Pagina 1 van 2

[VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: di 15 dec 2015, 23:51
door TzM23
Republik Vestmark / Republik Westmark

Afbeelding

Republiek Westmark
Republik Westmark
Republique Ouestmarque
Republic Westmark


Hoofdstad
Gårshavn / Gahrsham

Officiële Taal

Deens en Westmarks (Duits dialect)

Codes

ISO 3166-1: VTM en VM
Voertuigovaal: VM
Tld: .vm

Oppervlakte
53659 km²

Re: [IAP] Lod Mŏgao'uz Ĭaperoar'uz

Geplaatst: wo 16 dec 2015, 00:22
door TBR
Welkom land van overstromingen en nummerplaten!

Re: [IAP] Lod Mŏgao'uz Ĭaperoar'uz

Geplaatst: za 30 jan 2016, 17:29
door TzM23
Ĭaperische bewegwijzering. Er is geen kleurenonderscheid tussen snelweg en overige wegen, behalve locale doelen, die in het wit worden aangegeven. Kleine borden worden vaak uitgevoerd in relief (metaal), waar grotere borden vaak ter plekke worden geschilderd. De meeste borden zijn niet reflecterend.

Afbeelding

Re: [IAP] Lod Mŏgao'uz Ĭaperoar'uz

Geplaatst: za 30 jan 2016, 20:36
door BlaZ
Waarom is de kaart tweetalig, maar de bww niet?

Re: [IAP] Lod Mŏgao'uz Ĭaperoar'uz

Geplaatst: za 30 jan 2016, 22:22
door TzM23
De regering probeert het Cyrillisch-Ĭaperische schrift uit te faseren, daarnaast vanwege ruimtebesparing en internationaal begrip.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 19 mei 2016, 16:54
door TzM23
Geachte Medegeofictici,

Ik heb besloten Ĭaperoar om te vormen tot Vestmark. Ik hou wel hetzelfde topic aan, vanaf 4 juni kunnen jullie hier meer verwachten, maar ik pas nu alvast de topictitel aan, voorlopig laat ik de verouderde informatie nog even staan.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 19 mei 2016, 18:21
door TzM23
Wat basisinformatie toegevoegd, toch al. :P

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 19 mei 2016, 18:32
door BlaZ
Die vlag is wel goed gelukt, chapeau!

Blijft Vestmark op dezelfde locatie bij Davaleda?

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 19 mei 2016, 22:00
door TzM23
Misschien. Daar moet ik nog over nadenken. Het wordt in ieder geval een stukje groter.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 26 mei 2016, 11:16
door TzM23
Omdat examens deels uitstellen is:

Kaart Vestmark, Versie 1.0

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:50
door BlaZ
Het is te merken dat je de tijd had! Prettige kleurencombinatie en toch al een hele berg detail zo op de eerste kaartversie.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 21:10
door TzM23
Jullie hebben het al kunnen zien op de kaart, maar even wat uitleg over de infrastructuur van Vestmark:

Snelwegen en expreswegen vormen het hoofdwegennet, dit is niet zo groot als in bijvoorbeeld Nederland. De meeste grote steden op het vasteland (= de twee grootste eilanden en Norø) zijn verbonden met snelwegen of expreswegen. Snelwegen hebben een nummer met de prefix A in wit op platte tekst indien blauwe borden, en anders in een blauw kader. Expreswegen hebben ook A-nummers, maar met een groene achtergrond.
Snelwegen zijn minimaal 2×2 met vluchtstrook en ongelijkvloerse aansluitingen, en zijn niet toegankelijk voor voetgangers, (brom)fietsers en landbouwverkeer, en hebben hoge ontwerpeisen w.b. bochten en stijgingen en dalingen. Expreswegen kunnen 2×2 met mehrzweckstreifen zijn, of 2+1 of 4×1, en zijn toegestaan voor landbouwverkeer, (brom)fietsers en voetgangers, die wel op de vluchtstrook moeten lopen/rijden. De ontwerpeisen van expreswegen ligt dan ook lager en erfaansluitingen komen ook voor, hoewel grote kruisingen en knooppunten altijd ongelijkvloers zijn.

Hoofdwegen zijn een aanvulling op het hoofdwegennet en tegelijkertijd ook de basis van het onderliggende wegennet. B-wegen verbinden de steden die geen aansluiting hebben met een A-weg, of zijn vaak alternatieve verbindingen tussen plaatsen, B-wegen hebben een numer met de prefix B in wit op groen. B-wegen zijn vaak 1×2, maar kunnen ook 2+1, 1×4 of 2×2 zijn, en zijn soms ongelijkvloers aangesloten op grotere wegen. B-wegen kunnen afhankelijk naar hun functie ook de suffices (S), (N), (E), (W) of (M) krijgen; dit gebeurd vaak als dit korte aftakkingen zijn of verbindingswegen tussen twee langere B-wegen.

Regionale wegen vormen het onderliggende wegennet en verbinden elke woonkern met het netwerk. M-wegen kunnen verschillen van wegen gelijkwaardig aan B-wegen tot grindwegen (vooral in de dunner bevolkte gebieden). M-wegen hebben een driecijferignummer met de prefix M, en de verdeling is als volgt:

Rinsmark / Rindsmarck: M100 t/m M149
Ronnsmark / Runnsmarck: M200 t/m M249
Gårsmark / Gahrsmarck: M300 t/m M349
Nymark / Neimarck: M400 t/m M449
Søndermark / Sidermarck: M500 t/m M549
Nordsyssel / Nordsissel: M550 t/m 599
Bromark / Brickmarck: M600 t/m M649
Målumsyssel / Mahlumsissel: M650 t/m M699
Hvismark / Vistermarck: M700 t/m M749
Ditmark / Ditmarck: M800 t/m M849
Vestsyssel / Vestsissel: M850 t/m M899
Østmark / Östmarck: M900 t/m M949

De grootste kunstwerken in het wegennet zijn alle bruggen: Norøbroen over de Gårsåbugt en de Sundsbro over de Norøsund, beide in de A5, en de Harebro tussen Dørresø en Hareland en de Skovbro tussen Skov en Sønderskov, beiden in de B25.

Het spoorwegnet van Vestmark is daarentegen vrij summier, het verbind alleen de grootste steden en alle plaatsen die daartussen liggen, het goederenvervoer over die lijnen is ook groter dan het passagiersvervoer, waardoor passagiersverbindingen relatief duur zijn, de grote kunstwerken zijn de bruggen over de Gårsåbugt en de Norøsund.

Maximumsnelheden

Bebouwde kom: 40 km/h
Buiten de bebouwde kom (wegen zonder middenmarkering): 60 km/h
Binnen de bebouwde bekom (met middenmarkering): 80 km/h
Autoweg: 100 km/h
Snelweg: 120 km/h

Het verkeer in Vestmark rijdt aan de linkerkant.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: zo 05 jun 2016, 22:58
door TzM23
De selectie van 2016:

Bondscoach

Peder Kammingens

Aanvallers

Anton Hallmann
Mark Bager
Karl Fisker
Robert Lingebach
Alexander Baxhusen

Middenvelders

Henrik Ågerslev
Morten Blensbach
Fredrik Lakolke
Rorik Røkkemor
Johann Sexhäöses
Waldemar Tunsmand

Verdedigers

Nikolaj Jagernsbye
Bernhard von Winschott
Jørgen Beersmand
Lars Arøs
Matthias Rabensbürge
Viktor Malnborg

Keepers

Jon Smedens
Adrian Køsen
David Mischen

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 10 jun 2016, 00:22
door TzM23
Afbeelding

De Westmarkse voetbaltenues voor 2016.

Normaal tenue, keeper, tweede tenue, tweede tenue keeper.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: wo 24 aug 2016, 00:00
door TzM23
Eerste opzet voor de geschiedenis:

Vestmarks Historien (1690-1946)
Westmärkische Geschickte (1690-1946)


De opgetekende geschiedenis van Vestmark begint pas in 1690, als de Deense West-Indische en Guineese Compagnie de eilanden die tot dan toe bekend stonden als Deens-Oost-Davaleda (Danskøstdavaleda) coloniseert. De eilanden zijn nagenoeg onbewoond, en de compagnie bouwt er slavenp;antages, forten en slavendepots. Door het klimaat lopen deze plantages nauwelijks en reeds in 1740 worden deze opgeheven, hierna fungeert Deens-Oost-Davaleda voornamelijk als slavenmarkt en toevluchtsoord voor Denen die het in Denemarken niet meer zien zitten en andere Westeuropeanen; zo trekken ook veel Duitsers, Engelsen en Nederlanders naar Deens-Oost-Indië. Ook worden in deze jaren grote plaatsen als Gårshavn, Årmund en Tørving gesticht.

In 1776 gaat de Deense West-Indische en Guineese Compagnie failliet en neemt de Deense overheid Deens-Oost-Davaleda over en integreert het als de Westmark in het koninkrijk. Vestmark krijgt hierna te maken met een politiek van danisering, die erg succesvol is gebleken, deels omdat er vooral Europese volkeren nog op het eiland leefden. Vestmark verkrijgt enige vorm van zelfbestuur in 1849 als Frederik VII het land omvormt tot constitutionele monarchie.

Doordat er in 1849 in Sleeswijk-Holstein een opstand ontstaat onder de deels Deens- deels Duitstalige Sleeswijkers en deze vervolgens door Denemarken wordt neergeslagen, worden vele, ook Duitstalige, Sleeswijkers geforceerd om te emigreren naar Vestmark. Doordat vooral de groep Duitstaligen erg groot is, en deze zich mengen met de reeds aanwezige Duitse bevolkingsgroepen, worden de zogenaamde Sleeswijker Vestmarkers de grootste minderheid, iets wat zelfs vandaag nog zichtbaar is.

Na 1870 begint de roep om een onafhankelijke staat sterker te worden, iets wat de Deense staat weigert. Het Vestmarks Onafhankelijk Leger (Den Uafhængige Hær Vestmarks (UHV) probeert meermaals de macht over te nemen, en slaagt er in om op het eiland Målum van december 1881 tot mei 1883 een onafhankelijke republiek te stichten, waarna de Deense overheid het eiland weer veroverd en er een massamoord laat aanrichten onder de bevolking en de UHV verdwijnt voorlopig van het toneel. De sociale hervormingen die in Denemarken doorgevoerd werden aan het einde van de 19e eeuw, worden ook in Vestmark doorgevoerd en dat neemt een belangrijke drijfveer voor onafhankelijkheid weg.

Als in 1939 de oorlog in Europa dreigt, ziet de heropgerichte UHV zijn kans schoon en valt in februari 1940 de hoofdstad Gårshavn en andere grotere en kleinere plaatsen aan. Denemarken vraagt hierop aan het Verenigd Koninkrijk om te helpen deze revolutie ongedaan te maken. Daar Denemarken echter in april van hetzelfde jaar bezet raakt door Duitsland, houdt het VK troepen op de eilanden, en neemt daarmee in feite de macht over, hoewel de overheidsinstellingen nog wel functioneren. Als in 1943 Duitsland de volledige controle overneemt, doet het VK dat ook met Vestmark, met natuurlijk het belangrijke verschil dat de bezetting van Vestmark voor de burgerbevoking vreedzaam verliep. Als Denemarken in 1945 bevrijd is ziet men in dat het behouden van de colonie niet meer rendabel is, en de wens voor onafhankelijkheid erg groot is geworden. Op 3 april 1946 draagt Denemarken de souveriteit over aan de overgangsregering, die in november van datzelfde jaar vrije verkiezingen moet organiseren. De reeds aanwezige troepen van het VK zien erop toe dat dit eerlijk gebeurt, en op 6 november wordt Johan Dørskov van de centrum-rechtse VCP (Vestmarks Centrumpartien) tot president gekozen. Hierna ontwikkelt Vestmark zich als stabiele democratie, en in 1952 erkent men de grote minderheid van Sleeswijker Vestmarkers en wordt hun taal, het Vestmarker Duits, een officiële taal naast het Deens.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 00:38
door Faylin
Interessante geschiedenis! Is Vestmark misschien in het verleden, ver vóór de kolonisatie, wel bewoond geweest?

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 19:56
door BlaZ
Waarom liepen de plantages slecht, waar ligt Oost-Davaleda dan precies? Dat lijkt me eerder ten westen van Namibië te zijn dan.

Vanwaar kwamen de slaven die naar Vestmark gebracht werden en is hun vroegere aanwezigheid nog altijd op te merken in de moderne Vestmarkse bevolking?

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 21:02
door TzM23
@Faylin: men heeft enkele resten gevonden van pre-koloniale bewoning, maar die is niet continu geweest.

@BlaZ: de Vestmarkse grond was niet geschikt voor de gewassen die men wilde laten groeien. De slavernij is nauwelijks meer aanwezig doordat bijna alle slaven weggevoerd zijn naar andere gebieden.

Vestmark zal ergens ten Noordoosten van Davaleda gesitueerd zijn.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 21:04
door BlaZ
TzM23 schreef:@Faylin: men heeft enkele resten gevonden van pre-koloniale bewoning, maar die is niet continu geweest.

@BlaZ: de Vestmarkse grond was niet geschikt voor de gewassen die men wilde laten groeien. De slavernij is nauwelijks meer aanwezig doordat bijna alle slaven weggevoerd zijn naar andere gebieden.

Vestmark zal ergens ten Noordoosten van Davaleda gesitueerd zijn.
De noord-oostelijke locatie past wel bij het niet kunnen groeien van gewassen vind ik, in Zuid-Afrika groeien gewassen prima, terwijl dit in Namibië door het gebrek aan regen niet het geval is.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 21:15
door TzM23
^^ Dat is ook waarom ik die locatie gekozen heb. Er groeien wel genoeg gewassen en grassen om enige landbouw mogelijk te maken, maar intensief lukt niet.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 12 jan 2017, 22:01
door TzM23
Bewegwijzering

De huidige bewegwijzering in Vestmark is de derde generatie. Het land had eerder zelf bewegwijzering had ontworpen, maar dit was zo'n fiasco (slechte leesbaarheid, rommelige en drukke indeling, slechte kwaliteit), dat men in grote lijnen het Britse systeem heeft overgenomen voor de derde generatie. Borden zijn bijna altijd tweetalig. Indien dit niet zo is is het óf zo dat de tekst gelijk is zowel in het Deens als in het Markerduits óf de plaats slechts één naam heeft (alleen bij kleine plaatsen). Deens staat altijd op de eerste plek. Een weg wordt altijd aangeduid met de kleur die bij de desbetreffende weg hoort, zowel vanaf het HWN als op het OWN.

Een gewone afrit

Afbeelding

Knooppunt

Afbeelding

Tevens een bord dat aangeeft hoe tapers worden bewegwijzerd. Op een typisch Britse manier dus.

Verzorgingsplaats

Afbeelding

Enkele borden op het OWN

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele diverse borden:

Afbeelding

Deze staan formeel op de grens. Daar Vestmark geen landsgrenzen heeft staan deze in feite alleen in havens en op vliegvelden. Het 'Venstrekørselbord' staat ook bij populaire touristische attracties.

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 12 jan 2017, 22:42
door TzM23
En maar gelijk de verkeersborden erachteraan:

Afbeelding

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 12 jan 2017, 23:28
door TzM23
En nu ik toch bezig ben:

(En ja; er zijn twee knooppunten die Hvislev heten, de eerste is niet meer dan een veredelde aansluiting).

Afbeelding

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 12 jan 2017, 23:33
door SjorsB
Het ziet er allemaal zeer netjes uit! :d

Re: [VTM] Republik Vestmark

Geplaatst: do 12 jan 2017, 23:33
door TzM23
Kentekens

Afbeelding

Elk kenteken bestaat uit een regioletter (bijv. G voor Gårshavn) en na het wapen van Vestmark een volgnummer.

Van boven naar onder:
- Normaal kenteken
- Diplomatiek
- Dealer
- Leger
- Commerciële voertuigen
- Diverse formaten (vierkant, scooter, motor)