[MAL] Infrastructuur

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » za 24 sep 2011, 23:18

Bewegwijzering in Maldaria
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Commentaar:
Het vliegveld van Sylvan wordt al vroeg aangegeven d.m.v. zo'n vliegveld-symbooltje. Afrit 19 heeft een TOTSO-constructie; een normaal knooppunt is natuurlijk precies andersom.
Ook al bevind je je nog niet in Sylvan, wordt het op een gegeven moment aangegeven met "City".
Eindhoven is met 169 km de plaats die het verste weg is, wat op een afstandebord te zien is.
Bij het onderliggend wegennet zijn afritten niet genummerd; die worden aangegeven met een straatnaam als afrit.
Soms hebben OWN-wegen ook nog een naam naast het wegnummer.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door sirdanilot » zo 25 sep 2011, 19:37

Ziet er goed uit ! Er zitten elementen in die in Burghteland niet zouden kunnen (zoals ontbrekende afritnummers, verschillende lettertypes etc.) maar voor een door Engeland beïnvloed land is het wel realistisch.

Wat betekent "City" dan? Het stadscentrum?

De aanduiding "Eastern suburbs" vind ik toch een beetje pretentieus ;). In Burghteland noemt men meestal nog wel de wijken/voorsteden bij hun naam. Maar da's natuurlijk een cultuurverschil.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » zo 25 sep 2011, 21:29

Het is eigenlijk min of meer Maartens ontwerp.
De "A-wegen" hebben wel afritnummers, de "B-wegen" niet.
Met "City" wordt inderdaad het stadscentrum bedoeld.
Er is gekozen voor "eastern suburbs", omdat het bord vanwege de vele suburbs anders te groot zou worden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » do 13 okt 2011, 17:59

Bedankt! Ik zal ernaar kijken.

Verkeersborden
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt op vr 21 okt 2011, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » do 13 okt 2011, 19:57

Enkele opmerkingen:
- 75 km/h is een wat vreemde snelheid. Laat 60 km/h vervallen en verander 75 km/h in 70 km/h.
- Voor de A2 serie zou ik een andere kleurencombinatie gebruiken. Voor kleurenblinden is nauwelijks het onderscheid tussen A2a en A1b te zien.
- De A3 serie ziet er een beetje slordig uit. De lijnen steken uit het bord of komen niet tot de rand.
- Ik zou voor het lettertype Transport gebruiken, omdat dat op de wegwijzers ook gebruikt wordt.
- Ik zou een ander symbool nemen voor motorrijders. Nu is het net een mannetje tussen twee cirkels. Het Duitse mottorrijderssymbool is goed.

Verder lekker anders.
Laatst gewijzigd door MandelSoft op do 13 okt 2011, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door JeroenF1 » do 13 okt 2011, 22:26

MandelSoft schreef:De A3 serie ziet er een beetje slordig uit. De lijnen steken uit het bord of komen.
Gewoon wat zwarte tape. ;)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » vr 14 okt 2011, 10:52

Ik heb de verkeersborden iets aangepast. Ze zijn te zien in de vorige post.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » vr 14 okt 2011, 12:27

Na een grondige analyse heb ik nog een paar opmerkingen:
- Je hebt wel voorrangsborden als je voorrang moet geven, maar wat als je nu voorrang hebt? Daar heb je nog geen borden voor
- De borden van "verplichte rijrichting" lijken erg veel op de borden "pas op, scherpe bocht". Ook ontbreekt het bord "meerdere scherpe bochten".
- Geen waarschuwingsborden voor: slecht wegdek, sneeuw/ijzel, onbewaakte kades, ongelukken, opspatting, gelijkwaardige/gevaarlijke kruizing, tegemoetkomend verkeer, zebrapad, algemene waarschuwing.
- Geen verbodborden voor: auto's, brommers, motors, bussen, al het langzame verkeer, stopverbod, inhaalverbod voor vrachtwagens, einde verbod / alle verboden.
- Ook geen borden voor: "hier is een zebrapad", "eenrichtingsweg, verplichte rijrichting", "wegversmalling, tegemoetkomend verkeer heeft wel/geen voorrang", "Douane/grens", Chevronbord bij splitsingen, rijstrookverdelingsborden, woonerf (?), fietspad, voetpad.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » wo 19 okt 2011, 21:51

Bedankt voor het meedenken. Binnenkort zullen alle borden te zien zijn in de betreffende post.

Wegmarkeringen
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Smallere wegen kunnen voorkomen, met een minimale rijstrookbreedte van 3,5 m.
Minder belangrijke wegen zien er hetzelfde uit als laatst genoemde, maar dan zonder shoulder.

Straten
Breedte: 6 m (city+overig) / 7,5 m (eenrichtingsweg, inclusief parkeergelegenheid) / 8,5 m (suburban)

2+1 wegen komen in Maldaria veelal voor als Overtaking Lanes. De lengte van deze overtaking lanes is afhankelijk van snelheid en verkeersintensiteit.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt op do 20 okt 2011, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ties » wo 19 okt 2011, 22:30

^^ 4,5 meter voor een rijstrook? 3,5 meter is al vrij breed. En dan heb ik heb over een weg met een ontwerpsnelheid van 120 km/h.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Kaaiman » wo 19 okt 2011, 23:28

Hoe moet ik die left-turn lanes interpreteren? Zoals het nu lijkt mag de middelste rijstrook niet benaderd worden vanuit een naastgelegen rijstrook (doorgetrokken streep), maar omgekeerd mag wel (onderbroken streep). Hoe werkt het?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » wo 19 okt 2011, 23:42

In Benjiland zijn de rijstroken van een Autoroute minimaal 3,5 meter breed. Meestal zijn ze 3,75 meter. Op het OWN zijn ze vaak maximaal 3,2 meter breed.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Koen » do 20 okt 2011, 00:13

Kaaiman schreef:Hoe moet ik die left-turn lanes interpreteren? Zoals het nu lijkt mag de middelste rijstrook niet benaderd worden vanuit een naastgelegen rijstrook (doorgetrokken streep), maar omgekeerd mag wel (onderbroken streep). Hoe werkt het?
In de VS wordt het ook wel eens zo gedaan. Het betekend dan dat de middelste rijstrook gebruikt mag worden om te voorsorteren voor linksafslaan en niet als gewone rijstrook. De markering werkt dan anders dan de Europese.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » do 20 okt 2011, 08:14

Die wegen herken ik ook uit de Network Widening Mod voor SimCity 4. Het is een typisch Amerikaans principe.

Wel apart, Britse bewegwijzering, Australische borden, Amerkiaanse markering; Maldaria is een mengelmoesje!

Schellingen gebruikt alleen een rijstrookbreedte van 4m bij Autobahnen. Andere wegtypen zijn doorgaans smaller.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » do 20 okt 2011, 08:42

^^ Inderdaad. Eigenlijk zijn de wegmarkeringen ook een mix van Noord-Amerika en Australië. ;)

Whoops, 4,5 m is, zeker voor het OWN, erg breed. Dat had eigenlijk een minimale breedte van 6.4m voor de hele weg moeten zijn.
Minder belangrijke wegen hebben een minimale breedte van 5.5m en een maximale breedte van 6.8m.
Kaaiman schreef:Hoe moet ik die left-turn lanes interpreteren? Zoals het nu lijkt mag de middelste rijstrook niet benaderd worden vanuit een naastgelegen rijstrook (doorgetrokken streep), maar omgekeerd mag wel (onderbroken streep). Hoe werkt het?
Left turn lanes zijn inderdaad geen reguliere rijstroken. Deze dienen alleen gebruikt te worden om linksaf te slaan.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » vr 21 okt 2011, 20:59

Ik heb een nieuwe versie van de verkeersborden geüpload; het zijn er nu heel wat. Ze staan in dezelfde post op de vorige pagina, om het overzicht te bewaren.
Verder is de beginpost aangepast. Vanaf nu zal elke wijziging daar te zien zijn.

Zo zien in Maldaria de komborden eruit:
AfbeeldingAfbeelding
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » vr 21 okt 2011, 23:11

Die set ziet er al aardig compleet uit. Mijn complimenten :d

Het bebouwde kombord ziet er ook goed uit. De combinatie met de toevoeging van de maximum snelheid komt ook voor in Imaginië en Schellingen
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » za 22 okt 2011, 03:04

Inderdaad, zoals Maarten al zegt: mooie komborden en mooie nieuwe verkeersborden. Erg leuk is dat je de borden ook in het Benjilands hebt. Ik neem aan dat die in het noorden voorkomen? ;)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » zo 23 okt 2011, 17:53

Dat klopt. De laatste jaren worden meer borden in het Benjilands geplaatst. Deze komen dan ook alleen voor in de staat Loaglànd. Nu komen daar dus naast Engelse ook Benjilandse borden voor.
Ik hoop dat de spelling goed is?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door JeroenF1 » zo 23 okt 2011, 19:28

Ziet er mooi uit! Ik houd er ook van als landen lekker verschillend zijn. :B
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » zo 23 okt 2011, 21:27

Matt schreef:Ik hoop dat de spelling goed is?
Hier en daar is het afwijkend, maar over het algemeen klopt het wel ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Koen » zo 23 okt 2011, 23:07

De verkeersborden zien er goed uit. Wel soms raar, maar dat is ook weer leuk :D Zijn de ronde borden ook rechthoekig, of stelt dat kader niets voor? En is het nodig om het verschil tussen een rechte en een schuine spoorwegovergang aan te geven? (J6 en J7)

Ook de plaatsnaamborden zijn goed, al zou ik persoonlijk de naam in de taal van het land bovenaan zetten.

Het land zelf lijkt me ook een mooie vakantiebestemming. Laconiërs gaan wel vaak naar hun eigen land op vakantie, maar nu er een vlieg- en veerverbinding is, zullen er ook veel naar Maldaria gaan. (Hopelijk ook omgekeerd ;))
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » ma 24 okt 2011, 17:54

Koen schreef:Zijn de ronde borden ook rechthoekig, of stelt dat kader niets voor? En is het nodig om het verschil tussen een rechte en een schuine spoorwegovergang aan te geven? (J6 en J7)
Die borden zijn inderdaad vierkant. Bij een schuine spoorwegovergang moet je extra goed opletten, want soms heb je minder zicht.

Voor Maldariërs is Laconia zeker een mooie vakantiebestemming, met name de zuidkust. De vlieg-veerverbinding zal dat aantal toeristen vergroten.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Bericht door Matt » do 19 jan 2012, 22:14

Ik heb de bewegwijzering aangepast. Zie hier het resultaat:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De B-wegen hebben nu een ander schildje gekregen; de C-wegen geen schildje.
Verder is de bewegwijzering van de C-wegen toegevoegd.
Met "City" wordt ook wel het stadscentrum bedoeld.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » do 19 jan 2012, 22:39

Ziet er erg goed uit Matt! Engels/Australisch, maar dan beter en mooier. Top! :d

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten