[IST] Insterburg

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [IST] Insterburg

Bericht door BlaZ » di 23 jun 2015, 17:52

Dulminis schreef:
BlaZ schreef:
Simon schreef:Ik heb de vlag van Insterburg toegevoegd. :D
:o bekijk even de heraldische regels, dit kan ik helaas niet als serieuze vlag zien.
Wow, wat hautain! Er zijn echte landen met apartere vlaggen. Ik vind dat dit best kan; heraldische regels schmeraldische regels!
:lol: niet alle vlaggen voldoen aan de heraldische regels indeed. Rood langs oranje maakt het nogal vaag echter. Dat is echt een combinatie die men moet zien te voorkomen.

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Menno » di 23 jun 2015, 17:58

BlaZ schreef:
Dulminis schreef:
BlaZ schreef:
:o bekijk even de heraldische regels, dit kan ik helaas niet als serieuze vlag zien.
Wow, wat hautain! Er zijn echte landen met apartere vlaggen. Ik vind dat dit best kan; heraldische regels schmeraldische regels!
:lol: niet alle vlaggen voldoen aan de heraldische regels indeed. Rood langs oranje maakt het nogal vaag echter. Dat is echt een combinatie die men moet zien te voorkomen.

Dat ben ik met je eens. Maar om dat nou zo te zeggen zonder opbouwende kritiek, en gewoon te roepen dat het niet een serieuze vlag is, vind ik gewoon een beetje hard. Ik ben van mening dat we op Atlantis een platform moeten creëren voor mensen waar ze gewoon geofictie kunnen bedrijven. En als je vind dat het niet overeenkomt met bepaalde richtlijnen, vind ik dat je dat moet zeggen en ze niet gelijk moet afvlammen. Dan jaag je mensen weg.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [IST] Insterburg

Bericht door BlaZ » di 23 jun 2015, 17:59



Dat ben ik met je eens. Maar om dat nou zo te zeggen zonder opbouwende kritiek, en gewoon te roepen dat het niet een serieuze vlag is, vind ik gewoon een beetje hard. Ik ben van mening dat we op Atlantis een platform moeten creëren voor mensen waar ze gewoon geofictie kunnen bedrijven. En als je vind dat het niet overeenkomt met bepaalde richtlijnen, vind ik dat je dat moet zeggen en ze niet gelijk moet afvlammen. Dan jaag je mensen weg.
Dat klopt Menno, ik had het daarom al aangepast. Maar jij was me voor met je reactie.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » di 23 jun 2015, 18:00

Ik vind de vlag persoonlijk niet zo mooi, misschien zou je ook iets andere kleurtinten kunnen gebruiken zodat het oranje iets minder fel is en het blauw beter uitkomt.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Simon » di 23 jun 2015, 19:22

TBR schreef:Ik vind de vlag persoonlijk niet zo mooi, misschien zou je ook iets andere kleurtinten kunnen gebruiken zodat het oranje iets minder fel is en het blauw beter uitkomt.
Zo?
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Maarten » di 23 jun 2015, 20:02

Ik vind hem best mooi zo, maar voor de herkenning zou ik de oranje kleur vervangen voor geel bijvoorbeeld. Dan krijg je zoiets:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Rob » di 23 jun 2015, 20:07

^^ Welkom in Noord-Holland

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Maarten » di 23 jun 2015, 20:08

Oh lol, dat wist ik niet.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » di 23 jun 2015, 20:27

Simon schreef:
TBR schreef:Ik vind de vlag persoonlijk niet zo mooi, misschien zou je ook iets andere kleurtinten kunnen gebruiken zodat het oranje iets minder fel is en het blauw beter uitkomt.
Zo?
Stukken beter!
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Kaaiman » di 23 jun 2015, 21:18

Ik vind het wel wat hebben, die vlag met oranje. Doet me denken aan een zonsondergang boven de zee. :B
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [IST] Insterburg

Bericht door MandelSoft » di 23 jun 2015, 21:34

Lijkt op een gehusselde versie van de vlag van Armenie; die is rood-blauw-oranje
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Simon » wo 24 jun 2015, 15:53

Ik heb nu een kaart van mijn land. Bedankt, Maarten, dat je de kaart hebt gemaakt. :D :d
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Maarten » wo 24 jun 2015, 15:59

Haha, geen probleem. Één klein foutje in je Nederlands: het is 'het buurland,' in plaats van 'de buurland.' :d

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Simon » wo 24 jun 2015, 21:39

Luchtverkeer:
In Insterburg bestaat een luchthaven, de Flughafen Insterburg-Dröppelen met vliegverbindingen naar de gehele wereld. De luchthaven ligt op het eiland nabij Dröppelen en is bereikbaar met trein van Insterburg en tram en trolleybus van Dröppelen.

Treinverkeer:
In Insterburg is er een groot spoornet met volgende treincategorien:
  • S-Bahn (Afkorting: S), ongeveer zoals de S-Bahn in Berlijn
  • Regionalbahn (Afkorting: R), normale trein
Regionalbahntreinen worden naar Finoccië voortgezet.

De normal spoorbreedte is 1.435 mm, maar de lijnen naar Bergdorp zijn smalspoorlijnen met 1.000 mm spoorbreedte.
De nationale spoorweg-maatschapij van Insterburg is de Nationale Gesellschaft der Eisenbahnen der Republik Insterburg (NGERI) of in het Nederduits de Natschonaale Sellschop van de Iesenbohnen van de Republik Insterborg (NSIRI).

De volgende Regionalbahndiensten worden aangeboden:
Kaart (alleen R-treinen, klick voor grootere Kaart en Bedankt, Lars :d)
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Tabel:
Spoiler: weergeven
              
 Lijn  Route 
 R1  Essommet - Sulac - Insterburg-West - Insterburg Hbf 
 R2  Fort Trianche - Norchemin - Fischerdorp - Insterburg-Ost - Insterburg Hbf 
 R3  Insterburg Kleinbahnhof - Bergdorp 
 R4  (Fischerdorp -) Insterburg Hbf - Insterburg-Ost - Dröppelen Hbf - Nordstrand 
 R40  Insterburg Hbf - Insterburg-Ost - Dröppelen Hbf - Flughafen Insterburg-Dröppelen 
 R5  Fischerdorp - Bergdorp - Insterburg-West 
De volgende treinstellen zijn in gebruik:
Spoiler: weergeven
                  [/tr]  
 Treinstell  Lijn(en)  Bemerkingen 
 NSB BM 73  R1, R2  voor de Traipide-treinen 
 Bombardier Talent  R1, R2  voor de Viltrain-treinen 
 Stadler FLIRT  R4 
 Stadler KISS  R40 
 ALLEGRA-Stammnetztriebzüge (RhB ABe 4/16)  R3, R5  Spoorbreedte: 1.000 mm 
 DB Baureihe 465  S-Bahn  Oude treinen van de Berlijnse S-Bahn 
 DB Baureihe 477  S-Bahn  Oude treinen van de Berlijnse S-Bahn 
 DB Baureihe 480  S-Bahn  Samenbestelling met de Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) 
 DB Baureihe 485  S-Bahn  Oude treinen van de Berlijnse S-Bahn 
Laatst gewijzigd door Simon op ma 29 jun 2015, 10:30, 12 keer totaal gewijzigd.
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » wo 24 jun 2015, 22:19

Is drie categorieën niet wat veel voor een klein land dat de facto een stadstaat is? Ik zou de R-treinen en S-bahn samenvoegen tot een categorie, zo krijg je een groot netwerk van (forensen)treinen die overal stoppen, nog een onderscheid lijkt me niet nodig.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Simon » wo 24 jun 2015, 22:39

TBR schreef:Is drie categorieën niet wat veel voor een klein land dat de facto een stadstaat is? Ik zou de R-treinen en S-bahn samenvoegen tot een categorie, zo krijg je een groot netwerk van (forensen)treinen die overal stoppen, nog een onderscheid lijkt me niet nodig.
Er is wel degelijk een onderscheid tussen S-Bahn en R-Bahn. De S-Bahn wordt niet met bovenleiding maar met een derde rail geëlectrificeerd. De S-Bahn heeft ook veel meer haltes en een hoge frequentie. De S-Bahn rijdt ook onafhankelijk van het andere (trein)verkeer, zoals een metro. (Dit is niet mijn, maar Lars' tekst, mijn Nederlands is niet zo goed^^)
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Dulminis » do 25 jun 2015, 00:29

^^ Du brauchst dich nicht zu schämen für dein Deutsch; wenn die meisten hier sich ein bisschen Mühe gäben, ist geschriebenes Deutsch ziemlich gut zu verstehen oder zu mindestens googlebar. Also wenn dein Niederländisch nicht ausreicht (Atlantisgeo ist im Prinzip ein niederländischsprächiges Forum), kannst du das deutsche Wort benutzen; wenn nötig gibt es hier sowieso wahrscheinlich immer Leute die einiges übersetzen können. (Das ist auch gut für diejenigen hier zum Forum die nächstes Jahr Abitur auf Deutsch machen sollen - und für dich um die passenden niederländischen Wörter zu lernen ;) )

Bewerking (Chottechot; iemand sprak mij aan om het gebrek aan Nederlands in deze post, dus nu durf ik al niet eens meer "edit" te schrijven... :P Wel dan: "je hoeft je niet te schamen voor je Duits; als de meesten hier een beetje hun best deden, is geschreven Duits tamelijk goed te begrijpen of tenminste googlebaar. Dus als je aan Nederlands niet genoeg hebt (Atlantisgeo is in principe een Nederlandstalig forum) kun je het Duitse woord gebruiken; indien nodig zijn er hier sowieso waarschijnlijk altijd mensen die het een en ander kunnen vertalen. (Dat is ook goed voor degenen hier te foro die volgend jaar eindexamen Duits moeten maken - en voor jou om de juiste Nederlandse woorden te leren ;) )"
Laatst gewijzigd door Dulminis op do 25 jun 2015, 00:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » do 25 jun 2015, 00:40

^^ Er kan ook in het Engels gecommuniceerd worden om het voor alle forumgebruikers verstaanbaar te houden. ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Dulminis » do 25 jun 2015, 00:48

TBR schreef:^^ Er kan ook in het Engels gecommuniceerd worden om het voor alle forumgebruikers verstaanbaar te houden. ;)
Engels als lapmiddel voor alles is een Nederlands fabeltje, waar je hier in de regio (Luxemburg, Wallonië, Rijnland-Palts, Saarland, 54, 57) maar weinig mee kunt; er zijn hier echt bar weinig mensen die goed Engels spreken!
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TzM23 » do 25 jun 2015, 00:50

Grüß Gott Simon, die Idee eines Stadstaates/Kleinstaates finde ich sehr interessant! Die Landkarte deines Lands auch ist schön. Die Fahne jedoch finde ich leider nicht so schön, die Farben sind mir zu Hell und sehen aus ob sie nicht gut zusammen gehen.

Gibt es am Land auch Straßen für Privatverwendung und Autobahnen?

Viel Erfolg!

(Hallo Simon, het idee van een stadsstaat/dwergstaat vind ik heel interessant. Je landkaart is ook mooi. Je vlag echter vind ik helaas niet zo mooi, de kleuren zijn te fel en passen niet zo goed samen.

Zijn er in het land ook wegen voor privégebruik en snelwegen?)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » do 25 jun 2015, 00:57

Dulminis schreef:
TBR schreef:^^ Er kan ook in het Engels gecommuniceerd worden om het voor alle forumgebruikers verstaanbaar te houden. ;)
Engels als lapmiddel voor alles is een Nederlands fabeltje, waar je hier in de regio (Luxemburg, Wallonië, Rijnland-Palts, Saarland, 54, 57) maar weinig mee kunt; er zijn hier echt bar weinig mensen die goed Engels spreken!
Dat geldt even goed voor Duits, er zijn in deze regio (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Nord, Pas-de-Calais maar bar weinig mensen die goed Duits kunnen. :P
(En nu weer verder naar Insterburg, in welke taal dan ook.)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Simon » do 25 jun 2015, 08:19

TzM23 schreef:Grüß Gott Simon, die Idee eines Stadstaates/Kleinstaates finde ich sehr interessant! Die Landkarte deines Lands auch ist schön. Die Fahne jedoch finde ich leider nicht so schön, die Farben sind mir zu Hell und sehen aus ob sie nicht gut zusammen gehen.

Gibt es am Land auch Straßen für Privatverwendung und Autobahnen?

Viel Erfolg!
Danke sehr! :) Es gibt eine Autobahn, ja, aber was meinst du mit Straßen für Privatverwendung? Einfach eine Straße für Privatverkehr (=Auto) oder etwas anderes?
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TzM23 » do 25 jun 2015, 13:46

^^

Ich meine Straßen für Privatverkehr ja, denn du hast die öffentlichen Verkehrsmitteln gut ausgeschrieben und bei Kleinstaadten wäre es nicht fremd wenn es keinen Privatverkehr geben dürfte, denn es manchmal dafür zu klein ist.

(Ik bedoel inderdaad wegen voor privéverkeer, want je hebt het openbaar vervoer goed uitgeschreven, en bij dwergstaatjes zou het niet zo vreemd zijn als er geen privéverkeer toegestaan is, omdat het vaak te klein is daarvoor).
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IST] Insterburg

Bericht door TBR » do 25 jun 2015, 14:19

^^ Zo klein lijkt Insterburg me nu ook weer niet, het is geen Vaticaanstad.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [IST] Insterburg

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 14:39

Simon schreef: Oppervlakte:
  • Totaal: 854 km2
  • Del met de hoofdstad: 635 km2
  • Eiland: 219 km2
zo'n 140km2 groter dan Singapore.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast