[LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door Dulminis » wo 18 mei 2016, 13:40

MandelSoft schreef:Het (Modern-)Nagaskisch is een taal die enigzins verwant is aan de taal van Lyrddsöd. Beiden hebben een Scandinavische oorsprong. Vandaar dat het Nagaskisch geen exoniemen nodig heeft voor Lyrddsöd.
Eh? Nederlands is enigszins verwant aan Duits, maar toch heeft Nederland een exoniem voor Duitsland. IJslands is een taal die verwant is aan Zweeds, maar toch heet Zweden in het IJslands geen Sverige maar Svíþjóð (lett. Svea-volk, Svea-diet). Verwantschap (die me in dit geval overigens nog steeds omstreden lijkt) is niet echt een argument voor het niet hebben van exoniemen.

Lyrddsöd in het Karktisch is Lirxȯd /liɹ(t)soʊd/.

Paganisch bedient zich van het (m.i. tamelijk lelijke) Lirdesodia.

Ik heb voor nagenoeg geen enkel land nog exoniemen voor de hoofdsteden, dus die laat ik nog achterwege.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door BlaZ » wo 18 mei 2016, 19:24

Lirsodis in het Ktepsich.

Goed punt Dulminis, exoniemen komen overigens meestal voort uit sterke handelsrelaties. Meestal zijn er enkel exoniemen voor plaatsen redelijk dichtbij of via een gemene deler.

Zo hebben/hadden (ze zijn wat archaïsch) Vlissingen, Brielle en Sluis Engelse exoniemen aangezien die belangrijke plaatsen waren in de handel met Engeland.
Ik zou de exoniemen wat dichter bij de oorspronkelijk uitspraak brengen.

Bijvoorbeeld voor Spaans kom ik hier op uit:

Lyrddsöd: Lirsodo
Dosånn: Dosana
Vändernby: Venderbi (Benderbi uitspraak)
Käusen: Coizeno
Øråne: Orana

Gebruikersavatar
LucasMulder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 07:22
Locatie: 0108 Rurumi (TR), Afana

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door LucasMulder » zo 29 mei 2016, 11:43

Dit zijn de kentekens die momenteel gebruikt worden in Lirdsod:

Afbeelding
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door Faylin » zo 29 mei 2016, 12:42

Die kentekens zijn mooi gelukt! Het lijkt me echter niet dat de naam van de garage óp het kenteken staat, normaal is dit de houder op de auto zelf, correct me if I'm wrong. (Dat doet me eraan denken dat ik ook nog een vernieuwde Cyleense serie heb liggen.)

Gebruikersavatar
LucasMulder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 07:22
Locatie: 0108 Rurumi (TR), Afana

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door LucasMulder » zo 29 mei 2016, 13:29

Faylin schreef:Die kentekens zijn mooi gelukt!
Bedankt!
Faylin schreef: Het lijkt me echter niet dat de naam van de garage óp het kenteken staat, normaal is dit de houder op de auto zelf,
Klopt, maar voor de leuk heb ik ze met frame en al getekend.
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door Faylin » zo 29 mei 2016, 16:28

^^ Ah, op die manier. Het is nogal verwarrend omdat je het aanhangerkenteken op hetzelfde formaat als het frame hebt gemaakt.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door TzM23 » ma 30 mei 2016, 18:17

Ten eerste, goed gelukte kentekens, vooral die met presidentswagen!

Een paar opmerkingen:

- Je gebruikt het Amerikaanse lettertype, maar het is voor Europese formaten niet zo duidelijk doordat het wat korter is. Het kan echter wel, Servië etc. hebben ook een moeilijker leesbaar lettertype.

- Handelaarsplaten worden in veel landen ook gebruikt om auto's te verplaatsen door de garagisten zelf. Daarnaast heeft een dealerbedrijf vaak een of twee codes voor meer voertuigen, dus je zou te snel aan de 20 km zitten.

- (Als reactie op Faylin) sommige landen, zoals Frankrijk, hebben dealer'balken' die aan de plaat vast zitten, of, zoals in het VK, op de plaat zelf zitten (en soms zelfs verplicht zijn). Dat kan dus wel. Ik heb zelf ook van zulke thuis.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [LYR] Koninkrijk Lirdsod (Yalinrík Lyrddsöd)

Bericht door Matt » vr 03 jun 2016, 08:24

Faylin schreef:Die kentekens zijn mooi gelukt! Het lijkt me echter niet dat de naam van de garage óp het kenteken staat, normaal is dit de houder op de auto zelf, correct me if I'm wrong. (Dat doet me eraan denken dat ik ook nog een vernieuwde Cyleense serie heb liggen.)
Ik meen in Frankrijk kentekens gezien te hebben waar de naam van de garage ook op het kenteken staat. Kenners, corrigeer mij als dat niet zo is. Ziet er top uit!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 16 gasten