[MGW] R'poblican Magownanwu

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblikan Magownanwu

Bericht door Kaaiman » di 20 mei 2014, 06:13

R'poblikan? ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblikan Magownanwu

Bericht door SjorsB » di 20 mei 2014, 07:40

Ah fuuu... Deze is wel heel slecht :lol:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblikan Magownanwu

Bericht door Kaaiman » di 20 mei 2014, 07:43

De c en q komen wel voor zie ik. Wat is de uitspraak van die letters?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door SjorsB » di 20 mei 2014, 07:48

Het alfabet (zoals het officieel is als alternatief voor het oude Magowno-alfabet) staat onderaan pagina 1 ;)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblikan Magownanwu

Bericht door Ortelius » di 20 mei 2014, 15:30

Kaaiman schreef:R'poblikan? ;)
Verdorie, te laat :p

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door SjorsB » za 07 jun 2014, 21:03

Spoiler: weergeven
Afbeelding
Dit zijn de vlaggen van de 3 provincies van Magwen. In de vlaggen van Velqesectru en Cartamësectru zijn nog sporen van de kolonisatoren te zien: de Lotharingen uit Carthamië (en Cylenië) staan op de vlag van Cartamësectru, en op de Velqesectru doet zelfs de Belgische leeuw nog mee! (en kleuren van de vlag aan de linkerkant). De vlag van Francesectru is grotendeels afgeleid van die van het voormalige koninkrijk Caëmenudi, met als enige verschil dat daar een symbool van de Magwense religie opstond in plaats van een christelijk kruis.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door Matt » zo 08 jun 2014, 13:51

ZIet er heel mooi uit, SjorsB! Daar is goed over nagedacht. :d Ik vind alleen die dunne rode strepen op de vlag van Francesectru niet zo mooi.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door SjorsB » ma 09 jun 2014, 09:16

Dankje! En tsja, niet elke vlag kan mooi zijn (kuch, Letland, kuch) ;)

Er is is overigens wel een klein foutje ingeslopen: het is R'poblican Magownanwu en niet -ia (-u is in dit geval een genitivus).

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door BlaZ » wo 11 jun 2014, 19:19

SjorsB schreef:Dankje! En tsja, niet elke vlag kan mooi zijn (kuch, Letland, kuch) ;)

Er is is overigens wel een klein foutje ingeslopen: het is R'poblican Magownanwu en niet -ia (-u is in dit geval een genitivus).
Ik vind Letland wel een mooie vlag hebben overigens, de Litouwse vlag daarentegen.....

De vlaggen passen met name erg goed, leuk dat herkenbare konijntje.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 12:17

De Litouwse vlag doet vermoeden dat het land in Afrika ligt. En de Letse vlag.. dat ziet er toch niet feestelijk uit als bij een feestelijk evenement alle huizen getooid zijn met die kleuren.. :) Gelukkig compenseert Estland m.i. de andere twee Baltische landen voldoende.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door TBR » zo 15 jun 2014, 12:34

Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind de vlag van Letland juist heel mooi met dat donkere rood. En de vlag van Litouwen vind ik ook best mooi
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door SjorsB » vr 22 aug 2014, 16:41

Dames en heren,

Ik heb besloten te stoppen met Magownanwia. De motivatie is bij mij tot onder het nulpunt gezakt, want
  • Het land is veel te anders. Originaliteit is goed, maar nu is het zo anders dat het niet bij Atlantis past. Het feit dat het een arm land is maakt het er ook allemaal niet makkelijker op.
  • Het ligt veel te afgezonderd. Interactie met de rest van Atlantis is onlogisch, los van de historische band met Carthamië.
  • Ik vind Afrika, los van dat het er mooi uitziet, bij nader inzien helemaal niet zo interessant.
  • Het is te moeilijk. Het land is heel groot, het was al een heel werk om de kaart te maken. En dan moet de (ingewikkelde) taal en de (ingewikkelde) geschiedenis nog volgen, iets waar ik als een berg tegenop zie
  • Het voelt gewoon niet als het land wat ik graag als mijn tweede land zou willen hebben
  • Er zijn andere ideeën die veel leuker zijn en beter bij mij passen (niet per se persoonlijk-inhoudelijk, maar wel zo dat ik het beter uit zou kunnen werken)
Dit bericht zal voor velen van jullie vrij plotseling komen, maar ik vind het mooi geweest zo. Jullie zullen ook wel denken, "kapt hij er nu alweer mee", en dat denk ik ook, maar ja, als je er geen zin en plezier in hebt is het niet anders. In principe kan dit topic naar Overwoekerd (misschien pak ik het later nog eens op), maar laat het nog maar éven hier staan zodat mensen eventueel kunnen reageren ofzo.

Groeten,
Sjors

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door BlaZ » vr 22 aug 2014, 20:36

TBR schreef:Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind de vlag van Letland juist heel mooi met dat donkere rood. En de vlag van Litouwen vind ik ook best mooi
En ik de bewoners van Litouwen maar steeds vertellen dat de vlag van het land zo ontzettend lelijk is.


Jammer dat je stopt Sjors, ik snap het wel. Soms heb je simpelweg een idee wat iets later toch niet zo interessant is. Ik denk dat we vanzelf een nieuw idee van je tegemoet kunnen zien. (Dat hoop ik in ieder geval)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door SjorsB » vr 22 aug 2014, 20:45

BlaZ schreef: Ik denk dat we vanzelf een nieuw idee van je tegemoet kunnen zien. (Dat hoop ik in ieder geval)
Dat idee kunnen jullie zeker verwachten. Ik ben al bezig, ik denk dat jullie het eerste deze of volgende week tegemoet kunnen zien. ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door TBR » vr 22 aug 2014, 21:22

Heel jammer, maar ik zag het al een beetje aankomen, gezien de recente activiteit hier...
Ik hoop dat je hierdoor veel tijd in Uneta kan (blijven) stoppen, een mooi land is ook al goed hoor ;)
Ik hoop ook echt dat dit niet zal gebeuren met Rodova...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [MGW] R'poblican Magownanwu

Bericht door Dulminis » za 23 aug 2014, 00:59

SjorsB schreef:Dames en heren,

Ik heb besloten te stoppen met Magownanwia. De motivatie is bij mij tot onder het nulpunt gezakt, want (...)
[*]Het ligt veel te afgezonderd. Interactie met de rest van Atlantis is onlogisch, los van de historische band met Carthamië.
[*]Ik vind Afrika, los van dat het er mooi uitziet, bij nader inzien helemaal niet zo interessant. (...)
Interactie met de rest van Atlantis is inderdaad onlogisch. Überhaupt het bedenken van landen buiten de buurt van Atlantis lijkt me in dit project niet heel erg logisch; het is natuurlijk prima om die hier* uit te werken en te ontwikkelen, maar in relatie met andere Atlantislanden is dat wat raar...

* 'Hier' als 'in dit forum' biedt natuurlijk mogelijkheden voor iedereen. 'Hier' als in 'het continent Atlantis' beperkt de mogelijkheden daarentegen enigszins, want dit project lijkt erop gericht te zijn dat de landen allemaal min of meer in elkaars buurt liggen. Magownanwia was daarop bij voorbaat al een grote uitzondering.

Maar los van dat je het land hier (i.e. in dit forum) geïsoleerd kunt uitwerken, zijn er tal van andere interactieve mogelijkheden om het land te ontplooien: de AGL, FICT, Exumbra (daar ben ik bekend mee, want daar doe ik zelf aan mee (zie Geopoeia), maar er zijn vast nog andere projecten), dus ik zou het land niet definitief terzijde schuiven!
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten