[ATM] Koninkrijk Antalmenië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » zo 15 mei 2011, 22:32

Zo, dat is een hele kluif! Wel leuk om door te lezen trouwens ;)
Hoe zit het eigenlijk met de politiek van Antalmenië?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » zo 15 mei 2011, 23:19

Het bestuur van Antalmenië is eigenlijk al sinds de 19de eeuw niet meer wezenlijk veranderd. Zoals te lezen valt staat de Koning aan het hoofd van de staat, en hij wordt in het dagelijks bestuur bijgestaan en geadviseerd door groepen van deskundige op allerhande gebieden. Het volk vertrouwt erop dat de Vorst eerlijk en adequaat zijn plicht uitvoert. Het valt natuurlijk wel af te wachten of de Antalmeniërs, in deze tijden van modernisering, dit vertrouwen zullen blijven houden. Door de verbeterde contacten met buurlanden leren de Antalmenen ook meer over de staatsvormen in hun buurland en misschien kan dit tot ontevredenheid leiden.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » ma 16 mei 2011, 00:15

De aanleg van de nieuwe snelwegen vordert aan een aardig tempo, en dan vooral door de hulp en expertise op dit gebied van Burghteland.

Hier zijn de plannen voor het knooppunt nabij Rive-St.-Michel:
Afbeelding
In de eerste fase wordt de snelweg vanaf de grens tot aan Rive-St.-Michel aangelegd. Hierbij maakt de weg dus een bocht, en gaat van nummer C56 naar C567. Hierbij lopen de beide rijbanen uiteen, zodat er later voldoende plaats is om het knooppunt te vervolledigen.
Afbeelding
Wanneer de C56 verder aangelegd wordt tot de noordergrens (wat nog eventjes zou kunnen duren, aangezien het traject misschien moet aangepast worden in verband met de recente vondst van aardolie), evolueert het plein tot een trompetknooppunt. Ook hier is rekening gehouden met een toekomstige westelijke voortzetting van de C567.
Afbeelding
Dit is de voorlopig geplande eindfase, waarbij het plein een combinatie van klaverblad en turbineknooppunt is geworden. Dit is natuurlijk slechts voorlopig, als deze lay-out ontoereikend zou blijken voor de latere verkeersstroom, zal een nieuw ontwerp uitgevoerd worden.

Bram

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 19 mei 2011, 01:03

De voorlopig finale versie van Othostad qua vorm. Op deze kaart kunnen nog belangrijke gebouwen zoals ambassades, het stadhuis, musea en dergelijke aangeduid worden. Nu ook al de ligging van de huidige 2 ambassades aangeduid, zo weten de personen in kwestie waar hun ambassadeurs naartoe gaan.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » do 19 mei 2011, 11:24

Mooie plattegrond :d en waarschijnlijk ook een een mooie stad. Hoeveel mensen wonen er eigenlijk? Het ziet er niet echt uit als een grote stad.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 19 mei 2011, 14:42

Dankuwel! Ik heb nog niet echt een idee van het inwoneraantal, daar heb ik niet zo heel veel verstand van, maar dat ga ik in de zomervakantie eens uitzoeken. Als eerste ruwe schatting zou ik zeggen 80.000 à 100.000 inwoners. En het is inderdaad niet zo'n grote stad, Rive-St.-Michel en Noorderbank zullen grotere steden zijn. In Antalmenië wonen echter nog veel mensen op het platteland en in kleinere dorpjes, er is geen grote verstedelijking opgetreden na de 19de eeuw. Dat is voornamelijk te verklaren door het feit dat Antalmenië geen echte industriële revolutie heeft meegemaakt. Er is wel nijverheid in de havenstad Noorderbank, maar niet van veel betekenis. Verwacht wordt dat met de vondst van aardolie in het Michielsgewest hier wel verandering in gaat komen. Met deze industrialisering zal ook een groei van de steden gepaard gaan, dus in de komende jaren zullen nog een aantal nieuwe wijken rond Othostad worden gebouwd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Kaaiman » vr 20 mei 2011, 11:01

Die stad doet me denken aan een mix van Nijmegen en Parijs. :) Mooi gemaakt. Ik zou altijd nog wel eens zo'n kaart willen maken van de hoofdstad van Brilamontië, maar daar heb ik gewoonweg geen tijd voor helaas.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » ma 30 mei 2011, 23:13

Goed nieuws voor het Koninkrijk: zoals in volgend krantenknipsel te lezen valt blijkt de pas gevonden aardoliebron bruikbaar.

Afbeelding

Koning Oscar IV wil deze verandering niet onbenut laten om het Koninkrijk een boost op industrieel gebied te geven. In een spoedvergadering na de bekendmaking van het onderzoeksrapport, heeft Zijne Majesteit besloten tot de oprichting van twee bedrijven:
* De Koninklijke Olieraffinagemaatschappij Antalmenië (KONOMA): zal een hoofdvestiging krijgen in Noorderbank. Aldaar zal het centrum van de Antalmeense olieraffinage komen. Het transport van de aardolie zal gebeuren door een nog aan te leggen pijpleiding naar de kusthoofdstad en sinds lange tijd belangrijkste havenstad van Antalmenië
* De Otho-Mobil Fabriek Antalmenië (OMFA of Otho): het eerste eigen automerk van Antalmenië. De koning heeft besloten nu te investeren in de autosector, aangezien deze investering zichzelf terug zal verdienen dankzij heffingen op brandstof en weggebruik. Er zullen twee fabrieken gebouwd worden, één in Orthel, de andere in Lenteburg. Het ontwerpbureau zal zich in Othostad vestigen.

Daarnaast worden buitenlandse industrieën aangemoedigd om een vestiging te beginnen in Antalmenië. Subsidies worden beschikbaar gesteld in de komende twee jaar, natuurlijk ook voor Antalmeense beginnende ondernemers.

Wat wegenbelasting betreft: er zal een kleine heffing op brandstof komen, die bij wet wordt bepaald op 25%. Daarnaast betalen de Antalmeniërs die een voertuig bezitten jaarlijks een wegenbelasting. Voor zwaardere voertuigen en vrachtwagens zal dit uiteraard met het gewicht en het jaarlijkse aantal kilometers toenemen.
Reizigers met een buitenlands paspoort betalen geen wegenvergoeding wanneer ze een reizigersvisum hebben. (Geldig voor 30 dagen en kan 3 keer per jaar aangevraagd worden, met minstens een maand ertussen) Vrachtwagens boven een bepaald gewicht betalen een toeslag aan de grens. Visa voor langere periodes kosten geld en hierin wordt ook het gebruik van het Antalmeense wegennet verrekend.
Edit: Met Burghteland moet nog overlegd worden over een eventuele versoepeling van dit beleid om de samenwerking tussen beide landen te bevorderen.

Tot zover het Koninklijk Besluit.
Daarnaast heb ik bepaald dat de Antalmeense munteenheid de Valet zal heten (afgekort AVA, Antalmeense Valet). De naam is in gebruik geraakt in de Antalmeense Renaissance, tijdens de opleving van het Latijn. Op dat moment begon de ruilhandel steeds meer in onbruik te raken. Naast het muntensysteem werd echter ook nog met hoeveelheden van kostbare metalen, stenen en dergelijke gewerkt. De persoon die hiermee wenste te betalen zei dan "Hic (betaalmiddel) (getal) valet" = "Deze... zijn (getal) waard". Later gebruikten de kooplieden deze uitdrukking steeds meer om de waarde van een handelsgoed aan te geven, en zo evolueerde een werkwoord tot de naam van de munt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Kaaiman » di 31 mei 2011, 09:15

Wat is eigenlijk de taal van het land? Ik kan me toch niet voorstellen dat het (weer) 'gewoon' Nederlands is. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 31 mei 2011, 10:03

Ik ben er nog niet helemaal zeker van, ik zit er namelijk over te denken om het land (in verband met de geschiedenis) overwegend Franstalig te maken... Maar de meeste steden hebben duidelijk Nederlandse namen (alhoewel deze verfranst kunnen worden), net als de zopas opgerichte koninklijke bedrijven. Voorlopig is de hoofdtaal dus het Nederlands.
Moest ik nu een andere bestaande taal gebruiken, dan heb je ongeveer hetzelfde probleem als met het Nederlands, namelijk dat het gebruik van die taal verklaard zou moeten worden door kolonisatie, en afgezien van een korte Nederlandse overheersing in een deel van de Antalmeense gebieden is het land nooit een kolonie geweest.
Om dan weer een eigen taal te ontwikkelen kost ten eerste heel veel werk wil je het een beetje fatsoenlijk doen. Ten tweede ben ik bang dat als ik dat zou doen, het erg kunstmatig zou overkomen, en dat terwijl ik het liefst allemaal zo realistisch mogelijk wil houden. En gezien het feit dat alle nabijgelegen staten al een vorm van het Nederlands of het Duits spreken, wordt het weer moeilijk om ineens een inheemse taal daartussenin te verantwoorden. Dan heb je ook weer niet de gemeenschappelijke stamtaal (zoals bijvoorbeeld Latijn of Indo-Germaans) vanwaaruit iedere taal zich heeft ontwikkeld en waardoor je dus ook bepaalde semantische overeenkomsten ziet tussen de talen in verschillende buurlanden (en dat is, afgezien van het Hongaars en het Fins overal ter wereld wel min of meer zo).
Suggesties en bedenkingen over de taal (en over andere zaken) zijn natuurlijk altijd welkom.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » di 31 mei 2011, 10:29

Je zou ook wellicht voor een vernederlandse vorm van Frans kunnen gaan, of andersom...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » di 31 mei 2011, 10:34

Zo'n beetje alle talen van Noord-India en heel Europa zijn verwant aan elkaar en behoren tot het Indo-Europees, behalve Fins/Ests/Hongaars (dat is één groep) en het nog onverklaarbare Baskisch. De term Indo-Germaans is erg verouderd. Zweeds is dus in principe meer verwant aan het Hindi dan aan het Fins (al is dat door lang contact en leenwoorden nu natuurlijk wat minder het geval, maar in principe nog altijd).

Het lijkt mij op zich niet onlogisch dat men in Antalmenië Nederlands spreekt, want dat spreekt men in Burghteland ook, en heel Borealië is Duits- of Nederlandstalig.

Als je een oorspronkelijke taal wil, die ben ik momenteel aan het ontwikkelen voor Burghteland (en die kan dus ook gesproken zijn in Antalmenië). Oorspronkelijk was die niet bedoeld voor dit forum, maar ik kan het er natuurlijk wel voor gebruiken. Het maken van talen is een andere hobby van mij (misschien wel even nutteloos als dit forum :lol: ) maar dat kan hier wellicht van pas komen. Alleen is de beschrijving/grammatica die ik tot zover heb gemaakt erg technisch qua taalkundige termen, en in het Engels.

Een andere, wellicht betere optie, is om een taal verwant aan Scandinavische talen te gebruiken; het continent heet niet voor niks Noorderland (borealië), en in Nova Hollandia en Burghteland waren Nloormannen. Om dan echt zinnen te typen is waarschijnlijk wat te lastig als je die talen niet spreekt, maar plaatsnamen en zo kunnen wel.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » di 31 mei 2011, 10:41

En dan is er ook nog het Ngaskisch bij Schellingen en Imaginië. Deze taal heeft ook een grote Noorse invloed gehad en is daarom in sommige dialecten ook sterk daarop gaan lijken...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 31 mei 2011, 10:59

Ik zie het niet echt zitten om Noors of Zweeds te leren, maar de optie van een vorm van Frans was me juist ook nog ingevallen. Voorlopig is Frans voor mij (na het Nederlands en het Engels, natuurlijk) het gemakkelijkste. Ik denk dat ik dus een soort van evolutie van het Oud-Frans ga gebruiken, met daarin een groot aantal "Nederlandse" leenwoorden. Een soort van Afrikaans, maar dan met Frans als basis.
Dit is dan te verklaren door het feit dat Franstalige literatuur erg populair was tijdens de late middeleeuwen, zoals in de Antalmeense geschiedenis te lezen is. Noorderbank en een groot deel van de kustprovincie zullen echter voornamelijk Nederlands spreken. Ook de andere Antalmeniërs zullen een basiskennis Nederlands hebben.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 31 mei 2011, 12:45

sirdanilot schreef:...
Als je een oorspronkelijke taal wil, die ben ik momenteel aan het ontwikkelen voor Burghteland (en die kan dus ook gesproken zijn in Antalmenië). Oorspronkelijk was die niet bedoeld voor dit forum, maar ik kan het er natuurlijk wel voor gebruiken. Het maken van talen is een andere hobby van mij (misschien wel even nutteloos als dit forum :lol: ) maar dat kan hier wellicht van pas komen. Alleen is de beschrijving/grammatica die ik tot zover heb gemaakt erg technisch qua taalkundige termen, en in het Engels.
...
Het lijkt me interessant om deze taal ook als oorspronkelijke taal van Antalmenië te gebruiken! Zo kunnen bijvoorbeeld de eerste Antalmeense wetten (die het land opdelen in gewesten, zie "Instelling van de staatsvorm" onder geschiedenis) in deze taal opgesteld worden. Deze taal zal ook nog een merkbare invloed hebben op de hedendaagse dialecten en er zullen ook woorden in de standaardtaal aan ontleend zijn.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 01 jun 2011, 00:15

Edit aan eerste bericht: Munteenheid, oppervlakte en taal toegevoegd

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 01 jun 2011, 23:54

Nog een edit: Eerste post een beetje opgeschoond en aangevuld

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 11 jun 2011, 16:50

Afbeelding
Dit is een verbeterde versie van de Antalmeense vlag. Ik heb een wit lijntje tussen het groene kruis en de rode achtergrond ingevoegd, omdat dit anders nogal schreeuwerig overkwam. Bovendien is het in de heraldiek volgens mij een regel dat een kleur altijd van een andere kleur moet gescheiden zijn door een metaal (zilver in dit geval).

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » za 11 jun 2011, 18:37

Het blijft een aparte vlag, maar dat onderscheid hem juist van andere. Dat is dus goed! ;)
Klopt het trouwens dat de witte strepen niet helemaal zijn gecentreerd?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 11 jun 2011, 19:31

Snelwegfreak schreef:Het blijft een aparte vlag, maar dat onderscheid hem juist van andere. Dat is dus goed! ;)
Klopt het trouwens dat de witte strepen niet helemaal zijn gecentreerd?
De witte en de groene strepen zijn wel gecentreerd, de blauwe zijn lichtjes naar onder verschoven.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » za 11 jun 2011, 19:55

Dat heb ik gezien ja. Is daar een speciale verklaring voor? ;)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ties » za 11 jun 2011, 20:02

De vlag van het Verenigd Koninkrijk heeft ook ongecentreerde strepen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » za 11 jun 2011, 20:04

Oh ja dat zie ik nu ook ja! :)
Nou goed, mooie vlag hoor, dat vond ik al ;)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 11 jun 2011, 20:08

Dankuwel! En de Union Jack, dat wist ik van de ongecentreerde strepen. Ik vond het beter staan toen het een beetje verschoven was ipv gecentreerd.
Die Union Jack heeft trouwens een interessante symboliek: het is de combinatie van de vlaggen van Engeland (wit met een rood kruis) en van Schotland (blauw met een wit andrieskruis).
Edit: de vlag van Ierland blijkt er ook nog tussen te zitten, dat is het rode andrieskruis

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 14 jun 2011, 23:32

Aangezien de landstaal veranderd is naar Franc Antalmène, kon een verandering van de plaatsnamen natuurlijk niet achterblijven. Ziehier een nieuwe versie van de kaart, met nieuwe namen én hogere resolutie.
Daarnaast zal er bij het stadje Guez (het voormalige Voort), bij Othoville, een nationale luchthaven gebouwd worden.

Afbeelding

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten