[ATM] Koninkrijk Antalmenië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MikeS » wo 15 jun 2011, 13:48

Heeft Antalmenië geen spoorwegen of staan die nu op deze kaart aangegeven?

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » wo 15 jun 2011, 14:07

Als het goed is heeft Antalmenië wel spoorlijnen, want op de kaart van Othoville/Othostad staat een station.

Mooie kaart, Bram. Er is alleen nog een Région Othostad i.p.v. Othoville ;).
Is er trouwens een Nederlandstalige minderheid in het oosten, want die steden heten nog Noorderbank en Bouderstal?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 15 jun 2011, 14:54

@MikeS: Spoorwegen zijn aanwezig in Antalmenië, maar ze staan er nog niet op (ik moet nog verzinnen waar ik ze ga leggen)
@Koen: Dankjewel voor de opmerking! Dat zal nog worden aangepast. En Noorderbank en Bouderstal blijven zo heten, gezien de geschiedenis. Dit waren nederzettingen van Nederlandse handelaars en in de kustprovincie wordt overigens nog veel Nederlands gesproken. Dus een Nederlandstalige minderheid, inderdaad.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 28 jun 2011, 22:12

Deze nieuwe kaart geeft de bestuurlijke indeling van Antalmenië. De gewesten zijn onderverdeeld in gemeentes. Bovendien staan er een aantal nieuwe dorpen op de planning, deze moeten uiteraard nog een naam krijgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » di 28 jun 2011, 22:14

Ziet er goed uit, Ortelius :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » wo 29 jun 2011, 14:38

Mooie kaart! :d
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 02 jul 2011, 01:54

Hieronder zien jullie de lay-out van de Antalmeense kentekenplaten:

Ten eerste voor de "normale" personenwagens (ook de trekkers):

Afbeelding

Een vaste volgorde: het eerste cijfer duidt de herkomst aan, namelijk 1 en 2 voor Othoville, 3 en 4 voor Mer, 5 en 6 voor St.-Michel en 7 en 8 voor Nort. Vervolgens drie letters (aanstootgevende combinaties moeten vermeden worden, maar in het Franc Antalmène bestaat gelukkig niet al te veel drieletterige schuttingstaal). Ten slotte weer twee cijfers zonder verdere betekenis.
Voor de opleggers is het begincijfer 9 gereserveerd.

Vervolgens legervoertuigen en voertuigen van eventuele andere nationale organisaties:

Afbeelding

Hetzelfde systeem wat het eerste cijfer betreft, dit duidt weer de herkomst aan. De nationale vlag mag enkel op het kenteken gedragen worden door deze nationale organisaties, en geldt als onderscheiding van de platen voor normaal verkeer. Deze platen dragen geen letters, enkel drie volgende cijfers.
De voertuigen van de koning vallen buiten de wetgeving voor kentekenplaten, en hoeven deze platen dus niet te voeren.

Ten slotte zijn er nog de platen voor motors en zwaardere brommers:

Afbeelding

Deze volgen het systeem van de platen voor normale voertuigen, enkel zijn de twee cijfers en drie letters omgewisseld om het geheel beter te kunnen inpassen.

Zoals jullie zien staat op iedere plaat een blauw vak met de landcode en een reiger. De reiger (le héron) is namelijk het nationale symbool van Antalmenië. Deze vogel komt eveneens voor in het wapenschild, dat binnen niet al te lange termijn hier zal verschijnen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 02 jul 2011, 20:42

Zoals beloofd volgt hier het wapenschild van Antalmenië.

Afbeelding

Een woordje uitleg:
Zoals in de vorige post gemeld, is het nationaal symbool van Antalmenië de reiger. Dit komt duidelijk terug in het wapenschild, namelijk twee gekroonde reigers die het schild dragen.
Boven op het schild is een Franse koningskroon geplaatst. Deze Franse kroon vindt zijn herkomst in de populariteit van de Franse heraldiek in Antalmenië. Het schild zelf bestaat uit vier kwadranten. In de kwadranten linksboven en rechtsonder vinden we de Antalmeense nationale vlag terug. In het kwadrant rechtsboven bevindt zich de vlag van het eigenlijke hertogdom Antalmenië, namelijk het oostelijke deel van het land. De vlag bestaat uit schuine lichtblauwe en witte strepen en verwijzen naar de zee. De vissen worden enkel op het schild toegevoegd en zal je op de vlag van het hertogdom niet terugvinden. In het kwadrant linksonder zie je de vlag van het hertogdom Valgrenië, het westelijke deel van Antalmenië. Dit landsdeel wordt gekenmerkt door groene heuvels en enkele witte bergtoppen, vandaar de groene en zilveren chevrons. De zilveren kleur duidt eveneens op de edelmetaalertsen die in dit gebied aanwezig zijn.
Het motto is een spreuk van Seneca en betekent zoiets als: jezelf beheersen is de grootste macht.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » za 02 jul 2011, 20:48

prachtig !

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » za 02 jul 2011, 22:55

Inderdaad! Puik werk, Orthelius! Ik moet zelf eens een wapen in elkaar zetten...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » zo 03 jul 2011, 17:46

Mooi wapenschild :d

Heb je alles zelf gemaakt (ook vissen, reigers en kroon)?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door NovaHollandia » zo 03 jul 2011, 17:50

Interessant land, mooi uitgewerkt wapen !

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » zo 03 jul 2011, 18:05

Koen schreef:Mooi wapenschild :d

Heb je alles zelf gemaakt (ook vissen, reigers en kroon)?
Nee, Koen. De vissen zijn gepikt van wikipedia (overigens een zeer interessante pagina met allemaal heraldieke elementen in SVG, een aanrader!), de reigers zijn bewerkt in Photoshop en Illustrator van een bestaande foto, het kroontje is ook zo'n element van wikipedia (die kun je inderdaad terugvinden bij een pagina over Franse wapenschilden). De vorm van het schild, de vlaggen en de rol waar het motto op staat zijn wel zelf gemaakt.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » zo 03 jul 2011, 22:57

Weer een dagje plezier gehad aan het maken van het stadsplan van Noorderbank, aanschouw het resultaat. (Kaart is nog voor uitbreiding vatbaar, met name de rest van de haven en meer woonwijken aan de rand).
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Ook hier een klein beetje uitleg:
Links springt natuurlijk meteen de haven in het oog. Twee containerdokken zijn zichtbaar, en rondom de dokken is plaats voorzien voor bedrijven, evenals vrachtsporen. Boven de haven komt de N3 de stad binnen. Nabij de rotonde is een brug voorzien, waar de sporen naar het centrum onderdoor lopen (bruggetje vergeten aan te duiden, dat is dan voor de volgende update). Rechts naast de containerdokken zijn aanmeerplaatsen voor ferry's voorzien. Ook hiernaast is nog industrieterrein, dit stamt uit een vroegere periode en hoort samen met de oudere dokken daar direct onder.
Als we dan een beetje naar het oosten lopen, komen we in het historisch centrum. Dit stamt nog uit de tijd van de Nederlandse overheersing in dit gebied, en dit wordt weerspiegeld door een rechthoekig stratenpatroon en enkele grachten. Het oude centrum wordt begrensd door de vroegere ringgracht, die nog grotendeels intact is gebleven. De ommuring is wel grotendeels verdwenen. Bovendien heeft men het fort behouden. Dit is nu een museum.
Aan het fort ligt de voet van de kleine havenarm (de kleine ligt hier in de veronderstelling dat de kustlijn invloed ondervindt van de Golfstroom, die van zuid naar noord stroomt in het gebied waar ik vermoed dat onze landen liggen). De grote havenarm, die de stroming in de vaargeul moet afzwakken, is niet in beeld. Op het uiteinde van deze havenpoot ligt staat een vuurtoren.
Langs de kustlijn staan appartementsgebouwen en hotels, aangezien Noorderbank een graantje probeert mee te pikken van het kusttoerisme. Er zijn echter populairdere badplaatsen aan de Antalmeense kust vanwege het drukke havenverkeer in Noorderbank.
In de woonwijken ten noorden van het historisch centrum vinden we onder andere het centraal station terug. De N3 vervolgt zijn route naar het noorden via de noordelijke uitvalshoofdweg (de weg zonder groene tussenberm). De andere hoofdweg is een soort ringweg en evolueert voorbij de bebouwing in een kustroute die in de duinen is aangelegd en zo alle kustdorpjes aandoet.

Ook het plan van Othoville is een beetje aangepast, namelijk meer kleurtjes gebruikt voor bebouwd gebied.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Marcel » zo 03 jul 2011, 23:03

Ortelius:

Mooie stadskaart, alleen zou ik je willen verzoeken tot het gebruik van betere kleuren: ikzelf ben licht kleurenblind en niet de verschillen tussen woon- winkelgebied, industrieel gebied, plein ect.

Het gebruik van kleuren wat men op de echte stadskaarten gebruikt zal ik zeer waarderen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » zo 03 jul 2011, 23:07

Dankuwel, ik zal er aan denken!
Ik ben zelf ook licht kleurenblind, in die zin dat ik maar moet gokken welke kleuren ik gebruik, maar ik zie nog wel het verschil. Er zal aan gewerkt worden!

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Kaaiman » di 05 jul 2011, 10:03

Mooi werk! :d
Voor Reĝaponto heb ik ook wel wat hoofdstructuren in mijn hoofd, maar ik heb gewoonweg de tijd (nog) niet om dat, en de rest van Brilamontië, uit te werken.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » do 07 jul 2011, 17:14

Mooie kaart! Maar de kleuren zijn een beetje onnatuurlijk (blauw voor bebouwing). En omdat alles blauw is, is er weinig contrast en krijg je het probleem waar Marcel het al over had. Ik zou de bebouwing oranje laten.

Hoe loopt de N3 trouwens, via de stad of via de rondweg?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » vr 08 jul 2011, 12:36

Tja, ik ben zelf ook kleurenblind, ik dacht dat ik grijs had genomen voor de bebouwing :p
Maar dat wordt nog aangepast.

De N3 loopt via de ringweg, maar er is een (oud) traject (de N3a) die nog door het historisch centrum loopt.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » ma 18 jul 2011, 23:54

Zoals gevraagd heb ik geprobeerd om de kleuren van de kaarten van Othoville en Noorderbank een beetje aan te passen. Ik heb oranje geprobeerd, zoals MandelSoft voorstelde, maar daar had ik zelf een probleem: ik zie dan namelijk geen verschil meer met mijn groene parken :p
Daarom heb ik geopteerd voor (echt) grijs voor de bebouwing, en een donkerdere kleur (ik vermoed een soort paars) voor industriegebied.

Othoville:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Noorderbank:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Volgende puntje in de planning is een plan maken van Rive-St.-Michel en Castel-Hector, en daarnaast nadert de eerste grote stap in het snelwegenplan zijn voltooiing.

Groeten,

Bram

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Kaaiman » di 19 jul 2011, 16:06

Die grijs en paarsachtig-grijs lijken toch nog best op elkaar qua kleur hoor. Misschien nog een slagje paarser nemen? Verder zijn het mooie kaarten. Als ik eens tijd had... ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 21 jul 2011, 20:55

Aanpassing trajecten
* De ligging en nummering van de wegen ten noorden van Rive-St.-Michel. Ik was niet echt tevreden over hoe de wegen er hier bij lagen, daarom heb ik de weg tussen Fauquemont en Rive-St.-Mich een stuk zuidelijker laten aansluiten, dit lijkt mij logischer wat historische verklaring betreft. Daarbij is de Chemin Régional 7 (over deze naam heb ik het hieronder nog) veranderd van traject: het is nu de eerste route van Castel-Hector naar Rive-St.-Michel geworden. De Chemin Régional 27 is hierbij gewoon van plaats verwisseld. Ook de bochtige weg die door de bergen leidt heb ik veranderd, dit leek mij een iets realistischer traject.
* Het nog niet aangelegde stuk van de C567 tussen Rive-St.-Michel en Othoville zal een tunnel bevatten. Het mag dan geen echt hoge bergkam zijn, maar toch leek het mij verstandiger om niet te opteren voor een snelweg met toch redelijk steile hellingen, die eerst wel in de route waren opgenomen. Voornamelijk het vrachtverkeer zal hierdoor gemakkelijker kunnen doorstromen. De bevoegde adviesgroep hoopt de meerkost van de tunnel er na verloop van tijd uit te kunnen halen door een vlottere handelsroute volgens de oost-westas van Borealië. Bovendien zal het nu niet nodig zijn klimstroken en noodstopstroken te voorzien.
* De N3 langs de kust is landinwaarts verschoven nabij Noorderbank. Langs de kust zelf is de Chemin Régional 14 erbij gekomen. Vergelijk met de N34 aan de Belgische kust.

Stand van zaken in de aanleg van de autosnelwegen
Mede dankzij de hulp van Burghteland is de aanleg al goed opgeschoten. Komende week zullen de eerste stukken snelweg opengesteld worden voor het verkeer, met name:
* De C56 van de grens (RBU) tot aan de Echangeur de Barroux (vernoemd naar het dichtstbijzijnde dorp), dit knooppunt bevindt zich dan in fase 1 (zie een post van een tijdje geleden, ik vermoed op pagina 2)
* De C567 van de Echangeur de Barroux tot aan de oostelijke afrit naar Rive-St.-Michel
* Het stuk van de C567 dat de zuidelijke ring rond Othoville vormt
* De C70 van de grens (RBU) tot aan Noorderbank.
Koning Oscar IV zal zuidelijke ring rond Othoville op 1 augustus, de nationale feestdag in Antalmenië, officieel openen.

Klassering van de wegen
De wegenschildjes zijn nu officieel ontworpen; hierbij wordt gebruik gemaakt van het lettertype DIN 1451 (de oude versie). De nummering blijft, afgezien van bovenstaande wijziging, onveranderd. De wegenklassen zijn:
- Chemin Regal (koninklijke weg): dit zijn de nationale routes, de N-wegen. Ze worden aangeduid met een donkerblauw rechthoekig schildje met een witte bies en wit opschrift. Het wegnummer wordt voorafgegaan door de letter N.
- Chemin Régional: de gewestelijke wegen. Deze wegen vallen onder de verantwoordelijkheid van het gewestelijk bestuur. Ze worden aangeduid met een geel rechthoekig schildje met zwarte bies en zwart opschrift. Enkel het nummer wordt weergegeven: de P waarvan eerst sprake was valt weg en de afwijkende vorm van het schildje wordt ook achterwege gelaten.
- Cheminal ("weggetje"): Deze wegen worden onderhouden door de gemeente en leggen korte verbindingen tussen dorpen en gemeentes. Ze worden niet genummerd. Belangrijke Cheminals kunnen worden opgewaardeerd tot Chemins Régionaux.
- Route à Chars: snelwegen. Worden aangeduid met een rechthoekig donkergroen schildje met witte bies en wit opschrift. De nummers worden voorafgegaan door de letter C. Autosnelwegen die niet opgenomen zouden kunnen worden in het Borealisch Continentaal Wegennet krijgen een wit schildje met donkergroene letters en bies. De C blijft.

Update van de detailkaart
Ook de spoorwegen zijn nu toegevoegd.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Update van het plan van Noorderbank
Industriezone (havengebied) nog iets paarser gemaakt, en schildjes toegevoegd aan de belangrijke routes.
Klik hier

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 27 jul 2011, 20:16

De kaart van Rive-Saint-Michel, tot nu toe de grootste stad in Antalmenië:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De N5 en de Chemin Régional 1 lopen zoals aangegeven door het centrum. De stad heeft een kleine en een grote ring, doorgaand verkeer wordt aangespoord om de buitenste ring te gebruiken. Rive-St.-Michel is een bekende universiteitsstad; de meeste faculteiten bevinden zich in de "Quartier Universitaire" en de oude binnenstad, aan de kant van de zoo.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » wo 27 jul 2011, 22:15

Ziet er goed uit, misschien dat ik nog zo'n kaart maak van de oude binnenstad van Nieuw-Vlissingen.

Het knooppunt nabij de snelweg is wel een beetje gek; dit had je kunnen oplossen met gewoon een halfklaverbladaansluiting waarvan één van de kruispunten een extra arm heeft (voor de aansluiting van weg 1). Zo heb je slechts twee kruispunten; een + en een T kruispunt. Ook een uitgebreider knooppunt is mogelijk, met bijvoorbeeld ten zuiden van de snelweg een halfklaverblad (dus zonder stoplicht) en ten noorden van de snelweg een kwartklaverblad met aansluiting richting weg 1; in totaal dus slechts één kruispunt.

Ik neem aan dat er ook buiten de ring wat bebouwing is, die niet staat aangegeven, of is de stad ook in werkelijkheid perfect binnen de ring gesitueerd?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 27 jul 2011, 23:34

Buiten de ring komt ook nog bebouwing, maar ik wist nog niet precies waar te beginnen en het kriebelde te veel om toch al iets te delen met het forum :p
Aan de oostkant van de stad, juist boven de spoorweg die naar het centraal (kop)station loopt, zal zeker nog een wijk komen te liggen. Ook in het noordwesten, in de buurt van het noordelijk station en de Zoo zal zeker nog bebouwing komen. Voor de rest misschien nog een klein dorpje, maar veel meer zal er nog niet zijn. Je kunt Rive-St.-Michel (en trouwens de meeste Antalmeense steden) in een fase beschouwen, waarin de stad net volgebouwd is tot aan de ommuring, en verder is er nog niet al te veel nood aan verdere bebouwing. De ommuring is echter al vervangen door een ringweg, aangezien een stadswal in deze periode geen enkel nut meer heeft (tenzij misschien toerisme).
En dat knooppunt is inderdaad een beetje gek, waarschijnlijk doe ik daar nog iets aan. Zeker gezien de snelweg nog maar pas aangelegd is, ze zouden ondertussen toch moeten weten hoe ze een veilig op- en afrittencomplex moeten aanleggen. Waarschijnlijk dat de aansluiting van de 1 op de 25 ten noorden van de snelweg komt te liggen, voor de verwachte verkeersdrukte zal dat voorlopig volstaan. Dus de halfklaverbladaansluiting waar jij het over had, Sirdanilot. Ik ben benieuwd naar die versie van (de binnenstad van) Nieuw-Vlissingen, het gaat goed vooruit met je stadsplan!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten