[ATM] Koninkrijk Antalmenië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » vr 29 jul 2011, 23:43

Jammer dat de stadswal weg is, want dat trekt inderdaad vaak veel toerisme. In Burghteland hebben Nieuw-Vlissingen, Wildenburgh en Calvijnstad nog delen van hun stadswal- en muur bewaard; dit zijn dan ook alle drie steden die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Soms kunnen oude dingen ook een nieuwe bestemming krijgen; in Nieuw-Vlissingen heeft men om, vóór de komst van geboorde tunnels, de metro aan te leggen, enkele stadsgrachten tijdelijk gedempt, de metro aangelegd en vervolgens de stadsgrachten weer onder laten lopen, zodat er geen bebouwing hoefde te worden gesloopt.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » ma 01 aug 2011, 19:06

Lijstje met alle ambassadeurs aan de eerste post toegevoegd.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 07 sep 2011, 21:51

Naar aanleiding van de nieuwe luchtverbindingen heb ik de lay-out van de luchthaven te Guez (PaIO, Port aerien International de Othoville) eens proberen uit te tekenen in Google SketchUp.
De luchthaven heeft twee startbanen: Een van 3000m, in de richting ZW-NO is aangelegd. Zo kan deze baan de grootste passagiersvliegtuigen die op dit moment gebruikt worden ontvangen. De tweede baan is bijna 2000m lang, en ligt ongeveer in dezelfde richting (helt meer naar de oost-west-as). Het hoofdgebouw ligt ten noorden van de korte baan, en ten zuiden van de lange. (Op de luchtfoto is dit slecht te zien, hier is de richting zo gekozen dat alles in één frame paste) Eventuele uitbreiding is mogelijk, in de vorm van een baan parallel aan de lange startbaan.
Parkeerplaats is voorzien voor het hoofdgebouw, er zijn extra parkeerverdiepingen ondergronds. Vlak voor het hoofdgebouw is ruimte voorzien voor taxi's en bussen (er is een shuttle-dienst tussen het station van Othoville en de luchthaven, daarnaast is er ook een halte voor het gewone openbaar vervoer) en de zogenaamde "kiss and ride"-zone. In het hoofdgebouw bevindt zich een tax-free winkelgedeelte.
In de terminal zijn er twee verdiepingen; de bovenverdiepingen is bedoeld voor de aankomsten (om praktische redenen: zo kan de bagage die uit de check-in komt gemakkelijk onder de loopbrug vervoerd worden naar de vliegtuigen), de onderverdieping voor vertrek.
Spoiler: weergeven
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » do 08 sep 2011, 00:13

Ziet er goed uit :d

Dit vliegveld lijkt op een kleiner Burghtelands vliegveld, zoals N.Vlissingen-Wildenburgherbroek.

Een groter Burghtelands vliegveld zal een trein- of metrostation hebben, en een rechtstreekse verbinding met de snelweg.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 08 sep 2011, 01:27

Antalmenië is dan ook niet al te groot, en bovendien niet zo dichtbevolkt. Moest dit later nodig blijken te zijn, kan er nog altijd een spoorverbinding (metro is een vrij exotisch concept in het koninkrijk) of een kleinere autoweg aangelegd worden die een verbinding met de C567 voorziet.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 22 feb 2012, 14:12

Beste medeforumgebruikers,

Het spijt mij zeer, maar door bestuurlijke verplichtingen bij het universitair orkest en massa's werk voor school kom ik er niet meer echt aan toe veel voor Antalmenië te doen. Het is jammer, want doordat ik onlangs een aantal steden heb bezocht, heb ik wel weer heel wat inspiratie opgedaan voor stadsplattegronden en metronetwerken.
Ik begrijp het best als mijn land wordt verplaatst naar het "onderontwikkelde subforum", en ik gun sirdanilot natuurlijk ook een volwaardige noorderbuur. Wie weet kom ik volgend jaar nog eens terug, als ik wat meer tijd heb. Het was alleszins een aangename ervaring en leuk om te ontdekken dat er nog zo veel mensen zijn die zich met geofictie bezig houden.

Groeten,

Bram

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » wo 22 feb 2012, 14:30

Ah, dat is een jammer besluit, maar ik snap het wel heel goed. Jammer Bram!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door TBR » wo 22 feb 2012, 15:16

Ik begrijp je wel, er kruipt veel tijd in een land op Atlantis. Hopelijk zien we je volgend jaar terug, dan is Antalmenië alweer wat verder geëvolueerd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » wo 22 feb 2012, 15:38

Typisch gevalletje Real Life Syndrome, het kan iedere forummer overkomen. Is niet erg, hoor ;)

Veel succes met je andere bezigheden! We zullen hier zijn als je weer eens tijd hebt voor je project.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Matt » wo 22 feb 2012, 15:48

Ik vond je stadsplattegronden altijd heel mooi.
Het is spijtig dit te horen en uiteraard heel begrijpelijk. Ik hoop dat je weer terug komt wanneer je het wat rustiger hebt. ;)

-Matt
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » wo 22 feb 2012, 22:03

Erg jammer. Antalmenië is een erg origineel en leuk land. Maar bestuur + studie kost natuurlijk ook erg veel tijd. Hopelijk zien we je volgend jaar terug ;)

PS. Er is ooit gezegd dat je land niet zomaar naar 'overwoekerd' gaat, als je aangeeft dat je het gewoon een tijdje druk hebt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Matt » wo 22 feb 2012, 22:15

^^ Als je land in 'overwoekerd' staat, dan stuur je een PB, zodat dat topic weer teruggeplaatst kan worden naar de zandbak. Je land is dus niet definitief gesloten.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » wo 22 feb 2012, 22:16

Dat is allemaal aan Ortelius, jongens ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Kaaiman » wo 22 feb 2012, 23:53

Jammer Bram, maar erg begrijpelijk. Uiteraard ben je altijd welkom. Misschien dat je zo nu en dan nog wel het forum komt bezoeken?

Overigens heb ik momenteel een beetje hetzelfde: druk met studie en echt verder ontwikkelen van mijn landen komt er niet zo van. In mijn hoofd heb ik uiteraard altijd wel ideeën, maar deze verder uitwerken en op het forum plaatsen komt er vaak niet van. Daar gaat dan toch (te) veel tijd in zitten...
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 23 feb 2012, 09:42

Ja, uiteraard kom ik wel nog eens af en toe kijken hoe het staat met de andere landen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » di 08 mei 2012, 21:59

Gezien de ontwikkelingen met het nieuwe buurland Zerderen ben ik nu iets frequenter op het forum. Even een korte stand van zaken:

De tunnel van de C567 nadert haar voltooiing. Binnen twee weken zullen de eerste auto's en vrachtwagens op een snelle manier kunnen reizen tussen Othoville, Rive-St.-Michel, St.-Jules (RBU) en verder.
Ondertussen is de koning van mening dat het land een voldoende zet in de juiste richting heeft gekregen om het Antalmeense volk meer inspraak te geven. Met andere woorden: er komen verkiezingen aan. Deze mogen verwacht worden in de loop van augustus, en informatie omtrent het systeem zal binnenkort volgen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 10 mei 2012, 17:50

Ik heb de waarde van de Valet ten opzichte van de Euro bepaald: 1 Vt. = €0,015.

De Valet bestaat al enkele eeuwen, en door het conservatieve beleid is er maar zelden een aanpassing van de waarde van de munt gebeurd, met de kleine waarde ten opzichte van de euro vandien.
Er zijn munten van 1 Vt., 2,50 Vt., 4 Vt. en 10 Vt. De munten zijn gemaakt uit een stalen kern en gecoat met een koperlegering. De twee kleinste munten zijn bovendien voorzien van een perforatie, omdat de materiaalwaarde anders de monetaire waarde zou overstijgen en iedereen ze zou beginnen omsmelten. Precies om die reden zijn in de afgelopen 100 jaar de kleinere muntjes afgeschaft. De "vreemde" 4 Vt. stamt uit een ouder systeem van maten en gewichten. De tiendelige muntjes (2,5 Vt. en 10 Vt.) zijn in de 19de eeuw ingevoerd.
Verder is er papiergeld: briefjes van 20 Vt., 50 Vt., 100 Vt., 200 Vt., 1000 Vt., 5000 Vt. en 10 000 Vt.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Matt » do 10 mei 2012, 19:00

Leuk om weer wat activiteit te zien rond Antalmentië! :D
De waardes veranderen toch altijd ten opzichte van andere valuta of heb ik het mis? Dat verklaart in ieder geval de lage muntwaarde.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 10 mei 2012, 19:16

Dat klopt inderdaad, neem bijvoorbeeld de Poolse złoty: die was in de jaren '90 zo weinig waard door grote inflatie, dat ze gewoon een paar nullen geschrapt hebben :p zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Złoty

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 17 mei 2012, 15:09

Zoals vermeld in het subforum over handel, zal de KONOMA waar vroeger sprake van was nu omgedoopt worden tot de Societé Regale des Liquides Carburants d'Antalménie (afgekort SORELCA). Ik ben echter nog niet zeker of de hoofdvestiging (met name de raffinaderijen) wel in Noorderbank gaat komen... De voornaamste oliewinst gebeurt in het gebied rond Valgris, gelegen in het centrum van Antalmenië.
Misschien is het voor de handel naar de centraal gelegen landen in Borealië interessanter om de hoofdproductie rond Rive-St.-Michel te leggen. Hierdoor kan een kortere pijpleiding van de olievelden naar de raffinage aangelegd worden (die moest anders naar Noorderbank). In dat geval wordt er geopteerd om een kanaal aan te leggen van de haven van Noorderbank naar Rive-St.-Michel (en eventueel verder). Dit zou dan ook, in geval van een versoepelde grenspolitiek met Burghteland, de industrie van St.-Jules en 's-Heerenburgh een nieuw leven inblazen (ik zie dat hier vervangende industrie voorzien was na een moeilijke periode voor de mijnen in dit gebied).
Het alternatief was, voor alle duidelijkheid, dat er een pijpleiding van Valgris naar Noorderbank zou worden aangelegd, waar de olieverwerkende industrie dan ook gelegen zou zijn.

Welk alternatief lijkt jullie het beste?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door TBR » do 17 mei 2012, 15:51

Ik zou opteren voor een raffinaderij in Noorderbank, heel veel raffinaderijen liggen aan zee, dat is handig om de olie over zee te exporteren. Ik weet niet waar de Antalmeense olie naartoe gaat, maar als je aan zee ligt kan een schip de olie overal naartoe varen, naar zowel Burghteland en misschien Ardeim en Solwezië, als naar Europa en de VS.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Koen » vr 18 mei 2012, 00:35

Een raffinaderij aan zee lijkt mij ook een stuk slimmer. Zo wordt de afzetmarkt groter dan alleen Borealië. Alleen de pijpleiding wordt een stukje langer.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » vr 18 mei 2012, 01:31

Inderdaad, misschien het beste idee. Maar ik denk dat ik dan toch nog steeds opteer om een kanaal naar het centrum aan te leggen, ik denk dat dat de industrie wel ten goede zou komen. Eventueel zou dit kanaal ook nog een stuk door Burghteland aangelegd kunnen worden, maar dat moet natuurlijk rendabel zijn, zeker gezien de noordelijke route om Zerderen heen niet beduidend langer is om aan steden als Barte te geraken.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » vr 18 mei 2012, 01:57

Om in deze tijd nog kanalen te graven wordt in Burghteland lastig te financieren... tegenwoordig gaat dat veel lastiger dan vroeger door dichtere bebouwing.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » vr 15 jun 2012, 00:35

Matt schreef:Leuk om weer wat activiteit te zien rond Antalmentië! :D
De waardes veranderen toch altijd ten opzichte van andere valuta of heb ik het mis? Dat verklaart in ieder geval de lage muntwaarde.
Nu heb ik hem pas door, Matt. Inderdaad, de Valet is niet vast gekoppeld aan de euro, het is maar een indicatieve waarde.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten