 12 jun 2012, 16:54

Ik wil graag beginnen een kaart te maken van jouw nieuwe buurland.
Kan ik de .SVG toegemaild krijgen? Ik stuur je wel een PB met mijn e-mail adres.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » do 14 jun 2012, 09:36

^^ Ik heb een PM gestuurd met info. ;)
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » do 14 jun 2012, 10:55

Steinmarkische LandesZeitung schreef:Freund Boras jetzt auch in Steinmarken

WINTERBERG - In het kroningkrijk der Nederlanden was @migo-boras al een berucht project. Nu komt eenzelfde camera systeem ook naar Steinmarken. De fabrikant uit Neustift geeft aan dat het systeem in september al volledig operationeel zal zijn.

Al sinds 2000 heeft de firma OMEGA-SYSTEMS uit Neustift een concept van het camerasysteem verkocht aan Nederland. De bouw en uitwerking van het systeem had verder niet in Steinmarken plaatsgevonden. Dankzij het succes dat in Nederland is geboekt heeft OMEGA-SYSTEMS nu een nieuwe generatie ontwikkeld die meer kan en meer ziet. Het beestje mag zich nu @migo-boras 2nd Generation noemen. "Dit is zo'n geweldig product dat we moeten invoeren. De duur van grenscontroles zullen met 75% kunnen worden ingekort!" - aldus onze Vorst.

Big Brother is watching you
Binnen een paar seconden heeft onze vriend Boras een profiel van de desbetreffende auto gemaakt. Elke auto krijgt een bepaald risico factor toegewezen. De douanier kan direct zien waarop hij moet controleren. Migo struint het complete overheidsregister af en ook het internet, waarna een risicofactor wordt berekend inclusief punten die kritisch zouden kunnen zijn. Nadere informatie over de persoon wordt uit privacy redenen nooit aan de douaniers getoont. Dat houdt de nieuwe @migo-boras strikt geheim.

Gezichtsherkenning
Niet alleen op basis van de kenteken gegevens wordt informatie opgezocht, maar ook op basis van het gezicht van de bestuurder en eventuele bijrijder. Bovendien kan het systeem gezichtsuitdrukkingen lezen. Als Migo merkt dat iemand zenuwachtig en/of gespannen is, dan krijgt de desbetreffende auto automatisch een hoger risicofactor toegewezen.

Privacy ligt niet op straat
"Dit systeem is juist super geschikt, omdat het aan mensen geen enkele gevoelige gegevens laat zien. Hij wijst alleen de mensheid op het gevaar en risico's." - aldus Prof. Dr. Zimmermann von OMEGA-SYSTEMS. "Zelfs ik zou niet willen dat de douaniers meteen mijn Facebook profiel en salaris kunnen inzien. Dat gaat niemand wat aan! En juist met deze drive konden wij een systeem ontwikkelen dat veilig is in beide opzichten. Aan de ene kant voor de staat en aan de andere kant voor de automobilist." Welke gegevens @migo-boras 2nd Generation precies controleert houdt OMEGA-SYSTEMS liever geheim. "Behalve onze Vorst is niemand daarvan op de hoogte. Zelfs het hoofd van de douane niet." - aldus Zimmermann.

Het systeem zal eerst ingevoerd worden bij alle grote grensovergangen. Daarna zal het ook op lokale wegen worden ingevoerd. De gezichtsherkenningsmodule zal ook worden toegepast in grensoverschrijdende skigebieden.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » di 04 sep 2012, 14:27

Steinmarkische LandesZeitung schreef:Tempolimit auf Autobahnen?

FREDERIKSHAFEN - De groene partij van Steinmarken (GrünStein) wil een algemene maximumsnelheid invoeren van 120 km/h op alle snelwegen, met als doel een schoner klimaat en vooral minder verkeersslachtoffers. Het plan is echter op grote weerstand gestoten onder de overige politieke partijen.

"We zijn een ontzettend groot land met weinig bevolking. Snelle verplaatsingen zijn absoluut van levensbelang voor onze economie." - sprak de directeur van de Steinmarkische Automobil Club (SAC) afgelopen zaterdag. Hij rekent op grote steun van de Vorst. "De meeste verkeersslachtoffers vallen binnen de bebouwde kom. Waarom maakt de GrünStein partij zich ineens zo druk? Er is geen reden voor paniek. De snelwegen van Steinmark behoren tot de veiligste van de wereld."

De tolmaatschapijen hebben ook meteen boos gereageerd naar GrünStein. "Dit is echt waanzin. Wij bouwen de beste snelwegen met een ontwerpsnelheid van 180 km/h en dan nog is het niet goed genoeg? Puur symboolpolitiek voor de rest van de wereld! De automobilist is onze klant. Die gaan we niet teleurstellen. Politiecontroles gaan we dan ook niet zomaar toestaan, want tolwegen zijn ons privaatbezit."

Op het ogenblik heeft Steinmarken op de autosnelwegen een adviessnelheid van 150 km/h. De Vorst heeft zich tot op heden nog niet geuit over dit onderwerp. Wel gaan er geruchten rond dat de maximumsnelheden juist worden verhoogd buiten de bebouwde kom en verlaagd binnen de bebouwde kom.
Laatst gewijzigd door Frans op di 04 sep 2012, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kathor » di 04 sep 2012, 16:15

wel persoonlijk ben ik geen voorstander van 150 km/h. Maar je snel verplaatsen in een groot Dunbevolkt land is een must. Mocht ik met hetzelfde probleem zitten zou ik de snelheid laten op 150 km/h in de Dunbevolkte regio's en 120-130 in de Drukker bevolkte regio's rond grote steden en aan de kusten.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » di 04 sep 2012, 22:35

^^
In Steinmarken geldt een adviessnelheid van 150 km/h, zoals Duitsland dit ook kent met ongeveer dezelfde randvoorwaarden. Bij een ongeluk met hogere snelheden kan je deels of geheel verantwoordelijk worden gesteld. Mocht je echter 300 km/h willen rijden, dan is dat verder wel toegestaan, zolang je maar geen ongelukken veroorzaakt. De ontwerp-snelheid van de meeste autosnelwegen ligt officieel bij 180 km/h.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » wo 05 sep 2012, 17:45

Niet iedereen is een F1-coureur. Daarom is een adviessnelheid van 150 km/h erg hoog. De adviessnelheid zou beter op 120/130 kunnen liggen en de maximumsnelheid onbeperkt.

En Steinmarken is toch een bergachtig land? Hoe kun je dan met 150 km/h over de snelweg rijden?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegfreak » wo 05 sep 2012, 19:37

Dat lijkt mij ook erg stug (en vooral erg snel). In Benjiland was er een proef met van 6-19h 130 km/h als maximum en daarbuiten onbeperkt. Die proef is stopgezet en zal niet meer worden ingevoerd.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » wo 05 sep 2012, 23:57

Koen schreef:En Steinmarken is toch een bergachtig land? Hoe kun je dan met 150 km/h over de snelweg rijden?
Dat klopt, maar de officiële snelwegen zijn speciaal voor 180 km/h ontworpen met minimale stijgingen en/of dalingen. Bochten zijn gedeeltelijk schuin opgezet, waarbij de buitenbocht iets hoger ligt dan de binnenbocht (Steilkurve / Banked turn). Daarnaast moeten snelwegen verplicht een 2x3 rijstroken configuratie hebben mét vluchtstrook in beide rijrichtingen. Naast de Autobahnen bestaan er ook een heel aantal Schnellstraßen met een maximumsnelheid van 120 km/h. Dit betreffen als het ware de 2x2 snelwegen en kunnen ook deels enkelbaans zijn uitgevoerd bij tunnels en dergelijke.
Koen schreef:Niet iedereen is een F1-coureur. Daarom is een adviessnelheid van 150 km/h erg hoog. De adviessnelheid zou beter op 120/130 kunnen liggen en de maximumsnelheid onbeperkt.
Het staat iedereen vrij om langzamer dan de adviessnelheid te rijden, doch op de autosnelwegen geldt op de middelste en linkerrijstrook een minimumsnelheid van 100 km/h.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » do 06 sep 2012, 08:15

Hoe zit het dan met trucks, auto's met caravans of aanhangers of kleine, niet zo krachtige auto's? Die halen de 150 niet eens, soms niet eens de 100. Dan krijg je op de Autobahn zelfs als je onder de adviessnelheid zit grote snelheidsverschillen. Dat lijkt mij niet erg veilig...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kaaiman » do 06 sep 2012, 15:20

Frans schreef:de officiële snelwegen zijn speciaal voor 180 km/h ontworpen met minimale stijgingen en/of dalingen. Bochten zijn gedeeltelijk schuin opgezet, waarbij de buitenbocht iets hoger ligt dan de binnenbocht (Steilkurve / Banked turn). Daarnaast moeten snelwegen verplicht een 2x3 rijstroken configuratie hebben mét vluchtstrook in beide rijrichtingen.
Tenzij je in vlak woestijnachtig landschap bouwt: dúúúúr! :|
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » do 06 sep 2012, 16:07

^^
De snelwegen in Steinmarken worden door private ondernemingen gebouwd en beheerd. Die mogen er dan ook tol op heffen, waardoor er geld beschikbaar is voor high-end snelwegen. Overige expreswegen worden door de staat onderhouden en daarop geldt een Vmax van 120 km/h en zijn ook voor die snelheid ontworpen.
MandelSoft schreef:Hoe zit het dan met trucks, auto's met caravans of aanhangers of kleine, niet zo krachtige auto's? Die halen de 150 niet eens, soms niet eens de 100.
Vrachtwagens mogen op de snelwegen niet inhalen en tevens alle auto's met aanhangers mogen niet op de linkerrijstrook komen (wel bij 100 km/h op de middelste rijstrook). Iedereen die de 100 km/h niet kan halen moet op de rechterrijstrook blijven rijden.

Doordat de huidige situatie soms nog gevaarlijke situaties op de linkerrijstrook kunnen opleveren, hebben de tolmaatschappijen een nieuw plan op tafel liggen. Hierbij krijgt elke rijstrook zijn eigen minimumsnelheid. Op de rechterrijstrook 60 km/h, middelste rijstrook 100 km/h en op de linkerrijstrook 140 km/h. De adviessnelheid zou hierbij verhoogd moeten worden naar 160 km/h. Voertuigen die een bepaalde snelheid niet kunnen en/of willen halen mogen dus niet op die betreffende rijstrook rijden. In geval van gladheid, file en/of langzaam rijdend verkeer mag dit wel, mits het voertuig theoretisch gezien de minimumsnelheid kan halen. Rechtsinhalen is bij filevorming tot 80 km/h toegestaan.

Tolstations worden minstends 5 kilometer van te voren aangekondigd en hebben bij de borden ook een knipperinstallatie, om de snelle automobilist duidelijk te waarschuwen. Ook liggen er voor ieder tolplein een paar kleine remhindernissen op de weg, waardoor de automobilist genoodzaakt wordt voldoende af te remmen. De Vmax wordt in stappen van 20 km/h afgebouwd tot max. 60 km/h.

Een oude opa die het bij 100 km/h wel snel genoeg vindt gaan, mag dus wel gewoon van de middelste rijstrook gebruik maken. Komt daar achterop een auto die 130 km/h rijdt, dan staat deze automobilist voor twee keuzes: Of naar links gaan en gas bijgeven of gas los laten en eventueel afremmen. Een auto die geen 140 km/h kan en/of wil halen moet met het idee rijden, alsof er helemaal geen linkerrijstrook bestaat.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » do 06 sep 2012, 21:58

Ik denk dat het systeem met verschillende minimumsnelheden erg verwarrend is, zeker voor buitenlanders. Niet iedereen is zo met wegen bezig zls de meeste forummers. Stel dat je 120 km/u rijdt op de middenrijstrook en je wilt iemand inhalen die 100 rijdt, hoe doe je dat als de je de 140 niet kan halen (al snap ik wel dat dit een voorlopig voorstel is)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Matt » za 08 sep 2012, 10:59

Een minimumsnelheid van 140 kn/h lijkt mij ontzettend overdreven. In de meeste landen is dat niet eens de maximumsnelheid op de snelweg.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » za 08 sep 2012, 22:37

HAFRABAisfun schreef:Stel dat je 120 km/u rijdt op de middenrijstrook en je wilt iemand inhalen die 100 rijdt, hoe doe je dat als de je de 140 niet kan halen
In dat geval mag je dus niet inhalen. Chauffeurs die in dat soort voertuigen rijden moeten met het idee rijden dat er als het ware helemaal geen derde rijstrook bestaat. Op een 2x2 snelweg zou je immers in zo'n geval ook moeten afremmen.
HAFRABAisfun schreef:Ik denk dat het systeem met verschillende minimumsnelheden erg verwarrend is, zeker voor buitenlanders.
Diverse borden die door het gehele land met enige regelmaat worden herhaald moeten dit voor iedereen duidelijk maken. De douane zal bovendien dit kort aan buitenlanders toelichten en een flyer meegeven.
Matt schreef:Een minimumsnelheid van 140 kn/h lijkt mij ontzettend overdreven. In de meeste landen is dat niet eens de maximumsnelheid op de snelweg.
Dat valt reuze mee als je je beseft dat er onbeperkt hard gereden mag worden, netzoals op de Duitse Autobahn. De maatregel zal je goed begrijpen als je eens met pakweg 180 km/h onderweg bent in Duitsland. Dat is een redelijke en tamelijk realistische snelheid te noemen. Als er dan iemand voor je 120 km/h rijdt dan heb je het gevoel alsof je bijna stil staat. Dat is natuurlijk een complete illusie door je eigen hoge snelheid, maar wel behoorlijk vervelend. En zeker in auto's die voor hoge snelheden gemaakt zijn, is dat gevoel des te erger. Want dan ben je voor je gevoel met 180 km/h nog helemaal niet zo extreem snel onderweg. Omdat er in Steienmarken een maximumadviessnelheid van 150 km/h (wellicht binnenkort 160 km/h) van kracht is lijkt een snelheidsverschil van max. 20 km/h een aantrekkelijke en veilige oplossing om extreme snelheidsverschillen uit de weg te gaan.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » za 08 sep 2012, 23:16

ja, maar niet iedereen rijdt 180 op de duitse autobahnen, zeker niet de meerderheid.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » zo 09 sep 2012, 09:55

Ik ben het met Hafraba eens. Uit mijn eigen ervaring rijd 80-90% maar 130 km/h of langzamer. Een klein deel rijdt harder. Is het dan wel waard om zo'n hoge adviessnelheid, minimumsnelheid en een extra rijstrook in beide richtingen waard? In zo'n bergachtig gebied is dat best wel prijzig (reden waarom Noorwegen niet zo'n uitgebreid snelwegennet heeft en dat Zwisterland nog veel 1+1 snelwegen kent).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door TBR » zo 09 sep 2012, 10:31

Het wegennetwerk moet in Steinmarken wel handenvol belastinggeld kosten, ik hoop dat dit niets afdoet aan de kwaliteit van andere dingen die met belastinggeld worden gefinancierd (overheidsgebouwen, onderwijs, defensie, regering, cultuur...)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Snelwegfreak » zo 09 sep 2012, 12:15

Ik ben het met Maarten eens, dit lijkt mij een zwaar overbodige (en veel te dure) oplossing. Maar goed, misschien heeft Steinmarken zoveel geld dat het allemaal kan ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Koen » zo 09 sep 2012, 15:54

180 km/h is inderdaad erg hard. Zelfs in Duitsland wordt meestal aan de adviessnelheid van 130 km/h gehouden. Het ontbreken van een snelheidslimiet is natuurlijk best mogelijk, maar de advies- en minimumsnelheden zijn gewoon extreem hoog. Een normale automobilist zal nooit veel harder dan 140 km/h gaan rijden, ook al is de weg ingericht voor veel hogere snelheden.

En Frans, we willen niet al je ideeën afkraken, maar alleen kritiek leveren zodat je land realistisch blijft. ;)
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » ma 10 sep 2012, 13:15

MandelSoft schreef:Uit mijn eigen ervaring rijd 80-90% maar 130 km/h of langzamer. Een klein deel rijdt harder.
Dat is in Duitsland het geval, maar in Steinmarken is dat anders. Door de gerine bevolkingsdichtheid, de veelal lange afstanden en een gering aantal afritten rijdt men in Steinmarken voor een tamelijk deel flink door.
HAFRABAisfun schreef:Het wegennetwerk moet in Steinmarken wel handenvol belastinggeld kosten, ik hoop dat dit niets afdoet aan de kwaliteit van andere dingen die met belastinggeld worden gefinancierd
Autobahnen worden compleet van private firma's gebouwd, beheerd en gefinancieerd. De overheid geeft alleen toestemming tot aanleg, maar steekt zelf verder geen geld in dergelijke projecten. S-wegen worden daarentegen wel door de overheid gefinancierd. Dat is echter ook te merken aan de kwaliteit van de wegen: Betonnen wegdek met een Vmax van 120 km/h.
Snelwegfreak schreef:Ik ben het met Maarten eens, dit lijkt mij een zwaar overbodige (en veel te dure) oplossing. Maar goed, misschien heeft Steinmarken zoveel geld dat het allemaal kan
De tol die betaald moet worden is dan ook niet direct heel goedkoop, alhoewel het uiteindelijk voor de burger zeer betaalbaar blijft, omdat in Steinmarken de gewoonte is dat de kosten voor woon-werk verkeer door de werkgever compleet betaald.
Koen schreef:180 km/h is inderdaad erg hard.
Dat is de ontwerpsnelheid van de snelwegen. De adviessnelheid wordt 160 km/h.
Koen schreef:En Frans, we willen niet al je ideeën afkraken, maar alleen kritiek leveren zodat je land realistisch blijft.
Kritiek en opmerkingen zijn juist warm aanbevolen! :d Het punt dat ik wil maken, is dat het ook anders kan. Wie regelmatig eens wat sneller doorrijdt weet dat 140 km/h helemaal niet zo hard is. Het ligt er net aan welke gewoonte je je hebt aangeleerd. Grote snelheidsverschillen zorgen soms voor gevaarlijke situaties en dat probeert men in Steinmarken binnen de perken te houden met een speciale snelrijders rijstrook.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door MandelSoft » ma 10 sep 2012, 13:25

[quote="Frans]
HAFRABAisfun schreef:Het wegennetwerk moet in Steinmarken wel handenvol belastinggeld kosten, ik hoop dat dit niets afdoet aan de kwaliteit van andere dingen die met belastinggeld worden gefinancierd
Autobahnen worden compleet van private firma's gebouwd, beheerd en gefinancieerd. De overheid geeft alleen toestemming tot aanleg, maar steekt zelf verder geen geld in dergelijke projecten[/quote]
Als dat het geval is, waarom zouden private bedrijven uberhaupt investeren is gigantisch dure, lange en brede snelwegen over een niet bepaald ideaal landschap (tunnels en bruggen = extra hoge kosten van 3 tot 10 keer de normale prijs per km)? De investeringskosten zijn hoog en de terugverdientijd is vrij lang. Lijkt mij niet zo'n goed businessplan.
Frans schreef:Wie regelmatig eens wat sneller doorrijdt weet dat 140 km/h helemaal niet zo hard is. Het ligt er net aan welke gewoonte je je hebt aangeleerd. Grote snelheidsverschillen zorgen soms voor gevaarlijke situaties en dat probeert men in Steinmarken binnen de perken te houden met een speciale snelrijders rijstrook.
Het lijkt minder hard ja, maar de remweg loopt kwardratisch op, en een botsing met 160 lijkt mij niet prettig (eerder dodelijk). Ik zou als de dood zijn om zo loeihard over die snelwegen te gaan). Daarom heeft Schellingen ook maar een adviessnelheid van 130 ipv 160 (en in Fugesen is dit over de hele deelstaat het harde limiet), dit om buitensporige risico's te drukken, met succes.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Kaaiman » ma 10 sep 2012, 13:51

^^ Met voertuigen in dezelfde richting met een gering snelheidsverschil is een botsing nog niet zo'n probleem. Dat wordt het wel met stilstaande objecten (ten opzichte van de rijrichting), zoals overstekend wild.

Volgens mij kun je beter investeren in langeafstands-HSL (met autotreinen) dan in zulke snelwegen. Te meer omdat het goederenvervoer er dan ook veel meer baat bij heeft en de veiligheid omhoog gaat (je hebt immers enkel hooggekwalificeerde bestuurders i.p.v. de gewone burger).
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [FSM] Fürstentum Steinmarken

Bericht door Frans » ma 10 sep 2012, 14:25

Kaaiman schreef:Dat wordt het wel met stilstaande objecten (ten opzichte van de rijrichting), zoals overstekend wild.
De snelwegen in Steinmarken zijn dermate afgeschermd dat oversteken wild niet voor kan komen. Bovendien hebben alle snelwegen ook matrixborden. Bij een ongeval wordt de automobilist direct gewaarschuwd en treedt een dynamische Vmax in werking. Ook bij gladheid, file en/of wegwerkzaamheden kan er een dynamische Vmax worden ingesteld.
Kaaiman schreef:Volgens mij kun je beter investeren in langeafstands-HSL (met autotreinen) dan in zulke snelwegen.
Er bestaat een Transrapid tussen Estenbach en Neustift die tevens ook voor goederen wordt gebruikt. Daarnaast zijn er gewone goederensporen aanwezig die veel vrachtverkeer tussen grotere steden kan afwikkelen. Omdat men in Steinmarken echter graag flexibel wil zijn, is de auto verreweg het meest gebruikte vervoermiddel voor personen.
MandelSoft schreef:Als dat het geval is, waarom zouden private bedrijven uberhaupt investeren is gigantisch dure, lange en brede snelwegen over een niet bepaald ideaal landschap (tunnels en bruggen = extra hoge kosten van 3 tot 10 keer de normale prijs per km)? De investeringskosten zijn hoog en de terugverdientijd is vrij lang. Lijkt mij niet zo'n goed businessplan.
Omdat er veel vraag is naar high-speed snelwegen in Steinmarken. Zowel door het bedrijfsleven als door de gewone burger. Wanneer er op bepaalde trajecten geen vraag is naar deze high-speed snelwegen dan worden deze domweg niet gebouwd. De terugverdientijd is inderdaad behoorlijk lang, maar er wordt duidelijk gekeken naar de opbrengst op de langere termijn. De tolmaatschappijen hebben meestal geen winstoogmerk, omdat ze worden opgezet door het bedrijfsleven en overige belanghebbenden.
MandelSoft schreef:Het lijkt minder hard ja, maar de remweg loopt kwardratisch op, en een botsing met 160 lijkt mij niet prettig (eerder dodelijk).
Frontale botsingen zijn inderdaad dodelijk, maar op een snelweg komen die natuurlijk niet zomaar voor. Om juist het snelheidsverschil op de linkerrijstrook in te perken door een minimumsnelheid van 140 km/h, kunnen botsingen met grote snelheidsverschillen ook niet zo snel meer voorkomen. Bovendien is het voor de remweg nogal een verschil in welke auto je rijdt en wat de staat van je remmen en autobahnden is.
MandelSoft schreef:Ik zou als de dood zijn om zo loeihard over die snelwegen te gaan
Dat is niet nodig. ;) Zoals gezegd zijn de high-speed snelwegen in Steinmarken ontworpen voor 180 km/h en er zijn geen scherpe bochten en/of steile hellingen voorhanden. Rijstroken zijn dan ook dermate breed (4 meter) dat dit alles veilig kan verlopen.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten